2021年11月7日 星期日

《魷魚遊戲(Squid Game)》:別人好評我派嬲

魔術師一向是個異類,多人做的自己就偏不會去做:人人哈韓,魔術師就完全睇泡菜劇,電影都只係稍稍睇吓,多數的觀後感都係覺得不外如是,言過其實(包括《屍殺列車》)。自從裝咗 Netflix 之後,先有機會睇多咗幾套泡菜劇(例如《Sweet Home》)和電影(例如《韓流怪嚇》),不過都係劣評居多。今次《魷魚遊戲》又再熱炒,日日洗版,搞到本來無興趣睇的魔術師都要花上幾小時來完善返個觀影過程,預咗又係過譽的伏片,無期望便無失望,可能會有驚喜呢?「未試過又點知唔得呢?」(黃人腔)。

***

果然,此片之「神」,又係傷民大驚小怪,未見過大蛇痾尿之作。本片又起犯咗《韓流怪嚇》的毛病,就係個男主角的設定實在太乞人憎,魔術師完全代入唔到,唔會對男主角有任何同情。究竟男主角有乜問題呢?

1. 在公司做咗十年之後走去搞工運,將公司當成係員工擁有的(其邏輯跟「暴大是學生擁有的」差相彷彿),俾公司炒魷魚之後仲要怨公司。

2. 之後的人生就是靠賭、靠借、靠偷年邁母親的錢去賭。老母病重都唔知,認真不孝。

3. 當問人借錢的時候,又係句句自稱「我一定會還的」,但完全就無任何行動去認真工作賺錢,仲要搵老闆借糧。是為不義。

4. 婚姻失敗也就算了,老婆帶着女兒改嫁。男主角自稱好鍚阿女,卻是又係靠賭來「賺錢」幫阿女賀生活,份生日禮物當然是愈賭愈縮,極度不負責任。

5. 去到遊戲階段,男主角是如何過關的呢?

第一關,全靠咖喱仔救一命。

第二關,靠自己想到解答。

第三關,靠有為老人與學霸友人想到解救方法。

第四關,靠欺騙有為老人(而有老又將錯就錯放水任由男主角呃)取勝。

第五關,兩個 numbers 選一個都選唔掂,優悠寡斷;跟大隊行卻連前面10幾人都成功行過的第一步都唔識行,左右不分,又係靠友人提示與及其他參加者的犧牲而過關。

第六關,一半靠自己鋪牛力,一半又係靠別人而取勝。

結論就係男主角大約只有1/3的情況係靠自己本領勝出,其餘唔係靠別人幫助就係靠運氣過關,智慧低到無倫。全劇由第一集到結局亦見唔到主角性格有乜成長,人生依然是漫無目的。基本上所有「造就」佢勝利的角色都係白白犧牲,雖然很貼近現實,但就完全無戲劇性可言。如果以魔術師來編劇,倒不如讓要照顧母親和弟弟的「好家姐」活下來,起碼佢係有目的而活,男主角只係在浪費人生,理應早死早着。

你話一向慣於用腦思考,一步一步做好計劃的魔術師點會認同呢位賭性甚重的廢柴主角呢?觀眾代入唔到啲角色,只會覺得齣戲錯漏百出,又點會覺得好睇?唔通坊間好評的群眾都係跟男主角一樣的價值觀?

