2017年12月27日 星期三

摩摩電影節之《跛豪(To Be Number One)》:未識做人手下,點識做人老闆?

魔術師整親隻腳,最啱就係睇跛豪喇!


***
影片一開頭嘅呢段 disclaimer 實在非常搞笑,十足十就係好似啲八掛周刊標題「揭開李首富私生子之謎」,然後內文就係寫「李首富並無私生子」咁樣:

原來只要誠心悔改,就算係大毒梟,主耶穌都只會更加愛護你。怪唔得監獄係「轉會跟大佬」的好地方:

六十年代初,殺生政權倒行逆施,搞到「民不聊生」,掀起一股難民潮,眾蝗民湧入我城做其「舊傷巷人」,成為我城笨土青年的祖父輩:

其中以吳國豪(呂良偉飾)領頭,帶着阿明(吳啟華飾)、阿文(李子雄飾)、大蝦細蝦兩兄弟在我城咕哩館同撈同煲。有一次豪哥因為拒絕被公安黑警老屈而認識了同鄉龍警長(劉江飾):

由茶樓到爆格到開賭鬥雞(幫親不幫理,很有魔術師老粗堂阿哥的作風)乜都肯做,結果得罪了石硤尾金牙炳(吳孟達飾)而被逼擺和頭酒:

反正自己 nothing to lose,豪哥便找上了白粉大拆家肥波(鄭則士飾),就憑一副爛命去將金牙炳的地盤搶過來,希望得到肥波支持(而色鬼阿明就看上了肥波的情婦楣楣(葉子楣飾))。呢一段的談判技巧相當值得學習,就係要知道對方想要啲乜:

在一次仇殺中,豪哥將金牙炳砍了,接收了他的地盤,與及手下大將啞七(徐錦江飾)。啞七有個守寡的嫂子謝婉英(葉童飾),豪個一句「女人無個男人唔得」,「男人屋企無個女人,家不成家」,咁又將阿嫂收歸己用:

爛賭鬼黑警大聲雄(黃光亮飾)因為欠債,要脅加收保護費,結果被豪哥打殘,連槍都搶埋。雖然豪哥佔盡上風,仍提出 counterproposal,保護費照舊,但一個月私人醒多2,000俾大聲雄。大聲雄無可選擇,只好「多一個朋友好過多一個敵人」,跟豪哥燒黃紙斬雞頭做兄弟:

豪哥拿了錢去拜會同鄉兼昔日恩人龍 sir,但龍 sir 為人正直,豪不得要領。同時豪哥的白粉檔在我城「遍地開花」,就連不少傳霉文化人都係佢客仔;豪知道「無冕皇帝」四個字係無價寶,便略施恩惠收買之:

豪哥等人訛稱賣沙河粉發了達,將阿明媽和阿文老婆仔女安排搭洗頭艇由鄉間以自己方法來港,一家團聚:

好似朱HD咁的排骨仔阿明竟然可以搞上了肥波的波霸情婦,肥波便好似笨土派咁以「講笑」方式挑釁阿豪:

阿明等人假扮老解,黑吃黑起了另一個鴉鴉片拆家江仔的尾注。肥波放風出去借刀殺人,由江仔派殺手出去暗殺豪哥。豪哥腿部中槍,初頭還怪妻子做事不小心漏了風聲,但一經阿英點醒,便知道是肥波在幕後搞鬼:

豪哥就無魔術師咁好彩,隻左腳以後都好唔返。另一方面,阿明跟楣楣扑嘢之時,肥波派手下捉姦在床,並要楣楣斟茶道歉。豪哥將計就計,叫楣楣將白粉藏在胸圍內,擺了肥波一度。唔怕得罪肥波的幕後大佬、總華探長雷覺天(曾江飾)的大聲雄將肥波拘捕,加上豪哥又叫來大量傳霉來報導,雷覺天也無法保得肥波住,只好將大聲雄調去沙頭角洩憤:

雷覺天要掃起跛豪的粉檔,但跛豪卻同時發現了雷覺天的弱點。跛豪主動地為雷覺天「解決問題」,將死纏雷覺天的情婦(江欣燕飾)以洗頭艇送走,嫁到去哈爾濱,並將雷覺天個仔一手奉上。雷覺天不得已,只好將肥波的地盤交給跛豪接管:

肥波服刑期滿出獄,跟跛豪關係依然緊張。姬達成立廉記,黑警人心惶惶,雷覺天更被迫提早退休,遠走楓葉國。雷覺天想在臨走之前,安排跛豪與肥波講和:

跛豪不以為然,想趁機將各大家族大佬消滅。阿英和阿文都認為自己早已財務自由,無需要咁搏,想豪哥收手,但不得要領:

跛豪遭大聲雄出賣,事情敗露。阿明掛住吸毒,中途脫走。跛豪和大蝦雖然免難,但啞七戰死,細蝦身中數槍成為植物人,被跛豪以枕頭悶死。大蝦將大聲雄殺死並砍掉首級:

跛豪放炸彈炸傷肥波,又要各大環頭探長支持掃蕩各大家族。探長們有些怕食幾家茶禮會出事,有些怕了老廉,有些就秉承「受人錢財、替人消災」的「美德」,怎也想不到今人會有「食窮民賤聯,票投爛民連」的無恥口號:

阿文將妻兒送往外國之後,便折返勸豪哥收手,但豪哥剛愎自用,反而大罵阿文一頓。阿明怕豪哥殺了大聲雄之後,會來找自己算賬,便去做污點證人指證豪哥。龍 sir 升任總華探長,為保機密,帶來水警將豪哥與及一眾陸地黑警拘捕:

各人最後結局以字幕交待:

***
本片只是一套一般的黑幫片,唔見得比《五億探長雷洛傳:雷老虎(Lee Rock)》好睇;而且本片有點冗長,如果唔係有些黑色幽默的分枝(例如將江欣燕賣去哈爾濱,與及一眾探長面對食幾家茶禮、ICAC、與及眼前的跛豪的取捨),將會甚為沉悶;仲有嘅就係本片有唔少場景同對白都係唱衰蝗國,反映出80、90年代傷民對殺人政權的厭惡感。
不過本片尚有些許「教育意義」,就係點樣學做別人手下,要幫老闆解決問題的思維才可以令自己得到好處,呢樣嘢可以從跛豪主動「幫」肥波與及雷覺天可以見得
選角方面,葉童做黑幫老大夫人又真係幾似,尤其是從後撘住呂良偉膊頭嗰吓真係好鬼型!曾江做老大又係度身訂做(不過魔術師都係鍾意佢做岳不群,時忠時奸可以瞬間變臉嗰下真係無得頂)。
吳啟華成個朱HD咁,點可以滿足到波霸?
李子雄飾演唔嫖唔滾有情有義的知識份子角色卻相當有違和感:

反而呂良偉做黑幫大佬...總係有點丁力 feel...
bug 方面,最大問題就是呢張黃紙,點解年號係用民國,同埋豪哥跟大聲雄的出生年份分別係民國十五年和十七年?

「特技」方面,呢個角度真係無乜可能唔露點囉!

***
伸延閱讀:
摩摩電影節之《五億探長雷洛傳:雷老虎(Lee Rock)》:黑警便是這樣煉成的

8 則留言:

  1. 哈哈!唔系你做咗跛豪,應該呢篇系上個月出吧?

    //影片一開頭嘅呢段 disclaimer 實在非常搞笑
    //豪哥就無魔術師咁好彩,隻左腳以後都好唔返
    //吳啟華成個朱HD咁,點可以滿足到波霸?

    咁我都在未經吳錫豪先生家人同意,就disclose一個聽自老竇的說法:

    跛豪之跛,並非因江湖打鬥受傷,而系未發跡之時勾人老婆,被人撞破打到嘔血,對方出兩個條件二揀一放人:一話飲頭髮水,一話就敲跛腳眼,跛豪選了後者,就成了日後的跛豪。

    色鬼明之角色似是影射主人公某些不能明說的另一面。

    //白粉大拆家肥波(鄭則士飾)

    肥波之人物原型為四大家族的肥仔坤,陳惠敏聲稱當年自己跟過佢做金牌打手。呢段事跡網上流傳甚廣,不過部份訪問在三年前佔窿之時,江湖事無厘頭扯上黃C言論實在作嘔作悶,我就不在這裡貼link了,魔兄有興趣可自行google。

    //點解年號係用民國,同埋豪哥跟大雄的出生年份分別係民國十五年和十七年?

