2022年8月29日 星期一

《犯罪現場(A Witness out of the Blue)》:姓古這個人的噚日戰記

《明日戰記(Warriors of Future)》掀起洗版潮,被黃人視為傷民必撐之作(見伸延閱讀)。今時今日「姓古這個男人」(見《瞬間睇廣告(八)》)大受追捧,魔術師便趁機清一清網友提供供的片單,睇吓「姓古這個男人」拍過幾多(都唔算爛的)片(究竟係邊位網友推介,因乜事推介魔術師已經唔記得咗):

***

某天,某外賣仔在某廠廈送外賣送途中聽到凄厲呼叫聲。外賣仔循聲查探,見某單位有死屍躺平,而叫救命的乃是一頭鸚鵡;說時遲那時快外賣仔己被某神秘人襲擊暈倒。鏡頭一轉,借錢收養了一屋浪浪喵的白警林法棵(張繼聽飾)打發了大耳窿昌哥(麥包飾)之後,便到工廈去調查命案。阿樑跟同僚許少梅(顏卓靈飾)說鸚鵡可能就是目擊者,長官葉守正(姜皓文飾)嘲諷着要阿樑跟鸚鵡落口供,阿樑竟然一本正經地答應了。

調查證實案發現場果然是早前利新珠寶行劫案在逃疑犯的藏身處,四名疑犯分別為首領汪新元(古天樂飾)、歐陽克儉(李璨琛)、紅毛(凌文龍飾)、與及死者徐糠(吳浩康飾)。眾警懷疑汪新元因分贓問題殺死徐糠,阿樑卻走去問鸚鵡,鸚鵡卻說不是汪新元、歐陽克儉、和紅毛任何一人。

在利新珠寶劫案中,徐糠將按警鐘的女職員楊見珊(薛凱琪飾)打至半身不遂,護衛員兼珊男友何兆東(安志杰飾)無力護衛。徐糠在爭執時發現其中一名同無伙是葉 sir 派來的臥底,汪新元便將臥底斃了。在眾警包圍下,汪新元以強大火力壓制警方,繼而放煙霧彈乘亂跳上紅毛揸來的賊車逃脫,過程中嚇死了顧客姚笙(譚耀文飾)的老媽子。

阿樑原本是個熱血警察,曾奮勇救過阿梅;梅亦因此封了樑做偶像繼而當了差,誰知這時樑已變了個 hea 警。另一方面,汪新元剃了鬚改變形象,為了逃避警察,機緣巧合下化名李先生到阿 Joy(宣萱飾)的家裡租劏房,同屋尚有幾名人畜無害的廢老。有很高 attention to details 的汪新元即時發現 Joy 的視力出了問題,但 Joy 卻否認了。

某日在調查時阿樑在後巷被汪新元制服,汪只強調自己並沒有殺死徐糠。葉 sir 不為所動,一口咬定汪新元是兇手;並且另外找線人大雄(陳國邦飾)跟上歐陽克儉。汪新元找上紅毛,表示他回到藏身之處時徐糠已死,搶來的珠寶也被偷走;現下先要找到歐陽克儉和跟珠寶行劫案的受害人例如姚笙、楊見珊、和何兆東。汪新元回到家中,以為阿 Joy 請飲糖水,但竟然係要收錢的,汪新元這強盜頭子反被小女子敲竹槓。

阿樑跟少梅調查劫案中的主要受害者,知道姚笙已不問世事,楊見珊則信了一神教,還跟去了槍會做教練的護衛員何兆東結了婚;雖然所有人都有不在場證據,但在查問期間何兆東卻顯得情緒激動。葉 sir 依然認為汪新元是兇手,要阿樑和少梅集中查汪新元,不用再查那些受害人:

汪新元到大肚婆歐陽太太的洗衣店找到克儉,要他們避一避,珠寶的事他會跟紅毛查明。誰知汪新元一出店門炸彈便爆炸,當場炸死了歐陽克儉。阿樑這時趕到來想跟歐陽太太問話,卻見汪新元正想救出被困的歐陽太太。阿樑幫手救出大肚婆為先,卻讓汪新元逃走了。葉 sir 怪責阿樑為何不抓汪新元,但阿樑就認為徐糠與歐陽的案子並非汪新元所為,便頂返葉 sir 轉頭話佢只係掛住幫臥底手下報仇。吵完一頓之後,少梅走來開解阿樑,話已經幫阿樑搞好領養手續,阿樑可以在家慢慢跟鸚鵡問話了。

