2018年2月19日 星期一

新聞雜評(一百八十五)

林鄭指新一年希望可以減少爭拗 更新:2018/02/16 12:07

行政長官林鄭月娥及食物及衛生局局長陳肇始巡視維園年宵後清潔情況,她指新一年希望可以減少爭拗,改善行政立法關係。
特首林鄭月娥大年初一早上近九時到維園,視察清潔工人清理垃圾的情況,曾指盡量不出席新年慶祝活動的她,前一日亦沒有來逛花市。有立法會議員趁機會請願,希望做好年宵減廢和回收。
林鄭月娥接過這張「年宵減廢 惜物積福」的揮春,亦回贈朱凱廸一句「請你都大刀闊斧 批准我的工務工程」。林鄭月娥之後在食衛局局長陳肇始及食環署署長陪同下,為清潔工人打氣,送上巧克力,又向檔主了解生意情況。
林鄭月娥指,新一年希望可以減少爭拗。被問到民族黨陳浩天案件,法官判詞提過選舉主任有質疑,應該讓參選人解釋,但周庭被取消資格前並沒有這樣做有沒有問題時,林鄭月娥重申政府依法施政。
林鄭月娥指,希望香港繼續和氣生財,除了提升香港金融中心地位,亦都可以匯聚人才,未來政府亦會盡力在社會締造和諧氣氛,及一如既往改善民生和發展經濟。
1. 阿朱仔真係好鬼難頂,無時無刻都在抽政府水,政府做乜都係錯。一隻巴掌拍不響,單係政府點能夠「做好年宵減廢和回收」?阿朱仔你不如大力呼籲吓,叫啲商戶呀,遊人呀咁,唔好賣同買埋咁多無謂嘢仲好喇!
行政長官林鄭月娥及食物及衞生局局長陳肇始到維園年宵市場了解清潔情況。

林鄭月娥向在維園打掃的清潔工派朱古力打氣。立法會議員朱凱迪到場遞交請願信,指政府沒有整體廢物管理策略,建議設立按金制度處理垃圾。
林鄭月娥祝願香港未來一年和氣生財,亦希望香港成為聚財地方,鞏固及提升香港作為金融中心地位,亦希望匯聚人才發展創新科技。她說香港未來會面對有很多挑戰,但會迎難而上,又指上任以來重視行政立法關係。
行政長官林鄭月娥表示:「在我七個多月上任以來,我都很重視行政立法關係,希望先與立法會工作關係裏,取得更多合作及更好的關係,因為很多時候社會上見到有政治爭拗,都是看到在立法會或政府及政黨之間的爭拗,在這工作我會繼續努力去做,樂意去聽各個政治團體的意見,從而改善施政。不過我覺得很多所謂政治爭拗,背後都有一個政策爭議在內,怎樣能夠讓特區政府在各方面的政策,都能夠做到更加貼近民意,將會是我們的施政目標。」
2. 呢手字係唔係阿朱仔親寫架?DKLM,小學雞手字都好過佢喇!唔通朱仔有讀寫障礙?
***
大學生中途退學比以往增約一倍 2018/02/17 06:18

