2017年3月1日 星期三

魔術師資產配置(2017年2月結)

每年2、3月期間都係港股公佈業績的旺季,不出所料匯豐控股(00005.HK)因成績差強人意而終於回落,拖累沉船基金亦有所下調;尤幸組合內的宏利金融(00945.HK)與及摩根亞洲股息(人民幣對沖-每月派息-現金)表現尚可,撐住沉船基金整體表現。尤其是係摩根亞洲股息(人民幣對沖-每月派息-現金),近月可謂賺息賺價,明明係有貨幣對沖(應該係怕亞洲股票以各國貨幣結算,如果人仔升而各國貨幣下跌則會導致匯價損失,所以「貨幣對沖」應該係買咗人仔升),在人仔下跌的大環境下應該無運行才對,不太可能「賺息賺價」,呢點暫時存疑,等魔術師有空時再作研究。沉船本月收報$127.96,依舊領放。
排第二嘅係複式盈富($118.06),足證呢類大藍籌指數基金的確是很難被擊倒的大山;第三位為生活基金($115.47);第四位為房託組合($112.50),暫時都係增長類跑嬴收息類。
合格線係以收息為主的債券及現金組合(包括類似債券表現的 HSEA/HSEB),收報$106.16,排第五;強積金組合一半環球債券一半係恆指,更仲有當資產配置若有 overshoot 便用來做微調,故表現落後,收$104.72,屬不合格。包尾的是商品組合,金價雖有反彈令組合不用再蝕錢,但仍跟合格線有一段距離,收報$100.94。

二月份流動資產與自住樓估價都有上升,淨身家繼續上漲,由去年3月底4月頭開始已上升超過3成,報$13,065.36:

自住樓佔條 bar 愈來愈長,再咁升法佔總資產值愈來愈多,隨時「被動地」會變成五成按揭:例如800萬樓做6成按揭就俾320萬首期,借480萬,如果樓價升到960萬,或20%,即時可以變成5成按揭,做個心安理得的收租仔。魔術師會唔會行呢條路?應該唔會,畢竟小業主收租其實有部分情況係等於同租客打工,燒盞燈膽都要扑倒去換,咁折墮都唔知為乜。



17 則留言:

  1. HSEA/B今年個價都好強,每次除淨後都立即回升,我幾次想買都買唔到。

    回覆刪除
    回覆
    1. 每等三個月你就收少$0.5, 有要再count埋入去個機會成本到, 所以根本無謂等.

      刪除
    2. 所以我成日都諗唔明等嚟做乜?有執行力的話係無「想買但買唔到」呢回事。

      刪除
  2. 你好!
    小弟想請問下,hsea/b 會在什麼條件下call back 呢? 如果收回,是利好還是利談?

    回覆刪除
    回覆
    1. 要問魔術師嘢,請留下自己名號,筆名網名不拘, 不是為了「方便交流」,而係基本禮貌.

      舊文有簡述,請自行閱讀, 並參考prospectus(魔術師係唔會幫你做人肉search engine的)思考研究:
      http://magician__yang.mysinablog.com/index.php?op=ViewArticle&articleId=11688891

      刪除
    2. 優先股的風險有
      1. 固定利息
      2. 有回收的風險
      3. 發行人破產

      上述因素對HSEA/B有咩影響?可以睇成
      1. 加息有可能會有息收,但捱價。但息差現在有5-6%,估美息唔會加到7-8%?
      2. 收回價是25,現價(26.X)收2次息就封咗蝕本的大門,拿1蚊出來賭佢唔會回收,唔算過份
      3. HSBC 88,機會細啲

      刪除
    3. //1. 固定利息

      Interest rate risk is applicable to all fixed income securities.

      //2. 有回收的風險

      Call risk is applicable to securities with such special terms. HSEA/B are two examples, but they are not preferred shares, by the most strict definition. HSBC did issue "real preferred shares" and you can review whether their terms are good enough for you.

      //3. 發行人破產

      Default risk/insolvent risk is applicable to bonds and fixed incomes; and you can imagine equity shares will not have good days too.

      //但捱價

      You may check with the change on duration and DV01 of HSEA/B for the last 2-3 years on interest rate hike rumor and "realisation".

      //現價(26.X)收2次息就封咗蝕本的大門,拿1蚊出來賭佢唔會回收,唔算過份

      You can have a deeper analysis on the "benefit" of call back though.

      刪除
    4. 我覺得現時來說最大風險就係Interest rate risk ,如果擔心既話,我覺得分段入會係一個方法。我而家都係每隔一段時間入hseb,另外我試緊隻PUK- ,估計應該都唔駛股息稅。

      刪除
    5. Dividend from non-US corporation 使唔使俾稅要睇呢度:

      https://www.irs.gov/publications/p519/ch02.html#en_US_2016_publink1000222207
      Second exception. Part of the dividends received from a foreign corporation is U.S. source income if 25% or more of its total gross income for the 3-year period ending with the close of its tax year preceding the declaration of dividends was effectively connected with a trade or business in the United States. If the corporation was formed less than 3 years before the declaration, use its total gross income from the time it was formed.

      刪除
    6. 我都有睇過下PUK的業績,大部份income都不在美國。但要唔要稅,都要今個月除淨先知。始終美國無一個list 寫明每一間公司的股息稅率。

      刪除
    7. 有時係custodian預設收30%,要走去同佢跟進

      刪除
    8. //始終美國無一個list 寫明每一間公司的股息稅率。

      True, 有時真係要trial and error.

      //有時係custodian預設收30%,要走去同佢跟進

      所以1042S好重要, 隨時比人收多咗要claim refund 就係要靠佢.

      刪除
  3. 你好魔術師, 想請問下 HSEA 點解個價經常高過 HSEB? 他們的條件及利息相若,找了很多網站,都找不到原因。請指教。 謝謝!

    Joe

    回覆刪除
    回覆
    1. //找了很多網站,都找不到原因。

      不知道你找了什麼網站,用什麼approach去研究.

      HSEA/HSEB 兩者的 pricing theory 類似債券, 你識債券計價原理就可以理解. 其實兩者的coupon rate與派息期等都唔同, 在同一時間點上accrued interest 又唔同, 比較價格無意義, 應比較yield rate.

      刪除
    2. 無錯,而且如果兩者current yield 接近,應盡量選HSEB ,始終會較接近par

      刪除