2016年5月18日 星期三

楢山節考水貨團

Cherry小妹日前提供了價值大師有關買內銀可以退休的說法,希望魔術師能評上一評。即係咁,當事人沒有「和盤托出事實之全部」(何況帆海兄問回報也是不得要領),個別操作時機、出入位等魔術師無意亦無法跟進,而且交易賺蝕,究竟係靠運氣、靠實力、還是理論生效,何者輕何者重根本無法得知,所以也是評無可評。所謂「投資表現只代表過往,將來沒有保證」,某些實例雖然有幫助,但我們要實際要分析的是方法背後的理念,而不是某次成功了就威威,失敗的時候卻就無限補時。




魔術師早在《失落鐵塔 (2nd edition)》一文中指出,價值大師一向以Dividend Discount Model(DDM)來計算「內在價值(intrinsic value)」是錯誤的,DDM充其量計出的只是自己的「理想買入價」(當市價較自己的「理想買入價」低,便應該考慮買入;反之可以考慮沽出)。點解魔術師會話DDM算出來的只是「理想買入價」?原因很簡單:

1. 派不派息,派幾多息是公司管理層的決定,不是你價值大師說了算。公司的「內在價值」不應因為人為的派息決定而改變,否則年年唔派息的巴郡(BERKSHIRE HATHWAY)落在價值大師的眼中豈非毫無「價值」可言?咁叫巴老情何以堪?

2. DDM只反映財務報表上的數字。依價值大師的說法,只要你的required rate of return 一樣,所有具有相同派息額(D)、股本回報率(Return of Equity, ROE)、和派息率(1-b, where b is retention rate)的「內在價值」都會是一樣的(growth rate g = ROE x b)。這樣的計算法忽略了行業狀況,公司發展策略等qualitative的因素,變成只看數字相同便可以將銀行股、工業股、零售股得各行各業都劃上等號了。

由於價值大師如此重視股息,便同時提出了如果老豆老母有層樓供滿了,便可以加按套現數百萬出來買內銀賺息差,當然前題是閣下的收入不俗,可以過到壓測。以價值大師的例子,借480萬,25年供,年息2.15%,每月還款$20,697,在3%壓力測試下,閣下月薪起碼要$47,469才可以。以政府統計處2015年資料顯示,以上收入足以躋身我城最高百分之十的工作人口。價值大師建議有以上收入的港豬依然要啃老,果然是為了收息,贏在起跑線,無所不用其極。為了收息,為了財務自由,為了提早退休,何不學楢山節考孭老豆老母上山讓其等死呢?反正兩老百年後,層樓都係歸我架喇!

但...咪住!價值大師幾時話過要貪老豆老母啲錢呢?供了幾年樓除了還息,仲有還本架嘛!「還咗嘅本就當係賺咗」,可以請阿爸阿媽去環遊世界添!

問人借了錢,還了部分本金,竟然可以當成係自己賺的,真係比創科局更創新;所以,既然「股息和供款淨現金流入的發動機己經啓動,年年進貢」,就不必「攪停佢」了;環遊世界?都話等你兩老百年後燒隻郵輪俾你地咯!

更不用說如果萬一「暫時失利」,人又被裁失業,一眾內銀組合帳面值唔夠冚,變相負資產...真係咁黑仔就無辦法唔孭阿媽上出了...

但這時,價值大師就會跳出來,說:「反正可以無限補時,所以我們是不會輸錢的,贏錢只是時間的問題。」同時還可以「走水貨」:AH股亙換是也!

公司發行股票在不同交易所上市,在同股同權的前題下,按道理A股跟H股的權益是一樣的。以「做生意的角度看」,兩者是indifferent的,「內在價值」應該一樣才對;但由於蝗港始終乃兩個不同的市場,稅制、市場成熟度、規限、流通量、資訊透明度等都有所不同,形成同一間公司在不同市場的「市場價格」也有所不同。兩者的差異,以張五常在《經濟解釋》的詮釋,就是「交易成本」。

想深一層,人為的稅制(股息稅)不應該影響每股所佔權益,也不會因任何行政上的制度而改變。一部iphone還是iphone,在傷港買還是在蝗國買都是一樣;一罐美素佳兒還是一罐美素佳兒,在傷港買還是在蝗國買都是一樣。「分別」只是開售的時間點,零售商的信譽,以及政府的稅項等各種因素。

