2020年6月17日 星期三

唔使覆的讀者來信:婆婆的故事(一,唔知仲有無「二」)

在上一篇《唔使覆的讀者來信:有客自附近來,不亦樂乎》中,讀者提到包租婆那90多歲的媽媽因為要讓自己間屋俾從米國回流的孫兒作家居隔離,而搬來跟女兒共住,理所當然的亦跟讀者同一屋簷下。一次生兩次熟,唔知點解中剷總係有咁多親戚「流落」在米國,而又偏偏喜歡返我城,都唔知會唔會大搞疫情輸入!
婆婆的故事(一)
全球疫情下,放假也沒有什麼地方可以去,我便把所有年假拆開分佈在每星期。是日,又到清年假的日子,剛起床便聽到阿婆的收音機播放着懷舊金曲。
係呀,婆婆又來我哋屋企住啦,因為又有另一個親戚由英國回來要借她那三房一廳的房子自我隔離。婆婆忙進忙出兩三個小時之後便坐下來看電視,因為她不懂得用家裡的遙控,要我幫她轉到 mysuperTV 粵語殘片台。她看了沒多久,便拉著我談話,從她三歲開始講起......
她對自己父親沒有印象,因為她三、四歲的時候父親過世了,她家裡很窮,便問鄰家借錢做後事,而她就變成了鄰家的「妹仔」。在她七歲的時候,家人問有錢人要不要「新抱仔」,有錢人給了70銀,每一歲10銀,七歲70銀;家人把錢還給鄰居後,她的身份從「妹仔」變成「新抱仔」。然而,在她11歲的時候,她媽媽被爆炸聲嚇到心臟病發,就去世了,她媽媽當年只有33歲。因為為受到日本軍隊進攻,為了阻止日本人前進,有人把橋炸掉了。婆婆說「......幾慘呀」的時候,我不敢再看她的臉,只好把視線轉向電視機,再看下去,眼眶里轉動著的眼淚恐怕就要流下來了。
婆婆沒有學過認字,七歲開始就要做家務,一家十幾廿人吃飯,她要幫忙做飯和端菜,當時吃飯家中男、女要分開,不可以同枱。到她11歲的時候,她就會做一家人的飯菜了。但是就在她11歲的時候,家裡分家了,她的嫂嫂們的年紀比較大,都有一些私房錢,而她一無所有。她丈夫比她大六歲,要到外面去打工。一開始她不懂得怎麼持家,常常在哭;好像有些好心人,不時在幫她,使她渡過了難關。
在鄉下實在難以為生,婆婆在20歲的時候,步行了三天到達樟木頭火車站,坐火車來到了香港。她在九龍做地盤的散工,揼石仔,挑沙泥......每日工錢$2.5,因為沒有多餘的衣服,她用$2在地攤上買了一套故衣,以便開工時穿著。沒有工作的日子,她便在家中睡覺,以節省米飯和氣力。當時英治時期,政府會在街上胡亂捉人。婆婆的丈夫因為家中炎熱,晚上睡在街上,被政府捉走,送回內地,回到內地之後,沒有錢買車票回港。她丈夫的父母以為她丈夫在香港做了壞事而被送回鄉,例如:偷東西之類,都傷心地哭了。
婆婆在廣華醫院生小孩的時候,因為吃不飽,看見其他的孕婦有家人送飯菜,不吃醫院的飯菜,便問他們可否把不要的飯菜給她吃。就這樣,沒有任何產後保養,婆婆陸陸續續生了五個小孩。婆婆曾經希望靠種菜為生,但她在下白泥所種的菜沒有人要。幸運的是,她最後找到一份校工的工作,幫三間小學及兩間中學做校工,每個月$330,終於有了穩定的收入。但當時供書教學很貴,讀一科要付$40,所以一家幾口非常節省。婆婆的丈夫不需要婆婆供養,可以自給自足,但沒有多餘的金錢可以養家。婆婆說:「仔女做什麼工作都無所謂,就算倒垃圾都是一份工,最緊要,唔好學壞......」。她的兒子曾經想去教書,收入每月有$900,但每個月要付$1100給校長作為賄賂才有教席,所以做不成。後來她兒子去了做警察,為了賺取更多收入,去做兼職,被人打了也不敢出聲,怕丟去正職。現在她這個警察兒子已經退休,去了英國。婆婆現在一共有14個孫,5個曾孫。不久之前,她在英國住半年,在香港住半年,現在怕坐飛機,沒有再去英國了。婆婆問我是哪裏人?我回答,潮州人。婆婆兩眼放光:
「潮州好近我,潮州人好好㗎喎。」
「係呀,潮州人好有義氣㗎。」,我開心的回應。
婆婆說以前住在板間房的年代,周圍幾家都是潮州人,他們會讓她先用廚房。她說有一家潮州人做賣醬油的生意,是把貨物放在擔挑,挑着在街上賣。潮州丈夫有錢時,會買一些胭脂水粉給老婆扮靚。
婆婆的故事還未講完,我已經要返工了,因為我的年假只有半天,下次再聽她講故事。
1. 婆婆又來我哋屋企住啦,因為又有另一個親戚由英國回來要借她那三房一廳的房子自我隔離。
唔知婆婆返去自己屋企時,有無請人搞大消毒,以防隱性傳播呢?
2. 在她七歲的時候,家人問有錢人要不要「新抱仔」,有錢人給了70銀,每一歲10銀,七歲70銀;家人把錢還給鄰居後,她的身份從「妹仔」變成「新抱仔」。
咁寫法,仲以為係「月供新抱仔」添!應該是「家人為了把錢還給鄰居,便問有錢人問有錢人要不要『新抱仔』,要將女兒賣掉。有錢人以每歲10銀錢計算,便以70銀的『價錢』,把當時7歲的婆婆『買斷』,由『妹仔』升格成『新抱仔』了。」又,咁即係10銀錢可以買到個1歲嘅BB?
3. 然而,在她11歲的時候,她媽媽被爆炸聲嚇到心臟病發,就去世了,她媽媽當年只有33歲。
呢句寫得唔係咁好,魔術師會將之改為「抗戰時期,因為為受到日本軍隊進攻,為了阻止日本人前進,有人把婆婆家附近的橋炸掉了;不料爆炸聲太過驚嚇,婆婆的媽媽受不住心臟病發去世。當時婆婆的媽媽只有33歲,而婆婆自己更只得11歲。」總之,依照考評局的邏輯(見《新聞雜評(二百六十九)》),日軍進攻,間接導致婆婆變成孤兒,要她人仔細細便識得自立,應該是「利多於弊」。
4. 婆婆在20歲的時候,步行了三天到達樟木頭火車站,坐火車來到了香港。...婆婆的丈夫因為家中炎熱,晚上睡在街上,被政府捉走,送回內地,回到內地之後,沒有錢買車票回港。
有啲斷片。婆婆係咪同佢丈夫一齊來我城架?Anyway,原來龍獅黑警是會真送中的。個畫面很有點像葉問送張永成回鄉那一幕(見《摩摩電影節之《葉問:終極一戰(Ip Man: The Final Fight)》:被遺忘的時光》)。
5. 婆婆在廣華醫院生小孩的時候...婆婆陸陸續續生了五個小孩。
又斷片了。婆婆老公有無返到我城都唔知。「五個小孩的爸爸」是否係佢老公呀?(逃)
6. 婆婆的丈夫不需要婆婆供養,可以自給自足,但沒有多餘的金錢可以養家。
原來婆婆的丈夫一眨眼間已經回來了...總之是籌到錢買車票回我城喇。
7. 她的兒子曾經想去教書,收入每月有$900,但每個月要付$1100給校長作為賄賂才有教席,所以做不成。
蝕本生意無人做,要倒貼才有工返,誰會行賄啊?那黑校長是不是失心瘋了?
8. 後來她兒子去了做警察,為了賺取更多收入,去做兼職,被人打了也不敢出聲,怕丟去正職。現在她這個警察兒子已經退休,去了英國。
黑警就是喜歡去找事頭婆。