推行新學制以來,大學每年有過千學生中途退學,比以往增加約一倍,當中有不少是因為不適應大學的學習要求,或發現選錯科。
二十三歲的 Walter 小時候已經喜歡「打機」,入港大讀理學士課程,發現選錯科,不止不適合興趣,成績都未如理想,結果讀了兩年多大學便退學。
Walter 根據自己的志趣,跟朋友創業開了間電競公司。教資會數字顯示過去五年,八間大學每年都有過千名學生退學,較推行新學制前一年增加超過七成,其中上一個學年更加創新高,有超過一千二百名學生退學。
退學的原因是轉校佔了三成,其次是被大學終止學業,大約有四分一,亦有兩成是個人原因而退學。
有研究青少年問題的學者認為,多了大學生中途退學,除了反映大學畢業不再是金飯碗的保證,亦都看到年輕人追求的東西不同了。
升學輔導機構學友社則指出,新學制之下三年高中的課程內容,沒有以往 A-level 高級程度會考般深奧,銜接大學時就出現問題。學友社建議學生在大學選科時,必須認清自己的興趣,再衡量自己成績是否能夠應付個別學科的要求。
3. 呢位 Walter 哥個大學學位係咪靠補習補返嚟架?GPA 0.6 同 1點幾難度咁高都考得出?俾自由佢讀書就唔識讀架嗱?咁斷估真・普選都唔係好識合佢!掌心雷啱佢多啲!
4. 咁鬼多人退學,咪就係因為係又讀大學唔係又讀大學的「升學盲流」所導致架咯!自己仔女永遠係資優,天生我才必有用,怪獸嘉獎又點會接受到自己仔女讀唔成書呢個殘酷現實呢?
教大未有透露懲處兩名學生細節 更新:2018/02/14 22:12

教育大學兩名學生早前張貼冒犯教育局副局長蔡若蓮的標語,校長張仁良表示,已經嚴正處理,他相信對兩人升學就業有一定影響,據了解兩人沒有被開除出校。
去年九月蔡若蓮喪子當日,教育大學民主牆出現冒犯字句,事隔五個月,校長張仁良表示,已經罰了該兩名並非主修教育的學生。
據了解,兩名學生沒有被開除出校,張仁良在多番追問下,都沒有透露怎樣罰,指每年都有學生被罰,都不會公開罰則和身份,今次不會、將來亦不會,他指事後逐個辦學團體約見解釋,而去學校實習的學生普遍獲得正面評價,沒有受事件影響,張仁良表示不會收回民主牆,但會跟學生會商討如何改善管理。
5. 「會跟學生會商討如何改善管理(魔按:民主牆)」,乜學生會有管理過民主牆咩?睇下記者背後的民主牆,過咗成半年,熔熔爛爛咁。又唔係無俾時間你地,你班學生係都唔珍惜,校方就請 take it away。
6. 又,呢兩位搞大的學生都可以無被趕出校,咁睇法因為操行而被趕出校的門檻真係好高(就算我城無槍械管制,都唔使擔心壞學生會因為被趕出校而返嚟尋仇)。上面「被終止學業」嗰27%,唔通人人都係 GPA 得零點幾咁爆?

***
陳浩天提選舉呈請被判敗訴 更新:2018/02/13 19:06

香港民族黨召集人陳浩天參選二零一六年立法會被裁定提名無效後提出選舉呈請,高等法院裁定他敗訴,因為《基本法》一百零四條有關宣誓的規定,適用於立法會參選人,選舉主任亦有權調查參選人是否真誠簽署擁護《基本法》和效忠特區的聲明。
敗訴的陳浩天對高等法院的裁決表示遺憾,陳浩天在二零一六年參選立法會時,雖然簽署了擁護《基本法》和效忠香港特別行政區的聲明,但被選舉主任指他推動港獨,裁定提名無效,於是提出選舉呈請。 
法官區慶祥在判詞中表示,根據人大釋法,《基本法》一百零四條有關宣誓的規定是憲制上的要求,適用於立法會參選人,其他《基本法》授予香港人的權利要一併理解,以確保參選人擁護《基本法》,法官又認為陳浩天對選舉主任查詢,既簽署聲明但又推動港獨,並非不明白當中矛盾的地方,只是他跟法律團隊選擇不回答,不存在沒有合理回應的機會。而且從報章的報道,清楚可見陳浩天持續推動港獨,即使簽了擁護《基本法》聲明,其實都是想廢除《基本法》,實際是有違一國兩制,明顯不支持及擁護《基本法》。 
法官區慶祥又表示,根據立法會條例,要求參選人簽署聲明,符合在法律上要明確的要求,是清晰和容易理解,選舉主任獲得法律授權,調查參選人是否真誠簽署聲明,是相稱做法,因此法庭駁回陳告天的呈請,同時宣佈二零一六年立法會新界西地區直選選舉有效,當選的議員都是恰當地選出。
7. 在《解車公靈籤(2018戊戌狗年)》一文中,有疑似是「親中的」網友留言,指:
假髮放是一回事, 律政司放就係另一回事
假髮放咗(魔按:肥佬黎), 就會再一次向廣大中國人民強調"一國兩制"係如何不可行, 令中共正式取消一國兩制更有決心同有更廣大嘅民意基礎
魔術師唔知道劣政C是否有此政治任務,設個局俾假髮人借佢地之手曲線「令中共正式取消一國兩制更有決心同有更廣大嘅民意基礎」。如果樁秧未有決心提前取消一國兩制(「如期取消」係依計劃進行,無需搞咁多小動作),加上又無民意支持,咁劣政C搞咁多嘢又為乜呢?
如果以上來自疑似是「親中的」網友的推論是成立的話,那不如話陳好癲「設個局俾假髮人借佢地之手曲線」確定選舉主住可以進行「正字審查」仲好喇!
大律師公會促給參選人申述機會 2018/02/14 18:09

