2017年1月5日 星期四

魔術師資產配置(2017年1月):解畫篇

有網友可能唔多明魔術師資產配置的具體做法,現再闡述如下:
1. 第一步當然係定好每個大項的投資百份比,再根據每月結算沽出或買入。
2. 由於各項目中個別股票組合相異,調較時魔術師就會先考慮以下因素(排名分先後):
(a)目標完成度:例如話目標要以越秀房產信託基金(00405.HK)提供每次1萬元的股息,咁等於幾多股呢?未夠數的,就一定以儲夠數為先。
(b)每手交易金額影響:由於港股以一手為交易單位,如果買賣整數手數會令資產配置比例不均的話,就要以「組合技(Combo)」調較:例如股票組合要沽出$35,000,假設匯控(00005.HK)股價為$60,一手400股就係$24,000,兩手800股就係$48,000;於是一係沽一手匯控另加其他股票湊夠$35,000,一係就係沽兩手匯控再買返其他股票來湊夠$35,000。由於美股可以逐股買賣,此因素影響接近0。
(c)技術分析:以 14 天 RSI 做參考,低於(或愈接近)25的優先入貨,高於75的優先沽出。所以哪,魔術師今次要增持房託組合,就以2016年12月30日收市後 14 天 RSI 來看,最低的就是越秀房產信託基金(00405.HK)和領展房產基金(00823.HK)(分別為 36.743 和 40.594),於是就一於買入佢兩個咯!
***
VanEck Vectors CEF Municipal Income ETF (XMPT.AMEX) vs PowerShares Senior Loan Portfolio ETF (BKLN.AMEX)
睇返 VanEck 有關地方政府債劵(Municipal Bond)的專頁,在美帝來說就是州政府或其代理發行的債券,票息免稅;而 XMPT 則是基金中的基金(故使費較高達 1.56%),專門投資在投資這些地方債的發行完就無得再認購的封閉式基金(Closed End Fund),雖然高息,但其 duration 偏高,一加息就會大跌,賺息但會蝕價:
(圖片來源:VanEck - Muni Bond Landing Page retrieved on 3 Jan 2017)
相反,PowerShares Senior Loan Portfolio (BKLN)則主要投資在較高級、有抵押的 Bank loans。雖然信用風險會比地方債高,票息又要俾稅,但勝在該等 Bank loans 係以浮息計算,duration 低得多,可以對沖加息風險,而且洗費也只是 0.65%,遠低過 XMPT:
(圖片來源:BKLN - PowerShares Senior Loan Portfolio retrieved on 3 Jan 2017)
兩者相比,以五年的周期來看,可以見到 XMPT 波動較大,並受惠於低息環境,而 BLKN 則相對較為穩定,應該會好過在加息環境下會賺息蝕價的 XMPT:

(圖片來源:Morningstar retrieved on 3 Jan 2017)
不過 BKLN 的息率較低,只得約 4.5%,扣 30% withholding tax 之後更低至 3% 多啲,用來停泊閒置的帝幣尚可,專登將港元換為帝幣買 BKLN 就無謂了 — 閒置港元放 Mortgage Link 好過。
***
PowerShares DB Commodity Tracking ETF (DBC.AMEX) vs PowerShares Optimum Yield Diversified Commodity Strategy No K-1 Portfolio (PDBC.NASD)
根據官網,DBC 同 PDBC 的主要分別是被動投資(DBC)與主動投資(PDBC);兩者追蹤的同是 DBIQ Optimum Yield Diversified Commodity Index Excess Return™ (DBIQ Opt Yield Diversified Comm Index ER),而 DBC 的投資目標則會加埋基金所持有的債券的利息回報,使費為 0.89%:

(圖片來源:DBC - PowerShares DB Commodity Index Tracking Fund retrieved on 4 Jan 2017)
而 PDBC 的賣點則係以以遠期期貨比現貨比高水(Contango)或低水(Backwardation)來決定每月轉倉合約,基金公司叫呢種方法做 Optimum Yield formula),派息一年一次(除稅前約 6.50%),使費甚至乎可以低至0.69%:
(圖片來源:PDBC - PowerShares Optimum Yield Diversified Commodity Strategy No K-1 Portfolio retrieved on 4 Jan 2017)
DBC 於2006年成立,市值與每日成交額也較在 2014 年成立的 PDBC 大。以最近一年數據看,兩者表現接近,只係 DBC 在 2016年尾快速甩開 PDBC (可能是因為PDBC 除息關係,但美股派息要俾稅,兩者比較唔派好過派),但兩者依然遠勝 Credit Suisse X-Links Gold Shares Covered Call ETN (GLDI.NASD) :
(圖片來源:Bloomberg retrieved on 4 Jan 2017)
所以,魔術師就揀咗 DBC 喇!
***
參考資料:
VanEck Vectors CEF Municipal Income ETF official website
PowerShares Senior Loan Portfolio official website
PowerShares DB Commodity Tracking ETF official website
PowerShares Optimum Yield Diversified Commodity Strategy No K-1 Portfolio official website
***
伸延閱讀:
魔術師資產配置(2017年1月)

14 則留言:

  1. 最近玩緊k線,你覺得係咪同rsi差唔多?

    回覆刪除
    回覆
    1. K線係指陰陽燭(Candlestick)?陰陽燭主形態分析,多受主觀影響;而 RSI 則有公式可援,可做客觀分析或 backtest,同時形態分析也可以用在 RSI 之上,例如背馳,圓底等等...兩者用途完全不同,難定優劣。

      刪除
    2. fast stochastic oscillator
      http://stockcharts.com/school/doku.php?id=chart_school:technical_indicators:stochastic_oscillator_fast_slow_and_full

      有公式的:
      %K = (Current Close - Lowest Low)/(Highest High - Lowest Low) * 100
      %D = 3-day SMA of %K

      Lowest Low = lowest low for the look-back period
      Highest High = highest high for the look-back period
      %K is multiplied by 100 to move the decimal point two places

      我只看%K,不看%D,用法跟你用RSI差不多,都是作contrarian indicator用。

      刪除
    3. //fast stochastic oscillator
      Google「K線」出咗成堆陰陽燭, 果然係中港台文化差異.

      就咁睇formula,RSI看收市價,並且已經做咗SMA smoothening; 而%K則睇觀察期內 high/low watermark, smoothening 留返俾%D 做, 數學原理上似乎RSI 似 %D 多啲, 不過大家都係contrarian indication, 呢點絕對認同.

      刪除
  2. 我做買賣會參考14天RSI週線,個人認為比日線較穩定及準確

    PDBC主動管理竟然可以仲平過被動管理的DBC

    回覆刪除
    回覆
    1. //我做買賣會參考14天RSI週線,個人認為比日線較穩定及準確

      周線圖一年只得52個數據,反應較慢,適宜用來 smoothen noise, 不致交易過度頻密 。

      不過,以我的資產配置組合,一個月只做一次 trade,加上 RSI 的考慮已是最低 priority,如果再用周線圖基本上會 render this trading rule useless。

      所以,技術指標只是工具,用邊一種、點用法係要配合自己的 trading rules,不能本末倒置。

      //PDBC主動管理竟然可以仲平過被動管理的DBC

      睇返官網,PDBC 應該係有管理費減免.

      刪除
    2. //所以,技術指標只是工具,用邊一種、點用法係要配合自己的 trading rules,不能本末倒置。

      十分同意!

      //PDBC 應該係有管理費減免.

      唔怪之得。就好似本地部份reit初初上市頭幾年都免收管理費或大股東唔收息,去造大個可供分派收入一樣,魔鬼在細節中。

      刪除
    3. //就好似本地部份reit初初上市頭幾年都免收管理費或大股東唔收息,去造大個可供分派收入一樣,魔鬼在細節中。

      當係 marketing gimmick 無可厚非。

      details 其實一定要睇,只不過傷港實在是太安全,搞到好多人可以求求其其得過且過都無問題。我記憶中衰唔睇 details 的大單嘢都只是正達與雷曼兩單而已。

      刪除
  3. 魔兄,同是cu人,剛退休,尋求指導,可否pm我,shwong225@gmai.com

    回覆刪除
    回覆
    1. 已收到 email,慣例,私人問題私人回答; 一般 general query,可以在 blog 上分享.

      刪除