阿樑跟據動物專家(劉心悠飾)的提示,知道鸚鵡懂得認人。樑帶鸚鵡去見姚笙,但鸚鵡卻毫無反應;鸚鵡見到楊見珊卻識叫「靚女」。汪新元潛入葉 sir 家中,卻碰見一名視汪為偶像的「手作仔」有青小偷同在老爆。汪新元逼有青幫他 hack 進葉 sir 的電腦,汪新元順藤摸瓜,找到葉 sir 派線人大雄跟蹤歐陽夫婦的線索。阿樑帶鸚鵡去找何兆東,誰知葉 sir 也在場,這時鸚鵡忽然高呼救命。根據鸚鵡的提示,阿樑認為葉 sir 才是幕後的殺人兇手。

汪新元開始有思覺失調的症狀,有各種不同的幻聽,原來是阿 Joy 給他買藥回來的敲門聲。阿樑走去監視葉 sir,卻碰見紅毛也在葉 sir 家屋前張望,兩人糾纏下紅毛被捕,葉 sir 要求紅毛帶去馬灣的竇口見汪新元;另一方面汪新元則捉了大雄去逼問珠寶的下落。葉 sir 沒有等支援,就只帶同阿樑一起去捉汪新元,但卻只救出大雄一人。昌哥不知何故又來到馬灣,遇到阿樑在新辦案。這時汪新元現身跟葉 sir 槍戰,葉 sir 中槍負傷。兵荒馬亂之際昌哥得以跟流浪喵逃脫。

阿樑本來捉到汪新元,但汪話葉 sir 才是真正兇手;阿林被忽悠期間被汪新元逃脫。阿樑回去找葉 sir,只是紅毛和大雄均已死去。葉 sir 宣稱,是紅毛以碎玻璃挾持並殺死大雄,最後被葉 sir 關槍槍殺死紅毛:

汪新元回到家中,見有畜牲地慘職員強逼收阿 Joy 層樓,正好用來做出氣袋打一身,但殺人事件卻令汪新元的幻覺愈來愈嚴重。汪新元發現阿 Joy 用來埋墊枱食飯的舊報紙竟然有自己的大頭相,以為阿 Joy 會去系篤灰,見她在打電話便將她打昏,才發現原來阿 Joy 是跟醫院談覆診事宜;汪新元再睇真啲,才發現報紙的大頭相是另有其人,之前看到的只是幻覺。阿 Joy 醒來竟然給汪新元一個抱抱,原來以為打她的人是那個地慘職員。汪新元和阿 Joy 趁機談談心事,知道阿 Joy 在排隊等換眼角膜,下一個就輪到佢。

過了兩天,葉 sir 被發現棄尼於西貢沙灘,死因是被扑頭斷頸,佩槍亦疑是被兇徒奪去。由於阿樑曾跟蹤葉 sir,又與汪新元有多次「捉放曹」的關係,阿樑亦被停職調查。阿 Joy 的同屋廢老竟然慫恿汪新元去約阿 Joy 去睇夜景;汪新元果然去了睇夜景,但卻是約了「手作仔」有青小偷,得知有人想在黑道中出貨,當中就有汪新元失去了的珠寶贓物。

少梅知道阿樑曾跟蹤葉 sir 到大埔,便約埋阿樑私下去調查,從紅毛手中的照片發現原來姚笙和楊見珊、何兆東夫婦都同在大埔出現。少梅中途被 call 返警署,阿樑繼續追查,從地代口中得知姚笙租了個單位。阿樑順着情報找上去某舊櫻單位,果然見到姚笙。

阿樑在單位內見到黑火藥和電線,知道姚笙就是炸洗衣鋪殺歐陽克儉的兇手。姚笙發難衣襲擊阿樑,就在危急關頭,少梅原來無去警署,趕到嚟關槍打死姚笙,救了阿樑一命。警方在姚笙的藏身處找到徐槺和洗衣鋪的資料,還在葉sir 的失槍。鸚鵡消化不良,原來是吞了一粒藍寶石。阿樑以汪新元在找珠寶一事要求珊提供線索,以免老公被害。

阿樑神探上身,竟然發現款式跟楊見珊手中的戒指相似,應該就是何兆東殺徐糠時戒指掉下來被鸚鵡吃了;鸚鵡在槍會叫救命,是因為見到何兆東,而唔係葉 sir。阿樑找上楊見珊,謎底解開,原來葉 sir 靠大雄提供情報給何、楊、姚三人,將匪幫逐一殺死,但葉 sir 料不到東會搶走珠寶,姚笙的炸彈又傷了咁多人,便上去大埔單位跟他們攤牌。珊以分多一份俾葉 sir 安撫之,但葉 sir 卻想幫大雄妻小拎一份。在葉 sir 效下戒心之後就被姚笙和何兆東偷襲殺死。