民族黨召集人陳浩天選舉呈請敗訴,大律師公會發表聲明,歡迎法庭的判決,肯定受影響的參選人應該有合理申述的機會。
大律師公會在聲明中,同時表示擔心香港眾志的周庭被取消參選立法會補選的資格,選舉主任似乎沒有給多合理解釋機會,讓周庭回應質疑。 
公會又指出法院認為真誠擁護《基本法》的聲明,是一項實質性規定,選舉主任有相應的實質責任,確認參選人申報的真實性,很遺憾這個過程可被視為對準候選人進行實質政治篩選,令人擔憂擁護《基本法》,是一個不明確的政治概念,要由公務員在閉門調查下作出詮釋。
8. 其實DQ周挺的選舉主住又真係蝕咗章。姚蟲蟲都有被佢個選舉主任問問題喇,周挺呢邊連扮吓嘢問都唔問,結果又有位被人入,可見搵個幫到手做事無甩漏,又可以落手落腳在前線作戰的員工真係唔係咁易(睇嚟魔術師可以叫高啲人高)!
9. 「很遺憾這個過程可被視為對準候選人進行實質政治篩選」,都係嗰句,如果選舉主任只係確認參選人交足錢、交足表格,簽哂名呢類完全無 value added 的工作的話,基本上用電腦都可以自動化完成。依家已經係21世紀,唔使用人手做埋啲咁無腦嘅嘢架!
***
伸延閱讀:
解車公靈籤(2018戊戌狗年)

15 則留言:

  1. //有疑似是「親中的」網友留言

    唔,呢位匿名君既留言是思辨練習的好題材,我嘗試過呢邊拆解一下。

    總括佢關於司法及一國兩制既重點系:

    - “普通法同外籍法官真係香港僅有的賣點”
    - 但“假髮放咗(肥佬黎), 就會再一次向廣大中國人民強調"一國兩制"係如何不可行”
    - 所以“唔清除司法界遺毒, 中央對香港亦難以管治”
    - 由以上各點,“香港的繁榮和香港的管治是一個對立選項”
    - 而因為是“對立選項”,故此“一國兩制存在與否, 全看香港能給予大陸多大的利益, 能大至中共願為此吞下面子問題”
    - 再引申出“重商先可以保到一國兩制, 而唔係街頭抗爭”

    關於標少:

    -“以律師身分, 分析法律論點”
    - “但事物本身很多時根本不以法律邏輯而行, 事物本身也不是佢寫文嘅重心”
    - “佢經常以法律觀點, 放棄對真理、民主、人權同平等嘅追求, 而一切以法律至上”

    拆解:

    - 小弟並不同意普通法及外籍法官是香港僅有賣點(這個離題,所以不在這裡討論),“一國兩制”亦不是只限於“大陸法”與“普通法”的區隔--嚴格來講,“一國兩制”是指“社會主義及資本主義”,司法區之分隔屬”高度自治“之列,況且司法區之分隔可以是兩邊奉行不同的大陸法亦可,並不局限於“大陸法”及“普通法”
    - 同意司法界的遺毒是中央對香港有效管治的障礙,但這個障礙到現在為止仍未算癱瘓有效管治,並未完全證明高度自治“如何不可行”
    - 套用厚黑學的“鋸箭法”和“補鑊法”,現在箭頭仍未到非拔不可之地步,何不等將來伺機再敲鑊底增加裂痕,到時證明箭頭非拔不行未遲?好過強行拔出而撕破臉皮?
    - 正如魔兄所言,”睇唔出點解(香港的繁榮和香港的管治)係對立“。如果以小弟視角,香港的繁榮其實一直源自於中國仆街而衍生出來的買辦經濟,只要中國整體越來越強盛而香港仍未搵到買辦經濟以外另一個business model,咁香港的繁榮只會越來越明日黃花--形勢其實同香港主權問題並無關係。況且就算中國積弱,就如二戰前,但上海take了買辦hub呢個role,香港就成為上海人口中”在上海混不下去的癟三才會去的地方“。
    - “一國兩制存在與否, 全看香港能給予大陸多大的利益, 能大至中共願為此吞下面子問題”--我會糾正為“全看一國兩制(或高度自治)下的香港能給予大陸多大的利益”。“一國一制”的香港不一定對大陸無利益可言。
    - 中共當然不希望看到香港太多街頭抗爭,但現實是無差別壓制只會鼓吹反對派的民氣而適得其反,同時過度鼓吹重商更會刺激有青神經而“站出來”。反而你等佢地自己無啖好食,自然掛住搵食都唔走上街頭啦!
    -“事物本身很多時根本不以法律邏輯而行”,但社會上唯一白紙黑字寫出來個個同意遵從的邏輯就是法律的邏輯。
    - “放棄對真理、民主、人權同平等嘅追求, 而一切以法律至上”--這已經是typical黃C的觀點了.

    以上分析應該唔算“一直只識睇住香港的香港人嘅盲點”吧?

    回覆刪除
    回覆
    1. 摩摩, 今次到我讚你好心機喇! 同意摩摩絕大部份觀點.

      我會話,呢位「親中的」留言是很典型的「親中的」文宣, 好多時只係以權威口吻講一些「道理」,例如「普通法同外籍法官真係香港僅有的賣點」,「假髮放咗(肥佬黎), 就會再一次向廣大中國人民強調"一國兩制"係如何不可行」,「唔清除司法界遺毒, 中央對香港亦難以管治」...如何達至以上的觀點的邏輯思辨欠奉,只要你羞於去問點解,一旦無償接收便會達至「香港的繁榮和香港的管治是一個對立選項」、「一國兩制存在與否, 全看香港能給予大陸多大的利益, 能大至中共願為此吞下面子問題」的結論。

      而就算你想問, 最後一句語焉不詳的「一直只識睇住香港的香港人嘅盲點」就夠嚇到你唔敢開口.

      思辨可貴之處,在於你有能力去發掘問題,也更在於你有勇氣去挑戰權威(黃C歪理在這方面有唔少優勢)。此等「親中的」話術,要拆解的確是很考人的.

      // “一國兩制存在與否, 全看香港能給予大陸多大的利益, 能大至中共願為此吞下面子問題”--我會糾正為“全看一國兩制(或高度自治)下的香港能給予大陸多大的利益”。“一國一制”的香港不一定對大陸無利益可言。

      「親中的」認為「一國兩制」只是一個工具, 老共容許我城實行「一國兩制」是丟臉的, 只是為了利益;如果利益不彰,「一國兩制」這工具便可以丟棄. 我會較同意摩摩的看法「全看一國兩制(或高度自治)下的香港能給予大陸多大的利益」:以當年戴夫人PK的畫面看, 「一國兩制」的確只是權宜之計(所以才有50年之限),但「一國兩制」也是一個實驗性的project,也是殺人政櫂的 baby,不存在甚麼面子問題。

