2007年12月4日 星期二

月光中產

兩夫婦月入8萬,卻「連一個LV都無」?且看呢篇舊文(多謝網友乖豬與文盲提供資料):
香港經濟日報
A12 | 新聞特寫 |
劉德欣 2007-08-29

中產「月光族」隨時窮過基層
中產,雖說是社會中流砥柱,但風光背後,隨時是「月光族」(每月花光一族)。一項調查指出,平均一個月入2.5萬元的中產,每月只用剩2,000元,佔收入少於十分一,生活隨時窮過基層。
花旗銀行調查了515名25至60歲、收入兩萬元以上,或擁有10萬至100萬元流動資產人士,界定他們為香港中產。74%受訪者已婚,餘下單身,而已婚受訪者中,八成有孩子。
人均賺2.5萬 每月剩2千
香港中產平均月入2.5萬元,調查發現,他們每月支出22,700元(包括每月定期投資1,600元),每月剩下只有2,300元,不足收入十分一,實質儲蓄(連定期投資)最多只有3,900元。
「支出還未計他們外出吃飯,去迪士尼和看演唱會!」Citibank環球個人銀行服務首席營運總監盧韋柏稱,他們調查統計,全港有180萬名中產,佔全港人口逾四分一,若他們有儲蓄困難,問題可以很嚴重。「有人曾指中產窮過基層,可能是真的。」
中產的開支有幾多?任職公關經理的張太一口氣數出來:「我9成朋友都有車。兩夫婦返工,老人家年紀大,一定要請傭工,我有3個小朋友,更要請兩個傭工。平日和小朋友相處少,假日自然帶他們去玩,今年已經和他們去了迪士尼兩次、海洋公園三次。長女快升小學,有許多課外活動,一個月學費額外要多3,000元!」
張太與丈夫月入合共8萬元,但負擔仍重,惟她已計劃搬去名校網居住。她表示:「一個LV也沒有!」
親子節目主持鄧藹霖說,子女就讀名校,每人每月開支一萬元走不掉,一般人也要2,000至一萬多元。「人人去學(課外活動),你要跟人比,難道子女不學?結果儲不到錢。」她目睹很多「月光族」中產父母。
有夫婦安排女兒學琴、芭蕾舞、英語、法語、騎馬、游泳、書法班、禮儀班、精算班等逾十項,為了應付龐大的課外活動開支,夫婦已把其九龍塘住宅出售,遷往屯門較小的單位。
花旗助儲蓄 推網上理財
鄧藹霖勸家長不要人云亦云。「35歲至45歲處於搏殺期,沒想過自己的退休計劃,只顧及子女的教育計劃,很危險。很多家長沒時間陪孩子,用很多錢補償,造成惡性循環,要賺更多錢。」
盧韋柏亦引用調查結果,指出中產覺得強積金(84%)、政府援助(80%)、子女供養(59%)不可靠。鑑於中產生活忙碌,56%受訪者每天理財時間不足半小時,故花旗銀行今日正式推出「網上理財會面」服務,客戶可預約時間與理財顧問傾談,但只有客戶看見顧問的樣子,顧問則看不見客戶,故客戶即使在家中穿著睡衣,都能享受此項服務。
﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏
鄧藹霖親子節目主持
35歲至45歲處於搏殺期,(如果)沒想過自己的退休計劃,只顧及子女的教育計劃,很危險。
----------------------------------
陳茂波華德匡成會計師事務所董事總經理
打工仔應向公司反映工作壓力,因員工工作壓力過大,最終影響的也是公司。
1.「中產」氾濫
魔術師認為,「中產」是一種心態和生活態度,多於看個人收入和身家多寡.有能力既飲la乜la物既紅酒,得閒打下高而富,遊下船河,滑下浪,要幾優皮有幾優皮,要幾波希米亞有幾波希米亞,面不改容;無能力既亦可以過以下既生活,不過肯定係搵「卡數一筆清」都唔掂.
根據花旗銀行既定義,將「收入兩萬元以上,或擁有10萬至100萬元流動資產人士,界定他們為香港中產」,如是者,魔術師早早都已經係「後中產」矣.魔術師唔係話睇低人,不過拎住果100萬,想過「中產生活」,不停咁去消費,遲早變成「不可持續發展」既「中產一族」了.
其實花旗銀行很「聰明」,當社會上一大班未有資格成為「中產」,不是「草根」,又不甘叫自己做「小康」咁老土既「後草根」,一入到花旗分行,發覺自己已被升格成為「中產」,想話唔幫襯花旗買返d投資產品都唔得喇!之後消費呀消費,簽卡借貸,商機自然係度!
2.教而不善
魔術師記得,第一次聽見「量入為出」呢句話是在小學既時候,但係就硬係唔知點解,好多人都好似未學過咁.月入二萬五,每月剩二千三,儲蓄率少於一成.既然唔夠錢,咪少d娛樂,去少d迪迪尼,聽少幾次演唱會,食飯唔好食咁豪囉,無錢又要豪,無人幫到你架喎!
3.羊群心態
「我有3個小朋友...」特手信得住,母豬會上樹;叫你生三個就生三個咁聽話.「山孱」無提你咩,報紙話一個小孩兌四百萬港元架!
「我9成朋友都有車」自己就要有車?
「人人去學(課外活動),你要跟人比,難道子女不學?」點解一家要跟人比較?
魔術師一直唔知道,「安排女兒學琴、芭蕾舞、英語、法語、騎馬、游泳、書法班、禮儀班、精算班等逾十項」雜耍為乜?培養興趣唔係話唔啱,但係學咁多樣野,係咪真係有需要?唔通係為左將來即使失業都可以去馬戲團做?說到底,一係為左同人比,同人炫耀;二係要為入名校.
之但係,入到名校又可以guarantee到d乜野?識多d富家子弟,搞好networking,為左第日入ibank鋪路?真係有咁多ibank positions?一個搞不好,自己未曾爬上人地既社會階層,自己早就在攀龍附鳳既途中摔個四腳朝天了.
魔術師認為,響而家呢個M型社會,upward mobility愈來愈低,入讀名校之類傳統「鋪路」既方法已經未必work,人地知道名校學額早已飛入尋常白姓家,上層社會一早已經set好保護網,唔係咁易被一般「中產」污染.
而至於中產,又是否by definition便一定要同人鬥豪鬥消費,愚昧地過一生呢?
2007/12/04 00:06:50

