2019年11月29日 星期五

《人民英雄(People's Hero)》:天下有青一樣柒

最近我城各大片商都好似幾有興趣將舊片再發行,真係一眾影迷嘅福音。好似本片咁,係爾冬陞執導的第2部作品,仲有狄龍、偉仔、梁家輝、金燕玲等演出,認真有睇頭!

***
星期六中午,荃灣的一間銀行分行內,聚了各式人等:似是有私幫要問人借錢周轉的銀行經理、有逼債仔還錢的財仔(今時今日銀行水浸,問銀行借一定唔會逼人封鋪,最多只會搞傾務重組)、有面臨感情問題的男(林保怡飾)女職員、有掛住炒金的C9及其學生妹阿囡、大大聲鬧銀行職員的老粗古惑佬、仲有一對富貴呆灣夫婦。

這時,兩名有青阿細(梁朝偉飾)與奀仔鬼鬼祟祟地走進銀行,企圖行劫,誰知奀仔卻因為太過緊張,羊癎症發作。阿細待奀仔稍為好轉,便想取消計劃,但離去時裝着手槍的紙袋破了,手槍跌了出來。銀行的持槍印巴藉警衛正欲開槍,卻給阿細及時拾回手槍擊傷。奀仔仲驚過銀行內的職員和顧客,無法搶劫;阿細於是便跳過櫃檯,打開錢箱...結果「昔日阿細,今日暴青」,阿細同樣也被顏色粉末噴了一臉

這時警鐘響起,一眾黑警趕到,封鎖了正門和後門。太陽底下無新事,阿細和奀仔就如今日保你大中的黑暴青一樣被 PoPo 圍困,唔知點算好,而銀行經理就如校長一樣話會跟匪徒合作,然後就係有青內訌,阿細跟奀仔亙相埋怨。

警方談判專家打電話來,輕易便從阿細口中套取了銀行內的情況。原來奀仔還未成年,就像今日保你大的黑暴青一樣,刑責有限。阿細跟黑暴青一樣,不怕被拘捕,只怕被毒打;談判專家便安撫阿細,又騙他只會判刑兩三年。看來黑警的形象真係數十年如一日:

原來銀行中被脅持的顧客中也包括了十大通緝犯之一的古向陽(狄龍飾)。古向陽見阿細想投降,便祭出密林手槍反客為主,控制了場面,並將即時騰哂雞的阿細打倒在地,關了起來。古向陽向警方報上身份,指名要叫重案組小隊長陳 sir(梁家輝飾)來。古向陽向陳 sir 要一部貨 van 逃走,又表露出其實自己也是想來打劫搵水腳着草:

在等待期間,古向陽充當義務急救員(!),幫警衛包紮好傷勢;又容許人質上洗手間,打電話等,似乎唔會傷害無辜。不過,根據是是旦旦的無線新聞報導,古向陽是殺警悍匪,眾 PoPo 搞過「報仇大會」,誓要緝拿古向陽

重案組張 sir(秦沛飾)來到,想不顧人質死活,強攻入保你大銀行,但被陳 sir 勸阻,答應提供車輛。古向陽要求在人質找個司機,古惑佬借詞推搪,卻被向陽踢爆,十分樣衰。這時阿細自告奮勇,話自己可以當司機,理由跟黑暴青一樣,自己罪名不輕,唯有繼續抗爭,一齊逃走,反而俾古向陽串:

古惑佬又煙又火機,想擦古向陽鞋,點知卻差點燒了古的眼眉。古跟銀行職員講開感情事,原來數十年前做銀行的也不一定有錢結婚。講講吓,又講到當年我城市面有幾百枝槍「流通」,仲有槍租添,唔怪得黑暴青咁想回到以前的日子。這時,古向陽忽然想起正在坐牢的女友阿萍,便打給陳 sir 要求放人 - 原來阿萍係因為給黑警在手袋內找到古向陽的槍和子彈,於是便被判監5年:

古向陽問阿細,枝槍是如何得來的。原來阿細以前做過拆船,槍是在船艙找到。阿細早前問貴利借了5,000元入了批假錶到廟街,不料給黑警冚檔充公了,血本無歸,逼住要打劫銀行連本帶利還30,000元俾貴利。古向陽充當人生教練點醒阿細,無理由為了三萬元走去打劫銀行;你有槍,貴利來斬你你便開槍射他。阿細登時醒悟,打電話給貴利講數,貴利果然話「萬事有商量」。「誰大誰惡誰正確」,果然是千古不變的真理

銀行內眾人怕古向陽會殺人,脅逼警方釋放義士阿萍。古向陽重申只係靠嚇,他殺的只是黑警,是在打劫金行時被警方追捕,雙方駁火,古射死了警員。當然,古係認為 PoPo 窮追不捨,是 PoPo 的錯,自己都唔想殺警的

巴藉警衛(古向陽誤以為是印度藸)被銀行經理欺負,古向陽幫弱勢社群解圍,盡顯公義。警衛想在銀行打工,用儲蓄去開咖哩檔,賺夠錢便回鄉,但卻擔心1997,殺人政權收回我城。殺人政權真係恐怖到連巴人都驚咗佢地。古向陽見警衛如此無助,便簽發義務援助基金,塞了一舊錢(賊贓)給警衛去達成夢想:

古向陽從銀行門口的CCTV見到黑警想炸門,便靠嚇話將人質綁在門口,要黑警撤去炸藥;古更鳴槍一響,假意殺死人質,逼令黑警釋放阿萍。張 sir 在這時才發覺忘了拆掉銀行門口的CCTV,真係比黑暴青蠢得多

呆灣富商受了驚嚇,心臟病發;古向陽又化身義務急救員將他救醒。眾人於是又怪黑警無良心,草菅人命,成班都係人渣(對白係咪似曾相識?):

古向陽想要殺死一個人質,於是便冷血地叫眾人質玩荷媽決出誰是犧牲者。眾人在恐懼下猜拳,最後就是由學生妹「勝出」。學生妹發揮港女本色,大罵老媽掛住炒金在銀行留連,累死女兒,仲大罵老母街。古向陽見有如此不孝女兒,勃然大怒,出聲斥責,仲問「你讀咩嘢書?邊間學校?」老媽子這時挺身而出,話阿囡都只是「小孩子」,唔識嘢,話自己係廢老,願意為女兒擋子彈(呢段係咪又係似曾相識呢?):

古向陽愈睇條囡愈唔順眼,繼續「幫人教女」。炒金大媽發揮怪獸家長本色,出來護短;古向陽話咁教女法,阿囡遲早變天使。炒金大媽大暴走,拚死怒罵古向陽,學生妹又大哭起來,古向陽頂唔順兩母女要生要死,便索性 reset game 再猜過。古惑佬唔順氣出來抗爭,反被古向陽捉住要斃了他:

千鈞一髮之間,陳 sir 將阿萍(金燕玲飾)帶來,但阿萍已不再勇武,唔想再坐牢,拒絕跟古向陽離去。古向陽挾了人質上 van 仔,跟阿萍當面對質,話自己要帶阿萍走,都係唔想佢坐監啫;但阿萍原來已厭倦了亡命天涯,擔驚受怕的生活,反而唔介意坐監,唔使古向陽幫自己爭取,要走古自己走好了。這時阿細也明白到逃亡不是辦法,寧願自首,換來了古向陽的一句「叻仔」。至此,古向陽萬念俱灰,走出車門向天鳴槍,引飛虎隊擊殺自己。

