2020年2月20日 星期四

股息退稅大亂鬥2020

月前 Senior Housing Properties Trust(SNL)改名做 Diversified Healthcare Trust(DHC),所以手上持有的 Senior Housing Properties Trust, 6.25% Senior Notes Due 2/1/2046 (SNHNL) 亦順勢改名為 Diversified Healthcare Trust, 6.25% Senior Notes Due 2/1/2046 (DHCNL):

雖然改咗名,此證券的 baby bond(乜 sir 所說的「嬰債」)屬性不變,「股息」其實係票據利息,理應免 withholding tax;但 Interactive Brokers(IB)明顯只係將 SNHNL 轉名為 DHCNL,卻沒有將派息屬性也改為「票息」,於是在除息時便誤將30% withholding tax 計算在內。魔術師見了當然不服氣,要據理力爭:

IB 倒也爽快,過了兩天便來回覆話回改正:

好喇!就俾幾日時間 IB,睇佢地幾時改返好!
***
魔術師持有 Guggenheim Strategic Opportunities Fund of Beneficial Interest (GOF) ,目標係稅後每月提供約130帝幣(即$1,000我城貨幣)咁大把,由於年尾退稅幾多難測,故此不計算在內,有多則算是 bonus,故此持股量不多,只有1,200股。今年 GOF 的退稅依然保持神奇,先係一月退一次稅(例如31/1/2019嗰期股息,本來已收$65.56帝幣(下同) withholding tax,現退回全數再收回$4.62),計及總共退回$495.73,夠魔術師買口罩有突:

點知,GOF 又在情人節送大禮,彈弓手再退多一次(再以31/1/2019嗰期為例,今次再退回$4.62,實收$0.64),計及又再退回$246.00:

(要留意的是最後「14/02/2020」嗰期的日子是錯的,對應日子應是31/01/2019才對。以上 CSV file 可用 IB 的 Activity Report 功能取得:

計算一下,本來2019年並付出$786.72(=$65.56x12),現退回$741.73(=495.73+246),即係只係俾咗$44.99(=786.72—741.73),亦即是說 GOF 2019 年的實際股息稅為1.72%(=44.99/(786.72/30%))。
至於點解可以退返咁多稅,每月 breakdown 係乜,睇怕都要等到3月份,好似舊年咁等 Guggenheim 出 report 解釋才可以揭曉了:
(圖片來源:GUGGENHEIM HOME > CEF > GUGGENHEIM STRATEGIC OPPORTUNITIES FUND > NEWS & LITERATURE, retrieved on 19 Feb 2020)
***
伸延閱讀:
Senior Housing Properties Trust Announces a Name Change to Diversified Healthcare Trust

21 則留言:

  1. 哈哈,DHCNL我都有發現被扣。我倉裏面之前有其他冷門的ETD除净被withhold 30% tax,我都會馬上網上咨詢客服,之後過幾日就退回,不用等到年末退回。 不過一般都等到派息日確認被扣后才申訴。
    還有SSW公佈要重組,SSWA要提前贖回,需要找其他替代品。我同時持有SSW-H優先股,優先股就不打算動了。

    回覆刪除
    回覆
    1. 係呀 ETD 本身是 debt, 唔收 withholding 是天經地義; 基金類(ETF、CEF)的派息就要 upfront charge 咗30%先,年尾再睇返 ROC 同埋 capital gain 再退稅. DHCNL 屬前者, GOF 屬後者. ETD 單一發行公司風險較大, ETF/CEF 有分散投資功能; 兩者各有長短, 本質不同不能直接比較.

      刪除
  2. 請問你列出的withholding tax的report, 有正有負, 代表乜嘢意呢?係唔係負代表退返俾你的稅呢?謝謝

    回覆刪除
    回覆
    1. 正是credit 入我account (即是將稅項退回), 負是扣除. 例如2019/01/19日,(1)當時已扣掉我65.56(負), 現在(2)退回(正), (3)再扣一次(修正後的稅款). 上圖我只列出(2) 和 (3), 日子是 backdate.

      刪除
    2. 謝謝回覆,其實有個白痴問題希望你唔好見笑,就係點解唔响派息時唔扣稅,而扣左到年底再退返?另外以什麼準則,嗎些要扣30%,哪些扣少d,或唔扣?我指的是美國的公司及ETF,非美國公司如BP就冇扣。謝謝你!

      刪除
    3. //就係點解唔响派息時唔扣稅,而扣左到年底再退返?

      以美股投資來說, 基金類(ETF, CEF) 的派息往往包含 return of capital (ROC) 和 capital gain, 呢兩樣嘢對我城非美帝投資者(non-resident alien, NRA) 來說是免稅的, 而基金公司只會在年尾時才正式確認之前12個月的派息, 幾多是ROC, 幾多是 capital gain. 所以IB 也只能在派息當日先扣起30%, 到年尾才依照基金公司提供的資料按比例退回給客戶.

      //哪些要扣30%,哪些扣少d,或唔扣?

      呢啲係跟美股稅法, 主要收入並非來自美國本土的企業, 例如HSBC, RBS, BP, 派息是免30%稅的; 但有些企業則要交當地政府的稅, 例如 sony (SNE) 就要交15.315% 另加 ADR 託管費 等.

