2021年7月5日 星期一

小藍人喪跑消費劵

自從特衰正苦話要推出5,000蚊消費劵之後,坊間最熱哄哄的討論就係找方法套現,盡顯傷民與200萬 + 1 首觸的情誼,「正苦愈唔想我做的,我就偏要做」,是為不合作運動也。

不過,魔術師就一向都認為5,000蚊唔係多,生活使費點用都用得哂,套唔套現其係無乜意思,反而套咗現就無咗行好多商戶提供的額外優惠。所以,與其費盡心思去諗套現,不如諗吓點樣讓消費劵的「回報」最大化。而講到「回報」,考慮點當然就係額外回贈有幾多。

如果有智方便 app,登記就真係好方便,都係睇住個小藍人喪跑啫!

考慮一:機會成本

如果係可以用信用卡碌卡的消費,用咗消費劵就無咗信用卡積分回贈了。例如魔術師用開大貓 Visa Signature 信用卡加最紅自主獎賞去食嘢,回贈總共有3.6%,如果用咗消費劵就唔會有呢個優惠了,所以魔術師唔應該經信用卡用消費劵去食嘢;同樣道理,魔術師用緊尾帝 Cash Back 信用卡來做支付佬和微信囡的付款卡,回贈有1%(實際上,其他錢莊的信用卡會有更多回贈),如果用咗消費劵就無咗回贈了。故此,可以用信用卡付款的消費,都唔會用消費劵。

考慮二:最低消費

各大正苦指定消費劵登記平台與及各大小商戶均在5,000蚊之上有額外回贈,其中支付佬同埋微信囡都的回贈都好鍾意用商戶贈劵,呢類回贈通常都係有最低消費,以「買滿$X減$Y」的方式回贈。就以支付佬為例,除了登記後即時有30蚊贈劵(6x$5)之外:

網頁上亦有各商戶回贈的詳細說明,相當清楚:

(圖片來源:支付寶香港官網 > 消費劵優惠, captured on 1 Jul 2021)

以魔術師的飲食習慣來說,最有可能用到的食店都係美心、大檸樂等,KFC、西餅、Food Republic 之類就真係要睇心情或者係咪真係咁啱經過就腳才會去消費了。魔術師都會食譚仔但三餸就太多,唔啱用了。

搭車嚟講,黨鐵易乘碼每$20蚊可回贈$10,共有兩張,魔術師由屯門過海來回都可用,算是最唔使用腦的贈劵了。

去到超市、網購例如 PK、WikiTV Mall 之類,吓吓幾百蚊起跳才有回贈,家庭主婦可能比較容易,但對魔術師來說要湊夠額就比較煩了。

微信囡的回贈同支付佬都係差唔多,又係在食方面比較容易達標()最低消費,拎到回贈。最有趣的是 WikiTVMall,全場貨品九折即係叫那些「老實商人」把 PS5我城行貨版的炒價再提高啫:

考慮三:替代性消費

雖然正苦希望消費劵可以帶動經濟,但最理性的用法應該都係以消費劵替代經常性消費,而唔係去買埋啲無謂嘢(同時可以彰顯「正苦愈唔想我做的,我就偏要做」的抗爭意志);而最最理性的做法就係以發達通領取消費劵再用嚟搭車,皆因公共交通費用補貼計劃實在太屈機:

(圖片來源:八達通消費劵官網 > 主頁, captured on 30 Jun 2021)
(圖片來源:八達通消費劵官網 > 消費券詳情及領取, captured on 4 Jul 2021)

以每月交通費回贈1/3(首$200除外,最多回贈$500)來說,即是說一個月交通費用到$1,700((1700-200)/3=500)就已經可以賺到盡,唔使好似支付佬微信囡咁左計右計最低消費額,幾蚊幾蚊逐張 coupon 咁去做預算;即使較保守的假設,一個月的交通費為$600,6個多月用完第一、第二期的$4,000(以發達通領劵需要在7個月內用完$4,000,才可以領第3期的$1,000),都可以在首6個月獲得$800(= 6*(600-200)/3)回贈,根本就無需理會那些什麼用夠$1,000回贈$50的雞肋:

(圖片來源:八達通消費劵官網 > 獎賞, captured on 4 Jul 2021)