***
首先,魔術師對本片的第一所象非常良好:尤其是係街坊好友同炒金大媽講,話銀行就關門,唔好掛住個市,一齊去飲茶,意味着這天是星期六,估唔到轉個鏡頭就影到個日曆正正寫住星期六,有 attention to details 即時叫魔術師加咗分。
睇舊片,最好玩的地方就係可以緬懷一下我城在龍獅旗下的人生百態,幻想下有青光復我城、榮光盡歸後的光景。當年的經濟環境跟現在大不同:現在銀行水浸,基本上係逼人借錢,債仔無錢還亦唔會逼人上絕路。當年銀行的持槍啹喀守衛也沒有了,而是換上了笑容可掬的大堂職員,銀行也不再需要將大賊樣貌給分行傳閱,足見我城的治安(截至半年前為止)進步不少,打劫亦已變成夕陽行業。現今傷民無話等錢使(買樓除外),某程度上潮物來說,就算是最新型號的哎瘋也只是數千蜈,跟以前兩萬幾蚊部的水壺大哥大不可同日而語。
另外,本片講及當部份銀行職員沿後門逃去,遇上趕來的 PoPo,給呼呼喝喝,也只是喃喃自語咒罵幾句,證明當年民智未開,公民意識低落。只有大賊才會唔驚 PoPo,唔似得現在,黑警全無威嚴可言。
當然,最緊要的是,當年有唔少地下軍火,連槍都有得租,要革命話都無咁易!

不過,以前跟現今社會都仲有少許共通點,就在有青永遠都係咁柒。好以阿細咁,為咗還貴利走去打劫銀行,而唔係打返貴利轉頭,已經係匪夷所思;更奇的是阿細竟然勸古向陽不要冒險出去,因為 PoPo 會開槍!乜阿細無諗過自己持械行劫, PoPo 一樣會開槍咩?
最後,本片寫銀行中各人的性格十分立體,每人都有一小段 solo 演出,是唔錯的安排。本片 bugs 唔多,最大問題就係無講 PoPo 點解唔從後門攻入去。古向陽只得一人,難以同時黃顧前後門也。
除此之外,本片問題不多,瑕不掩瑜,魔術師評分為95/100。

40 則留言:

  1. 其實點解套戲叫做人民英雄? 百思不得其解.

    回覆刪除
  2. 呢套野,有私德哥以魔毒,D人質要守護個賊。
    真係借故諷今,我仍唔明,傷港人會話舊屎好...

    回覆刪除
  3. 套戲林保怡個樣咁old,反而依家個樣fresh,型好多。班有心人抄套戲去教有青,正正橋吾怕舊最緊要受。
    琴日出旺角冇交通燈,地上半磚半地,仿如個世界走向原始。

    回覆刪除
    回覆
    1. //旺角冇交通燈,地上半磚半地

      依家行旺角,真係一腳高一腳低,唔小心好易拗柴。

      //班有心人抄套戲去教有青

      乜有人真係播呢套戲俾有青睇咩?

      刪除
  4. 分別在於黑衣人爆銀行,卻沒有趁火打劫。
    但共通點的確不少,人民英雄實在諷刺。

    回覆刪除
    回覆
    1. //沒有趁火打劫

      是的。有青打爛人地部車偷汽油整汽油彈,是會再劃花車門 say sorry 的。

      蒙面便衣探員理大停車場蒐證並於車輛上掃取指模
      香港電台-港聞
      2019年11月28日 下午4:24

      一批便衣探員下午在理工大學停車場搜證,有探員以黑布蒙面。現場所見,有閉路電視鏡頭被破壞,有鏡頭掉在地上,部分車輛的油缸位置被打開,亦有私家車旁放有棄置汽油罐,有車門被鎅上「Sorry」字句,亦有車窗被打爛。

      探員又為車輛掃取指模及打開部分車門,以拍下照片,又抄下裝有行車記錄鏡頭的車輛資料,及以電筒照搜查垃圾桶及車輛。

      刪除
    2. 好像是上海商業銀行也被噴錯有相同待遇

      刪除
    3. 好似跟手在上商分行門口噴字「sorry」 XD

      刪除
  5. //分別在於黑衣人爆銀行,卻沒有趁火打劫

    呢樣有商榷,我都一直懷疑,見到有個中銀櫃員機劈到個芯都出咗來,如冇記錯係學校嗰度,你冇順手牽羊但擔保吾到你隔離嗰個係咪,中移動、小米散滿一地,冇報導吾代表冇失竊。

    回覆刪除
    回覆
    1. 銀行只需要簡單盤點損失已經能知道現金少了,警方記者會肯定會說的吧。

      刪除
    2. 銀行吾報,學校吾報,阿sir鬼知。

      刪除
    3. 銀行啲錢唔會就咁擺喺度俾你攞㗎係咪呀?