有青小偷傅來訊息,約咗何兆東出嚟交易珠寶,汪新元告別阿 Joy 出去「解決問題」。汪新元與何兆東去到約定地點相遇,二人展開激烈槍戰,汪新元擊殺何兆東;東臨死前的遺言是「這個世界不應該是這樣」,十分黃C。阿樑趕到,汪新元帶着詭異的笑容向天開槍,結果被阿樑擊斃。阿 Joy 發現「李先生」已「搬走」,但就留下一張維港夜景的明信片,而醫院這時就打電話來話在眼角膜捐贈,要阿 Joy 趕快去做手行術。

昌哥自從被流浪喵救走之後,便決定入股阿樑的喵場,又免了他的欠債。導演又怕觀眾看不明白,借少梅口中講出汪新元有捐出器官...少梅問阿樑有否對何兆東遺下那袋珠寶起了貪念,阿樑直接承認話有,但擔X唔偷食的他當然不會付諸行動。最後阿樑指出最可怕的犯罪現場就是人的思想,然後全片以阿 Joy 眼中的維港景色作結。

***

第一次睇都唔覺,到睇第二次魔術師才驚驚覺本片「黃黃地」。姚笙、何兆東、楊見珊都是主張違法達義的「市民」,就連葉 sir 這位長官都算係半個黑警 - 雖然佢愛惜手下,又怪責「違法達義三死士」誤傷無辜,但同時又利用三人去達成體制下不能夠完成的事情(「報仇」),正正就由阿樑最後點出,一切犯罪行為都是由思想(偏差)造成。而汪新元被何兆東以黃人語言「這個世界不應該是這樣」點醒,覺醒後望一望夜空和周圍花草,享受過最後一刻的美好,才故意「自戕」給阿樑打死,成就阿 Joy「不應是這樣的人生」,豈不是就是黃人犧牲令巷豬獲得幸福的「情懷」?

劇情方面,本片的「推理」比較簡單直接,並不賣弄,反而人物描寫算係頗為用心,由本來係「神探」到被體制屈到 hea 做寧願開喵場的阿樑、到愛上「救命恩人」一起做白警的少梅(跟阿樑淡淡的感情線算是寫得幾好)、再到而宜萱扮視障妹這個角色都幾似嘅,不過一走埋姓古這個人身邊就實在太有《尋秦記》feel 而已。阿 Joy 這角色雖不屬必要,但都點出了大賊心中都有愛。而「違法達義三死士」、葉 sir、以至大雄等人物營造都頗為用心,算係唔錯

最後 bugs 方面,本片唔係「本格推理」,無需要太執着邏輯對錯,反而某些情節例如汪新元剪咗啲鬚就當易客,有如古裝片蒙塊黑紗就無當唔會被人認出;汪新元唔識開葉 sir 部 Mac 機,要靠誤打誤墥識返來的有青小偷 hack 入去等等就更為搞笑。

最最後,本片喵星人有不少出場機會,係加分位。

魔術師評分:80(基本)+5(喵星人)=85分(100分滿分)。

***

伸延閱讀:

瞬間睇廣告(八)

信報 2022年8月26日

余家強 思前‧賞後

《明日戰記》 昨天打完

本星期介紹《明日戰記》,因為昨天才公映啊!

怎麼感覺上,它播出了許久許久,講到爛,韓片抽水「噚日戰記」,名副其實明日黃花?照計,試映場和優先場座位有限,怎麼社交媒體上如此熱鬧?留意番,洗版盡皆「撐」而非「讚」。睇過覺得好睇是讚,未睇過則照可以撐,使人心涼了半截。某些post強調「一定要入戲院欣賞」,欲蓋彌彰,愈發提醒盜版已予取予求,究竟算幫忙抑或幫倒忙?

官方(天下一電影)網頁也一味收錄群星支持《明日戰記》的短片,寫個讚字這麼難嗎?理性些,抵讚才讚,為何非要矮化成盲撐不可?「唔睇唔係香港人」「全靠古天樂孭起本土電影界」……訴諸孭起的話,請支持曾志偉,曾志偉關係到大部分電視界飯碗喎,而且更加本土製作(《明日戰記》實際是合拍片)。深究下去,涉及敏感的意識形態,乃至深黃杜汶澤開腔摻一腳。陰謀論地諗,《明日戰記》在內地遭冷待甚至傳聞遭偷票房,未必與宣傳捉錯用神無關。古老闆要澄清抹汗而非抹淚,太感性很危險。

資訊泛濫,大家焗住被預先劇透──故事「勝在」簡單明快,直落刺激──類似評語充斥,等如叫追求曲折扭橋的觀眾死心。

再一次,算幫忙抑或幫倒忙?古天樂現身謝票,許諾「下一套會複雜10倍」,怎複雜10倍呢?莫非基數低?意即承認《明日戰記》劇情單薄?