最後答案

魔術師就係選了發達通,更特意申請了一張新的手機版發達通,用來登記消費劵

順便加埋自動增值又食多$150回贈,不賺白不賺:

(圖片來源:「八達通自動增值」服務推廣優惠, captured on 2 Jul 2021)

對於上班一族又或是經常需要安心出行的市民來說,最理性的就是用發達通做交通消費;如果係家庭主婦、宅男宅女、2蚊廢老等唔多使費用在交通上面的,就要看個別商號的回贈了。由於每人的消費習慣不同,究竟係幫襯開黃店定係藍色大集團如美心、太興、大檸樂,定係去不義的領展旗下商場貫餸,定係全部用嚟搭黨鐵,都會對選擇支付佬、微信囡定係發達通領劵有影響。各位消費者要自行衡量才可「賺到盡」,利益最大化了。

(註:以上討論完全無視 Tap & Go,可能有失公允。)

***

伸延閱讀:

公共交通費用補貼計劃

消費券明起接受網上登記 最快8.1有錢「落袋」 四大電子支付工具有何分別? 2021-07-03 19:27:02

【有線新聞】5,000元電子消費券明天起接受登記,市民揀選電子儲值支付工具時有甚麼事項需要留意呢?

要領取消費券,先要在四個電子儲值支付工具中揀選一個。選用支付寶、TAP & GO「拍住賞」及WeChat Pay可直接在應用程式領取消費券,會分兩期派發,第一期2,000元,兩個月後派第二期3,000元,兩筆錢可一併使用,五個月內要花光。

八達通會分三期發放,第一期2,000元,兩個月後派第二期的2,000元,八達通事後會區分哪一類消費能用消費券扣數,再過一個月用光4,000元的人可領取第三期的1,000元,直接存入八達通。這1,000元不會限制用途,亦不會有時限,但首兩期的消費券需七個月內用光。

市民可在便利店、超市、公共交通費用補貼站、八達通應用程式等領取消費券。消費券不可用來繳交稅項、罰款等政府收費,水電煤、非本地商戶消費亦不可以,但可用於交通。

合資格的市民星期日便可以網上登記,下月1日有錢「落袋」;如果選擇書面登記,星期一可以交表,但最快要到9月1日才收到錢。

電子消費券今起可網上申請 近155萬人完成登記 政府承認系統早上一度故障 2021-07-04 21:18:03

【有線新聞】5,000元電子消費券計劃開始接受網上登記,截至下午6時,有約155萬人登記。系統早上一度出現故障,等超過一小時才能登記,政府呼籲毋須急於這兩天登記。

我們早上登入消費券計劃網站,嘗試使用「智方便」登記,網站顯示系統運作正常,但有十多萬人在前面排隊,要等超過一小時。中午之後再試,排隊人數增加至30多萬人。羅先生:「要等待最少一、兩個小時,都沒有時間,現在要出外,回來再處理。」何小姐:「反正有多日時間登記,總之在(今個月)17日之前登記都可以在8月1日取得款項,所以無甚麼問題。」

政府承認「智方便」早上極度繁忙,一度出現故障。財政司司長陳茂波:「今天去了數區看市民登記情況,知道今早有市民用『智方便』登記出現一些阻滯。不過若你用曾經參加過現金派發計劃收一萬元來做身份辨識的話,整個程序很快,整個登記過程大概3、4分鐘便可,不用排隊很方便。」

如果不用「智方便」,可直接去到登記頁面,申請人要先填身份證資料,之後要回答保安問題,即是要輸入去年在現金發放計劃登記過的手機號碼最後四個字,及當時收錢的方法。認證身分後就可以選擇用甚麼平台領取消費券,再申報「在港居住要求」就完成登記。

26 則留言:

  1. //所以魔術師唔應該經信用卡用消費劵去食嘢
    //最有可能用到的食店都係美心、大檸樂等,KFC、西餅、Food Republic

    其實用支付寶微信連信用卡,去呢啲快餐食嘢都有積分可以儲,不過要睇咩卡,而且優惠會冇晒,大貓卡冇咗最紅就得返最低嘅250對1,跑步am就6蚊一里,唔係食肆嘅4蚊,cashback類冇用過唔清楚

    回覆刪除
    回覆
    1. //其實用支付寶微信連信用卡,去呢啲快餐食嘢都有積分可以儲,不過要睇咩卡,而且優惠會冇晒

      因為好多信用卡都會話優惠回贈不適用於電子錢包增值,咁經支、微付款銀行條數會計咗係支、微, 所以就無咗回贈了。

      我用緊尾帝 Cash Back 卡, 支、微、Payme 都有 1% 回贈, 儲夠$200 回贈額會自動抵銷.

