2019年7月13日 星期六

薯片育兒社

魔術師日前收到鄉大工管校友會的電郵,話薯片叔叔有講座,內容係「有青育成(Nurturing a Future-Ready Generation Together)」(魔術師受當年美顏組的米腸上司薰陶,見親呢啲每個字第一個字母都用 capital letter(即係 title case)都特別唔開胃)。有機會去一賭最受黃C歡迎的「建制內人物」的風采,魔術師當然唔會放過呢個機會,報名去也:


這晚去到會場,令魔術師感到有點奇怪的是,與會人數似乎唔係咁多,個 lecture room 都坐唔滿,究竟係「收生不足」定係有人放飛機就不得而知,但似乎薯片叔叔的號召力似乎不及當年勇。鬼咩,一開講,薯片叔叔就話:「今日的年青人是歷史上教育程度最高的。」
魔術師聽完即係「眉頭不禁猛皺」:「你所指的『教育程度』,究竟係講『學歷』定係『學問』呀?如果係『學歷』,似乎就正確,皆因真係『周街都係大學生』也;至於『學問』,就點睇都唔會係『最高』喇!係就唔會咁多人背埋啲黃C懶人包喇!」
而更令魔術師感到乏味的,就係薯片叔叔所謂的「育成孩子」,其實就係鼓勵 STEM 教育,以 train the trainer 的方式去解決師資的問題。薯片叔叔以「行禮如儀」的語氣「讀」咗幾張 Powerpoint slides 出來,實在比較沉悶(當然,坐係魔術師前面的叔叔的頭頂都係令魔術師唔係幾想望住個 screen 的原因之):


最後薯片叔叔話新一袋人因為資訊流通,對政府、團體、企業的信任度下降,企業的CSR不再重要,取而代之的是企業目的,然後就順便賣廣告,薯片叔叔所創立的「薯片叔叔共創社」。共創社有一個活動,叫「重塑教育挑戰」,希望一眾鄉大工管校友能夠踴躍支持(有力出力,「有錢出錢」。但,要籌集捐款,為何不眾籌?)。呢個挑戰活動的主旨係「尋求可達至教育目的及能應對學習挑戰的創新方案」,俾NGO同埋 startup 參加,睇怕又係好唔創新的《Apprentice》、《勝利道》模式:
(圖片來源:薯片叔叔共創社:重塑教育挑戰,retrieved on 13 Jul 2019)
去到Q&A環節,有教師校友A覺得特衰正苦推行 STEM 不得法,在中學強推,又無支援又無師資,又最多只能推到中四(因為中五開始要集中考DSE)。校友認為最有效推行的是的是小學,但可惜我城文化唔重視,傳霉依然追訪墥完...
薯片叔叔的回應就係特衰正苦認為要搞 STEM,即係話 STEM 已落後。我們要問為何 STEM 不是主流,要改變就要由下而上推動,bits by bits 咁改變。
(魔:遊完一輪花園,點樣由下而上推動,你可以說服到怪獸嘉獎接受子女唔讀醫做工程佬先講喇!)
校友B謂除了 STEM,仲要推動學生多點中華文化,歷史的認知,迎接大灣區發展。問薯片叔叔有無 idea 可以幫忙「由下而上推動」。
薯片叔叔就話「大灣區即是豬三角,我城不嬲都話要融合豬三角,改個名唔代表本質上有乜改變。正苦要有政策配合,呢一方面無辦法「由下而上」,只能「由上而下」推動;但自己就無辦法幫到手了。
(魔:薯片叔叔耍完一輪太極,又係將個波推返俾正苦。而呢位校友B就真係有啲左膠同埋離地,成浸「既得利益者」味道(肯 buy 蝗國的都唔會係感到「絕望」嗰一班有青喇!),叫班有青返大灣區發展當然係無可能,人地連 return home card 都無;對中華文化和歷史的認知,唔係抗拒就係只有負面的看法。睇怕呢位校友都係會放棄有青一袋孩子了。)