《明日戰記》投資4.5億元,如臨大敵,打遍感情牌,打遍前哨戰,可惜機關算盡,弄巧反拙,新鮮感和好奇心反而率先七七八八。今後要切戒。

我懷着這樣心情進場。

賞後公平一句:是套絕對跟荷里活不遑多讓的科幻巨片。

20年前,筆者任職雜誌訪問古天樂,提起他有個倉專門收藏玩具,以為新紮巨星暴富任性?古天樂當時說:「如果我告訴你,用來參考拍部港版Star Wars你信不信?」我當然不信,全世界都不信,結果他做到了。

我覺得拿此作宣傳重點便好,多介紹特技CG,多介紹機械人刑天和窮寄,那些方是本片殺着。滿足科幻迷,沾着一半Marvel擁躉,已夠大巿場,何必搞得像動員鏡粉朝聖似的?不是《阿媽有咗第二個》呀。

劇情的確簡單,談不上寓意,與《天能》、《22世紀殺人網絡》系列等滿載科學理論支持及洋溢哲思大不同,本片力求fast forward,觸及環保議題僅輕輕帶過。黃絲友硬把對白上綱上線:「個天可以灰,個地可以灰,但我哋唔可以,一定要行落去。個結局係點,係我自己決定。」自作多情,小心別連累古老闆。

說古天樂頂起香港影業,他在選角上,港星一律年紀偏大(胡子彤過過鏡不算啦),年輕和唯一愛情線由內地演員萬國鵬和吳倩擔當,形成一種錯覺:東方之珠青黃不接,神州大地才朝氣勃勃。恐非健康現象。古天樂、劉青雲和姜皓文都坐五望六,現實依靠這年紀的特種部隊擎槍親冒矢石嗎?細想唏噓。

貫徹一個戰字,由大規模空戰,到迫降,戰車支援,草莽英雄拯救小孩,克服重重障礙,到單兵披裝甲服與機械人決鬥,猶如zoom in,愈見張力,深具層次,相信師法於《星球大戰》,而明快猶有過之。結局略嫌倉卒,缺乏回甘。古天樂立志拍科幻動作,終亦只限於科幻動作,寄望下集真要複雜一些。

37 則留言:

  1. //照計,試映場和優先場座位有限,怎麼社交媒體上如此熱鬧
    最初班黑媒係咁出post盲撐, 見啲黃人留言, 我都有啲反感.
    但之後睇埋古生訪問, 原來呢套戲喺疫情期間, 喺香港拍 (大埔), 用咗好多本地工作人員, 包括道具, 搭景, 令佢哋有工作, 咁又真係幫咗好多人. 類似正苦請人去支援糟糕灣一樣, 等佢哋有工開, 有糧出.

    // 某些post強調「一定要入戲院欣賞」,欲蓋彌彰,愈發提醒盜版已予取予求,究竟算幫忙抑或幫倒忙?
    至於話一定要入戲院睇, 未必係講盜版, 可能係講串流(NFLX, DIS). 有興趣睇嘅戲我會入戲院睇(eg 神探大戰), 不過呢套我唔會入戲院睇, 都係會等串流, 完.

    回覆刪除
    回覆
    1. //原來呢套戲喺疫情期間, 喺香港拍 (大埔),

      呢個我懷疑資料來源有誤,因爲真人戲份早在10年代中期已經拍完,之後用了幾年搞特技的後期製作...除非資料指的是部分後期效果仍然需要搭厰景(隨時演員亦需要補拍少許戲份)

      //最初班黑媒係咁出post盲撐, 見啲黃人留言, 我都有啲反感

      以我所知,非黃想捧場的人亦不少...如果齋靠黃黑可以開畫收2000萬,《十年》就點會只得600萬票房。

      刪除
    2. //最初班黑媒係咁出post盲撐, 見啲黃人留言, 我都有啲反感.

      巷慘片已經和笨土劃成等號,班黃人有理無理都屈咗係黃色經濟圈先。

      //類似正苦請人去支援糟糕灣一樣, 等佢哋有工開, 有糧出.

