2007年2月12日 星期一

功利教育

這天魔術師見義工計劃已完成了一大半,便借機問一問一眾學員的感受,同時也藉這個機會跟他們分享一下自己的看法.

魔術師綜合了大家的意見,得出以下的看法:

1.hea得就hea,所以時間管理很差.從小魔術師的媽媽就教魔術師未雨綢繆,功課要一早做好,書要一早溫好,書包要一早執好(寫寫下有d似BT的口號)等等.難道現在的教育程度應該較高的父母都只是會叫子女去學琴棋書畫,卻連最基本的做事方法都不教嗎?


2.時間觀念差,成日遲到,我呢個義工好似老奉要浪費時間去等佢地咁.(伸延閱讀: 時間觀念


3.無創意,缺乏彈性,唔識執生.說穿了,其實就係太乖太循規蹈矩(但係又常常遲到喎),或者應該說他們習慣了劃地為牢,把自己限定了在一個既定的範疇裡思考活動.呢一點魔術師覺得白家長文化的影響遠較考試文化深.無錯考試係有marking scheme 和考試技巧,香港的考試文化差就差在不跟model answer回答的,即使各答對了也未必滿分 (正如腦筋急轉彎的解答二,出如此 intuitive 的怪招未必會有滿分),無疑是扼殺了同學們的創造力.但,即使是要跟考試方法,但都應該知道 this is for the exam only,點會連平時做人都係咁死板呢?d 家長平時點教仔女既呢? (伸延閱讀: 腦筋急轉彎高分低能


4.大部份學員無熱誠,士氣低落.基本上呢一點同下一點「功利主義」是一而二,二而一的.而無熱誠亦導致溝通差做事差:所以學員之間講者費事講,聽者唔想聽, 2-way communication 變 no way communication;做野唔上心,同一件事可以錯完又再同樣地再犯錯,講極唔聽.

5.功利主義.呢個觀念係由同學A提出來的,佢話唔團結,無士氣,d人唔做野其實主要原因係呢班 free riders都只係為左「完成計劃」後果張cert,用呢d課外活動來 polish 自己個 resume.魔術師心想,如果呢班人真係只係為左張cert,其實一d貢獻都無既話,咁同欺詐有何分別?最起碼的ethics,道德和品格又放在何處?老師家長係咁樣教育下一代的嗎?

魔術師認為,真正高手應該是游刃有餘,有如小說裡的獨孤求敗一樣,明其理精其術,以上的旁門左道利己主義加呃人一時的小聰明根本就不值一哂.但華人社會(包括中國大陸,台灣,甚至星加坡)的教育偏就好像要時光倒流搞科舉考功名一樣,不取明事理的正道,卻去捉試題呃沙紙背答案,甚至連作文都有得背:作文不是要表達個人經歷情感和看法的嗎?連作文都要背的人,他會思考嗎?他會敢言嗎?這不是走火入魔是甚麼?

2007/02/12 11:09:32

3 則留言:

  1. 咁講啦
    如果我係你

    我會問自己又有無為佢地帶黎改變呢?有無影響到佢地呢?
    同 d 仔(社工術語)相處呢

    係要比好多時間心機架
    同埋

    d 仔呢都會鐘意 d leaders 同佢地打成一片囉
    你有無先?

    回覆刪除
  2. 我又咁講
    team裡面準時既,有心機去做既同學,自然學到野既,不過係好少數,同埋如果其他人都唔合作,佢地都會幾灰架.一粒老鼠屎都會搞禍一窩粥啦,何況大多數人都係咁?
    打成一片呢,要睇雙方既,我舊年都做得幾好呀,今年就差左d啦.我覺得,係要共同有d achievement,有過一d經歷,即係集體回憶,先可以打成一片.個project係佢地既,如果佢地唔出力,我都好難發到功架喎.

    回覆刪除
  3. 點解你個義工咁複雜,係帶一班中六學生做功課定project?
    有時都真係人夾人綠,同埋d質素真係一水水.
    不過倒轉來諗,都係d弱d既同學,先至最需要人幫嘛.弱呢我吾係淨係講佢地既智力,而係佢地既attitude(100%).成功失敗真係好大取決於attitude既.
    所以真正影響到一個人,係影響佢個態度囉.
    我成日覺得真真正正既kindness,吾係淨止對住d可愛既小朋友同靚女靚仔kind就係囉,人地咁靚咁得意,係人都對佢好啦.你係要對d又吾可愛又臭寸既學生都kind,咁先係真正既kindness,咁至係有教無頪.
    都係果句啦,你對人係點,鍾吾鍾意佢地,人地係睇到既.有時可能有時差,不過,一定係日久見人心既.
    佢地其實遲早都會明白既.吾駛灰心喎.

    回覆刪除