2020年3月29日 星期日

《伊波拉病毒(Ebola Syndrome)》:身化武器播毒圈

我城疫情本已開始受控,但隨着勾美疫情大爆發,唔去旅行會死的傷民急不及待把病毒倒灌,第二波的社區爆發不是夢。獨留在家睇吓碟以防社區感染也是一個自保之法,至於睇乜嘢戲好?前事不忘後事之師,其中一個大熱選擇就係黃C影帝教曉我們點樣可以有效率地社區播毒的反面教材喇!

(下文某些截圖可能令讀者感到不安,膽小者慎入。)
***
1986年,阿雞(黃秋生 飾)勾了大佬(成奎安 飾)老婆,東窗事發,阿嫂篤灰話阿雞「擒大佬個老婆最過瘾」。大佬正要執行家法將阿雞的JJ剪去時,阿雞發難將大佬、阿嫂、及手下三人殺死。大佬女兒小麗目擊事發經過,被阿雞捉住要用火魔法侍候,幸好被鄰居墥破,阿雞逃去,小麗得以獲救。

10年後,阿雞輾轉偷渡到南非,獲唐餐館老闆(羅莽 飾)收留做黑工。當時戰狼還未長成,華人在當地飽受剝削,老闆買豬肉又要俾貴價,阿雞就連叫G也要被歧視。此時,小麗(王翠玲 飾)已經長大做了空姐,碰巧在餐館墥見了仇人阿雞。小麗唔認得阿雞,只是聞到他的味便有作嘔的感覺:

餐館前鋪後居,阿雞在餐館留宿,順便偷聽老闆夫婦行房,仲用豬肉做飛機杯,之後用嚟整肉餅俾啲白皮豬食。小麗在睡夢中驚死,跟男友說餐館中有人身上帶有當年的血腥味,令她感到作嘔,認為兇手就是躲在餐館之內:

為求買便宜豬肉,老闆跟阿雞到偏遠部落交易,途中見不少土著死於惡疾,重症者則由巫醫照料。二人問土買完豬肉,回程途中車子拋錨,老闆下車修理,阿雞則四處閒逛。阿雞見到女土著倒在路旁,J痕難止之下便將其先女女女後殺,過程中更被女土著的嘔吐物噴滿一臉。

阿雞回到餐館工作,不停播毒,直至因發高熱昏倒。老闆請來醫生替阿雞治病,又問醫生知否土人部落是否有傳染病。醫生隨後查到土人部落係波波拉病毒疫區,要老闆戴口罩又唔俾佢掂辦公室中的物事。醫生解釋說波波拉病毒可以經體液傳染,初期病徵有如流感,七十二小時內病人內贓會潰爛,七孔流血(不過,唔係「七孔流血還七孔流血,死還死」咩?)。醫生認為最好將阿雞送進醫院隔離,又話只有千萬分之一的人自身帶有抗體,發熱但不發病,退燒後便會成為超級傳播者。

明顯,阿雞就是這千萬分之一的幸運兒。老闆娘見阿雞奄奄一息,便致電表哥,想將他棄屍荒野;但阿雞忽然好轉,捉住老闆娘強暴。老闆回到餐廳,見到阿雞正在行兇,連忙喝止。阿雞不再忍受被人欺負,憤而「報仇」,將老闆殺死,身首異處;又將老闆娘先女女女後殺,及把趕來的表哥殺死。

阿雞清潔現場,再將三人分屍,製成「非洲叉燒飽」,又騙眾伙計話老闆夫婦因急事返咗呆灣。阿雞在老闆夫婦屋內搜刮了不少錢財,不防卻遇上折返餐館調查的小麗與男友。阿雞謊稱「阿雞己搬走,下落不明」,並準備下殺手;但阿麗卻懷疑眼前人就是阿雞,急急腳走人。小麗去南非警局報案,但真・黑警卻說不能單靠阿麗「覺得某人是殺人犯」便去拉人。

未幾,眾老外顧客及密切接觸者陸續病發,病人之多打爆南非醫院。醫院檢驗死者屍體,證實乃由波波拉病毒引起,南非當局大為震驚。阿雞偽造了護照,帶埋老闆夫婦的錢財回我城做大款,又去夜總會叫了兩隻G回酒店 penthouse 享用...於是兩隻G又病發,更將疫情傳播開去:

市民病發卻由 PoPo 楊國立督察(尹揚明 飾)接手案件,認真唔知點解。楊 sir 手下女警想做逃兵,反而被楊 sir 斥責。醫院的病理科主任同楊 sir 解釋,波波拉的死亡率是100%,但也有可能有無病發的帶菌者,希望警方能幫手找到周圍播毒的病源。當時 PoPo 可謂毫無防備裝備,只用紙巾包手來檢查證物。楊 sir 從某隻G的手袋中找到酒店的火柴盒,配合媽媽生有關「由南非來的黃生」的口供,便去酒店調查,可惜剛巧墥正阿雞退房,失諸交臂。同時,南非警方亦調查到病人都是食過餐館的漢堡飽,便到餐館查問,追蹤到失蹤的老闆夫婦與及阿雞是我城殺人犯之事:

南非警方通知了我城黑警,阿雞就是播毒源頭,也是當年犯下謀殺案的逃犯。阿雞尋回昔日的情人阿霞(陳妙瑛 飾),發現她已經嫁了給個道友,仲生埋個囡添。阿雞跟阿霞相認,又帶埋囡囡去買衫行街食嘢,周圍打乞嚏,口水鼻涕四圍抹,病毒便經由飛沫體液傳播開去。阿雞用錢向道友贖回阿霞,「交流」期間道友就此中招:

中招途人陸續病發,八兩金甚至例在地鐵月台上,幸好沒被當成是無差別恐襲。阿麗在街上墥見阿雞,企圖跟蹤但被阿雞發現擒住,阿麗慌亂間咬了阿雞一口逃脫,結果又中了招。阿雞回到家跟阿霞扑了一嘢,更提出「移民返蝗國(即今日叫大灣區的地方?)」,看來當年通緝犯都不怕「自動送中」:

黑警從前線醫護手中借調來防護衣(!),準備逮捕阿雞。阿霞從新聞報導中得知阿雞在我城和南非犯下的罪行,現正被警方通緝;而阿雞更是致命病毒帶菌者,已有8人因他而死,阿雞正是生人勿近。阿雞見阿霞聽了新聞,連忙喝止;為了安撫阿雞,阿霞只好謊稱那些是 fake news,完全不可信:

阿雞走入廚房想拿刀殺人滅口,但阿霞已早着先機,帶同女兒逃跑,將阿雞反鎖於屋內。道友臨死前告知楊 sir 阿雞就在自己家中,眾警連忙趕到,遇上逃命中的阿霞。阿雞爬窗逃走,捉了囡囡做人質,並亂噴口水,以「和你咳」手法對抗警方,又要 PoPo 脫下裝備追捕才叫「夠薑」。糾纏間阿霞病發身亡。

阿雞宣稱波波拉是由上天發明,用來制栽黑警的武器。楊 sir 開槍打傷阿雞,卻反而被阿雞以人質脅迫,踢倒在地。阿雞往傷口含了一口血,噴在楊 sir 面罩上,是真正的「含血噴人」。阿雞在逃走時將小女孩勒死。這時阿雞已失去理智,大呼小叫話要攬炒,楊 sir 趕至用唔知點解會在街角出現的火爐和噴槍放出火魔法,將阿雞燒成火人。火雞走到街上被車墥倒,楊 sir 趕上補上幾槍將火雞擊斃,完全是使用了不必要的武力。最後,有隻寵物狗吃了阿雞留在地上的血肉,然後又跟小主人分甘同味,實現了人傳狗、狗傳人的傳播鏈:
***
本片係少有的笨土 cult 片,不停地賣弄無必要的血腥鏡頭(包括巫醫劏雞、醫院驗屍等),而導演竟然是邱禮濤,認真估佢唔到。俾着今時今日,升咗格的中剷傷民個個信哂一神教扮 decent,見到呢啲赤裸裸的色情血腥暴力粗口爛舌的三級片當然會睬睬連聲,揞住囝囝囡囡對眼唔俾(敢)睇。無錯,君不見大受歡迎的超級英雄大都是殺人不見血:人類奸角唔係被捕坐牢,就係意外自食其果而死;再唔係英雄殺的都是外星人、機械人,所以雷神大可將 Thanos 的首級砍下來而完全不覺血腥,X-men 大戰 Sentinels 也只是大放特效而已。
另外,阿雞每遇上不如意事時(尤其是在南非時,阿雞返來我城身懷鉅款,自信心大增當然不會覺得不如意),口頭禪就係話人「恰佢」。可能凡事都是覺得被人欺負,自己是受害者,那才會出現阿雞那樣的反社會人格吧?