      呢個就係我對正苦不滿的地方。巷慘片無特技無科技,仲係停留係N年前飛紙仔的階段,依家連武打演員都年華老去,姓古這個人幫到的可能都係食電影飯的基層業者。High tech 揩嘢仲係一班短視有錢佬的心態,正苦都唔培養個土壤出嚟,要民間蝕住去摸着石頭過河,真羞家。

      //至於話一定要入戲院睇, 未必係講盜版, 可能係講串流(NFLX, DIS)

      人言報篇文的作者應該唔係講緊等串流班友(其實我都唔多傷戲院,有碟買碟,唔值得買或無貨才串流),而係自稱睇咗「有限場次」的「優先場」嗰班人。

      //因爲真人戲份早在10年代中期已經拍完

      維基如是就:2017年開始6個月時間的主體拍攝,於2017年6月煞科,並進入4年的後期製作

      刪除
    3. //巷慘片已經和笨土劃成等號

      問題係,呢套嘢一出就係佢地最厭惡的合拍片嚟,仲要係內地先上畫
      就正如鄭欣宜林二汶都係上完妖視再上CCTVB,一個無嘢一個2被2狂插一樣,龍門從來都任9佢地搬

      刪除
    4. //呢套嘢一出就係佢地最厭惡的合拍片

      係喎!唔知點解我明知佢係合拍片都會寫咗巷慘片,可能真係被啲洗版 post 洗咗腦。

      刪除
    5. //係喎!唔知點解我明知佢係合拍片都會寫咗巷慘片,可能真係被啲洗版 post 洗咗腦。

      根據投資推廣署的定義,合拍片和港產片並不矛盾:只要香港資本和港籍主要工作人員高過某個百份比,就會定義為「港產片」;相反,港產片就可以分類為「合拍片」和「非合拍片」。

      我不會定義今次為「洗腦」,而會定義為「龍門任搬」、「選擇性無視」。

      刪除
    6. //「龍門任搬」、「選擇性無視」

      呢啲係黃人絕技,我跟佢地認真便只有輸。

      刪除
  2. //喺香港拍 (大埔), 用咗好多本地工作人員, 包括道具, 搭景, 令佢哋有工作, 咁又真係幫咗好多人. 類似正苦請人去支援糟糕灣一樣, 等佢哋有工開, 有糧出.
    太過強調「姓古這個人的」貢獻了。TVB、小玄子、那怕是妖台都無停過製作吖

    WILL

    回覆刪除
    回覆
    1. //太過強調「姓古這個人的」貢獻了。

      個貢獻應該係指姓古這個人敢搞科幻特技片。

      刪除
    2. //敢搞科幻特技片
      //有意無意的宣傳太趕客
      其實佢都係投資啫,唔明白香港人為什麼要造神。若果話古生用咗4.5億投資所以就應該配得上呢個榮耀,咁就要閙下嗰D 靠電影坐擁幾億身家嘅電影從業員為什麼袖手旁觀喇

      //連埋香港呢便幫補下,小蝕已經可以還神
      周星星被傳在國內輸10億身家,又唔見嗰班人跳出來要支持用心投資電影嘅電影人。明嘅,周星星不討好嘛

      //下集會投資用IMAX 鏡頭, 再加上 LED 360度屏幕, 而唔係單單綠色幕, 呢個可能就係佢講複雜10倍之一, 唔止故事複雜
      //原來係技術、器材複雜啲XD
      繼續秉承香港傳統,懶理故事

      WILL

      刪除
    3. //周星星被傳在國內輸10億身家,又唔見嗰班人跳出來要支持用心投資電影嘅電影人。
      //閙下嗰D 靠電影坐擁幾億身家嘅電影從業員為什麼袖手旁觀喇

      哈,某些人鍾意點使錢係佢地自己的事,咁都要鬧同鬧健全人士在無其他有需要人士在場時坐上關愛座無分別。

      或者咁講,呢個世界係 assume 咁「發財不立品是道理,幫人是人情」。

      //繼續秉承香港傳統,懶理故事

      穿機甲的戰鬥兵,大概是 mini 版的《悍戰太平洋(Pacific Rim)》。
      故事方面,應該唔會簡單得過《 哥斯拉 大戰King Kong》掛?

      刪除
    4. //某些人鍾意點使錢係佢地自己的事
      對極。所以「姓古這個人的」喜歡點洗呢4.5億都係佢嘅事,唔需要由全霉封神。呢種強逼別人接受觀點嘅手段令我諗起2019年嘅黑暴,好反感。

      //故事方面,應該唔會簡單得過《 哥斯拉 大戰King Kong》
      //霸故事當年可以一期賣20萬本,丹青寫的劇情是不可或缺...80年代每兩個禮拜過100萬的銷售額,怎會是一個幾廿蚊的廉價劇本可比
      哥斯拉、King Kong 提督閣下覺得劇情簡單,但是在漫畫迷心目中等待它們用現在的特技走上大銀幕可是翘首以盼啊! 這也是MARVEL AND DC 就算拍來拍去都有人願意入場觀看的原因。