校友C以德銀在香港炒人,就顯示出呢班呢班銀行家要由下而上,鞏固自己,才能 re-employable:例如唔能夠唔識講蝗話,要在大灣區有人脈,了解文化...
由薯片叔叔大概發覺此「問題」唔係好得,故此又遊一輪花園之後就講返教育,話佢個機構其實搞個一些 train 老師的活動,但發現老師對 STEM 抗拒:因為一講到寫 code,老師無優勢,隨時要問返啲學生轉頭,所以師資係一大問題。
(魔:呢位校友的話題無乜着力點,魔術師就即時想反問點解做得「銀行家」都唔識一早財務自由,仲要做工資奴,成日諗住 re-employment。你話要返大灣區講人脈,隨時又會「唔覺意犯了罪」,要 buy 呢一套就要放棄我城的核心價值了。咁講法,即係又係權威同面子的問題,老師要在同學面前保持權威,就要顯得自己係「通天曉」,如此才有資格「教」人。避重就輕,唔熟嘅嘢就唔提,係人情之常。既然教慾界有此 mindset,就唔能夠用 train the trainer 的方式去推行,而係要引入新嘅專科教師;但好人好姐,又會邊個「有能之士」選擇去教書而唔去做補習天王呢?)
校友D話大灣區有三個 currencies,三套法律,問薯片有乜意見俾孩子們「由下而上」去應對。另一個問題就係依家知識易得,孩子們覺得世上無權威,自己係全知全能,仲有乜嘢人可以引領佢地?
對於第一點,薯片叔叔只能遊花園,話孩子們自己要留意,好多嘢在我城做得到但在大灣區就做唔到(魔:反之亦然);至於第二點,薯片叔叔又係老生常談,話 hard skill 嘢可以留俾電腦周埋機械人(魔:AI/Skynet/Terminator?),孩子們最緊要要係要學會 soft skills,好多嘢都係教唔到,例如以手機遊戲模式去建立無大台的默契;同時好多嘢唔使學,故此現今教育模式要改變,縮短學習時間,甚至不用離開屋企(魔:但係,如果身在蝗國,就要學識翻牆了!)
(魔:「現今教育模式要改變,縮短學習時間」呢句最啱聽。基本上魔術師唔認為小學需要讀六年的,可能4年就夠;中學6年課程都唔知教乜,教到班孩子文化根底又無,數理邏輯又差,唔使縮短時間但要 optimize 個課程內容就真。不過,呢啲就係教慾局的工作,教師家長都無能為力可以由下而上推動了,總不成又來搞個喊苦喊忽的媽媽集會吧?)
今次個講座魔術師就真心覺得無乜 take away,主要係薯片叔叔的廣告時間,而且佢嘅 presentation 好鬼穩紮穩打,無咗「妙語連珠」的「風采」(無咗肥仔聰幫佢寫 script?);而呢班工管校友的問題更係廢廢地,成浸商界、既得利益者味道。大佬,依家要育成的孩子,一早就唔 buy 你上一袋人搵錢、在社會上、職場上向上游,努力提高自己地位的傳統價值觀架喇!

***
結果,整晚的重頭戲,就係薯片叔叔化身為中女殺手,不斷「被集郵」,仲有(黃C女?)校友拎埋即影即有要薯片叔叔簽名添,真係好似小粉絲見偶像咁...


***
伸延閱讀:
薯仔教你呃like(2nd edition)

信報 2019年7月10日
凌通 中環解密
德銀全球裁員 港辦公室人去樓空
德銀周日宣布大重組,全球裁減1.8萬名員工,並撤出證券銷售和交易業務。香港作為德銀股票資本市場部的「重鎮」,自然首當其衝。據了解,該集團大部分證券業務前線銷售人員周一已接獲「大信封」,個別留下為交易「執手尾」的員工,料亦會在年底前悉數離職。有幸存的德銀職員昨天早上拍攝了交易部門(Trading floor)的實況【圖】,平日早上未屆9時已頗為熱鬧、電話響個不停的辦公室一片死寂,人去樓空,令人唏噓。
其實,德銀打算裁員的消息在內部流傳已久,更有員工早於兩星期前已開始收拾個人物品,亦愈來愈少人回辦公室上班。

32 則留言:

  1. 我有朋友s 做教育界,早十年已經講緊數學科改到鬼五馬六,是因為要削足適履,做靚過整體合格率。美其名就話課程內容淺返d,唔好比莘莘學子咁大壓力。


    婆娘

    回覆刪除
    回覆
    1. //因為要削足適履,做靚過整體合格率。

      「唔好俾挫折感啲孩子, 否則佢地會感到絕望的.」

      ***

      「我是要求和總司令官面談,可不記得說過想見你。你只是一個作戰參謀,沒叫你就別多事!」

      老提督的聲音相當激烈。不論是壓迫力或威嚴氣勢,都是霍克遠遠所不及的。

      年輕的參謀雖在一瞬間為之膽怯,而後卻以高姿態回答道:「有關對總司令官申告之事,一切都得經由我傳達,是為了什麼理由而要求面談呢?」

      「沒有對你說的必要。」

      比克古忘了自己的身份而吵了起來。

      「那麼下官不能替你傳達了。」

      「什麼……?」

      「不管地位有多高都必須遵守規定,否則我可以切斷通信。」

      比克古心想:「這不正是你這傢伙故意定下的規定嗎?」但在此時此刻,比古克不得不作出讓步。

      「前線的各艦隊司令官一致要求撤退。有關此事希望求得總司令官的諒解。」

      「想要撒退?」

      霍克准將的嘴唇,正如老提督所預想的,扭曲了起來。

      「楊提督就不必提了,連素有勇敢威名的比克古提督都主張不戰而退,實在令人感到非常意外。」

      「別用那種卑劣的說法!」比克古毫不留情地斥責他。「如果當初你不提出這種無謀的出兵案就沒事了。現在總該對自己的責任有點自知之明才對吧!」

      「如果是下官就不會撤退了,這正是一舉消滅帝國軍的好機會,有什麼好怕的呢?」

      這句態度不遜且不經思考的話,使老提督的雙眼中閃著仿如超新星爆炸時的閃光。

      「是嗎?那麼交換好了。我回到伊謝爾倫,而你就到前線來替我。」

      霍克的嘴唇似乎已經扭曲得不能再扭曲了。

      「請不要說這種不可能的事。」

      「你明知不可能還在這兒說風涼話!而且只會縮在安全的地方大放厥詞。」

      「……你在侮辱下官嗎?「

      「我只是聽夠了你的大話。你要表現自己才能的話,應該要以實績而不是光靠那條油滑的舌頭吧!首先要搞清楚對別人所下的命令自己是否也能做到,你自己來試試看如何?」

      老提督彷彿聽到了霍克那張消瘦的臉的血液被抽乾的聲音。年輕參謀的兩眼失去了焦點,狼狽和恐怖寫在他臉上。鼻孔鼓起,嘴巴扭曲成四邊形,兩手抬起將臉孔從比克古的視線中掩蓋了起來,在這一秒之中響起了不像喘息也不像慘叫的聲音。

      在比克古的視線前,霍克的身影沒入通信屏幕的畫面之下。代之出現的是左來右往的人影,但卻沒有人說明此時發生了什麼事了。

      「他是怎麼了?」

      「這個……」

      站在比克古身旁的副宮克列門提上尉也無法答覆長官的疑問。約二分鐘之久,老提督在屏幕之前等候著。

      不久後,一位身穿白色軍醫制服的壯年男子出現在畫面上.並敬了禮。

      「我是軍醫山村少校。現在霍克准將正在醫務室接受治療中,有關此事由我來做說明。」

      比克古想著,請別再擺什麼架子了。

      「什麼病呢?」

      「轉換性歇斯底里引發的神經性失明。很快就會再恢復視力了,但以後可能會有無數次再發作的機會。起因是精神上引起的,如果不把病因根除的話……」

      「那該如何做呢?」

      「不可以違背他,不可給他挫折感。誰都得遵從他說的話,任何事都得照他的想法去做才行。」

      「……你是認真的嗎?軍醫。」

      「這是由於過度驕縱而養成了自我異常擴大,是幼兒有時會出現的症狀。只有滿足其自我與慾望才是最重要的。因此,要提督您向他賠罪,粉身碎骨地去實行他的作戰計劃,贏得勝利,使他成為讚賞的對象……這樣方能除去他發病的原因。」

      - 《銀河英雄傳說》黎明篇 第八章 死線

      刪除
  2. 直入廣告先 XD XD

    筆由己:「不要競爭與功課」的理想教育迷思

    「不要功課!」
    「不要考試!」
    「不要填鴨!」
    「要快樂童年!」
    「要愉快學習!」
    「不要課外教育!」

    教育氣氛

    凡是經樽頸位才得到的資源都會形成競爭。劃分為小學、中學和大學的教育制度,便是一例。想要升讀名校或專科學位,必先取得佳績,除非沒有需求,或無限供應,或沒有需求兼且無限供應。
     
