2013年1月22日 星期二

開飯

基層人士開飯難,有幾稀奇呢?

 

10年前,也只三數十元一天的飯餸錢:

Picture

家母有一個習慣,就係將日常開支記在帳上,每月洗費清清楚楚。家母身後,父親另開帳簿續寫。家父身後,魔術師將剩餘頁數寫完,帳簿便由紙張變成冷冰冰的電腦檔案,再也不會有續寫的問題。

***

伸延閱讀:

一本大書(2nd Edition)

2013/01/22 00:09:49 

33 則留言:

  1. 星期六唔覺意睇咗陣好似係新聞透視,講基層對施政報告失望,其中講有個阿伯,每朝早茶食個盅飯,當埋午餐,肚餓就下午買個菠蘿包,唔餓就算,夜晚食個飯盒,生活勉強喎。我就唔明,其實佢有齊三餐,個包等於我個早餐,又係時食時唔食,冇乜分別。記得以前呢啲節目如果講老人生活艱難,係一個飯盒分幾餐食。依家係生活水平好咗定係傳媒個預期高咗呢?

    回覆刪除
  2. 早茶個盅飯當埋晏就點會飽吖!
    而且個早茶盅飯好細架,

    大約三分一個飯盒左右,

    兩餐谷住變一餐,

    點會叫做有齊三餐呢?

    下就個波蘿包好重要,

    唔食就真係好捱餓到晚餐,

    最慘都係晚餐都係緊緊夠,

    唔係任佢食到飽,

    咁樣都算三餐有齊?

    個波蘿包可能係某些人嘅早餐,

    但卻會係老人家嘅續命包,

    看完哩個留言,

    我終於明白點解啲高官點都唔明啲大眾平民嘅困難和需要,

    亦感受到什麼叫"豬門酒肉臭"了!
    唉~~~

    未窮過嘅人點會明白窮人的困難呢?

    回覆刪除
  3. 自己煑會吾會慳D.歺歺出街買野食梗貴架啦

    回覆刪除
  4. QUOTE
    drchuang :

    令堂的這個習慣, 和我一模一樣. 我除了每天用簿仔記低, 還會每個月輸入電腦做開支分析, 對控制消費/努力搵錢很有幫助.UNQUOTE


    回覆刪除
  5. ha,我阿媽時時同佢啲孫仔講:
    你老豆呀,嗰年頭,由灣仔返馬料水返學食埋飯,都係五文咋!

    回覆刪除
  6. 一盅飯可夠買五包即食麵?

    回覆刪除
  7. 不敗的魔術師2013年1月23日 上午8:07

    依家人人都要講lifestyle架喇!

    回覆刪除
  8. 不敗的魔術師2013年1月23日 上午8:08

    飯同包調轉得唔得? 又可唔可以在家吃呢?

    回覆刪除
  9. 不敗的魔術師2013年1月23日 上午8:13

    自己買餸梗係平啲喇!唔信問下同事A!

    回覆刪除
  10. 不敗的魔術師2013年1月23日 上午8:18

    呢啲就係最基本的理財: 量入為出是也!

    回覆刪除
  11. 不敗的魔術師2013年1月23日 上午8:19

    仲有小師妹相伴添!

    回覆刪除
  12. 不敗的魔術師2013年1月23日 上午8:20

    即食麵都講得出,你唔怕俾人話你涼薄架咩?