所以,魔術師的看法是,AH股亙換屬於價格套戥,基本上就如走水貨iPhone和奶粉一樣,同股同權,就跟那甚麼勞什子的「內在價值」毫無關係,無謂講到咁神奇。



***
參考資料:
香港政府統計處 2015年收入及工時按年統計調查報告
***
伸延閱讀:
Gone with the Flow
失落鐵塔 (2nd edition)
http://magician__yang.mysinablog.com/index.php?op=ViewArticle&articleId=12674152

38 則留言:

  1. 其實佢只係撞中2014年下半年A股牛市,再撞中2015年港股牛市,呢段時間差唔多咩股都大升,不足以論英雄,更唔好講係咩「價值回歸」,正所謂「牛市多股神」。我覺得只有係平淡市況甚至熊市都有呢個成績先係有真功夫,或者量化D講長期alpha高企。

    另外,佢一直強調A股股價<H股股價,所以A股抵買,之後H股股價<A股股價,所以H股抵買,但係一直冇有力咁論證「(H股股價,A股股價)<內在價值」,咁有冇可能係「內在價值<(H股股價,A股股價)」呢?如果係咁,無論H股A股邊個平D都唔應該買。

    唔止內銀,仲有大把AH折讓股,佢地又可唔可以咁操作呢?

    回覆刪除
    回覆
    1. 佢覺得同一間公司,H股的「內在價值」和A股「內在價值」是不同的,低買高沽就是「價值投資」,毫無benchmark(例如H股指數,A股指數, ETF 的回報之類)可言.

      帆海兄問佢的意思係ex-arbitrage 的賺蝕如何, 結果佢又顧左右而言他.

      刪除
  2. 當時看到有人將炒AH股差價神化成價值投資真係覺得好好笑,如果唔係咁啱AH前後腳咁大時代,點會咁容易比佢賺到錢,將好運當係自己能力,要好厚面皮先做到。

    回覆刪除
    回覆
    1. 佢最新呢篇仲攞命:
      http://parisvalueinvesting.blogspot.hk/2016/05/blog-post_15.html

      遲啲寫.

      刪除
  3. 其實篇文應該改名為槓杆既威力就真, 借幾百萬賺幾十萬望似好多, 但唔借錢買939可能最多賺10-20% ? 仲有就係佢從來唔講借貸既壞處, 學味皇話齋玩雙刃一個唔該插傷自己就翻唔到身。教人用leverage從來唔係問題, 只係一味講好處唔講壞處就害死人。
    btw 用leverage買股都可以買d質素好dd既股, 中電, 電能, 長建, 港鐵...大把野好過內銀啦
    所以篇文既題目係百搭既, 由"內銀股可以賺幾多錢?"可以變成"公用股可以賺幾多錢?", "reit可以賺幾多錢?"如此類推
    hutchison小子

    回覆刪除
    回覆
    1. 不如寫返篇「開投資班可以賺幾多錢?」

      刪除
    2. 好提議!Mr.Magician寫呢篇文時,不妨講下如你自己開投資班,會比坊間的"大師"投資班賺多幾多$~

      刪除
    3. //不妨講下如你自己開投資班

      一旦有vested interested, 講嘢就唔客觀架喇!

      //會比坊間的"大師"投資班賺多幾多$~

      "大師"投資班 其實只係CFA level 1 的一小部份,要學自己學都得。

      刪除
    4. 一單買賣,有人開價,有傻仔肯磅水,本是無可厚非,問題係唔係合法先。
      池某N年前受人所托兼職教了一段時間會考班,都要去教育局lor正牌照埋肺先可以合法地站上講台。
      如果開班冇合法手續,本身就係一項高風險投機,見池某拙文:
      http://poolshunter.blogspot.hk/2016/05/blog-post.html

      刪除
    5. 領牌即係搞實名制, 易被追究, 又要交稅, 梗係做返本土走鬼小販檔喇!

