2013年1月16日 星期三

點解要買樓

一字咁淺,個案三答到你...

點解要買樓 (一)

Picture

點解要買樓 (二)

Picture

數年前二百萬以下的上車盤,現在幾乎絕跡,年輕人普遍收入和儲蓄不多,難以獨力上車。面對「癲價」樓市,不少家長唯有替子女支付或墊支部分首期,協助他們趕上樓市的高速列車,這筆首期彷彿成為父母給子女成家立室的禮物。不過,亦有年輕人不願向高樓價低頭,寧願租樓,不為「樓奴」,希望活得更自在。 

港府早前雖出重招穩定樓市,樓價升勢稍遏,不過市場憧憬美國新一輪量寬措施會吸引資金再度來港,推高樓價,加上低息環境持續,樓價仍有上升壓力。本集會探討「趕上車」與「不買樓」兩類年輕人的現況。

***

個案一:一生兒女債

 Picture

80後的阿Elle與丈夫月入共三萬多,二年前買咗層130幾萬的屯門樓,兩房,建築面積530幾呎,按揭分二十年攤還,但兩小口最初只有十多萬首期,九成按都要供三十年,「要供到退休好辛苦」,結果阿Elle的父母俾咗二十幾萬佢地做首期。

雖然話理論上係供三十年,但係呢個世界有通脹,佢地兩公婆咁後生應該會有晉升和跳槽機會,過得幾年每月還幾千蚊就唔係負擔了。做咗咁多年人,兩個加埋都只係得十幾萬首期,仲話要未婚搞嘢搞出人命添!佢地父母就勁嘞,唔單止養大佢地,仲幫佢地置業;到佢地自己要做人父母,又能夠幫自己仔女置業嗎?

***

個案二:父母最緊要「生性」

 Picture

Olivia,80後,在大學工作,月入超過兩萬,又係有父母幫手上車;但所謂「幫手」,其實係父母一直將佢俾的「家用」儲起來,再幫佢俾首期,你話有「生性」嘅父母係幾咁重要呢!

Olivia四年前買入屯門一個建築面積580幾呎的兩房單位,作價150萬,月供4千,現在樓價幾乎升了一倍。佢自稱自己「好彩」,如果無買到樓一定會後悔,因為當時50萬已經夠俾首期,如果唔係依家隨時要拎8、90萬才能夠付首期,香港唔係個個家庭「現兜兜」有8、90萬,所以首期才是致命傷云云。

又係唔記得有按揭保險呢樣嘢。如果係講緊自住樓的話,層樓就算跌咗價你要依然要住的,所以做九成按就算係有較大風險變成負資產,都依然做得過,先決條件係量力而為,就算經濟差你可以有本事搵到嘢做,有收入供得掂就可以了。

更頂癮的就係,Olivia話佢就算結咗婚,住響男家,呢層樓依然係「佢嘅資產」。以私房錢作個保障的角度來看係無錯嘅,之但係聽起來,卻又很有很重「你嘅錢係我嘅,我嘅錢又係我嘅」的港女味囉。

***

個案三:家有一老,如有一寶

點解要買樓?無錯嘞,咩嘢資產升/保值都係次要,最緊要的就係自己有處安身之所,唔使受制於業主加租。

 Picture

梁太,五十幾歲,85年時與丈夫以1成首期在青衣買了個建築面積400幾呎的私樓,當時樓價不足25萬,儲了近10年才夠俾兩萬幾蚊首期,每月供1,800元,而月入才只有不足4,000元,結果一供就供咗15年,40歲就供完層樓,仲養大咗兩個仔女添!上一輩人,樓價低物價低,有職升有人工加,更重要的是「阿仔唔使學呢樣嗰樣」!

仲有就係,阿梁太真係識教仔(讀緊中五),不但儲緊一筆錢做投資幫阿仔(希望唔好係101 plan喇!),連「阿仔能力唔夠的話,最差咪住係奶奶度」都講得出,教到個仔能屈能伸,真係前途無可限量!梁太的故事,真係要俾依家啲「供樓好辛苦」、「唔想做樓奴」、「唔想供三十年」的年輕人學吓!

***

個案四:金魚哥哥

 Picture

阿O,80後,電台DJ,為咗結婚,睇樓睇咗成兩年都買唔成,大埔區25年樓、實用面積315呎,290萬嫌貴,話成300萬都有「好多選擇」,情願揀「綠油雅丸」咁話。

結婚要買樓可以理解,但300百其實唔係好多選擇;又點解講到佢另一半好似唔使參與供樓咁嘅呢?香港地,好多家庭都係公一份婆一份架喇!

***

個案五:金魚小姐

Picture

學有線網頁留言話齋,金魚小姐情願租樓,其實咁先係做樓奴,因為佢地只會為業主供死一世樓。當然,只要非常「有型」地去做可以「尋覓理想」的工作,唔要犧牲人生的選擇,不屑去搵錢,收入只要夠低自然就可以住公屋架喇!所以依家先有咁多年輕人申請住公屋,證明自己夠浪漫夠有理想不為五斗米折腰,係一種朋輩肯定來的!

2013/01/16 00:53:53 

4 則留言:

  1. 其實父母把仔女給的家用儲起來,已經好難得,起碼父母 "有要求" 仔女給家用,而仔女又 "肯" 給家用,但前題係,唔可以比仔女知道父母的心意,否則就無意義。仔女給家用,要視之為既出之財。
    給家用,就係學習做大人,做一家之主,學承擔,呢個承擔,唔止對自己,仲要係對家人。一個對自己,對家人都有承擔既人,先係一個 "大人"。

    回覆刪除
  2. 不敗的魔術師2013年1月20日 上午9:40

    我覺得上一輩人,大多都會盡可能把子女多出來的家用儲起來留給子女成家立室之用.
    所以我係都唔明點解而家啲後生成生咁唔想同屋企人住.

    回覆刪除
  3. 你得閒追下TBB尋日果集講困難戶開飯的...

    回覆刪除
  4. 不敗的魔術師2013年1月22日 清晨7:26

    先父母還在的時候, 都係買一餐餸食兩餐(甚或2.5餐), 一個湯一個菜,魚,豬/牛/雞肉,蛋,當年4-50元搞掂.
    eg 青紅蘿蔔煲豬骨, 豉汁蒸泥鯭, 豬肉蒸蛋, 炒芥蘭, 煎雞翼/豬扒

    回覆刪除