2016年9月1日 星期四

魔術師資產配置(2016年8月結)

魔術師份於2010年9月尾時訂下每年增長10%,預期7年內身家翻一倍的目標,隨着身家本月身家到達$12,000一個單位(2016年3月尾設定為每單位$10,000),結果提早了13個月達成目標。

其中一個因素應該係跟舊公司分手時除了獲發分手費之外,還可以將以往給舊公司 hold 住,以 Defined benefit 計算的退休金變現投資,回報即時增強了不少。
Defined benefit 的計算很簡單,就是退休金=最終月薪 x 服務年期 x 倍乘因子;其中服務年期可以去到以月份計算(即是做了10年3個月就是 10.25),倍乘因子會隨年資增加,去到某個年資就會「頂盡」。
呢種計法對做了N咁多年的資深員工不利:假設人工唔加,倍乘因子到頂,你每做多一年,年回報就是
[(N+1)-N]/N = 1/N
如果有加人工y%,倍乘因子頂盡,原退休金為
 Salary(S) x Factor(F) x N
一年後退休金為
(1+y%)SF(N+1)
增長率為
[(1+y%)SF(N+1)-SFN]/SFN =[1+(N+1)y%]/N
跟無加人工的情況只是多了(y% + y%/N),而舊公司的每年加薪幅度,係可以由0-3%不等(輸通脹都輸死)的...
魔術師曾問過好多做了超過20年的同事,指出佢地份退休金年回報只有約5%,還會逐年遞減,仲有這只是名義回報,未除通脹,如何忍得?會唔會轉去強積金買恆指基金仲好?
但原來絕大部份人的答案竟是「有公司包底嘛!」,足見港豬們對投資回報的認知和風險承受力係幾咁保守。魔術師就唔同,成日諗住有乜橋可以運用到筆退休金,唔使入咗落 Asset 但係又只能當成是 Account Receivable 唔用得。結果搬咗屋揀好風水靚景加強財運,唔使兩年就即刻「願望成真」(咁鬼穿鑿附會都得?)...

睇返資產負債分析,今個月短期債務多咗一啲,就係因為提早達標便要獎勵一下自己,鳩嗚去了(此事另文再述)。下一個短期目標應該不再需要每年平均10%咁多,畢竟身家多一點少一點,對魔術師來說意義開始不大(即係無乜 marginal benefit)。暫定3年內流動資產達800萬,不過唔係諗住上入門版私銀(盞俾人睇唔起,如果要融資的話 Interactive Brokers 已經夠殺),倒不如純粹根據SMART原則,設定一個能力範圍內可以達成的一個「小康benchmark」就算了。點解係800萬?畢竟入門版私銀係以800萬流動資產呢個數作為門檻,叫做有「國際標準」呀!七年計劃一於在下個月終止,新三年計劃由10月份開始重新計算!

本月REIT組合收報$119.20,繼續領放。令人意外的是沉船基金因匯控(00005.HK)宣佈回購普通股而反底飊升至第二位,收報$114.01,反映恆指表現的複式盈富($113.15)則淪為第三位。第四至第六位依次為生活基金($112.06);第五位則是雖然也有投資恆指基金,但仍受健康護理基金拖累的MPF組合($108.01);作為合格線,以安穩收息為主的入息組合($104.80)則排第六。金價回落,商品組合成為唯一不合格的組合,收報$104.64),僅僅不合格,敬陪末席。
***
伸延閱讀:
SMART暨魔術師信人基金(2010年10月11日)
計身家(2012年2月結)
簡易數學(七)之愛因斯坦沒告訴你的事:複利的威力

29 則留言:

  1. 恭喜魔術師兄提早達標

    小弟在現任公司入職較遲,無得選擇defined benefit計劃,只有defined contribution。大部份同事都把那個只有資深員工才能享用的defined benefit計劃當寶,亦假設公司裁員會先處理他們,因為defined benefit的成本較高(但我認為亦因為他們年資高人工高)。相對強積金經常有見血新聞見報,可能容易令人覺得有公司包底的重要性。

    回覆刪除
    回覆
    1. //恭喜魔術師兄提早達標

      謝謝。

      //亦假設公司裁員會先處理他們,因為defined benefit的成本較高(但我認為亦因為他們年資高人工高)。

      Defined benefit在財務報表中會當成係公司對員工的負債, 公司有必要maintain返一個相對應的資產戶口,折現後能夠抵銷呢筆負債,有多就會當係公司的profit,唔夠的話公司就要注資,一定不可以見紅。在低息環境,公司好難維持到呢筆pension asset的回報率,下下要注資負擔都唔細,所以栽員就栽呢班人先(包括我).

      不過當倍增因子去到盡頭,defined benefit的增長就會放緩,如果識投資的話,我認為轉去MPF好過.