      刪除
    4. 成個櫃員機解體,而且银行應未敢入保你大認屍吧。

      刪除
    5. 之前隨街裝修中銀時,都有破壞 ATM 機,不過機內的錢箱唔係咁易開,有青亦唔夠膽當眾搶錢,破壞哂自己形象。

      刪除
    6. 都蒙了面、扔汽油彈、企圖謀殺了,真的顧了形象嗎

      刪除
    7. //蒙了面、扔汽油彈、企圖謀殺

      他們強調自己即使是犯法,都是為公義, 為了我城的未來; 攻擊藍店是為了懲罰他們站有香港人、年青人的對立面; 但如果是當眾搶銀行, 那就是為私利了.

      刪除
    8. //但如果是當眾搶銀行, 那就是為私利了.

      其實只是欠一個借口/理由/原因 only.

      1) 是黑警/黑社會扮"市民"搶的。
      2) 樹大有枯枝,黑警都咁講,我們會成本"風紀"隊,防止再發生,但不能保證, 見諒。
      3) 有消息指,共X黨透過 XX 銀行 洗黑錢,義士當好"取回"該款項。該款項會入去"星火" 或 "世界民主"基金。
      4) 銀行有被搶咩 ? 是拍戲 only.
      5) 係 D 錢 咁啱 跌左義士手中,義士沒留意。會入返 XX 銀行。大家都知道義士唔講大話架嘛。

      是但求其啦,黃絲點都信架啦。

      刪除
  6. 保你大姓騰個校長一出來就要掏政府錢重建,真係卑鄙,呼籲佢哋校友科水囉,全班管理層渣到出si,仲話自己係受害者。

    回覆刪除
    回覆
    1. 保你大校長仲夠膽問正苦攞錢?正苦都未告保你大隊冧咗正苦全資擁有的紅隧!
      而且,最大受害者點計都係平日用紅隧返工既、揸搵食車既市民,幾時輪到保你大呀?有被害妄想症就去暴大睇黃醫或者搵阿雪啦!

      刪除
    2. 係囉,你話行得正企得正就話攞下款項增加創新課程,做咗啲對大眾有破壞冇建設仲想攞,攞條毛,襯正苦弱勢,就起勢Cap水,正苦急切係free MTR,free Tax,please!

      刪除
    3. 自己校園自己重建喇!有事就屌咗政府先,無事就攤大手板問政府攞錢。仲有比呢位校長更無恥的人嗎?

      刪除
    4. 所以都話香港事件, 阿爺真係唔肯幫手, 呢啲咁嘅校長, 中科院要除佢名喇

      刪除
  7. 好死乞人憎成鬼日嗌解散警隊,係吾係想要武警嚟,打死晒你哋先安息。

    回覆刪除
    回覆
    1. //係吾係想要武警嚟,打死晒你哋先安息

      支持!

      刪除
  8. 戲名最諷刺,即係大賊都無呢班市民咁柒。

    不過時下啲人淨係睇Marvels睇到弱智,都唔慌會睇得明。

    回覆刪除
    回覆
    1. 如果連片名都係反諷, 咁爾冬陞又真係幾高招.