最後,本面也有「正面」的看點:就係在本片中無論是南非還是我城,有市民離奇病發,通告不是去衛生局,而是去警隊,彷彿所有問題都可以由 PoPo 來孭,反證了當時世畀上社會對警隊的信任度是頗高的。
魔術師評分:75/100

16 則留言:

  1. 今日套戲早場,以往多數午夜12點場,成套戲好核突包括演員/劇情/畫面,最吸睛係個南非黑警。

    依句//仲用豬肉做飛機杯,之後用嚟整肉餅俾啲白皮豬食//
    真係虧佢諗到,簡直作嘔。
    有時有啲港慘片真係自己攞嚟,題材唔cheap但內容劇情cheap到爆。西片求其找過唔紅演戲Ok劇本好都收得,港慘片就真係揾返啲卡士夠,如青雲劉華天樂啲先有保證。大陸片有啲拍得浮誇,嗰啲劇集來來去去講宫廷皇上妃妾,瞓著!

    回覆刪除
    回覆
    1. 依家TVB有套電視劇集叫做《慶餘年》-- 女主角超靚、幾個老戲骨演技一流、又多笑位、而且結局令你估不到,真係好好睇。得閒可以上網睇吓。

      刪除
    2. //最吸睛係個南非黑警

      偽王敏德?

      //西片求其找過唔紅演戲Ok劇本好都收得,港慘片就真係揾返啲卡士夠,如青雲劉華天樂啲先有保證。

      西片B級片嚟得我城上畫, 都經買手睇過, 大爛的早已 foul 走, 所以唔係猛龍唔過江, 有 survival bias.

      //女主角超靚、幾個老戲骨演技一流

      我淨係每日睇一集 America Horror Story 已經要去到兩點先訓了....

      刪除
    3. //女主角超靚//

      女主角係指雞脾姑娘李沁?
      我就鍾意宋軼范若若
      最後爆佐出泥係司理理李純

      大陸劇靚女真係多

      --Dogdogchi

      刪除
    4. //大陸劇靚女真係多

      13億人有0.01%係好樣嘅都有13萬人...

      刪除
  2. 見到呢條友就想嘔, 虧你仲可以睇哂成套戲。

    回覆刪除
    回覆
    1. 即代表顯示到佢個角色做得好成功

      刪除
    2. 我係見到佢呢個人就想嘔,唔会去睇佢嘅戲。

      刪除
    3. 正如記者、醫護可以有自己的立場, 只要佢地做緊自己專業時保持中立態度就得. 我呢篇只係以戲論戲, 影帝佢為人如何, 我又唔識佢好難評論; 不過印象中佢平時都無乜煽動仇恨的言論, 咁我個人來說只係當佢係一位行得較前的黃C, 無乜大問題, 尊重佢嘅表達自由.

      刪除
  3. //跟男友說餐館中有人身上帶有當年的血腥味,令她感到作嘔,
    阿雞扑嘢都唔少,應該唔止血腥味喇XD

    小麗男友喺邊嗰有啲面熟,樣唔錯。

    回覆刪除
  4. 邱導90年代都好多呢類戲,人肉叉燒包算同類吧... 陰陽路果d冇咁多血但都唔係中剷眼中的正路題材... 不過呢套真係冇睇過,完全唔知王翠玲拍過電影!

    回覆刪除
    回覆
    1. 邱導係罕有的巷產電影人中,能掌握極多類型題材的導演

      至於影帝,不能否認佢做戲係叻;至於立場問題,我就算杯葛都只會針對表明立場後的新作,即使杜柒我都唔抗拒佢啲舊戲例如《無間道》、《黑白森林》、《頭文字D》等(雖然我對佢在部份舊戲表現的評價都只是一般)。

      刪除
    2. 我啱啱調轉, 影帝我仲可以 tolerate, 文柒嗰啲笨土言論我就真係廢事理.

      刪除
    3. 我睇戲係為娛樂,如果我唔鐘意個演員,我係唔會享受果套戲嘅,所以我会選擇唔睇。呢個亦係我少睇港產片嘅原因。外國啲演員距離遠啲,冇咁多衰嘢傳到我耳仔度,所以比較少我唔鍾意嘅,亦令我比較接受外国片。

      刪除
    4. //我睇戲係為娛樂,如果我唔鐘意個演員,我係唔會享受果套戲嘅,所以我会選擇唔睇

      都係架. 所以賣弄低侷屎尿屁的巷剷片我都唔睇的.

      刪除