    回覆刪除
  13. 飯同包 係醫肚上是可以換轉的,

    但只早茶才有平盅飯,

    下午無的,

    早上吃了有米氣有氣力,

    老一輩習慣早上一盅兩件,

    和朋友吹下水,

    是他們少有的娛樂,

    自己煮是可以,

    不過很多老人家一個住一個食,

    住一個飯很難且不便宜,

    除一次住三餐,

    早上吃完下就晚上翻熱,

    不過日日咁樣無乜益,

    又難食。

    其實d老人家已經好慳了,

    問心,

    叫我跟佢地咁慳真係做唔到,

    "可憐" 下佢地啦,

    唔好同老人家計到咁盡,

    佢地辛苦左幾廿年,

    唔老到咁都仲要俾人算到盡啦,

    要慳不如慳d無高官人工啦,

    炒哂d無能副局長,

    乜老人家都養到了。
    QUOTE
    不敗的魔術師 :
    飯同包調轉得唔得? 又可唔可以在家吃呢?
    UNQUOTE


    回覆刪除
  14. 我老媽時常到老人中心,

    所以我都知道一些實際情況。
    所謂盅飯,

    唔係我地食開酒樓廿幾蚊一盅那些,

    而係冬菇亭十蚊細細盅那些,

    免茶錢的,

    即食麵再平都要錢,

    到社區中心日日報到蓋印,

    月尾會有米粉一至兩大包送,

    雖然係雜嘜質數差,

    但一個都慳到幾廿蚊架,

    仲有過年過節有蘿白糕,米,粽派,

    老人家一定去誓隊,

    咁又可以慳少少。

    老實講,

    僧多粥少,

    我知次次都係爭餐死,

    咁辛苦老友記(老人家)都係想慳幾蚊喳,

    試問咁樣,

    我們仲可以壓迫他們點再慳呢?

    回覆刪除
  15. 請問他們的仔女左邊? 啊爸媽甘慘都吾理

    回覆刪除
  16. 不敗的魔術師2013年1月23日 晚上7:59

    「佢地辛苦左幾廿年,

    唔老到咁都仲要俾人算到盡啦,」
    問題就是這個,辛苦了幾十年,錢在哪裡?子女在哪裡?佢地老來除了只懂花少量金錢在早上在茶樓hea之外,是否還可以發展其實其他「興趣」?
    我爸爸媽媽在生時都唔好飲早茶的,佢地自有自己的「工作」:或幫區議員做義工,或做家務,或看報,或去釣下魚,或做下手工藝,或看national geographic (不懂英文不要緊,有動物看就夠了),只是在非常得閒時才在樓下公園仔跟街坊吹水。
    而且,奉養父母,係為人子女的責任。如果老來錢又無,子女又不孝的話,那是自己年青時理財和教育子女不善的問題了(我父母也不是受過深教育的人)。說一句「抵死」可能太涼薄,但始終是自己種下來的果,政府不應是第一個被問責的「組織」。

    回覆刪除
  17. 不敗的魔術師2013年1月23日 晚上8:00

    同下文,如果話政府壓逼佢地的話,不如話佢地先被自己的子女逼死吧。

    回覆刪除
  18. 如果人有我有就話,現在人有我無,還要求多多!豈不是做又三十六,唔做又三十六!

    回覆刪除
  19. 即係咁,

    我無話邊個錯,

    亦無話想幫誰講說話,

    善理財,有生活條理,有子女供養當然係好,

    但人人背景不同,

    有些老人家老來無依,

    是他們自招又好,

    是不幸又好,

    都幾廿歲了,

    無謂計得太盡,

    社會福利要包含愛心,

    講理亦講情,

    不要太克難,

    當然不是要亂派錢,

    但檢討老人福利時,

    寬容一點,

    如果凡事算得太盡,

    就失了助老愛老的意義了。
    一樣米百樣人,

    不可能一種看人標準放予所有人身上,

    有容乃大。
    QUOTE
    不敗的魔術師 :
    同下文,如果話政府壓逼佢地的話,不如話佢地先被自己的子女逼死吧。
    UNQUOTE


    回覆刪除
  20. 我無話政府壓迫老人,

    我邊句講過呢?