***
伸延閱讀:
新聞雜評(二百六十九)
唔使覆的讀者來信:有客自附近來,不亦樂乎
摩摩電影節之《葉問:終極一戰(Ip Man: The Final Fight)》:被遺忘的時光

26 則留言:

  1. //唔知點解中剷總係有咁多親戚「流落」在米國,而又偏偏喜歡返我城,都唔知會唔會大搞疫情輸入!

    紐西蘭就喺因為米國輸入破咗功 喇!遲早變過街老鼠XD
    而且前後自我隔離要成嗰月,真喺唔明點解咁多人要返。(其實我都想返!)

    //家人問有錢人要不要「新抱仔」
    //她丈夫比她大六歲,要到外面去打工。
    //在鄉下實在難以為生,

    阿婆夫家究竟喺有錢定冇錢,定喺家道中落/共X黨抄家鬥地主?

    回覆刪除
    回覆
    1. //阿婆夫家究竟喺有錢定冇錢//

      因為分家嘛, 睇TBB D 民初劇最鍾意話係俾D黑心大嫂以"長子嫡孫"既身份搶佐9成身家, 得返D粥水俾細佬

      --Dogdogchi

      刪除
    2. //New Zealand's first Covid cases in 24 days came from UK(16 June 2020)

      真係好鬼好笑. 最近我城的輸入個案都是來自巴基斯坦...搞到好想將米腸與巴人劃上等號.

      //睇TBB D 民初劇

      Dogdogchi 真係勁, 仲頂得順 TBB 膠劇.

      刪除
    3. //遲早變過街老鼠XD

      唔會嘅,浸過咸水都優過無浸過,會崇優

      刪除
    4. //浸過咸水都優過無浸過,會崇優

      偏愛食洋腸.

      刪除
  2. //蝕本生意無人做,要倒貼才有工返,誰會行賄啊?那黑校長是不是失心瘋了?



    有2個可能,一是個教席空缺已經另有所屬人選。
    二是個教席有Hidden profit,看君是否自甘做黑教師。

    婆娘

    回覆刪除
    回覆
    1. //二是個教席有Hidden profit,看君是否自甘做黑教師。

      呢個可能性大啲, 可能校長壓教師, 教師壓學生, 學生壓家長, 此乃層壓式肥缺是也.

      刪除
  3. 哈哈,我中文打字不快,故在手機上用語音輸入加手寫輸入來作文。但係用手機作文一段時間,手指會痛,加上懶惰,就希望以最少的文字表達最多意思,中間的missing Information 要大家去估,請見諒。(用黃絲嘅文宣語言:「你自己諗!」)XD

    好多謝魔術師兄幫手點評文章 ,修改之後的段落確通順很多!

    婆婆同我講的故事,係「一忽忽」的,我盡量把重要的情節按時序串連起來。而有些有趣枝節沒有記錄下來,例如她在香港工餘時間,會去茶館聽人說書,聽《紅樓夢》,因為冇錢,她便站在茶館門口聽。

    日本軍隊1938年進攻廣州,而婆婆當時大概十幾歲,到她來香港之時,抗日戰爭已經結束。經過八年抗戰,民不聊生,就算幾有錢,在戰爭中都會自身難保。所以,戰爭真係非常恐怖!

    婆婆的確沒有講坐車來香港時,丈夫是否一起;她丈夫被英政府送回鄉之後,婆婆後來知道,在家鄉的公公婆婆因此而痛心地哭了,反映了她和丈夫雖說分隔兩地,但之後仍然有聯絡的。以婆婆勤力的性格,之後搵到錢,把丈夫接回香港,也不出奇。

    讀者上

    回覆刪除
    回覆
    1. //她在香港工餘時間,會去茶館聽人說書,聽《紅樓夢》,因為冇錢,她便站在茶館門口聽。

      將來聽說書, 講的是暴大/保你大保衛戰了...

      //就算幾有錢,在戰爭中都會自身難保

      咁即係唔關「睇唔到未來的有青」事喇!

      //以婆婆勤力的性格,之後搵到錢,把丈夫接回香港,也不出奇。

      男人最強的就是練成「軟飯神功」.

      刪除
    2. //就算幾有錢,在戰爭中都會自身難保

      //咁即係唔關「睇唔到未來的有青」事喇!

      有青係要求他國軍隊介入,即係想打仗,而戰爭中人人都難自保,就即係攬炒,但又話炒人唔炒自己,可以自保的話,即係推斷到佢地唔係人XD

      刪除
    3. //戰爭中人人都難自保,就即係攬炒,但又話炒人唔炒自己,可以自保的話,即係推斷到佢地唔係人

      1.戰爭中人人都難自保
      2.戰爭中有青可以炒唔到自己
      3. 有青唔係人

      完美的三段論.

      刪除
    4. //哈哈,我中文打字不快,故在手機上用語音輸入加手寫輸入來作文。
      //婆婆同我講的故事,係「一忽忽」的,我盡量把重要的情節按時序串連起來。

      好睇也!想追睇婆婆動態同故事XD

      電話用手指寫字會唔舒服,語音gen字或打字應該會好啲,如果要寫用細枝熱感筆會好啲:P

      題外話,呢幾日都有彩虹,雖然都有變過落湯雞,但好靚呀!!^^

      -Z

      刪除
    5. //題外話,呢幾日都有彩虹,雖然都有變過落湯雞,但好靚呀!!^^

      我日日 work from home, 用部大電視當芒用, 忙到連望出窗的閒情都沒有...