    97前傷港好多人懷念無限美好的民國,好多報紙都以民國為正溯,抬頭的日期都附上民國曆。

    根據網上資料,跛豪於1930年出生,應該是民國18年。

    寫住咁多先,夜啲睇下有無時間再寫...

    回覆刪除
    回覆
    1. //唔系你做咗跛豪,應該呢篇系上個月出吧?

      電影中有一段係呂良偉企圖企起身但不段跌倒, 事實上無可能咁樣練法...

      //跛豪之跛,並非因江湖打鬥受傷,而系未發跡之時勾人老婆,被人撞破打到嘔血,對方出兩個條件二揀一放人:一話飲頭髮水,一話就敲跛腳眼,跛豪選了後者,就成了日後的跛豪。
      //色鬼明之角色似是影射主人公某些不能明說的另一面。

      個劇本「影射」成咁,麥當當同蕭才子都應該明知唔會得到跛豪同意, 嗰段字幕完全係 marketing gimmick 嚟...

      //肥波

      《葉問》中鄭則士的角色又係叫肥波...好似御用角色名咁.

      //江湖事無厘頭扯上黃C言論實在作嘔作悶

      車,當年係班MK仔借故互毆, 阿爺派錢就唔會搵埋啲質素咁低嘅臨記喇.

      //97前傷港好多人懷念無限美好的民國,好多報紙都以民國為正溯,抬頭的日期都附上民國曆。

      呆灣最近又有笑話, 下一篇講下.

      刪除
    2. //呢一段的談判技巧相當值得學習,就係要知道對方想要啲乜:
      //跛豪卻同時發現了雷覺天的弱點。跛豪主動地為雷覺天「解決問題」

      其實打工同談判一樣,都系條件交換,問題系而家班有青(例如藍橘子)擺爛當正自己系商品commodity,“我俾到你既同其他人唔會有唔同”,而同時又將商家佬妖魔化,“商品價格”無得升就怨社會。

      //在一次仇殺中,豪哥將金牙炳砍了,接收了他的地盤

      雖然我由細到大都住港島,但呢段新蒲崗嗰條大坑渠都真系集體回憶

      //爛賭鬼黑警大聲雄(黃光亮飾)

      類似人物在《金錢帝國》都有出過,我懷疑系影射顏雄,但照計顏雄雖然級數比呂樂低,都應該唔會咁廢?

      //豪知道「無冕皇帝」四個字係無價寶,便略施思惠收買之

      哈!《雷洛傳》都不約而同有講如何利用傳媒的.

      //肥波便好似笨土派咁以「講笑」方式挑釁阿豪:

      呢段我都引述好多次勒!

      //我睇通呢個什麼ACAC系港督自己度出嚟無非系想自己直接收片

      我懷疑真人跛豪當年的確上咗頭以為老廉系流嘢,所以只能坐監到人生最後十零日先重獲自由...

      //龍 sir 升任總華探長

      跛豪被拘捕時已是1974年,當時警察部已經重組,無咗俗稱“總華探”的甲級高級警長一職了。

      //唔見得比《五億探長雷洛傳:雷老虎(Lee Rock)》好睇
      //麥當當同蕭才子
      //呢個角度真係無乜可能唔露點囉!