10 則留言:

  1. 我就是從一場劇變中,由"小"產變成無產,但想通了而改變生活方式,現在比以前更輕鬆自在,甚至儲的錢比前更多

    回覆刪除
  2. 「有人曾指中產窮過基層,可能是真的。」...真係好"銀"耳!有能力供車供樓供個仔去外國讀書交稅交到標準稅率,重有資格話窮過基層?是什麼論調啊?!

    回覆刪除
  3. 說到尾,我覺得他們不太懂得思想(做得「中產」應該有番咁上下教育程度,可是...唉)
    很同意你所說,如果希望自己儲蓄到錢,就應該少一點娛樂。事實上,有些娛樂是不用太花錢的,我有一位同事,她真的算是典型的「中產」(如以收入為標準計),在假日,她們一家人都喜歡到中大走走,呼吸一下新鮮空氣,在那裏一起看看故事書,一起聊聊天,過得很快樂。因此,她們絕不是「月光中產」。
    我想很多「中產」人士的思想逃不出一些思想的框框,例如假日一定要消費娛樂、一定要有車、人有我有, 一定至少要有一個LV等等。
    我想,如果你是真有自信的人,就算沒有車、未去過廸廸尼、沒有LV,甚至自己不是中產,也沒問題。
    你好,我是第一次留言的,請多多指教!!^^

    回覆刪除
  4. 不敗的魔術師2007年12月6日 晚上7:50

    QUOTE
    窮鬼陳飛 :

    「有人曾指中產窮過基層,可能是真的。」...真係好"銀"耳!有能力供車供樓供個仔去外國讀書交稅交到標準稅率,重有資格話窮過基層?是什麼論調啊?!

    UNQUOTE

    同炒股輸左錢,仲要大大聲同人講「我大把錢,輸得起」既心態咪一樣.
    乙人:
    多謝到訪.

    回覆刪除
  5. 八萬蚊都唔夠,好明顯是大使,住豪宅,坐靚車,食 HIGH TEA,無 LV 不代表節儉,看看他們日常生活方式才好下判斷! 香港不少人都一家每月只得 一 兩萬,一樣可生活,即是最少都有3 4 萬剩!除非閣下家人是長期病患,否則八萬蚊都唔夠,一定是自己 貪威識食,愛面子之人! 至於 小朋友開支大,更是不負責任的說法,不懂做父母就學多些,不要以為錢可給小朋友快樂!一班 只懂搵錢 但 極度無知的香港人!  想多一點點 

    回覆刪除
  6. 魔術哥哥:
    睇真d篇所謂報道...
    人均收入$25K,係咪如果總共三個人,人均收入=25K x 3 = 75K/mth? 如果係咁,真係超好洗。
    但若果只係全個家庭先得果25K,佢個計算都合理,之不過,就肯定唔可以做中產勒。
    再若果好似個表話係515人既平均,講真,一個人每月25K 都應該唔算中產啦,然後仲平均埋先得25K,咁即係代表有人少過25K啦,少過25K都當中產計埋落去,呢個收入點得出黎呀。
    之又若果可能有d中產收入75K(真係中產),有老婆(無做野)同一個仔,咁個仔支出其實可以=1800 x 3=5400一個月,又或者只係2000一個月,然後家用呢又比左父母。呢個表,又好似反映唔到咩實際意義(等人地理解究竟中產每月支出有咩特別)。(Oops sorry 都唔知自己講乜)
    陳飛,真係好鬼同意你。

    回覆刪除
  7. 不敗的魔術師2007年12月8日 凌晨1:57

    多謝留言!

    回覆刪除
  8. 不敗的魔術師2007年12月8日 凌晨1:57

    QUOTE
    Hana : 你哩度嘅留言唔識玩啊明明尋日留咗格啦又冇今日再按居然有留底撓頭UNQUOTE

    而家個系統會記住你打左既野,如果第一次send唔到,可以俾你再send.

    回覆刪除
  9. 個結論根本有問題。
    什麼「中產窮過基層」,其實只可以講中產「儲錢」分分鐘少過基層,有乜可能話「窮過」?!!
    如果調查中所指的中產,去完旅行買完車去完迪士尼使哂D錢,然後對住從來未搭過飛機未去過迪士尼每日煩惱搭車定行路返工,月入五千的低收入家庭講「我窮過你」,會唔會太過涼薄?!!

    回覆刪除
  10. 我想,主要是看你對生活的態度吧,有的人每個月就那麽點兒,一樣過的很滿足很開心

    回覆刪除