      WILL

      刪除
    5. 我不太認同用《風雲》同哥斯拉、MARVEL AND DC簡單類比。當年好多人(例如我)根本無看過《風雲》原著,但都覺得《風雲》電影劇情不錯(即使人物和故事設定有雄性“懶有型”的成分,卻不算毫無鋪排的直來直往)...事實上有了電影才拍了亦頗受歡迎的電視劇,證明《風雲》的確是靠電影劇情大幅增加“市場滲透率”。
      現實是丹青離開、由馬仔親自負責劇情後,故事質素就斷崖式下跌,劇情完全無方向由得馬仔畫到邊寫到邊,好多長期讀者都話不是為追故事而是睇畫工而勉强捧場而已(呢個就真係似睇《明日戰記》的心態)

      刪除
    6. //全霉封神

      應該只算是宣傳技倆,配合返姓古這個「愚落圈大慈善家」的形象。

      //但是在漫畫迷心目中等待它們用現在的特技走上大銀幕可是翘首以盼啊! 這也是MARVEL AND DC 就算拍來拍去都有人願意入場觀看的原因。

      咁電影世界的 Marvel 迷 DC迷等,也不一定是漫畫迷。

      //現實是丹青離開、由馬仔親自負責劇情後,故事質素就斷崖式下跌,劇情完全無方向由得馬仔畫到邊寫到邊,好多長期讀者都話不是為追故事而是睇畫工而勉强捧場而已(呢個就真係似睇《明日戰記》的心態)

      傷民真係慣咗「慣性收視」XD

      刪除
    7. //傷民真係慣咗「慣性收視」XD
      慣性收視可能係睇鬼埋個結局佢

      //好多長期讀者都話不是為追故事而是睇畫工而勉强捧場而已
      打恐龍之後我真係頂唔住離場做菠蘿雞睇埋斷浪死就正式告別。

      //但都覺得《風雲》電影劇情不錯
      //咁電影世界的 Marvel 迷 DC迷等,也不一定是漫畫迷
      就是因為有個收得的劇本 (已經收咗好多錢嘅故事書) 做藍本,所以才能
      成功。而就算拍得一般,故事簡單(哥斯拉 大戰King Kong) ,依然有死忠粉入場支持。

      WILL

      刪除
    8. //打恐龍之後我真係頂唔住離場做菠蘿雞睇埋斷浪死就正式告別。

      巷漫最大的死結就係唔識見好就收,所以肥良《海虎》系列才會有咁高評價。
      可惜肥良最後都係被「影印道」反噬

      刪除
  3. 之前有意無意的宣傳太趕客了, 本身對荷里活大片又冇興趣

    希望佢呢套賺到錢, 下次入場支持佢複雜10倍嗰套

    回覆刪除
    回覆
    1. 佢訪問提到下集會投資用IMAX 鏡頭, 再加上 LED 360度屏幕, 而唔係單單綠色幕, 呢個可能就係佢講複雜10倍之一, 唔止故事複雜
      我都希望香港影藝作品可以追得上韓國

      刪除
    2. //希望佢呢套賺到錢

      不容易,即使“盲撐”一說連内地都被動員到,但都只是由3億跳到昨晚6億,埋單8億已經計到盡;我唔知内地票房如何分賬,但如果4.5億製作費係無篤數,連埋香港呢便幫補下,小蝕已經可以還神

      刪除
    3. //下次入場支持佢複雜10倍嗰套
      //下集會投資用IMAX 鏡頭, 再加上 LED 360度屏幕, 而唔係單單綠色幕, 呢個可能就係佢講複雜10倍之一, 唔止故事複雜
      原來係技術、器材複雜啲 XD

      //小蝕已經可以還神

      你話賺慣快錢的商家佬點會肯投資呢?

      刪除
  4. 星期六看過姓古製作的這套片. 劇情不止是零分, 應該要給負分才對. 至少有一個極度侮辱智商的超級不合理大 bug 位, 另外也有很多無傷大雅, 但令人覺得不夠認真的細 bug 位. 要比較的話, 我想到的是很多年前的風雲. 印像中當年的風雲也是賣弄電腦特效, 也是同樣是架空世界主題的動作片, 但風雲的故事還是吸引之處的, 而明日的故事呢? 我看只有一堆問號.

    要說瑕不掩瑜, 也要看瑕有多大, 瑜有多美. 電影的特效本應是為劇情服務, 把兩者換轉就是本末倒置. 特技效果再漂亮也需要搭配一個至少合理的故事, 為了推進劇情和秀技術, 而放棄合理性令主角威能由頭爆發到尾, 4.5億元的制作費, 這個劇本應該只有幾十元, 簡直就像某人發了個夢, 然後抄下來直接拍成電影一樣. 古先生, 劇本太差是事實, 想不認也不行.

    Paul

    回覆刪除
    回覆
    1. 我城編劇人材不嬲唔多,近年「口碑較好」的都是小清新小確幸文青戲,再唔係就係講社會議題(例如《麥路人》),對劇本的要求唔需要高呀!