      刪除
    6. 魔兄work life唔balance!٩(๑`^´๑)۶
      望得耐mon都要望下遠野啦!( •̀ㅁ•́)
      雖然我都成日做唔到..(´ . .̫ . `)
      有窗都唔望太晒啦!( ・`д・´)
      我有返工放工食飯望XD
      嘈完即逃ε==ヘ( ´Д`)ノ

      -Z

      刪除
    7. //work life唔balance

      所以周末周日成日要補眠...

      做乜多咗咁多巷女火星文?

      刪除
    8. 我在公司都做到冇閒情望窗,那天彩虹在辦公時間內出現,真係與我無緣,除非公司當時走火警啦。

      開會嘅時候就可以當休息吓,唔使望mon, 專心望人, 但係 Home Office 就沒有這種「福利」。

      刪除
    9. 話時話,現在有些大公司利用呢個疫情,大幅投資IT ,希望將home Office成為常態,希望可以減省一些租金,睇嚟商廈可能都冇乜運行lu.

      刪除
    10. //巷女火星文

      係咩原來巷女專利,咁我都用得喎XD

      //做乜

      無聊玩野XD要砌XD有樣睇幾得意吖XD
      ʕ ・ิω・ิʔ

      //那天彩虹在辦公時間內出現,真係與我無緣

      幾日我只有緣見到一次而已,但都好開心佢俾我見,係放工後七點,如果我home office就無得睇了,屋企望出係樓唔係好望到天XD
      其他係人地俾相我睇咋,我只知係返工放工有出現過也,朝早六點幾同黃昏接近七點

      -Z

      刪除
    11. //唔使望mon, 專心望人, 但係 Home Office 就沒有這種「福利」。

      Home office 都可以熄咗 video, 轉放硬照的說.

      //現在有些大公司利用呢個疫情,大幅投資IT ,希望將home Office成為常態,希望可以減省一些租金,睇嚟商廈可能都冇乜運行lu.

      都未必. 傳統管理層都係想見到同事知道佢做緊乜. Home office 有時就連員工有無返工都唔知, 滿足不了 control freak.

      //如果我home office就無得睇了,屋企望出係樓唔係好望到天XD

      「景觀以樓景為主」

      刪除
  4. 說喜歡港英獨裁的朋友,總以為自己是港英年代的英國人,卻不知華人與狗不得內進。
    種族歧視,全世界都有。以為自己是洋犬歧視自己人的,只香港此一家,別無分店。
    V

    回覆刪除
    回覆
    1. 一般懷念英國人既香港人,
      係只將目光集中系70-90年代 (呢個年份, 同鄧小平話要收返香港好接近)
      完全可以無視英國人係系1841年就搶佐香港去, 前130年做過乜?
      唔知? 睇下雷洛傳, 葉問終極一戰之類都可以輕輕了解一下5-60年代香港係乜環境

      班人只係在傳教, 只係在描繪心中既天堂

      --Dogdogchi

      刪除
    2. //以為自己是洋犬歧視自己人的,只香港此一家,別無分店。

      漢兒盡作胡兒語 卻向城頭罵漢人

      我城特產就是漢奸.

      //睇下雷洛傳, 葉問終極一戰之類都可以輕輕了解一下5-60年代香港係乜環境
      //班人只係在傳教, 只係在描繪心中既天堂

      只能話麥理浩的德政(明君) 蓋過了歷代的米腸篤爺...

      刪除
    3. //一般懷念英國人既香港人, 
      係只將目光集中系70-90年代 (呢個年份, 同鄧小平話要收返香港好接近)

      當年係世界必要經香港同中國通商既好日子。
      即係董伯伯成日講既中國好香港好,其實係講漏左幾隻字,應該係中國好"封閉"就香港好
      而家開放左d, 香港咪差左囉

      刪除
    4. //應該係中國好"封閉"就香港好
      而家開放左d, 香港咪差左囉//

      基本上我城係掘緊個墳墓俾自己, 幫蝗國完全開放, 我城的歷史任務就要完結喇!

      刪除
  5. Good essay!
    Thanks for sharing.

    DAVID

    回覆刪除