最後就係魔術師對全劇劇情的吐糟時間:

1. 警察條線主要就只是以間接的方案把謎底告訴觀眾,那些販賣人體器官的支線刪去也無阻劇情發展。

2. 如果要睇殺人殺得過癮,識睇就梗係睇第一關,眾參加者不知就裡便被槍殺時的混亂慌張。一眾外國勢力VIP實在無理由到臨尾兩關才到來現場觀戰吧。另外,幾何面具負責人在劇中大講蹩腳英文,更在對白暗示「魷魚遊戲」乃國際化真人 show,突顯出泡菜仔「祟優媚外﹞的真性情。

3. 個遊戲搞到咁複雜咁大型,理應籌備經時(聘請、訓練班正方圓形三角工作人員都唔少時間喇!),但主辨單位負責人家中門口竟然放上一張魷魚遊戲聯絡卡片就算數,劇情亦似乎講緊負責人只係在現實世界中消失了幾天,完全唔明白個主辦單位係點營運嘅。如果係講富人玩謝窮人,舊 blog 寫過的《殺人慾室(Hostel)》系列所描述類似的「組織」似乎更有說服力。

(網上圖片)

4. 主角贏得大獎,遊戲主辦方竟然就咁俾張 ATM 卡佢提款。照計應該要轉戶口名,幾百億韓圓咁樣「轉數快」算唔算洗黑錢?泡菜國的金融管理、國家安全係咪咁兒戲?

5. 最後就係大魔頭,魔術師睇到最尾真係D咗一聲,使唔使咁似《恐懼鬥室3(Saw III)》中 Jigsaw(Tobin Bell 飾)的造型呀?

(網上圖片)

魔術師評分:70分(100分滿分)

***

伸延閱讀:

《屍殺列車(Train To Busan)》:小人比女子更難養

《韓流怪嚇(The Host)》:國際線成功案例

萬聖節前夕 蘭桂坊灣仔大南瓜現人潮 魷魚遊戲角色大熱 酒吧生意增五成 2021-11-01 14:16:40

【有線新聞】萬聖節前夕,中環蘭桂坊和灣仔都有不少人外出慶祝,其中灣仔有一個大南瓜吸引不少人「打卡」。

萬聖節前夕,南瓜不能少,灣仔碼頭這個10米高吹氣大南瓜數百人來「打卡」。

黃小姐:「見到小朋友交換糖都頗開心,去年與家人均沒外出,反而今年疫情好轉有外出看看。」

小朋友:「好玩(為甚麼?)因為可以送糖給人(送得多嗎?)沒有。」

送不完糖果都不用傷心,可以扮鬼扮馬都同樣興奮。

JAYDEN:「我扮蜘蛛俠(為何扮蜘蛛俠?)因為我喜歡他(有多喜歡?)十萬伏特。」

不止人見到南瓜興奮,Ivy見到都一樣開心。

蘭桂芳無大南瓜,但都一樣熱鬧,韓劇《魷魚遊戲》角色最多人扮。

OTIS:「(為何會扮這個角色?)因為今日去萬聖節。」

她們扮恐怖遊戲的角色都一樣特別。陳小姐:「特別在它不是《魷魚遊戲》,平時玩這款恐怖遊戲時女兒都要跟我一起玩,她比較喜歡恐怖角色,唯有與她一起做,以及今年比較少人扮這角色。」

人流多帶旺酒吧,酒吧業協會說業界生意急增五成,回復到疫情前的水平。

22 則留言:

  1. 個人覺得依套野大賣主要係時間點,其實都好一排 netfilx 無D似返D樣嘅劇出現,講 creative 日本果套 有栖 再天馬行空 講殺人就更加大觀能刺激,反而果套回響仲無咁大!

    無嘅依個世代 債務,生活,令到基層生活透不過氣,仇富,抗爭有錢人 不是香港獨有, 總會勾起好多人嘅共鳴,不邊個唔想特然有個機會有幾億呀!

    回覆刪除
    回覆
    1. //講 creative 日本果套 有栖 再天馬行空 講殺人就更加大觀能刺激,反而果套回響仲無咁大!

      我都覺有栖好睇啲, 仲有大量高質日本波波妹 XD

      //令到基層生活透不過氣,仇富,抗爭有錢人 不是香港獨有, 總會勾起好多人嘅共

      成日話我城肯做唔會餓得死人, 就連唔做都有社福支援, 一樣餓唔死人. 總係覺得貧窮線以下那些要拾荒食二手飯無家那群人, 很多時是自己問題多於社會問題.