    香港有 21 所高等學院可頒授學位,而只有 8 所有政府資助學位。要拿這些學位,通過激列的中學文憑試是無可避免。成績較次又想接受高等教育的其實也有不少途徑。即便如此,像自資學位依然會有某程度的競爭。無論如何刻苦精神,是成功的其中必要條件。就是德國有免費大學教育,想享受首先也要學德文,其次也要通過面試和各種相關學科的考核過程,一點不比 DSE 輕鬆。

    有人或會指出:我們並非反對競爭,而是認為香港教育制度沒有照顧面對困難的學生,而且學校只顧操練文憑試,沒有因材施教。十隻手指有長短。要因才施教就要有資源辦小班教學。優秀教師缺乏,辦了小班質素也沒辦法保證。旅行團的價錢,自由行的質素,怎麼搞?更何況大家都說師資持續低下。

    學校互相競爭

    受崇拜的芬蘭教育也不會走出競爭賽。各種贊美,圍繞芬蘭不重視成績,但為什麼芬蘭教育被視為天下第一?還不是芬蘭在 PISA 中表現出色?到頭來,大家依然重視成績。芬蘭又何嘗不是?他們一樣有功課與學業評估,升讀大學亦需要先通過公開考試。

    誰都想入頂級大學,甚至留學海外。內地那些雙語學校、國際學校,人頭湧湧。搞得又減負又拉緊執行入非公校的門檻。

    辦學的還是離不開互相競爭。優秀的老師都去教優秀的學生。如何讓那些不太優秀的學生與頂級學生比拼?吸收慢的學生又如何能同期追上成績?老師也沒時間一對一。時間有限,資源有限,唯有操練,盡量讓這些學生大量復習與背誦來適應題型。學校老師可「慳水慳力」,成績亦一定會有些少提高。只是以最後一口氣應付,然後勉強撐過去,或死得更痛苦。反正不是你不會就是我不懂。這種模式沒多大技術性要求,可以吸納更多老師。

    家長心態矛盾

    香港家長都受過教育,理應一定程度可以在學業上的問題幫幫孩子。可能因為他們都要加班,要做家務,也可能生孩子前沒有去瞭解或毫無策劃。既然有判斷力認為太多沒必要的功課,為何就沒有行動力堅持不做多餘的功課呢?有時又麻怨功課太難,那就讓孩子上學聽老師講解就行。功課要像考試一樣,要全答對的嗎?如果班裡有不少同學可以短時間完成功課,或能做好所謂難的功課,這表示功課質量水平都正常。

    家長要馬兒好又要馬兒不吃草,常常被美麗表象所迷惑:一個醫生只學理論,甚少動手做手術,他的技術會好嗎?
    不少人認為減負是給窮人或能力低的人改革的。這並不是全無道理,但亦非完全正確。這是因為並沒有一種方法適合所有孩子。孩子錯配,老師錯配,資源錯配都會把教育變成煉獄。最簡單的例子就是成績不太好的孩子才更需要優秀的老師,但事實上優秀的老師並不會分配去教成績不太好的孩子。

    體制難以十全十美

    有一種理論,就是只要找到正確方法,所有的孩子都愛創作,都會主動,都會好奇好學。就好像我們常常認為人不應該內向一樣。但事實不一定這麼美好。最起碼惰性就是人性之一。或者大部份人符合那個美好想法,那麼與此不同的孩子怎麼辦?是不是沒有功課,沒有考試,沒有課外練習,快樂童年就可以避過競爭?

    內地教育專家認為減負不是要學生不學習不考試,而是讓學生科學發展,把教育現代化。而所謂成功,其實各人標準不同。或許共享概念可以解決資源錯配的問題。

    http://t.cn/ReI4Bvg

    回覆刪除
    回覆
    1. http://t.cn/ReI4Bvg

      呢條 short cut load 唔到喎.

      又,蝗文啲 abbreviation 真係要腦補. 咩叫「減負」?「減少負擔」?