      刪除
  4. 篇文應該叫做"槓桿的威力"rather than"內銀股可以賺幾多錢?", 借幾百萬賺幾十萬貌似好似好多, 但如果唔用槓桿淨係用自己錢買939, 3988 etc. 回報可能只有10-20%左右, 用左十倍八倍槓桿自然可以賺幾十萬/一倍本金, 但股價跌起上黎被call margin就賣身都唔掂
    教人用leverage唔係問題, 只講好處唔講壞處分分鐘害死人:(

    回覆刪除
    回覆
    1. //但股價跌起上黎被call margin就賣身都唔掂

      我認為margin call是止蝕的好幫手. 樓按多數不會被call margin, 以樓按買股, 如果樓股齊跌,投資者會缺乏危機感,依然認為「供得起」和「收住息先」就PK了.

      刪除
  5. 題外話, 既然用得leverage買股就應該買d 波幅低容易守/蝕起上黎冇咁傷既物體, 與其用內銀/金融股不如用公用股/reit, 中電, 電能, 長建, 778之類物體起碼座得安心dd, 反正用得十倍槓桿+大牛市乜野都升啦係唔係?

    最後我總結到篇文既題目係百搭既, 喜歡買內銀可以寫"內銀股可以賺幾多錢?",喜歡中電可以寫"中電可以賺幾多錢?", 喜歡太古b可以寫"太古b可以賺幾多錢?", 因為重點唔係內銀, 係槓桿, 係槓桿, 係槓桿 (因為好重要所以我要講三次)
    Hutchison小子

    魔術師兄, 個blog成日食留言, 係唔係setting有問題?

    回覆刪除
    回覆
    1. // 喜歡太古b可以寫"太古b可以賺幾多錢?"

      以做生意角度應該買太古B(投票權一樣但價格是太A 1/5),以收息角度就應該買太A,好矛盾呀!

      //魔術師兄, 個blog成日食留言, 係唔係setting有問題?

      呢個係Blogger/Blogspot的問題, 佢地對長留言太敏感了, 很易會去了spam,我會做蛙人以人手打撈的。

      刪除
    2. 太古B div yield 不是較高嗎?太古A 只勝在流通量較高。

      請魔兄指教。

      P

      刪除
    3. 你對, 多謝提點。畢竟我不是財演,有時演出比較業餘,讀者敬請原諒,有錯煩請指正。

      我沒有留意市價, 只是隨手回應,以理論:同樣的資金太B的投票權比太A多,所以太B的內在價值應高於太A,市場價亦應該較高才對;但可能由於流通量的問題或其他原因,太B的市場價竟然可以長期比太A低,所以太B相信太A是超值了,賺息又賺投票權。

      所以太古不是一個好例子,這故事教訓我不要隨手用沒有跟開的股票來做例子啊。

      刪除
  6. 果班樓神其實一樣.
    BTW, 右邊BLOG 你好細心每個人都改左名喎!
    呢D 細心溝女一流~~~~!!!

    回覆刪除
    回覆
    1. 謝謝! 我以前係好粗心大意的,成日俾阿媽鬧,大咗先開始識得「細心」,對女仔都係,不過有時呢啲嘢好講緣份。

      暫時最鍾意的是「錢學森而」,將blog主名字和著名人物名字二合為一,「錢學」又可指投資,意境都配埋,正!

      刪除
    2. //神來之筆

      上一篇神來之筆係《亂揮刀劍無結果》XD
      http://magician__yang.mysinablog.com/index.php?op=ViewArticle&articleId=11386533

      刪除
  7. 什麼意思?把要還的錢當成投資回報咁奇葩?sorry,池某冇興趣亦唔想徙時間睇原文。

    回覆刪除
    回覆
    1. 睇佢篇文真係好辛苦, 前文後理文句不通, 數又計錯, 真係只有港豬才能明白.

      刪除
    2. 港豬們唔係睇得明,而係「皇帝的新衣」心態,就算自己睇唔到的新衣,都一定要讚好,咁先係「聰明人」。

      刪除
    3. 大家坐埋同一條船,發達一齊發達,中伏一齊中伏,唔明唔緊要,總之大師話好就好,自己又多番幾分信心。

      刪除
    4. 池兄, 呢啲叫「信主者得永生」是也.