      刪除
    2. // 但風雲的故事還是吸引之處的

      雖然我無睇過原著,但都知道《風雲》電影劇情幾乎跟足原著(除了技術上為了縮減電影時間而改劇情,例如刪走雄霸原本的女兒而由孔慈「兼任」),而雄霸故事當年可以一期賣20萬本,丹青寫的劇情是不可或缺...80年代每兩個禮拜過100萬的銷售額,怎會是一個幾廿蚊的廉價劇本可比?

      刪除
    3. 根據維基, 《明》片之編劇為劉浩良、麥天樞。其中麥沒有資料,而劉編劇的作品不少,例如《衝鋒車 》、《鎗王之王》等;但爛片亦有不少,如《錦衣衛》、《三人行》等,足證此人的水準甚為參差。

      刪除
    4. //《錦衣衛》//
      錦衣衛呢D戲, 劇情服務景場, 只係要用一條故事條串起幾個人物出泥打幾場大交, 無乜要求。大橋係壞蛋方中有人變節要破壞壞蛋方計劃, 壞蛋方派人殺/阻止變節者, 土套簡單。最爛係無端端塞佐吳尊條線入去
      我覺得唔妥只係系一堆算硬橋硬馬既打鬥戲之中, 塞入徐子珊呢個唔知叫玩幻術定玩妖法既人物
      我吐槽超英片都只會吐槽佢大戰亂泥, 無戰力系統可言 -- 奇妙博士2裏面美隊過唔到幾招就俾人一盾斬開兩斷先係正常合理, 我心目中美隊只係打下嘍囉, 救下難民, 同任何"BOSS戰"無緣

      --Dogdogchi

      刪除
    5. //劉浩良

      我睇過佢wiki,發覺幾套有劇情好戲都有佢份,例如《畫皮》、《飛砂風中轉》、《李小龍》、《一個人的武林》...等等。就算我對《衝鋒車》不符預期,但蹻段本來不錯(小巴改衝鋒車),只是太想諷刺時弊而喜劇化(可能因《飛砂風中轉》的成功)而失去犯罪片應有的爆炸力。而《明日戰記》實景拍攝完成於17年中,劇本最遲在16年完成,應該不是個人能力退化的問題。
      據聞香港電影界對劇本出手一直欠佳,可能是“將貨就價”問題,多於編劇能力本身。

      //《錦衣衛》
      // 劇情服務景場, 只係要用一條故事條串起幾個人物出泥打幾場大交, 無乜要求
      其實《殺破狼1》和《導火綫》都是如此,前者還有點哲學意味,但齋講劇情兩套都頗爲垃圾。
      所以更顯《一個人的武林》可以做到武打鋪排劇情推進的難得...雖然大澳一段警察唔夠打都唔多開槍比較牽强,但這是動作指導鋪排唔到“警察開槍仍然奈兩個主角唔何”的問題,與劇本無關。

      刪除
    6. //劉浩良

      小的因為想用咗CEF,所以N年前報過都大的公大時代的編劇班,佢係「星級導師」之一。雖然咁多編劇之中佢叫做多D實際嘢同秘聞講,同埋叫做算係學院派,但其實個人來說我唔係太鍾意佢講書的風格,可能覺得佢想做導演多過做編劇掛。你覺得不似預期的,好似都係佢做埋導演的...

      佢未擔正大旗前,有寫過電視劇,那段陳錦鴻同羅家良monologue 「公平咩,公平咩?」 (3:02開始) 就係佢TBB時代團體創作的手筆,如果有睇哂成套劇,會發現呢段所謂金句/經典同劇情好分離的,純塞時間同埋為講而講咁。呢類做法好似佢後期開始自導時成日想講多D嘢但效果古古怪怪一樣。

      //據聞香港電影界對劇本出手一直欠佳,可能是“將貨就價”問題,多於編劇能力本身。

      轉述佢講一個故事:就算寫得出,都唔一定拍得成。佢電視轉電影後,跟過星爺同李力持團隊,佢話星爺都知道呢行唔容易,所以當佢冇嘢攪的時候,星爺總會叫佢繼續寫,然後一路俾錢,如事者,佢係寫咗好多個交咗,但一直冇拍到的劇本,好無力的感覺。言語之間有少少暗示,不如唔好塞錢俾我洗,真係拍咗佢好過啦。佢又話過幫手寫《功夫》時,因為係編劇身份,咁 sony 幫佢book 機票去美國開會時俾了頭等佢,佢當時年輕,見到個first class 機票價錢好似多過佢編劇得到的待遇,好想兌咗張機票佢。 :P