      //所謂成功,其實各人標準不同。或許共享概念可以解決資源錯配的問題。

      我覺得「人人都要上流」的想法才是主因. 講到政府好像要保證所有人都會「向上流動」(不論是買樓/打工/創業)咁;而唔接受「自己就是這份料子」,去到某個level 就唔能夠再向上. 個人唔肯面對現實, 反而將責任歸究正苦, 才是問題的根源.

      刪除
    2. 輕新聞中 博評 嘅 《「不要競爭與功課」的理想教育迷思》
      https://www.litenews.hk/【博評】筆由己:「不要競爭與功課」的理想教育/

      刪除
    3. 魔兄可能要學標少了.

      我以後都盡量揀過先post啦

      刪除
    4. 其實我想撮,但又覺得可能有人會想睇全文。post 完全文再 highlight comment 重長過阿婆洗腳布了~ XD XD 巧啦!巧啦!以後重中之重啦!

      刪除
    5. //「不要競爭與功課」的理想教育迷思

      我 google 都搵到, 我想說的是, 「post 前請先做 vetting」

      又, 各位讀者真係睇咗好鬼多嘢, 太多 references, 我無法逐條片逐篇文睇哂, 再決定是否合理擺上網, 只能「篩選」地去睇. 亦請大家合作, 減低一下我的工作量, 謝謝.

      刪除
    6. 係呀!《輕新聞》果邊係咁㗎!copy 咗條 link 都入唔番去㗎!我都唔識搞,所以講清楚點入去囉!

      刪除
    7. 哈哈!

      https://billsiu.blogspot.com/2019/07/blog-post_12.html?showComment=1562989326380#c8847884897129138161

      匿名2019年7月13日 下午1:42
      我依家有睇片恐懼症,再睇就我就The man is death

      The man

      刪除
    8. 我地點捨得魔兄你死呢,你死咗我地少個反黃基地啦 XD

      總之之後我精心篩選過先俾你睇啦 ; )

      刪除
    9. OK喇, 我今晚要透吓喇, 聽日再寫上水有青圍毆黑警事件 XD

      刪除
    10. 魔兄飲杯茶定下神先 XD

      「為了安慰提督,我把特地從海尼森帶回來的白蘭地加在錫蘭紅茶裡。」

      刪除
  3. 我太薯,唔明薯片叔叔講咗啲乜野!嘻嘻!

    回覆刪除
    回覆
    1. 其實我都唔係好明...所謂「由下而上」,即是「自己顧自己」吧?

      刪除
  4. 原來CUMBA(都喺CUHK MBA比較好啲,見得咁多CUM有啲銀眼 XD)喺中環夏慤道(!)有個地盤
    仲有鑽石房...有冇翡翠房香檳房牡丹房呢?XD

    //薯片叔叔所創立的「薯片叔叔共創社」
    以為魔兄搞笑,原來真喺叫薯片叔叔,會唔會幼稚咗啲呢?

    //解決方案可以適用於幼兒教育到高等教育以至以至
    //有機會接觸潛在的資助/投資者,客戶/用戶,合作夥伴以及其其他

    冇人check打多打錯字?Competency加多嗰Attention to detail啦

    個重塑教育挑戰日,原來阿貓阿狗都可以去選"創新方案",果然好聞煮一淫一嫖呀吓:

    Vote on high potential education NGOs and startups (應為start-ups) together with distinguished judges, and support them with your intellectual, social and/or financial resources

    Participants:
    Learning solution providers
    ...
    Parents and people (who) care about education

    //我們的挑戰總括如下:
    我們如何釋放每個人的潛能– 照顧每個人的不同興趣、能力和學習需要 – 並鼓勵不同的學習路徑?

    薯片叔試吓同啲嘉獎話你嗰寶貝囝囝能力就喺咁多,死咗條心去讀XYZ做醫生劣C,或者個年年考第一嘅囡囡話冇興趣做醫生劣C--嘉獎心態唔變,點"重塑教育"都冇用始終喺人哋仔女

    //德銀全球裁員
    喺敦倫都裁咗唔少,不過好似都喺08風暴後遺症冇處理,一直拖到而家先爆。

    回覆刪除
    回覆
    1. //見得咁多CUM有啲銀眼

      「你唔係身有C, 就唔會覺得有問題!」

      //會唔會幼稚咗啲呢

      可能要講懶 Q 的 BB 話,才可以吸引到啲黃C媽媽

      //冇人check打多打錯字?Competency加多嗰Attention to detail啦
      //並即場進行一分鐘的 「電梯演說」 (elevator pitch)

      可能模擬緊 elevator pitch 時口窒窒 XD

      //解決方案至少應已經通過概念證明和原型階段,並準備作測試或擴展。
      //接受為期3個月的師友及配對計劃以協助你完善及發展你的項目/企業

      如果已經係 proven solution,咁點解仲要搵 mentor 呢?

