2017年5月1日 星期一

魔術師資產配置(2017年4月結)

本月埋單計數,沉船基金繼續大幅領放,以$131.92排首位,但由於作為主要成份股的匯豐捏股(00005.HK)的動力似乎有慢下來的跡象,魔術師將會為沉船基金加入新成員。至於點加法,有跟開魔術師資產配置的網友應該早已知道答案,魔術師暫不離題,還是留返下回分解。
第二位係受惠於剛除息的複式盈富,收報$122.41;生活基金排第三,收報$118.90;而房託基金反彈勢頭也不弱,以$116.79緊隨其後排第四。
第五位是合格線的現金、債券及類債券組合,由於以收息為主的類優先股上升勢頭強勁,賺息賺價之下令到這條「合格線」竟然去到$111.12;以13個月要有11%回報,亦唔係咁多基金可以做得到。有點「逆周期」意味強積金組合排第六收$107.68,不過不失;商品組合一如預期包尾報$102.60,不過由於此組合只佔魔術師總流動資產的3%,就算表現落後亦無需太過介懷。

同樣,魔術師資產淨值已由2016年3月底的$10,000升至本月底的$13,795.74,13個月來升幅約38%;而流動資產亦升了27.24%,真係升到人都癲。
睇返幅圖,在流動資產下跌的日子,資產淨值依然可以保持平穩,明顯係因為即使股市下跌,魔術師層自住樓的估值(以大貓、小貓、及蝗銀網上估價平均計算)依然係不動如山所致。「為保」資產,乜 sir 與其港豬學員念茲在茲的「一生三宅」,做收租仔剝削他人,由後生收到老的想法其來有自;但魔術師想不通的是,既然資產是為了「產出現金流」(即係收租),咁資產的賬面值係幾多意義唔大,因為一旦賣咗就隨時「買唔返」,賣一坐食山崩臨老豈不是要執紙皮維生?

代表魔術師層樓條 bar 一個月比一個月長,真係愈睇愈心驚。當然,賬面值呢家嘢只係紀錄在案,實際作用不大,除非魔術師宣布退休賣咗層樓轉為住平啲住細啲囉。
其實,樓價升了,自己的資產負債表增大了(asset 方:property 增加;liability 方: owner’s equity 亦增加),於是偶像博客之流便會「加按套現」,其實就是 asset 方多了 cash 而 liability 方多了 debt,長命債可以長命還,但先決條件就是無論你係做收息達人定係工資奴隸定係收租仔,閣下的現金流要支持得到才成(所謂負債會被通脹貶去,前提係閣下的收入要有加無減才對),否則資金鏈一旦斷裂便大鑊了:

4 則留言:

  1. “除非魔術師宣布退休賣咗層樓轉為住平啲住細啲囉。”

    嗰班2/30歲就想神速財自的“有青”,一定會叫你即刻“大屋搬細屋”,早日退休歏世界XD

    回覆刪除
    回覆
    1. 我財商低,無讀過投資班,又唔慣要人服侍,凡事親力親為, 進境當然不及那些才進喇!

      刪除
  2. //咁資產的賬面值係幾多意義唔大

    年年都有人18歲,梗有入世未深者自我感覺良好,你睇105%姐話乜9“三個月儲到50萬”就知道

    回覆刪除
    回覆
    1. //你睇105%姐話乜9“三個月儲到50萬”就知道

      正如山中發文《誰來當教育局長?

      「教育是個很複雜的問題,要說教育政策與制度有毛病,我們可以從社會公眾對知識有多重視、是否缺乏基本知識與思考能力、社會各方面發展(包括科技、經濟)是否停滯不前跟不上其他國家的步伐等等去驗證。」

      傷民最大的問題是反智,沒有動力去思考去學習. 學問者,學會發問也. 105%姐其實就反映了傷港教育制度的問題: 讀書時只求應試,夠考試就好;出來做嘢,求求其其,自我感覺良好就夠. 結果就係講來講去都係三幅被,永遠停留在BB班, 固守能力圈, 出得起錢就要人服侍做大爺等等, 其實等於自我放棄提昇自己的戰鬥能力.

      刪除