      另外我都幾肯定跑步 Smart 卡用電子錢包充值, 是有 1.5% 回贈, 不過要手動經 app 將積分轉現金抵銷卡數, 以$50做一單位咁去轉.

      其他卡就要睇清楚 terms and conditions, 坊間二手飯例如 Moneyhero 之類可作參考先做 screening, 但不可盡信.

      刪除
  2. 如果家中有老人家, 平時搭車都係用兩蚊, 飲茶又未必用到八達窿, 要幾個月內駛哂5000, 話難唔難, 話易唔易
    我就索性現兜兜課咗5000俾佢, 佢攞現金可以慢慢搣, 而我就用 ”佢新開果張八達窿幫佢消費”
    大家可以諗下

    回覆刪除
    回覆
    1. 小的也打算這樣用掉要去留學那位的那張新開卡....

      刪除
    2. 又係一個好方法
      但如果咁玩
      唔排除會有8折收消費卷出現

      刪除
    3. //我就索性現兜兜課咗5000俾佢, 佢攞現金可以慢慢搣, 而我就用 ”佢新開果張八達窿幫佢消費”
      //小的也打算這樣用掉要去留學那位的那張新開卡....

      咁即係「套現」喇! 信唔信黑警拉你!

      //唔排除會有8折收消費卷出現

      套咗現就放棄咗加碼優惠. 如果係住在我城(即係排除掉A那黃人太子爺), 又用得哂呢幾千蚊的話, 就唔應該套現.

      又, 試找此例的思考誤區:

      【消費券漏洞】收購八達通的發財致富之路| 輔仁文誌

      刪除
    4. //咁即係「套現」喇! 信唔信黑警拉你!
      好彩我唔係黃女, 唔駛自備購物袋

      https://www.hk01.com/社會新聞/642981/新一哥蕭澤頤-假新聞荼毒市民敵對警方-被捕女憂被姦自備避孕套

      刪除
    5. //又, 試找此例的思考誤區
      頂, 老闆一開始已經俾咗錢”收集” 八達窿啦, 関洗頭水咩事…..

      刪除
    6. //假新聞荼毒市民敵對警方-被捕女憂被姦自備避孕套

      我見到FB有黃人話: 入到拘留所一定先俾黑警搜身, 點會仲有鳩嗚袋?

      //老闆一開始已經俾咗錢”收集” 八達窿啦, 関洗頭水咩事…..

      根本個 Net cash 同 net inventory 都係0, 賺條毛.

      刪除
    7. //「有女嘅年青人返到來(警署),直情畀咗個避孕套同事,話『如果強姦我要戴避孕套』,可以見到假新聞荼毒有幾深」。
      去警署應該唔等同拘留所啩,就算拘留所搜身都可以即時就地(唔喺正法XD)話,喺啦阿SIR你快啲戴啦我ready㗎啦

      刪除
    8. //可以即時就地(唔喺正法XD)話,喺啦阿SIR你快啲戴啦我ready㗎啦

      即係黃C囡囡隨身帶住套套, 咁仲唔係天使?

      刪除
  3. 再有人問我邊樣最抵,我都只係答:「你平時用邊樣最多就揀果種,不用傷腦筋。平時冇用過的,裝咗你都用唔慣,亦唔知去邊度有得用,分分鐘用唔哂。」

    我是最近才發現,原來都唔少人完全唔用電子錢包的... 只是小的日常都是出入的地方都唔少人用先錯覺以為個個都識用。

    究竟我城的廢青/廢中/廢老有幾廢?「落後」、「民智未開」如蝗國,全民用得好地地,我城咁先進都咁低滲透率係咩玩法... 我而家信真係為咗順手叫人轉用電子錢包先咁玩法的初衷了。

    回覆刪除
    回覆
    1. lol, 我諗我都算係你講嘅廢佬之一
      我都淨係用八達窿, 最多都係手機上嘅 virtual 八達窿, 用credit card自動增值, 賺分賺回贈, 都幾 old school

      刪除
    2. //究竟我城的廢青/廢中/廢老有幾廢?「落後」、「民智未開」如蝗國,全民用得好地地,我城咁先進都咁低滲透率係咩玩法...
      //我都淨係用八達窿, 最多都係手機上嘅 virtual 八達窿

      發達通係滲透率高, 同埋一個字: 快! 傷民通常唔會準備好手機, 部手機拎嚟拎去撳來撳去, 又 scan 又聖, 支微的交易普遍係慢, 唔會快得過現金好多.