      刪除
  9. 今日報導周同學殯儀拒接,魚蛋渣無端端出嚟賣廣告話包費用,關佢乜事,之前佢同謝sir老友,又聲大大割蓆,吾知博乜。

    回覆刪除
    回覆
    1. 魚蛋渣聲大大同謝sir割就係因為佢畀黃能摷到佢同謝老友,驚畀人吹鷄柴佢台,魚蛋渣做緊特許經營,有事就累咗人,或冇人吼佢買佢名來做,另外,我覺得有誰會那麼清高,誓不向金錢低頭,如果有大陸以幾億買起你渣哥名做,你會咁清高說「blue要」。都強調警察係無辜的。

      刪除
    2. 我冇怪有人見到錢開眼既人,一間間港企舉手給大陸金吞噬,飲食集團壟斷,地產霸權壟斷。不過住喺到既人吾係低能,邊間用心做既飲食呀,邊間起高品質的樓呀,知㗎,吾好以為吾識,好多公司擔憂或零售驚就收皮,其實佢哋真係有心做落去就會諗下辦法,尖沙咀執笠既舖頭都係目標客係自遊行,但係見好味乾淨大眾化既餐廳一樣爆棚排隊,做生意亦都應該留定一筆糧餉,你係好心地既吾係焜人既實有人幫襯,零售老闆仲吾用網上買賣係會失勢啦。

      刪除
    3. //魚蛋渣

      HK01 話係 fake news 喎!

      傳周梓樂家人遭寶福山拒絕辦理後事 渣哥仗義相助最後証屬誤會

      //其實佢哋真係有心做落去就會諗下辦法,尖沙咀執笠既舖頭都係目標客係自遊行,但係見好味乾淨大眾化既餐廳一樣爆棚排隊,做生意亦都應該留定一筆糧餉,你係好心地既吾係焜人既實有人幫襯,零售老闆仲吾用網上買賣係會失勢啦。

      同意呀. 好似賺自由行的錢(例如上水藥房) 純粹係投機生意, 只要一無人幫襯就唔 sustainable;同樣情況傷民都見得多, 好多潮流嘢例如台式飲品店、葡撻店、雞蛋仔店, 密室脫逃等等, 同巷慘片將題材拍爛一樣, 又係一窩蜂做然後無以為繼.

      刪除
    4. 渣渣要做殯儀之星?不過佢地好初期都開始支持的,咁積極,都唔知係咪有贊助商唔方便出面佢地做代理啫。

      開頭得生果報報出來之嘛....你睇返啲家屬由周同學出事至今,低調到不得了,乜都唔想被人知,我唔相信生果報咁易收到料。初初報出黎我都係懷疑嘅態度多啲。

      而家啲人聽左就信,又好易被人煽動,都唔知係咪有人因私怨故意放料。

      刪除
    5. //你睇返啲家屬由周同學出事至今,低調到不得了,乜都唔想被人知,我唔相信生果報咁易收到料。

      其實有名有姓的死者只有周小弟與陳小妹(死因是否關 popo 事仍不可考),其他如831犧牲者、爆眼女、阿雪、因姦成孕少女等人都唔多見有家屬出嚟哭訴,所有呢類指控都十分離奇。

      //而家啲人聽左就信,又好易被人煽動

      咁多人信謠言,其實受眾的責任比造謠者更大,足見我城民智未開也。

      刪除
    6. //咁多人信謠言,其實受眾的責任比造謠者更大,足見我城民智未開也。

      最無奈嘅就係就如周顯大師所講:強姦永遠是引起政治暴亂的最佳催化劑。

      為咗令呢動運動可以順利延續到立法會選舉,相信更加離譜嘅假新聞會陸續有來。五年前中學老師仲話以香城人嘅智慧係適合建設民主社會,依家睇返真係不敢苟同lol

      ~C

      刪除
    7. //五年前中學老師仲話以香城人嘅智慧係適合建設民主社會,依家睇返真係不敢苟同

      你中學老師是黃C嗎? XD

      刪除
    8. 就係呢場party搞到咁寸至發覺原來以前盲目支持既外國示威係錯既,以後都會注意他們示威爭取的目標,吾係乜都支持。

      刪除
    9. 目的係一回事, 手段又係另一回事. 雖然我唔認同他們的觀點, 但我認同傷民有爭取擻回修例的權利; 不過有權利不等於可以不擇手段.

      刪除