      //強積金經常有見血新聞見報

      學偶像(尋晚發覺佢的behaviour trait都幾似撒旦先生)話齋,係港豬們的財商唔夠啫.

      刪除
    2. 我公司用DB plan既都係年資十幾年以上既老鬼,試過問過幾位都唔係好清楚自己到底退休有幾錢同埋點計,好鬼反智。

      撒旦先生的生存之道,其實好難學。同埋如果唔計無限天津飯龜仙人甚至佢個女,佢都算係最強個幾個地球人。

      刪除
    3. //唔計無限天津飯龜仙人甚至佢個女

      龍珠裡面最強失敗者– 阿樂又被無視.....

      刪除
    4. 地球人中,天津飯應該最勁,可以用一記氣功炮暫時擊退魔人布歐,even無限都應該做唔到。

      不過幾個曾經重要角色中,比達系宿敵,魔童系神,無限系丑生(即系《足球小將》的樑仔),各有獨當一面特色,反而天津飯肯定做不了丑角,形象同比達魔童又重疊,俾條故事線再講佢會搞到好複雜,呢個角色就無奈被邊緣化了。

      撒旦唔系勁在打,而系佢吹水可以吹到全地球人都信佢,仲俾佢靠呢樣成功救地球(好打如比達有叉用,唔識講嘢兼無人信都系被無視)。同埋我覺得元華其實好似撒旦...

      阿樂就只是不自愛有青一名,到故事末段我估天津飯可以一招完爆阿樂...

      刪除
    5. Sorry,今朝真係完全忘記了阿樂

      其實菲利篇之後魔童已經係閒角,係同悟飯有師徒關係先有戲份

      刪除
    6. //試過問過幾位都唔係好清楚自己到底退休有幾錢同埋點計
      你同佢地講話自己資產自己管嘛!

      //其實菲利篇之後魔童已經係閒角,係同悟飯有師徒關係先有戲份
      同星矢、足球小將一樣, 總有花生友做旁觀者依牙鬆鋼發表戰情評論員文章.

      //如果唔計無限天津飯龜仙人甚至佢個女,佢都算係最強個幾個地球人。
      真係唔講唔知, 原來撤旦先生都係金腰帶,在凡人境界算係好打的人.

      //龍珠裡面最強失敗者– 阿樂又被無視.....
      //阿樂就只是不自愛有青一名,到故事末段我估天津飯可以一招完爆阿樂...

      阿樂好似打完天下武術大會之後就變成路人,專負責溝女播種.

      //天津飯肯定做不了丑角,形象同比達魔童又重疊,俾條故事線再講佢會搞到好複雜,呢個角色就無奈被邊緣化了。

      天津飯贏在射精前都無用, 成班外星強人來到地球, 你點優生都唔會夠人打...

      //撒旦唔系勁在打,而系佢吹水可以吹到全地球人都信佢,仲俾佢靠呢樣成功救地球(好打如比達有叉用,唔識講嘢兼無人信都系被無視)

      果然係「武術演員」,俗稱武演,佢成功之處唔只係「吹水可以吹到全地球人都信佢」,仲可以令到明知佢吹水的人都唔會(或不屑)揭穿佢。


      //同埋我覺得元華其實好似撒旦...

      哈哈,果然係港產片之王!

      刪除
    7. //無限系丑生(即系《足球小將》的樑仔)

      明哥待佢不薄,溝倒負責賺錢養家又負責貌美如花的18號。天津飯件午餐(港譯︰蘭芝)到布歐篇大結局BBQ時連影都冇,老鳥應該唔記得左呢個角色。

      //天津飯贏在射精前都無用, 成班外星強人來到地球, 你點優生都唔會夠人打...

      大把富二代到是但0係外國碌個學位,返黎工都唔使返以蒲為正職一樣住大屋渣靚車仲有隻艇。
      一命二運三風水呀....

      刪除
    8. //一命二運三風水呀....
      //明哥待佢不薄,溝倒負責賺錢養家又負責貌美如花的18號

      所以學玄學算下命係有用的!

      刪除
    9. //大把富二代到是但0係外國碌個學位,返黎工都唔使返以蒲為正職一樣住大屋渣靚車仲有隻艇。

      如果跟據周顯大師言,而家富二代以蒲為業其實只是無選擇之中既選擇...唔好以為係葡萄之言,對比返8-90年代,你剩係睇林伯欣個大少二少,未夠30已經攞老豆副身家出嚟打天下,仲打得有聲有色...就算玩玩具,兩條友當年年年幾百萬搞波,唔好以為出錢就大晒,manage班同自己差唔大既波牛同班圈內老油條你估容易呀,仲要擺平足腫裡面d人事關係,我覺得而家班富二代即使想玩都玩唔掂...仲未講二少玩埋電視台添嘞。當年我讀緊中學迷緊笨土波,仲以為佢兩兄弟好老,點知過咁多年都只係六十幾鈎,仲可以拋頭露面。

      果個年代類似的富二代不計其數,我覺得除咗個人雄心外,當年世叔伯比較肯俾機會d後生都好大關係,所以周顯話傷港其實連富二代都係向下流。

      刪除
    10. //所以學玄學算下命係有用的!