      另外, 我城的廢老真係廢過蝗老唔少, 人地用高科技嘢好精靈的. 唔怪得平時唔關心廢老的政黨及社混團體, 一有事時就先打廢老牌, 似乎我城的廢老就是註定要「被消費」.

      刪除
    3. //發達通係滲透率高, 同埋一個字: 快! 傷民通常唔會準備好手機, 部手機拎嚟拎去撳來撳去, 又 scan 又聖, 支微的交易普遍係慢, 唔會快得過現金好多.

      用落支付佬發現一個問題,scan唔到QR code嘅頻率俾想象中高。啲收銀亞姐好人會同你慢慢試,心情唔好或者後面排大隊時會直接叫你用發達通或者現金。

      刪除
    4. //用落支付佬發現一個問題,scan唔到QR code嘅頻率俾想象中高。

      我又唔覺關支付佬事, 似係關店鋪個終端機事. 我去譚仔, 用支付佬好用微信囡都好, 譚仔個 POS 機是回定在檯面 scan 你手機, 對唔準或者 Dim 咗畫面就好易 scan 唔到, 反而7仔Circle K 用人手scan 就從來都未試過有問題.

      刪除
    5. 所以我覺得發達通有佢優點,並唔係有啲人講到咁一無是處,起碼我未試過嘟唔到發達通。

      刪除
    6. //起碼我未試過嘟唔到發達通

      我同你相反, 有時嘟巴士要 take 2, 可以係我太快拎走張卡.

      發達通作為預繳付費卡真係一流, 可以作為電子錢包的實體出口, 所以發達通 app 有錢包功能係正確方向, 但就唔使搞張 Master Debit card 出嚟, 而且個認證類到無倫, 我 scan 張身份證 scan 咗不下10次都 fail, 結果放棄.

      刪除
    7. //我 scan 張身份證 scan 咗不下10次都 fail, 結果放棄.

      支付佬認證我舊版身份證前後scan咗幾年都認證唔到,係換咗新證先成功,焗俾咗掏佬信用卡手續費一段時間。

      刪除
    8. 哈, 我反而係新證唔得. 舊證就未試過了.

      刪除
  4. 要等咁耐?我尋晚先申請,直入0等待,係要搵返之前申請一萬蚊既戶口號碼,花左d時間。

    係香港八達通實在太融入生活,就算我係國內日日同微信支付同支付寶,但係香港都係用現金,八達通,信用咭
    不過今次申請就用下wechat pay啦

    回覆刪除
    回覆
    1. 微信囡今次的優惠較支付佬好, 目測最低消費的門檻較低, 雖然都係每間商鋪得一兩張贈劵, 太濕碎好難 consolidate.

      刪除
  5. 我用支付寶,但琴日登記唔到,咁唔急啦,遲下再登記
    我買手機同蒸爐

    另外我想問,究竟係西北位既七赤破軍星引起小人多,定係西南方的三碧祿存星引起小人多呢?

    回覆刪除
    回覆
    1. //我買手機同蒸爐

      貓蒸魚?

      //究竟係西北位既七赤破軍星引起小人多,定係西南方的三碧祿存星引起小人多呢?

      兩個性質不同: 七赤破軍的小人主口舌、盜賊, 即係有人呃你; 三碧祿存的小人、口舌主要指鬧交、篤背脊. 所以依家我城似係中咗三碧多過七赤(八運三碧在南, 我城在中國南方)...

      刪除
    2. 咁我而家都中晒三碧祿存既小人,可有化解之法?

      刪除
    3. 可以鋪紅地毯,不過小心火生土反而助長旺二黑五黃,得不償失。我自己就會高成本少少用紫水晶洞加黃水晶球, 木生九紫火, 火生土(黃水晶), 土生金(球), 吸財兼化煞。

      刪除