      刪除
    2. //但「一國兩制」也是一個實驗性的project//

      時到今日, 香港呢個"實驗性的project", 已經係中央有用既反面教材 - 你睇"西式民主"幾咁有害無益, 我地都係遵守返偉大領導鄧小平既道路, 摸著石頭過河, 自己尋找屬於自己既民主富強之道

      尤得香港不斷爛落去, 中央都可以善加利用

      香港唔同台灣, 對中央泥講台灣可以係國防問題, 最大鑊係美帝駐軍, 中央系未想武統之前都要諗下點玩
      香港玩再大, 不過係佛手中既孫悟空, 中央無乜好怕

      中央因為面子問題要俾香港問題好好睇睇??
      一則中央唔會再咁玻璃心
      二則英帝地位江河日下, 美帝全霉系統同侵侵玩互爆公信力插水, 再掀唔起乜大風浪
      香港問題好睇唔好睇, 都無人想睇

      //老共容許我城實行「一國兩制」是丟臉的//
      呢個係蔡蔡子,啖餵豬年代既人泥??
      玻璃心得追唔上時代
      亦只係"一直只識睇住共產教條的黨員嘅盲點" - 以共產路向既正確性為行事既最高綱領

      刪除
    3. //亦只係"一直只識睇住共產教條的黨員嘅盲點" - 以共產路向既正確性為行事既最高綱領//

      我真想問問果位人兄, 聽到偉大領導人鄧小平講:黑貓白貓, 捉到老鼠就係好貓既時候,
      會唔會話鄧伯伯反革命, 要鄧伯伯接受馬列主義再教育呢??

      刪除
    4. //香港呢個"實驗性的project", 已經係中央有用既反面教材
      //尤得香港不斷爛落去, 中央都可以善加利用

      傷港「一國兩制」呢個 project,正反都有得玩,隨時反面教材對中方更有利。

      //香港唔同台灣, 對中央泥講台灣可以係國防問題
      //香港玩再大, 不過係佛手中既孫悟空, 中央無乜好怕
      //一則中央唔會再咁玻璃心
      //香港問題好睇唔好睇, 都無人想睇

      同意。「親中的」想汰才是以為世界要繞住傷港轉的大傷港主義。

      //呢個係蔡蔡子,啖餵豬年代既人泥??
      //只係"一直只識睇住共產教條的黨員嘅盲點"
      //要鄧伯伯接受馬列主義再教育呢??

      唉,就連張俊生都死鬼咗啦!呢位「親中的」仲咁out...

      刪除
  2. //咁鬼多人退學,咪就係因為係又讀大學唔係又讀大學的「升學盲流」所導致架咯!
    都好嘅,費事啲家長話唔夠位呀等等,學費就照收。好喇而家喺你啲寶貝仔女讀唔上嗻,就好同我收聲喇。

    //GPA 0.6 同 1點幾難度咁高都考得出?
    Walter哥喺唔喺走堂去"創業"(打機)呢。創業都要靠自己(比返學讀書更甚)冇筆記冇補習班㗎波,點解Walter哥你又覺得冇"適應"問題嘅?我很為你嘅"創業"擔憂啊..

    //有研究青少年問題的學者認為,多了大學生中途退學,除了反映大學畢業不再是金飯碗的保證,亦都看到年輕人追求的東西不同了。
    哈哈點都唔敢講喺太濫收,有人根本就唔夠資格。"大學畢業不再是金飯碗的保證",同中途退學喺冇一定關喺㗎噃。"追求的東西不同"又點解唔一早就唔去入大學?

    //呢手字係唔係阿朱仔親寫架?
    同G瘋嘅字真喺有得揮。忽然間諗起以前司徒老鬼每年都會開檔寫揮春。一袋不如一袋唉。

    //中共願為此吞下面子問題
    對於X共,仲有其他問題更會丟架,傷巷算小事,唔使"一直只識睇住香港",睇香港睇得咁大咁重要嘅。

    回覆刪除
    回覆
    1. //好喇而家喺你啲寶貝仔女讀唔上嗻,就好同我收聲喇。

      咁又係呀. 自己衰就無得好怨喇!