      //原來阿貓阿狗都可以去選"創新方案",果然好聞煮一淫一嫖呀吓

      薯片叔叔都有叫我地去踴躍了解同投票...唔知公民提名得唔得。

      //嘉獎心態唔變,點"重塑教育"都冇用始終喺人哋仔女

      嘉獎才是 major stakeholder,就算教慾局話撤銷所有考試,嘉獎都「唔會信」的。

      //不過好似都喺08風暴後遺症冇處理,一直拖到而家先爆

      米爆後遺症都可能要捱幾年。

      刪除
  5. //不要競爭與功課//

    香港大陸都有這一類的教育,例如:華德福。有些學校,老師跟着同學一齊升班的,陪伴學生成長。對於不能適應香港考試制度的學生, 或者希望全人發展,可選擇這類學校。
    https://zh.m.wikipedia.org/zh-tw/华德福教育

    回覆刪除
    回覆
    1. 2000年科網股爆破,令大家恐懼太深了。
      我又咁諗,會唔會全部撞完都㨂醫科,會令其他一部份投身STEM的人有向上流的機會?


      婆娘

      刪除
    2. //華德福

      謝謝, 長知識了...但看來有點離地...
      【計劃今年九月開學】全港首間市區華德福小學
      反觀香港,只有5間華德福幼稚園和Playgroup,正式獲發牌的小學更只有1間。
      教育時事 2017年4月20日

      //會唔會全部撞完都㨂醫科,會令其他一部份投身STEM的人有向上流的機會?

      未必. 以「削足適履,做靚過整體合格率」的「哲學」來看, STEM 學系的收生資格只會愈降愈低, 造成良莠不齊的現象吧(例子:教大).

      刪除
    3. //未必. 以「削足適履,做靚過整體合格率」的「哲學」來看, STEM 學系的收生資格只會愈降愈低, 造成良莠不齊的現象吧(例子:教大).

      對。就算俾班底子唔好的人入到STEM學系,連微積分都一知半解的話根本讀唔到上去,轉學系還好,退學就是製造社會問題,夾硬俾佢地升班畢業對行業甚至是災難性的。

      刪除
    4. //退學就是製造社會問題,夾硬俾佢地升班畢業對行業甚至是災難性的

      真是過來人的悲哀.

      刪除
    5. 華德福教育在歐、美、澳、紐發展成熟,但在中港台,是千禧年之後的新生事物。這是一種「輸在起跑線」的全人教育方法,0-7歲著重聽講,不著重讀寫;不著重知識,著重培育學習動機;不要求背公式,而是靠推理;教授多種信仰傳統,但沒有偏向任何一種信仰……。現在一些大陸的家長很受落這種教育方式,令到華德福學校一位難求。但由於其理念和中國人的教育傳統不同,在中港台的成效有待驗證。
      歐洲有關的研究報告,顯示華德福學生較為快樂和健康 : (以下 link 內容過多,慎入)
      https://en.wikipedia.org/wiki/Waldorf_education#Evaluations_of_students'_progress
      “In comparison to state school pupils, European Waldorf students are significantly more enthusiastic about learning, report having more fun and being less bored in school, view their school environments as pleasant and supportive places where they are able to discover their personal academic strengths,[106] and have more positive views of the future.[173] Twice as many Waldorf students as state school pupils report having good relationships with teachers; they also report significantly fewer ailments such as headaches, stomach aches, and disrupted sleep.[106]”
      ……
      Robert Peterkin, director of the Urban Superintendents Program at Harvard's Graduate School of Education and former Superintendent of Milwaukee Public Schools during a period when Milwaukee funded a public Waldorf school, considers Waldorf education a "healing education" whose underlying principles are appropriate for educating all children.[182]
      美國的研究報告則收錄了大學教授對具華德福背景的本科生在校表現的評價:
      http://m.sohu.com/n/457009837/?wscrid=32576_4
      “……華德福畢業生表現比較不同的幾點。
      第一,發散思維發達,創新能力突出。「他們(華德福學生)非常具有想像力,具備整體思考能力及聯想能力,考慮問題比較靈活,擅於開創性地解決問題,往往樂意接受智力上的挑戰,在學習上抗壓能力很強。」
      第二,語言天賦過人。在大學裡,語言優勢常給華德福學生的學業加分,也令他們在生活中「更具個人魅力」,這無疑是對華德福幼兒園完全不教認字的教育方法的變相肯定。
      第三,更具道德感和自我約束意識。「華德福學生普遍對社會公益有非常高的熱情,他們對同學大都比較友善,也願意幫助他人。我們有理由相信,華德福學生未來能在個人成就與社會正義之間保持平衡。」”