      Wanderer 師弟:此乃 Herd Behavior 也。
      http://www.investopedia.com/university/behavioral_finance/behavioral8.asp

      刪除
    5. 我都覺得好難明,對arbitrage 嘅定義有啲奇怪。

      刪除
    6. //我都覺得好難明,對arbitrage 嘅定義有啲奇怪。

      衪說是價值投資,就是價值投資。

      刪除
  8. AH差價arbitrage當係價值投資, 佢都重複左好多次. 最神奇係有好多信眾仲係讚到天上有地下無. 仲話佢個價值班好抵讀...

    唔知魔術師有冇睇最新個篇文章:
    '一層出租物業的業主,每月月頭會收到租客的租金,若果它市價是500萬,租金是1萬5,那麼物業在月頭之後的成交價,應該會是500萬減一萬5千元=498.5萬。聽起來很怪,但很多人的確是這樣認為。'

    大師手筆可以神奇到呢個層次. 小弟望塵莫及,驚嘆不已.

    回覆刪除
    回覆
    1. 我諗我既人生從來未聽過咁既思維, 將股息除淨跟買樓收租混為一談.

      刪除
    2. 如果係連租約成交, 成交價的確係樓價加租約現值。以租約而言,收少一個月租就少一張「coupon」,隨時間逐漸減少趨向0,但樓價本身的升跌是跟租約無關的。
      但股息除淨是不同的,派息減少了現少,整張balance sheet都縮少了。大師是將公司的balance sheet跟自己個人的balance sheet混為一談了。

      刪除
  9. 謝謝魔術師兄抽空撰寫此文!筆墨理性,又動之以情。那些飽受啃老族抽水的父母們,睇完你篇文一定好感動=)

    AH股瘋狂互換,就當係賺了差價。最慘的是,某些信徒們第一眼睇便應覺得有問題,但為了維護教主的尊嚴,留言時都要夾硬搵哋野賺佢~

    回覆刪除
    回覆
    1. //某些信徒們第一眼睇便應覺得有問題

      有人留言叉能廚大師, 大師的回應是「我無講哂所有嘢俾你知啫!」

      刪除
  10. 我覺得, 班信眾係真係分不清價值投資跟其他掩眼法的不同. 佢地既讚賞係打從心底由衷之言.

    回覆刪除
    回覆
    1. https://www.youtube.com/watch?v=1GWp2BoiNbU

      熊熊聖火

      倚天屠龍記插曲
      作詞:黃沾
      作曲:顧嘉輝
      編曲:顧嘉輝

      (獨唱)熊熊聖火 憐我苦痛多
      (合唱)憐我在世上 如許苦痛多
      (獨唱)明明亮光 為我消災去禍
      (合唱)憐我在世上 如許苦痛多
      (獨唱)炎炎聖火 焚化苦楚
      (合唱)憐我在世上 如許苦痛多
      (獨唱)紅紅焰火 助我消災去禍
      (合唱)憐我在世上 如許苦痛多
      (獨唱)烈焰解憂傷 熱力減災禍
      願將俗世人 嗔笑愛恨 一切歸聖火

      刪除
  11. 槓桿都為放大收益,但內銀講穩陣唔夠公用股同reit,搏發達beta又唔夠高(點秤都搏700好過吧?)

    不過我知好多計死數的會計人都好鍾情呢d舊經濟股的(姑且不論大師係咪真係識計數),早一輪仲有會計朋友問我好唔好買中石化(睇開財經版資源股無運行是常識吧?),我話你不如搏有樂視概念的TCL多媒體,佢好似聽到外星話一樣....佢地好睇表面盤數得唔得和過往股價的,就算搏都只會搏388,唔會搏d有潛在爆炸性價值體現的新經濟股。

    回覆刪除
    回覆
    1. //早一輪仲有會計朋友問我好唔好買中石化(睇開財經版資源股無運行是常識吧?)

      講埋啲嘢咁鬼似博士K

      //佢地好睇表面盤數得唔得和過往股價的,就算搏都只會搏388,唔會搏d有潛在爆炸性價值體現的新經濟股。

      買指數ETF就可以大包圍了.

      刪除
  12. 流星近來已很少看價值大師的博客,沒想到仍然在繼續出品貽笑大方的歪理。

    其實如果真要開投資班,為什麼不認真進修一下自己的知識?

    經常被人駁得體無完膚,真不明白在學生面前如何能抬起頭做人?

    回覆刪除
    回覆
    1. BB班粉絲團識得明辨是非的話就不是BB班粉絲團喇!

      刪除