2020年3月17日 星期二

覆讀者來信:如何解讀 IB 回報

日前收到讀者來信,問如何解讀 Interactive Brokers(簡稱 IB)報和的回報率:
最近我有個困惑, 就是IB的年度報告 (year activity statement), 首數頁, 列有:
1. Mark to Market Performance Summary
2. Realized & Unrealized Performance Summary
我理解是第1項為, 所持(及當年曾所持的)所有資產, 該年度的年頭與年終的價格變化 (如已賣出, 以賣出價計)
第2項為已實現的利潤, 及未實現的潛在利潤
IB報告的第1頁, 有 Time Rated rate of return, 如我無理解錯, 為 第1項 Mark to Market Performance Summary 得出來的 (但數字上有一些少出入, 我不太明白) 我看到大家, 包括你, 每年度都是以資產價格變化做成績表, 應該跟此一樣
我不確定我以上全部有無理解錯, 因為當我看 Realized & Unrealized Performance Summary的時候, 總覺得, 由17年開戶到19年底, 沒有IB 年度報告 顯示的Time Rated rate of return賺那麼多, 奈何我數學沒有你的出色, 看下出所以然, 不知道你明白我的問題嗎?
Mark to Market
其實讀者可以先按 section header 右上角的「?」,打開自有解釋,例如以 Mark to Market Performance Summary 論:

首先讀者有一個錯誤理解,就係「如已賣出, 以賣出價計」,實際上「如已賣出」,就係 realized profit (loss),不用再 mark to market 了。而 Realized P/L 就可以在 Trade section 中找到:

再查找下去,Realized P/L 就是 Trade Section 中的 Proceeds 減去 Commission 再減去 Basis 可得。Trade section 的 MTM P/L 很有趣,IB 是會以 Transaction price 跟 closing 作比較。如果是長倉開倉會比較易理解(例如月中以 $1 買入,月底收$1.5,那麼 MTM P/L 就是$0.5);但如果是長倉平倉沽出,IB 依然係會以月底價結算,即係將長倉平倉當成係開短倉咁睇:
結論1:
(Trade) Proceeds = Quantity x T. Price
(Trade) Realized P/L = Proceeds - Basis - Comm/Fee
(Trade) MTM P/L = (T.Price - C. Price) x  Quantity
然後將 Trade report 的資訊放回 Mark-to-Market report:
結論2:
(MTM P/L) Transaction = (Trade) MTM P/L
(MTM P/L) Commissions = (Trade) Comm/Fee
(MTM P/L) Other = (各 section 的)Dividend (Cash basis), Tax refund (Cash basis) 等
(MTM P/L)Total = Position + Transaction + Commissions + Other
之後的計算如視乎期內有無交易:
(MTM P/L) Position (if no trade)= Current Quantity x Current Price - Prior Quantity x Prior Price
但如果係期內有買賣,則MTM PL Poisition 的計算比較吊詭,要逆向計算,原理係以 final state 為本,再用期內買賣 adjust:
(MTM P/L)Position = Current Quantity x (Current price - Prior Price)- Transaction
魔術師都唔想講到咁複雜,但呢啲計數的硬橋硬馬功夫無辦法唔將公式寫出來。當然如果做個 powerpoint 當開 lecture 咁講解自然可以,不過如果睇開的讀者都知道懶人包唔係魔術師杯茶,魔術師始終希望讀者能自行計算,融會貫通,無招勝有招,而唔係死背 formula,知其然不知其所以然。
Time Weighted return
另外,睇返上面 IB 對 Time Weighted return 的講解,佢地並無列出 forumla,魔術師常用的是 Modified Dietz Method,從 Wiki 可以找到 formual。其中心思想就是愈前期的現金流,weight 就愈重。例如平均成本法,愈前期的投資愈吃重,試想MPF你儲30年,2030後的$1,000供款會跟2000年的$1,000供款一樣麼?坊間那些財務顧問保險佬就咁除數計回報真係 make sense?
另外,用 Excel 計的 IRR(或 XIRR) 是 Dollar Weighted。簡單來說:
Dollar weighted returns measure the average return on each dollar invested. While time weighted returns provide a useful return comparison against portfolio benchmarks (eg. Compared to S&P500, TSM etc).
- XIRR vs. Modified Deitz for Return Calculations
Realized P/L
最後就係講 Realized P/L,同樣可以先查 help:

要暸解 IB report 其實都要明白佢地的 report format 是要服務美帝公民。由於美帝國民是有增值稅,故此以長倉論,沽出股票要 match 返入貨價,稅率仲要分 Long Term 同 Short Term 會有唔同。以會計概念來說,可以有幾種計法,IB default 用 First In First Out(FIFO),詳情可以問 iBot:

考慮以下例子:
Day 1: 買入1股@$1.00
Day 2: 買入1股@$4.00
Day 3: 買入1股@$2.00
Day 4: 賣出1股@$3.00
Day 4 平倉1股,以 FIFO 論,賺了$2(=3-1),交稅最多;LIFO 則賺$1(=3-2),交少啲稅;「和你 match 」就當然係揀 match Day 2,倒蝕唔使交稅添!
***
所以,如果讀者發現 IB Report 同自己的 log sheet 唔能夠 reconcile,不用大驚小怪,很可能是因為兩者的 assumption 和 concept 不同也。魔術師建議就係信自己的知識,一切自行計算,咁就會安心好多;如果真係無呢一方面(尤其是係會計財務)的知識,就唯有信那些 readily available 的 reports,最多邊睇邊學,又或者「只要信不要問」- 否則自己唔識又唔學(或學唔識)的話,問來問去反而搞到自己心緒不寧也。
***
伸延閱讀:
Wikipedia:Modified Dietz method

9 則留言:

  1. 謝謝魔兄的說明, 查實我有查過HELP, GOOGLE過都唔明, 小弟愚笨 XD
    原來這REPORT是方便美民報稅用, 唔怪得格式咁鬼怪, 看來還是要自行在EXCEL計算比較合理

    回覆刪除
  2. 魔兄,近排好多公司都公佈業績,但啲會計邏輯好難明咁,請問可唔可以請教一下各位?
    例如494,營業額過百億,“跌”10%,但“由虧轉盈”賺千六萬
    又例如3888金山軟件,營業額“升”40%,有80億,但又“由盈轉虧”蝕15億
    點解好似咁矛盾咁嘅?
    其實會計數字係咪好似stat咁可以有唔同演繹方法?

    回覆刪除
    回覆
    1. //例如494,營業額過百億,“跌”10%,但“由虧轉盈”賺千六萬
      又例如3888金山軟件,營業額“升”40%,有80億,但又“由盈轉虧”蝕15億//

      我無去睇呢兩隻的 balance sheet, P/L 同 C/F statements. 不過你總可以在報表中找到數據. 簡單來說, 如果係講緊 net income, 咁 Revenue 升/趺 都可以因 cost (跌/升) 而導致「由虧轉盈/由盈轉虧」, 無乜出奇; 加上呢啲數據 係 year-on-year basis.

      例如上年營業額是100, 成本是110, 蝕$10; 今年糖業額90, 但控制成本至80, 賺10; 咁當然可以「由虧轉盈」.

      刪除
    2. 唔好意思,我問左啲白痴問題,但收唔返留言..
      494應該係少左業務
      3888應該係公允值下降
      我再學下先

      刪除
    3. 嘩,魔兄覆得好快,我打完你已經係我前面XD
      謝謝

      刪除
    4. ok la, 咁啱見到就覆咗啫.

      最近都收到啲讀者來信, 不過禮貌欠奉, 嗰啲我就會提議佢地去搵付費服務.

      刪除
    5. //禮貌欠奉

      香港好多人都有take it for granted嘅習慣,老奉呢樣老奉果樣...我會盡量迴避呢類人,都盡量提醒自己唔好變果啲人..

      話說前兩日推嘅無限QE,我好奇大陸會俾人鬧暴力托市,但QE甚至而家無限QE啲人又好似受落得黎又無乜人鬧咁架啵..
      同埋唔係好明點解大陸要揸咁多美債,連國債嘅息都唔夠錢還,要停政府,啲人都好似唔覺有問題咁..
      不過呢啲可能係唔講得嘅野,始終c i a神通廣大過大陸..

      刪除
    6. //香港好多人都有take it for granted嘅習慣,老奉呢樣老奉果樣...

      係呀. 我答咗佢一次, 多謝都無句又馬上掟另一條問題, 仲自稱係我長期讀者. 我話如果係我長期讀者就知邊啲問題我係唔會答嘅, 叫佢去問乜sir好過.

      //話說前兩日推嘅無限QE,我好奇大陸會俾人鬧暴力托市,但QE甚至而家無限QE啲人又好似受落得黎又無乜人鬧咁架啵..

      美帝國家隊入市又無人鬧了...

      刪除