2021年2月9日 星期二

城市論壇論BNO5+1(2021年1月31日)

哇!陶藝才子竟然上城市亂彈教人用 BNO 移民米帝,仲唔使次紙包頭添!點能夠錯過!

城市論壇:BNO 5 + 1 居英路開始 雙國籍 疑反制 移民要深思New route for HKers with BNO status to apply UK citizenship and

RTHK 香港電台

陶傑 

時事評論員

TO Kit

Commentator

趙雨樂

國際關係學者

CHIU Yu-lok

Scholar in International Studies

湯文亮

物業投資集團行政總裁

Jacinto TONG

CEO, Property Investment Group

關仲然

教育大學亞洲及政策研究學系講師

Tommy KWAN Chung-yin

Lecturer, Department of Asian and Policy Studies,

Education University of Hong Kong

第一個話題:移民人數的看法

1. 主持人:根據統計,相信截至2020年底有70萬人有BNO,合資格者以百萬計,甚至有可能達200萬至500萬之數。

魔:唔知200萬至500萬合資格係點得嚟,但就算係有咁多人,有資格同有能力係兩回事。人人都有資格買樓,但在地產霸控制下,又有幾多傷民有能力買到樓呢?

2:陶藝才子:無謂預測有幾多人移民米帝,因為一定會有人完成不了5+1中途回流。如果係都要大膽預測,起碼都會有10多20萬,不會太多。因為米帝都有很多負面因素,例如疫情,傷巷人就最怕死。

魔:呢啲預測不嬲得啖笑,除非真係預咗傷民大逃亡,樓股大冧,「別人恐懼我貪婪」,好似湯樓神咁吼住靚位入平貨吧?

3. 趙乳落:20幾30萬呢個數字都靠譜。當年97傷民都殺人政權都無乜信心,當時都有約30萬人左右,但隨住正權穩定,回流的人都唔少。移民其實要考慮好多因素,包括工作、子女學業等,基本上這些事每天都在發生。而且今天的「居米權」跟以前的「居米權」根本就是兩回事,可以既來之則安之。

魔:唔係好 get 到佢想講乜,呢20幾30萬的移民數是否可以將其視作類似 frictional unemployment 咁睇?

4. 湯樓神:從樓市看不到撤資,可能都有10來萬人走。看最早去到米帝那些人生活是否愜意,會影響後來的人的決定。

魔:湯樓神只見樹木不同森林,眼中只係有「有些資產」的中慘黃人,而唔係好似阿唐仔(見《新聞雜評(二百九十九)》)嗰類諗住拎100萬我城貨幣的米國慢慢搣的「無產有青」。呢班人如果再無對米帝「有經濟貢獻」,亦最有可能在5+1後被 reject。

5. 關趕屍:BNO5+1令移民到米帝比較容易,例如留學生。但開頭又唔會有好多人,有7、8千傷民已經早咗過去準備,如果疫情控制順利,可能會吸引多啲傷民過去。

魔:有分教「槍打出頭鳥」,傷民最忌憚「行先死先」,除了那些「流亡無影」的有青之外,一般中慘黃人「睇定啲先」唔出奇。

第二個話題:蝗方的反制措施

6. 趙乳落:蝗方反制是可以預期。《中英聯合聲明》已定義所有傷巷居民都是「中國公民」,米帝在回歸時已完成吸納某些「精英」(包括公墓園),「居米權」應該再無沒有延續性。米帝崇尚契約關係,唔應該再搞「居米權」,尤其是所謂「因應《國安法》」的理由,其實跟《中英聯合聲明》毫無關係。蝗國的回應已算是克制,留有一手,可能會在「選舉權」中落墨,逐步會無咗「永久居民身份」,因為當事人都已經成了別國國民。而且BNO5+1說穿了,那些傷民是否真的想入藉,抑或只是想避難,很難說得準,蝗方亦唔會 over-react,可能會造成不必要的反彈。但傷民做了米帝公民就不能奢望在我城又係永久居民,依然有選舉權等,於理不合。

魔:同意,無補充。

7. 主持人:《基本法》唔係已經寫咗傷民可以有雙重國籍嗎?取消雙重國籍會不會違反《基本法》?

魔:不愧為反骨電台,主持人隨時黃病發作。

8. 趙乳落:俾得500萬人在居米權,不如俾哂全部800萬傷民喇!蝗方要審視當初的《中英聯合聲明》是否已變質。

魔:言下之意,又係織髮釋法(甚至修改《基本法》?)的時候了。

9. 湯樓神:如果取消雙種國籍,傷巷就會好亂,到時好多已經有其他國籍的傷民會有反彈的聲音。

魔:所謂「亂」,其實就係傷民慣咗食兩家茶禮搵着數,依家要「撥亂反正」,班傷民便又巨嬰上身,扭計𦧲地而已。

10:陶藝才子:BNO5+1其實是在幫國家及巷方。20幾30萬人走可以促進人力資源替換,「留島不留人」。此等說法米方應當知曉。米帝現在幫你「留島不留人」(「履行了英國與香港人之間的深厚歷史聯繫和友誼」?),又可以令樓價回調,價設跌5成,便可重燃年輕人、創業家的置業希望,完成我城經濟調整。

魔:雖然陶藝才子的語調似係講反話,但誠然以上又係BNO5+1給我城可以帶來的好處。當然,更大的好處唔係「促進人力資源替換」,而係送走黃黑:就算你幾有能力,但只要係黃上腦,成日諗住反正苦,就只會給希望安穩的巷豬帶來痛苦。所以藍C就一來唔好以「傷巷是我家」來挽留,黃黑要走理應好行夾唔送;更加唔好成日掛住鬧,激將法都應該要適可而些,千祈唔好用力過度,刺激到班黃黑同你鬥氣,留低攬炒而得架?