      詳細資訊可以由舊文爬起:
      揭開美帝股息免收陀地之謎

      刪除
  3. 我見GOF個NAV 從17年尾就不停地減少, 派息就keep到. GOF大部分資產都系bond. 19年中美聯儲開始降息週期, 按道理債券價格會升,從而推升NAV. 但是一直到現在, NAV都一直減少, 是否有點問題? 請指教

    回覆刪除
    回覆
    1. 我沒有看GOF的 annual report,沒有研究就沒有發言權。所以我也只是持有1200股,不算甚麼大數目,以注碼控制風險吧。

      刪除
  4. 最近一直在和schwab討論EWU和EWS作為海外etf是否應該退稅

    回覆刪除
  5. 你好,持有RILYM同RILYI,只有RILYI冇扣30%稅,另外一隻RILYM有扣, 我問左客服, 佢地話RILYM係優先股, 請問點樣分辨? 請問有冇得退稅?

    回覆刪除
    回覆
    1. 先求知, 後投資. 以我自己來說, 買 ETD (Baby Bond) 或 優先股前都會先睇 prospectus, 睇清楚證券名稱同時留意稅務條文, 就可以明辨事實. 這是我給你的建議, 靠自己總好過問人.

      我隨意 search 過你呢兩個 code:
      1. RILYI - B. Riley Financial Inc. 6.875% Sr. Notes 093023: 個名似係 ETD
      2. RILYM - B. Riley Financial Inc. 6.375% Sr. Notes 2025: 個名都似係 ETD

      當然一切以 prospectus 為準, 請自行上網查找. 如果證實係 debt instrument 就提供證據 (prospectus) 跟你的經紀行據理力爭.

      對於匿名又無上下款的留言, 我可以幫你的, 到此為止. 我不是財經 blogger 也不是財演, 請諒. 如果想知如何退稅, 我有幾篇心得文章分享. 請先爬文 拒交陀地

      刪除
  6. 尋日盲中中小注買咗DHCNL,新仔唔知掟,突然醒起ROC重要性.
    DHCNL既dividend history我識搵, 但邊度可以睇到佢嘅ROC? 先行拜謝 m(_ _)m

    回覆刪除
    回覆
    1. 從你的問題可以看待出你 concept 上要改進。

      給你一些功課:
      1. 請指出你所指的 ROC 是什麼,從何而來。
      2. 請寫出 DHCNL 的全名。你找到 prospectus 嗎?你知道這是什麼嗎?

      刪除
    2. 1. ROC我指Return on Capital, 想從dividend history中看他有無從本金撥$$$出來扮回報
      2. Diversified Healthcare Trust, 6.25% Senior Notes Due 2/1/2046 (DHCNL), 上文你有提及所以無全寫, Sor Sor... Diversified Healthcare Trust是一個專門做美國醫院養老院健康中心地產項目的REIT, 睇明晒Prospectus暫時超出小弟能力 (https://www.sec.gov/Archives/edgar/data/1075415/000104746916010138/a2227289z424b5.htm) 一般只看Non US Holder Tax有關列明.
      請版主賜教....

      刪除
    3. //ROC我指Return on Capital, 想從dividend history中看他有無從本金撥$$$出來扮回報

      從 dividend 中派出來的叫 Return of Capital;並非 Return on Captial。兩者的分別可以在 investopedia 中找到,我不重覆了。但要留意,「從本金撥$$$出來扮回報」主要係基金(包括債基,ETF等); REIT 的 Return of Capital 可以來自折舊:
      https://www.jamiegolombek.com/articledetail.php?article_id=816

      //Diversified Healthcare Trust, 6.25% Senior Notes Due 2/1/2046 (DHCNL),

      答對了。Prospectus 不用完全看明白,看頭幾個 section 看得懂 Executive Summary 就好了。

      其實我不是只是希望你 copy DHCNL 個名字出來,而是想你看清楚,Diversified Healthcare Trust(DHC)是 REIT,Diversified Healthcare Trust, 6.25% Senior Notes Due 2/1/2046 (DHCNL) 是由 DHC 發出於2046年到期的債券(可以在交易所買賣的叫 Exchange Traded Debt (ETD) 或 Baby Bond),票面息 6.25%。你見到 DHCNL 有 senior notes, 6.25%, 同埋 due date 大概便可以知道這是 debt instrument,既是債券又何來 Return of Capital 呢?我又要懶我城的教育制度教到啲後生仔(應該是吧?)只係 copy 個答案出來而沒有 drill into the details behind 的習慣了。

      究竟你想投資 REIT (ie DHC) 抑或是 REIT 發出的債券(ie DHCNL)呢?這個你要自己想清楚。

      刪除
    4. 謝謝版大的解釋,清楚好多了
      我有好多同學仔係教育界,從佢哋口中知道我城的教育制度的確好有問題...
      至於我嘅問題同教育無關,主要係我資質低,唯有慢慢學 xDDDD

      刪除
    5. 不用客氣。知道自己不足肯有心機去學已經踏出咗成功的第一步。

      刪除
  7. DHCNL 這幾年跌很慘,請問知道甚麼原因嗎?

    回覆刪除