      刪除
    6. //以下 link 內容過多,慎入

      呢句真係清泉!

      刪除
    7. 華德福呢個如果唔係搵人笨嘅話,佢培養嘅係全球領導嘅精英,目標群體係呀李生同習總啲孫嗰類,唔係俾一般路人玩嘅
      因為要受呢種教育,要有幾個先決條件,首先要供得起讀,二係有辦法唔經正途入大學,三係失敗咗有完美backup唔憂做,以前邏輯思維羅胖仲係免費嘅時候都講過,所謂牛劍常春藤都只係訓練高級打工仔,訓練真貴族嘅領導層,就係自小開始訓練呢種決策同領導能力。

      刪除
    8. //華德福呢個如果唔係搵人笨嘅話,佢培養嘅係全球領導嘅精英,目標群體係呀李生同習總啲孫嗰類,唔係俾一般路人玩嘅

      有道理. 基本上 supply 愈少的, 就是愈為「權貴」而設.

      //邏輯思維羅胖

      唔明...

      刪除
    9. 肥羅開嘅節目《羅輯思維》
      要睇片,唔啱你! XD XD

      刪除
    10. 咦,估唔到有人回應呢個話題喎。:)

      好似魔術師師兄所講,華德福的教育理念有點「離地」:"to provide an education that enables children to become free human beings, and to help children to incarnate their "unfolding spiritual identity," carried from the preceding spiritual existence, as beings of body, soul, and spirit in this lifetime.” 從字面睇,目標似乎不是為了培養精英,而是培養自由和獨立的人。

      對於不喜歡主流教育制度的學生和家長,華德福是另類出路。但是,華德福在一些國家,沒有政府資助,難以提供教育給大眾是一個問題。有一些國家有 華德福 inspired 政府資助學校,令更多人有機會接觸到其教育。另外,華德福支援 Home School,有能力的家長可以參考其教綱,自行教育。

      對於中國人,始終漢文化底蘊深厚,如何運用華德福教育,大家都還在「摸著石頭過河」。另外,因為在中國發展過快,師資跟不上也是一個挑戰。 現在,中港台的華德福都是私校,故難免成為有錢人或者中產人士的專用學校。

      刪除
    11. //要睇片,唔啱你! XD XD

      我發覺你地真係好鬼多時間睇片.

      我睇李天命的書好過, 一樣可以學到邏輯思維.

      //有能力的家長可以參考其教綱,自行教育

      有能力的家長, 要「教好」自己的子女, 應該不難吧.

      // 現在,中港台的華德福都是私校,故難免成為有錢人或者中產人士的專用學校。

      那又會給有青「定性」為「這些機會不屬於我」了

      刪除
  6. 喺香港,醫生律師係獨市受市場准入限制嘅獨市生意
    stem嘅真工程係全球競爭行業
    要搵錢一定係全球競爭嘅搵得多,客源係700萬同70億嘅差異
    但香港人受先天政治同地理影響冇全球競爭力,又點會有家長夠膽俾仔女讀stem

    回覆刪除
    回覆
    1. //要搵錢一定係全球競爭嘅搵得多,客源係700萬同70億嘅差異
      //但香港人受先天政治同地理影響冇全球競爭力,又點會有家長夠膽俾仔女讀stem

      咁又係呀. 話雖然話個個中剷家長都拚命催谷自己子女做「資優生」,其實佢地心知肚明仔女並唔係咩嘢人中龍鳳(好似蝗球霸咁,係蝗超也文也武,出到歐洲無邊個可以立足到), 結果都係要佢地打死一份穩定工作算了.

      刪除