第三個話題:雙重國籍

11:陶藝才子:蝗方唔會對雙重國籍郁手,「保留進一步措施的權制」以蝗方向來的做法就是「到此為此」。如果學劉佳佳所謂「再有凌厲殺着」,為什麼要留到最後,為什麼現在不亮出來?制裁措施是要制止傷民逃亡潮,如果到時「有畫面」俾國際睇到大把傷民走,蝗方再制出措施已是太遲,挽救不了對形象和面子的傷害。黃、藍雙方都應該唔好出聲,以免有人撥火,煽動雙方情緒,應該當成係「經濟問題」。雙重國籍在《基本法》一早有聲明,但《國安法》及蝗方自己話「《中英聯合聲明》已是歷史文件」,令BNO成為米帝可以行使自己《國籍法》權力的 updated 的文件。

魔:前部份同意,尤其是藍C唔好咁出力,最好送班黃C一程就好。後部分唔同意,始終蝗方未有正式官方宣佈「《中英聯合聲明》已是歷史文件」,就算係,究竟呢句話係「事實陳述」,定係意指「《中英聯合聲明》經已失效」?但《中英聯合聲明》乜唔係經已通過《基本法》而落實咩?究竟《中英聯合聲明》在今時今日的重要性係乜?

12. 關趕屍:因為無咗雙重國籍而無咗投票權其實問題不大:如果係藍C,因為DQ等已撥亂反正,所以藍C的一票已不再重要;而因為「愛國者治巷」,黃營支持者更是無「心儀的候選人」可投。而且決心要走的人,你話佢「無得再返嚟」,其影響力又是否咁大呢?

魔:「投票的影響力」的問題早已存在,不應視為是否要移民的考慮點。將「無咗雙重國籍」導致「無咗投票權」來炒話題,又只是黃營文宣技倆而已。關趕屍講到傷民「好有決心要逃走」的傷民意志堅定,有無雙重國籍唔係重點,但佢似乎失咗憶,在節目內佢自己都有講「回歸好多人回流」,真係同「(貌似)好有決心要逃走」的傷民一樣,最喜歡「買保險」,「抗爭意志」是會隨形勢(尤其是經濟情況)而改變的。

13. 湯樓神:現在以BNO5+1過去米帝的傷民都是以難民身份去,而唔係以移民身份去。國家收移民係吸納對自己國家有用的人,除非你係投資移民出走,蝗方才會保留雙重國籍,而唔會係難民。

魔:湯樓神愈講愈糊塗,傷民BNO5+1去米帝是否「有足夠錢」做投資移民,只有米帝知;蝗方點會知道,又批返個雙重國籍出去,歡迎你在米帝「洗完黑錢」,再帶返啲錢返嚟呢?

14. 趙乳落:雙重國籍本來是靈活處理的精神,好似韋小寶咁,遊走於國際,好多高官都有。問題是現在雙重國籍牽涉到意識形態、政治鬥爭。高官方面可能要克制一下,但以普通市民來說,蝗方未必會做到咁嚴厲,因為你趕走咗班巷人再取消國籍,佢地會在外國埋怨蝗方。蝗方應該唔會咁蠢,應該會保留返我城的「高度自由」。

魔:蝗方雖然要面子,應該唔係咁在意俾班黃人「埋怨」(轆死時都試過喇!);而且好多公司都唔會俾正職員工出去搵秘撈(除非公司批准),隨時仲要正職公司利益,「高度自由」唔應該包括「食兩家茶禮」的「自由」吧?

第四個話題:在米帝的生活

眾嘉賓(陶藝才子特別用力):777的家庭照是在米國所攝,話777都認在米帝所過的生活(識到老公、仲諗住去米帝買樓退休等),係佢最幸福的日子。

魔:777做乜成日都俾人抽到後腿架?