    只是想表達下檢討老人福利時一些意見,

    希望合理也寬容一點而已,

    如果我咁講你都唔滿意,

    我無野講了,

    謝過就是。

    回覆刪除
  21. 不敗的魔術師2013年1月24日 凌晨3:01

    「我們仲可以壓迫他們點再慳呢?」
    「我地」無逼過任何人喎!
    我亦無唔滿意你的說法,有需要的人當然要幫,只是覺得不要太濫情而已。我父母以前都係三幾十蚊一養全家,樣樣嘈生哂,就會俾刁民搵位入。

    回覆刪除
  22. 不敗的魔術師2013年1月24日 凌晨3:06

    無錯,就算講緊係等量的金錢,「善理財,有生活條理,有子女供養」一定比拎政府錢幸福,我原文亦無呢種意思,只係諗返,我一家的生活一向也是如此而是。
    如果我有勞嘈的話,就係嘈那些「教唆」長者要求多多的社福界和傳霉界吧。

    回覆刪除
  23. 不敗的魔術師2013年1月24日 凌晨3:07

    其實又係那些「教唆」長者要求多多的社福界和傳霉界搞出來的事。

    回覆刪除
  24. 乜野叫做窮?呢啲野係相對嘅,除咗好似埃塞俄比亞呢啲地方公認係窮,或者每個人把尺都唔同。自問小弟從來都能得三餐溫飽,又的確係未窮過,不過窮人生活都仲眼有所見耳有所聞:豉油撈飯、一隻荷包蛋兩份食、一個飯盒分三餐......

    事實上小弟以往不時嘅飲食生活,就係早餐一個包中午一豌麵夜晚正餐,講份量真係同阿伯差唔多,就算唔飽至少唔太餓,而我係壯年佢係老年,應該佢冇我需要食咁多啩。當然,我有能力選擇食好啲而佢冇,但係正正因為我認為可以接受所以我先會咁做,所以我唔認同電視台把尺。而人地唔認同我把尺當然都可以,但係未至於「朱門酒肉臭」啩!喂我套西裝好平,唔係魔術師啲名牌喎。

    回覆刪除
  25. 不敗的魔術師2013年1月24日 清晨7:05

    今晚食左碗魚蛋河做晚餐,咪又係咁...
    識得滿足嘅,就自然唔會窮.

    回覆刪除
  26. 呢類節目我都睇過嘅,不過人哋嘅節目呢,喺訪問啲要喺垃圾筒執超級市場丟出嚟嘅爛嘢然後再自己煮仲要喺一家四口食到營養不良嘅。邊度仲有得要求食游水魚食肉又要嫌淡嫌唔好味。或者而家某啲香港人嘅標準喺要餐餐有得出街食快餐。三餐要自己煮清茶淡飯就喺地獄。

    回覆刪除
  27. 其實我是想清楚一樣「野」,就是領綜緩和要求政府照顧的,生活水平能否與一般人接近,如果是的話,大家為何要辛苦打工,不如領綜緩好過。老人家做不到「野」是一回事,但當初為甚麼不積蓄?

    回覆刪除
  28. QUOTE
    不敗的魔術師 :
    仲有小師妹相伴添!
    UNQUOTE


    hahaha, 俾你將一軍 XDDD

    回覆刪除
  29. 睇到咁多個個案,結論似乎唔係食飽難,例如位婆婆都話已經好滿足,只係要食好野就比早幾年貴好多。其實無人陷入饑餓問題,香港情況比起其他地方(包括西歐國家)已經好好。

    回覆刪除
  30. 不敗的魔術師2013年1月25日 上午9:33

    我貼返老父的記帳出來,就係想講,一般家庭,其實都係食嗰啲餸而已...

    回覆刪除
  31. 不敗的魔術師2013年1月25日 上午9:34

    老人家返大陸退休其實都OK的, 要睇醫生便返香港囉.

    回覆刪除
  32. 不敗的魔術師2013年1月25日 上午9:36

    就好似前幾個留言,話啲細路嫌免費飯盒的肉無味.難道佢地屋企窮到連鹽同豉油都無?

    回覆刪除