      //Walter哥喺唔喺走堂去"創業"(打機)呢。
      //哈哈點都唔敢講喺太濫收,有人根本就唔夠資格。

      真係崩口人忌崩口碗呀!

      //"追求的東西不同"又點解唔一早就唔去入大學?

      追求佔中,訓街...

      //忽然間諗起以前司徒老鬼每年都會開檔寫揮春。一袋不如一袋唉。

      依家啲人唔認為有練字嘅需要架啦! 呢啲先叫文化侵略囉.

      //唔使"一直只識睇住香港",睇香港睇得咁大咁重要嘅。

      咪係. 「親中的」多數都有呢個問題.

      刪除
    2. //多了大學生中途退學,除了反映大學畢業不再是金飯碗的保證,亦都看到年輕人追求的東西不同了。

      這根本就不是apple to apple的對比。極端啲你數返七十年代,少過1%同齡人入到大學,如果現在都係收1%卻多咗比例退學,先代表"年輕人追求的東西不同了"; 可現在是接近20%,多出的十幾%包括好多程度唔夠夾硬上既人,你又點知同一類人在七十年代入到U的話唔會中途退學呢?

      如果有證據證明而家1% cream of the crop就算有投行開出"只要你畢到業就幾萬月薪入職"的offer,都會情願中途退學,咁先證明"年輕人追求的東西不同了"!

      //「親中的」多數都有呢個問題.

      因為佢地多數係之前所講的深藍/親蛇齋/親西環。

      不過呢位匿名君既邏輯已經有黃C之風,不易拆解,從文宣嚟計亦算有進步。

      其實只要是我城深色的,不論藍黃都有呢個問題--好多深黃會認為even一帶一路同高鐵都係特登針對香港而搞的.

      //追求佔中,訓街...

      仲有私淫空間.

      刪除
    3. //這根本就不是apple to apple的對比。
      //多出的十幾%包括好多程度唔夠夾硬上既人

      大學生供應量多,自然不是金飯碗的保證,基本的供求關係而已. 都唔知算乜嘢開心大發現.

      //年輕人追求的東西不同了

      真係追求唔同嘅嘢, day 1就唔好人讀你又走去讀大學喇! 讀完又要退學, 真係刷經驗值咩?

      //因為佢地多數係之前所講的深藍/親蛇齋/親西環。
      //不過呢位匿名君既邏輯已經有黃C之風,不易拆解,從文宣嚟計亦算有進步。

      佢呢句「香港嘅事唔只係香港嘅事, 一直只識睇住香港, 係香港人一直以來嘅盲點」大有黃C風格,都係拋一句任佢點演譯的套語出來, 故作高深, 你估左佢就講右, 仲之就扮到自己好似高人一等咁.

      //仲有私淫空間.

      呢啲就真係追求緊唔同嘅嘢喇!

      刪除
  3. wa....真係O咀O到下巴跌落地
    GPA0.6?!佢可唔可以開班教點攞?
    又....大學學野相對中小學自由就讀唔掂,咁仲咁勇去創業?唔通依家連創業都有補習班同天書包有錢賺?

    回覆刪除
    回覆
    1. //佢可唔可以開班教點攞?

      佢去做補習天王仲有前途喇!

      //唔通依家連創業都有補習班同天書包有錢賺?

      Startup創業懶人包 (Update版)
      http://startupbeat.hkej.com/?page_id=11353

      刪除
  4. 其實香港人無公德心到咁樣, 只係好過大陸人少少者.........

    回覆刪除
    回覆
    1. 無公德心?你係講係圍院年燒?

      刪除
    2. 呢D例子不勝枚舉, 你係下新年D人篤魚旦攪到幾呢HEA

      刪除
    3. 班有青無得篤魚蛋便會搞革命,咁我寧願俾佢地篤到夠,呢HEA到夠。

      刪除