      其他導師講,返大陸的話,7位座底是常識... 所以冇將貨就價就奇了。

      刪除
    7. //呢段所謂金句/經典同劇情好分離的,純塞時間同埋為講而講咁

      你講中左我覺得《沖鋒車》的問題。如果用八九十年代的港式拍法,即使會用gag位包裝幾個男主角的年華老去,但一定會聚焦同古巨基和姜皓文的鬥法,而不會不著邊際為講而講咁多無關主線的情節。

      //你覺得不似預期的,好似都係佢做埋導演的...
      //其他導師講,返大陸的話,7位座底是常識... 所以冇將貨就價就奇了。

      咁真係要睇下佢自編自導的內地片《除暴》,睇下有乜唔同了。

      成日話內地剩係識抄抄抄,但人地賣網絡小說可以做到上市,買個劇本出手又高咁多,文字仍然有價--香港出手咁低對文字咁輕蔑,仲好意思話人?

      刪除
    8. //咁真係要睇下佢自編自導的內地片《除暴》,睇下有乜唔同了。

      摩兄與魔同,快D睇。好過衝鋒車的(這其實沒有很大難度),同埋好貴。等埋你哋先再爐!

      刪除
    9. //不著邊際為講而講咁多無關主線的情節。

      任達華同阿囡嗰段其實可以刪去。

      //人地賣網絡小說可以做到上市,買個劇本出手又高咁多

      我城都有:紅 van、向西、壹獄壹,全部都係黃 XD

      //《除暴》

      已入 list,Disney+ 有得睇

      刪除
    10. //其他導師講,返大陸的話,7位座底是常識... 所以冇將貨就價就奇了。
      之前看過,國內有踢橋團,寫得差嘅係無得浪費菲林云云。

      //成日話內地剩係識抄抄抄,但人地賣網絡小說可以做到上市,買個劇本出手又高咁多,文字仍然有價--香港出手咁低對文字咁輕蔑,仲好意思話人?
      文化沙漠呢個名並不是假的。

      //但一直冇拍到的劇本,好無力的感覺。
      占士金馬倫之所以能拍異形2,唔係因為片商搵佢,而係佢睇完異形1之後太興奮,立即自己寫了42頁第一幕劇本出嚟,嗰時T1 都未上。然後又諗起史泰龍堅持ROCKY 個劇本絕不賤賣,也堅持自己必需成為主角的故事。
      成日收完錢就講無力感......作狀

      WILL

      刪除
    11. //我城都有:紅 van、向西、壹獄壹,全部都係黃 XD

      《向西》第二part的原著
      《東莞的森林》其實不算黃,對當年當地只算“客觀描述”

      //星爺總會叫佢繼續寫,然後一路俾錢,如事者,佢係寫咗好多個交咗,但一直冇拍到的劇本,好無力的感覺

      從來成功創作(甚至體育和...電騙)環境,就好似海龜上岸生蛋以多取勝,游得返大海生還到就是物競天擇的結果...八九十年代港片在大中華甚至東亞威盡,但其實垃圾不知凡幾,睇有綫電影臺一日隨時睇到幾套;就算荷里活,一年都不知拍幾多C級片...因爲金字塔結構是塔基夠濶塔尖才夠高。星爺要你日日寫,唔拍都科水,終極原因係搏你一日寫到精品而已;唔通你以爲自己個個劇本都值得拍咩?搞創作不可能日日有佳作的。

      刪除
    12. //占士金馬倫
      //史泰龍堅持ROCKY 個劇本絕不賤賣,也堅持自己必需成為主角的故事

      如果心中無火,咁同條咸魚有乜分別呢?

      //好似海龜上岸生蛋以多取勝,游得返大海生還到就是物競天擇的結果...

      共存派:布毒殺傷力低,如果廢老死亡絕對數字高,咁就係物競天擇簿後果。

      刪除
  5. //因爲金字塔結構是塔基夠濶塔尖才夠高
    我諗起阿爺成日講的量變引起質變,唔知阿爺忠誠的XX幾時才會質變? XD

    回覆刪除
    回覆
    1. //忠誠的XX

      忠誠的廢老要覺醒,要靠基因變異先得。

      刪除
  6. 五條睇佐明日戰記,標準港產片,背叛兄弟反目和好父女情,popcorn電影真係無乜所謂。

    最大獲係唔科幻,話就機甲,無想像力, 又係打拳交,甄子丹吳京赤手空拳一樣係咁拍。要諗下點解要件甲,比如有難關要靠成身小工具幫手過,有場景表現到件甲既超級爆發力。

    有無甲都打拳頭交機槍掃射,我翻睇掃毒得啦

    --Dogdogchi

    回覆刪除
    回覆
    1. //要諗下點解要件甲,比如有難關要靠成身小工具幫手過,有場景表現到件甲既超級爆發力。

      咁講法《悍戰太平洋(Pacific Rim)》「合理」得多。

      刪除