***

伸延閱讀:

新聞雜評(二百九十九)

中華人民共和國香港特別行政區政府 > 政制及佈地事務局 > 聯合聲明

16 則留言:

  1. //趙乳落:...但以普通市民來說,蝗方未必會做到咁嚴厲,因為你趕走咗班巷人再取消國籍,佢地會在外國埋怨蝗方。
    就算啲5+1黃C喺米國嘈"冇得返",嘈左又點呢邊個會聽,蝗方唔會理以前都一直被黃C鬧開; 本地米腸只會話真奇怪,既然嚟到目標喺做米國人就的起心肝融入啦。

    //眾嘉賓(陶藝才子特別用力):777的家庭照是在米國所攝,話777都認在米帝所過的生活(識到老公、仲諗住去米帝買樓退休等),係佢最幸福的日子。
    777想退休陪仔女啫,仔女喺米帝尾帝大麻國邊處都好,一家人都喺身邊就喺最幸福嘅時刻。

    //陶藝才子:BNO5+1其實是在幫國家及巷方。20幾30萬人走可以促進人力資源替換,
    走咗唐仔嗰啲一球慢慢搣,唔算喺咩人力資源啩。十九才子呢啲反話都聽得多喇。可能喺唔喺最近又想做啲咩生意或代言要蒲頭。

    //湯樓神:如果取消雙種國籍,傷巷就會好亂,到時好多已經有其他國籍的傷民會有反彈的聲音
    有幾亂,又唔喺即刻推晒佢地落海,放棄外籍就得。再唔喺就淨喺取消有米國嘅囉

    //黃黑要走理應好行夾唔送;更加唔好成日掛住鬧,激將法都應該要適可而些,
    走咗之後可以恥笑吓啲無知,鬧或留就真喺唔使了。

    回覆刪除
    回覆
    1. //本地米腸只會話真奇怪

      睇「奇趣馬戲團」

      //一家人都喺身邊就喺最幸福嘅時刻

      777囝囝如果返祖留學, 咁777就會買大灣區樓退休了!

      //又唔喺即刻推晒佢地落海,放棄外籍就得。

      因為建制派都唔少呢類雙籍人.

      刪除
  2. 我有個同事就嚟走,依家成日射波累街坊。

    回覆刪除
    回覆
    1. 最怕就係呢啲「拚賴」嘅人.

      刪除
    2. 九十年代移民潮, 最後一拿到自己同仔女居留權就回流返來, 今次都應該一樣, 真.居英權一到手就會走返來....
      不過今次對手係英帝同共產黨, 會俾您咁著數? 真係小心阿爺落閘英帝立即放狗.......
      我有唔少朋友真係打算用BNO搏呢鋪, 我都唔想佢地死, 不過我唔敢勸佢地了, 只能祝佢地好運

      刪除
    3. //不過我唔敢勸佢地了, 只能祝佢地好運

      哈哈, 「寧教人打仔, 莫教人分妻」 XD

      刪除
    4. //我有唔少朋友真係打算用BNO搏呢鋪, 我都唔想佢地死, 不過我唔敢勸佢地了, 只能祝佢地好運…/

      最緊要叫佢地賣樓(如有), 拎住一千幾百個貢獻英帝

      去到英帝拎住舊錢, 做下小生意, 住個好D既區, 起步順好多

      --Dogdogchi

      刪除
    5. //最緊要叫佢地賣樓(如有), 拎住一千幾百個貢獻英帝

      有青所期望的「樓價跌三、五、七成」不再是夢了!

      刪除
    6. //去到英帝拎住舊錢, 做下小生意
      小生意就免喇,一千幾百個做吓收租霸剝削/接濟吓啲手足仲好喇。

      //住個好D既區
      比較擔心唐仔呢啲掹掹緊, 會唔會住唔慣啲有如重慶大廈式嘅"多元文化社區", 好DD既區又會唔會同蝗國小粉紅做鄰居

      刪除
    7. //做下小生意
      //有如重慶大廈式嘅"多元文化社區"
      //一千幾百個做吓收租霸剝削/接濟吓啲手足

      開返間「無罐頭刀的賓館」俾班落難小天使「自力更生」仲好喇!

      刪除
  3. //可能喺唔喺最近又想做啲咩生意或代言要蒲頭。
    佢一出現喺"城市亂彈"就諗起佢代言嘅移民廣告啦!

    WILL

    回覆刪除
    回覆
    1. 陶藝才子成日話自己同其他移民顧問KOL唔同架!

      刪除
  4. 我認為政府應該除香港永久居民之外,新增一個叫"中國藉香港人"的身份。此身份只限除中國藉外,放棄所有外國國藉的人才能申請。只有"中國藉香港人"才能申請回鄉咭,各種資助房屋,以本地人身份買賣房產,享用公立醫療福利,行駛參選及投票權利等等。

    簡單講,就是從此香港永久居民只能於香港工作和居住,以便好好劃分一等和二等公民的區別。想去做外國二等公民的人,就別想當香港的一等公民了!

    JK

    回覆刪除
    回覆
    1. //只有"中國藉香港人"才能申請回鄉咭,各種資助房屋,以本地人身份買賣房產,享用公立醫療福利,行駛參選及投票權利等等。

      無論點樣落實呢類「國民/區民身份」,似乎都係要先搞定《基本法》再講.

      刪除
    2. 哈哈即喺好似屋企嘅賓賓姐姐咁!公立醫院可以學番米帝要科水三萬幾先可以用都得。

      刪除
    3. 無「區民身份」就無得享有社會福利, 去 book 個正苦體育館打波都要俾正價, 醫療更加唔使講!

      刪除