      同意。個人唯一覺得比《雷洛傳》好是對六七十年代場景反映得更寫實。

      唔記得麥當當定蕭才子講過(大約):做戲只要是男盜女娼就一定有賣點;故事亦明顯追隨呢個principal,比《雷洛傳》煽情亦多灑鹽花。

      //仲有嘅就係本片有唔少場景同對白都係唱衰蝗國,反映出80、90年代傷民對殺人政權的厭惡感

      呢個又真系無辦法,“大逃港”“文革”都系八九十年代人所共知的事實,連殺人政權咁威權,都現在對呢兩件事都不敢忌諱,系屬於讓蝗民自由議論的歷史污點。

      //李子雄飾演唔嫖唔滾有情有義的知識份子角色卻相當有違和感

      李子雄雖然多數做奸,但通常都是做智慧型奸角,所以我反而覺得違和感不大

      //肥波...好似御用角色名咁

      應該系因為鄭則仕演過的撈家角色中,呢個太深入民心吧

      //呆灣最近又有笑話, 下一篇講下.

      我覺得金Sir突然話返祖家高升搞笑啲喔 XD

      刪除
    3. //問題系而家班有青(例如藍橘子)擺爛當正自己系商品commodity,“我俾到你既同其他人唔會有唔同”,而同時又將商家佬妖魔化,“商品價格”無得升就怨社會。

      好彩依家仲係「買家市場」(所以肥仔就無得留低了).

      //但呢段新蒲崗嗰條大坑渠都真系集體回憶

      金牙炳地盤在石硤尾,仇殺發生在新蒲崗,非常合理;亦可見近年電影如《証人》的空間轉移實在太不專業.

      //我懷疑系影射顏雄

      又話顏雄係呂樂手下? 大聱雄又忽然變咗同跛豪一道,捉肥波一啲都唔俾雷老總面喎.

      //只能坐監到人生最後十零日先重獲自由...

      龍獅政府都唔好得過殺人政權好多.

      //當時警察部已經重組,無咗俗稱“總華探”的甲級高級警長一職了。

      Oh, 唔怪得字幕只係寫「總探長」.

      //故事亦明顯追隨呢個principal,比《雷洛傳》煽情亦多灑鹽花。

      葉子楣做呢啲情婦花瓶角色又真係幾掂.

      //連殺人政權咁威權,都現在對呢兩件事都不敢忌諱,系屬於讓蝗民自由議論的歷史污點。

      《追龍》蝗國版將豪哥變成「祖籍潮汕的大馬華人」,,以避過「敏感話題」(見維基百拜),蝗國在呢方面未免太過小氣. 畢竟都可以承認文革係錯誤, 逃亡潮點解又「敢做唔敢認」?

      //李子雄雖然多數做奸,但通常都是做智慧型奸角

      我連佢在《異度空間》的心理醫生角色都睇唔慣 :)

      //我覺得金Sir突然話返祖家高升搞笑啲喔 XD

      寫咗,可能傷港足球太政治化了.

      刪除
    4. //《追龍》蝗國版將豪哥變成「祖籍潮汕的大馬華人」,,以避過「敏感話題」(見維基百拜),蝗國在呢方面未免太過小氣. 畢竟都可以承認文革係錯誤, 逃亡潮點解又「敢做唔敢認」?

      呢樣我都覺得奇怪,幾年前有本書《大逃港》都大搖大擺在書城擺賣的.

      另外上面粵語版系無改跛豪出身的,唔通知道廣東觀眾呃唔到,純粹耍下北佬們?不過北佬有無興趣睇都成問題,據聞《追龍》蝗國票房,廣州就佔咗四分一,成個廣東斷估隨時超過三分一,外省其實都唔系咁多人睇...

      //寫咗,可能傷港足球太政治化了.

      我都寫咗,傷港足球既下降軌應該會隨其離去而加速.

      刪除
    5. //幾年前有本書《大逃港》都大搖大擺在書城擺賣的

      唔知個出版社社長同書店東主有乜下場呢 XD

      //純粹耍下北佬們?

      可能純粹係為咗過廣電總局.

      //外省其實都唔系咁多人睇...

      外省都無人對跛豪有性趣喇...要講發跡, 整個雙馬傳/順豐傳唔好?

      刪除
  2. 一個成功既老闆,多數都係由做一個成功既下屬開始

    F

    回覆刪除
    回覆
    1. 最弊依家好多後生話唔想受老闆氣而創業,真係連職員都未做得掂就想做老闆。

      刪除