      小弟機月同梁、善蔭朝綱,冇老板命。一係做公墓員,一係做大公司。

      刪除
    11. 摩摩:
      //果個年代類似的富二代不計其數,我覺得除咗個人雄心外,當年世叔伯比較肯俾機會d後生都好大關係,所以周顯話傷港其實連富二代都係向下流。

      又要講返葉問,查實佢出生唔差,絕對係贏在起跑線,不過佢學武功又唔係好似依家啲「小朋友」咁,樣樣淺嘗即止,玩下就算學咗,而係真係俾心機苦練。明顯係以前啲人做師父又好、做徒弟都好,其學習以至做人態度都比今人認真嚴肅得多。

      Sony:
      //小弟機月同梁、善蔭朝綱,冇老板命。

      我一樣係機月同梁,一樣不宜做老闆. 不過我天梁坐午,察察為明,有時會過份挑剔,而且帶點孤剋,缺乏異性緣. 文昌坐命, 文曲在福德,主聰明才華出眾 XD.

      刪除
    12. //你剩係睇林伯欣個大少二少,未夠30已經攞老豆副身家出嚟打天下,仲打得有聲有色...就算玩玩具,兩條友當年年年幾百萬搞波

      97年69億買左間酒店,搞到老豆臨老出返黎呢...

      刪除
    13. 呢單當年三屋地產版主寫麗展同麗國果陣睇返黎。我只係好記性記得,97年時仲係薯仔一件。

      刪除
    14. 咦? 講起又好似在3home 年代好似真係有位sony網友...

      刪除
  2. 恭喜恭喜。
    8m 流動資產,我計過唔做任何投資只靠儲蓄應該到真正退休年/早10年可達,D 「盡責」的RM就是成鬼日叫我郁吓 D錢,得鬼閒咩.... 當然如果早返N年梗係更開心... :)

    回覆刪除
    回覆
    1. //恭喜恭喜。

      謝謝。

      //我計過唔做任何投資只靠儲蓄應該到真正退休年/早10年可達
      //D 「盡責」的RM就是成鬼日叫我郁吓 D錢,得鬼閒咩

      RM 推介就免了。 不過投資係要做的,你成日話賺的都是血汗錢唔肯take risk,但其實「血汗錢」的一元同投資賺的一元都係一樣,無需要擺咁多感情落去。

      好好引導你三位少爺,唔好變有青就真。

      刪除
  3. 恭喜魔術師兄提早達標!8 mil流動資產,真係羡慕死唔少偽中産怪獸嘉奬呢~

    你今次鳩嗚又買咗咩名牌XDD 快哋分享下!

    回覆刪除
    回覆
    1. //恭喜魔術師兄提早達標!8 mil流動資產,真係羡慕死唔少偽中産怪獸嘉奬呢~

      達標係身家double啫,800萬流動資產暫時都未得住,不過如果俾3年時間,睇下保唔保持到回報,都唔係無可能嘅。

      //你今次鳩嗚又買咗咩名牌XDD 快哋分享下!

      今晚寫。

      刪除
  4. 恭喜恭喜

    假設唔買瘤,3年後有5 mil流動G產小弟都好滿足勒.

    Defined Benefit當寶,只能怪好多港豬唔肯對自己負責。就算系MPF,如果Manage得當,一定系好過“定額退休金”的...不過癥結系一定要自己識避全球性大跌浪,11年歐債危機同舊年疑似支爆都傷到爆,更為人詬病的是MPF永遠爆升時系補唔返暴跌時的跌幅!

    回覆刪除
    回覆
    1. 其實簡單地在股債(或money market fund)之間轉換就可以了,唔知點解班港豬係都唔理啫。
      至於跌咗升唔返...嗯,乜唔係愈跌愈買,愈跌愈有價值架咩? XD

      刪除
  5. 以前電話公司 defined benefit 倍乘因子係 3.3, 做20年, 尾糧50K 都好禾味 (=3.3m)

    回覆刪除
  6. 勁. 魔術師沒有搬龍門, 實話實說.

    坊間的財演或什麼大師, 打敗大市既時間就不停講自己回報有幾多, 輸個陣就不停講理論, 說股票愈跌愈有價值. 龍門不停搬

    回覆刪除
    回覆
    1. //勁. 魔術師沒有搬龍門, 實話實說.

      咁啱我能夠達標先拎出嚟講啫. 如果唔得可能又無限補時扮失憶都未定. XD

      刪除
  7. 作者已經移除這則留言。

    回覆刪除