2020年2月1日 星期六

魔術師資產配置(2020年1月結)

牛龜咁大隻的有青搞了大半年都做不到的事,顯微鏡才看得到的病菌只幾天便做到了:話口未完幾日內便便將大市攬炒了差不多2,000點。複式盈富為本月跌幅最大組合,較上月下跌6.85%,每單位收報$142.17(我城貨幣,下同),由第一位跌落第三位。沉船基金趺幅稍微,較上月下跌5.57%,每單位收報$143.28,守第二位。由第三位攀升至第一位的是保持平穩的房託基金,收報$150.92,較上月微升0.53%。
生活基金跌幅出乎意外地輕微,「僅」較上月回落2.00%,收報$128.71,上升一格至第四位。反之,跌一格至第五位的是受恆指基金拖累的強積金組合,收報$126.45,較上月跌4.18%。
佔第六位的是搶韁上前的商品組合,收報$124.64,較上月大升4.20%。作為合格線的現金及債券基金收報$123.05,較上月升1.52%,敬陪未席。

日前跟舅父們拜年,二舅父又問大舅父同埋魔術師各自層樓值幾多。咁「關心」市況原來公墓園博士大表弟有意入市買樓。二舅父一向主宰佢兩個仔的主意(其實博士大表弟都三十幾勾了),由於二舅父舅母於97期間換入黃埔,「一朝被蛇咬,十年怕草繩」;故此一向睇淡樓市、聞買樓色變的二舅父忽然之間開綠燈,實在唔知係咪因為博士大表弟跳 point 升職、定係趁政府放寬按揭政策、定係博士大表弟諗住結婚(雖然魔術師未聽聞佢有拖拍)...不過,照計唔會因為趁疫情想執平貨掛?畢竟,以二舅父的心態,經常覺得要跌返到沙士價才算抵,但當年的經濟大氣候,按揭槓桿率都同現時大不相同,無可能直接比較,所以魔術師對二舅父一家的執行力亦存疑,只保持觀望態度。
於是魔術師只淡淡的問了句:「咁諗住買新樓定二手樓?」二舅父不置可否,答曰:「都係睇返市區嗰啲喇!」魔術師又再淡淡的講了句:「哦。樓市升咗咁多年,就算依家趁回落入市,依然會比當年直入買入貴哦!」
可不是嗎?本月魔術師屋企樓價平均估值(大貓、小貓、阿爺)與及投資組合均錄得下跌,資產淨值(身家)收報$16,703,較上月升1.12%;淨流動現金亦較上月下跌0.88%。對比之下,較起始日2016年3月31日,身家漲了67%,而流動資金亦多了72%,可見主動地找到對的投資方向總好過等運到「發國難財」:

資產負債表保持健康,保持正值;重點依然是要管理好 cashflow,保持賺錢買花戴,辭職信永遠在 draft box 的狀態:

最後就係魔術師資產淨值跟以72法則(即每六年翻一倍)的 actual、planned、 與及恆生指數的 benchmark 做比較。由於市況短期內未見曙光,「每六年翻一倍」的目標未見樂觀。本月 beta 值為0.33,correlation 為55.35%,兩者跟上月都微升少許:

6 則留言:

  1. 揸住好多蝕本貨 守股慘過守寡😂

    回覆刪除
    回覆
    1. 拉燈仔腔: 咁你千祈唔好抄功課呀!

      刪除
    2. 2016年至今僅4年不到, 魔兄個portflio淨資產升67%, 這樣的成績應該無乜可以挑剔吧?!?

      刪除
    3. 三兄過獎了. 基本上身家升值, 某一部分都是由樓市帶動的. 我只是不方便透露幾多而已... XD

      刪除
    4. 其實磚頭的獲利係計到數,2016年CCL係~130,今日係177,即係升36%。以魔兄早年購入,應該就供完。就當唔係就供完,仲剩50%按揭,磚頭都係講緊(136-50)/50=72%升值,即係跟你的身家升值差不多。那即係磚頭外的部份升值比率跟67%相距也不會太遠, 那究竟這個PORTFOLIO的總回報可以怎樣挑剔呢?小弟真的想唔通。難道因為持有些股票同REIT就說是[慘過守寡]?這樣的角度是否[見樹不見林]呢?

      刪除
    5. 三兄真醒目俾你估中咗。2016年到而家我層自住樓大概升咗33%,舆大市差不多同步吧。

      不過層樓是在2014換的,舊 blog 有寫,三兄唔知唔出奇。

      又,FC9 所講的「守股慘過守寡」,可能係佢買不得其法而已。

      睇返我自己個 portfolio ,股票方面蝕得較多的只有315, 2097,同 RICK;前兩者係真心支持佢地,後者是玩 gimmick;三者注碼不大都是有限數。

      債券方面係 WeWork 較差,LB 最近都彈返上來了 。

      相對於我portfolio 總投資項目數目,中伏率的確不高就是了。

      刪除