      //不邊個唔想特然有個機會有幾億呀!

      考慮到 diminishing marginal utility, 用條命去搏幾百億我就唔會做了.

      刪除
    2. 依套野包到密密實又佬多過囡---點及有栖咁多後生妹,又時時都三點式水着,目測冇D都有E XD

      刪除
  2. 上星期去上堂,講者一講魷魚,個個都有反應,我冇睇過,好在我個仔有“介紹”過,知道係乜嘢事。

    韓劇我真係完全冇興趣,寧願睇大陸劇。

    回覆刪除
    回覆
    1. //我冇睇過,好在我個仔有“介紹”過,知道係乜嘢事
      //寧願睇大陸劇

      我諗你應該係睇CCTVB多 XD

      刪除
    2. //我諗你應該係睇CCTVB多 XD
      唔係,要原汁原味,睇滕信 WeTV, 有啲可以喺 youtube 睇。最近嘅有“御賜小仵作”,“山海情”,“一吋相思”,“功勛”等。
      TVB 有個好大問題:佢唔播原本嘅主題同片尾曲,改用本地歌,完全唔配合套劇。個人認為陸劇嘅主題/片尾曲比本地嘅“創作”高幾班。

      刪除
    3. //佢唔播原本嘅主題同片尾曲,改用本地歌,完全唔配合套劇

      我記得之前CCTVB播《水滸傳》時片尾曲變了胡鴻鈞唱的《飄花》, 情歌一首, 用來講林沖(與妻子)、魯智深(與金翠蓮)、燕青(與李師師)都幾啱 feel, 不過就與故事大橋無關了.

      刪除
  3. 你都好, 可以睇哂魷魚
    我睇第一集, 中間已經瞓咗 …. 之後集數都提唔起勁睇
    反而我睇Queen’ Gambit, 好正, 一路追

    回覆刪除
    回覆
    1. //Queen’ Gambit

      呢套好嘢嚟, 夠哂戲味!

      我的 Netflix 劇集排行榜前五名名是
      1. Dark
      2. American Horry Story
      3. Black Mirror
      4. Sherlock
      5. Queen's Gambit

      刪除
    2. //我睇第一集, 中間已經瞓咗 …. 之後集數都提唔起勁睇

      公司都有好多人,睇1,2集就睇唔到落去....有個大粒佬不停話好睇,係咁問啲細嘅有冇睇,但都無咩人睇得晒,如果唔係個大粒佬係咁推,要人同佢講劇情,應該唔會有人有興趣睇晒套魷魚.....

      刪除
    3. //如果唔係個大粒佬係咁推,要人同佢講劇情,應該唔會有人有興趣睇晒套魷魚.....

      嘿, 大粒佬出到聲你班同事都唔俾面, 西口西面咁, 想玩「炒魷魚遊戲」乎?

      刪除
    4. //嘿, 大粒佬出到聲你班同事都唔俾面, 西口西面咁, 想玩「炒魷魚遊戲」乎?

      所以最後終於有人睇晒.....

      刪除
  4. 其實我只睇左第一集,其他都係屋企有人睇,斷斷續續咁睇到

    //此片之「神」,又係傷民大驚小怪,未見過大蛇痾尿之作。

    其實全世界都係咁
    呢套野真係得天時(疫情,韓流), 地利(netflix), 人和(故事同遊戲都簡單,唔駛觀眾用腦),吸引到大量平時冇睇過類似劇種既觀眾,形成一個潮流,好似唔睇唔得咁,所以先大hit.
    呢類戲種,只係日本都大把。好似n年前既大逃殺,賭博默示錄,近期既有栖

    //一眾外國勢力VIP實在無理由到臨尾兩關才到來現場觀戰

    所以成班人其實都係黎吹水多

    //男主角大約只有1/3的情況係靠自己本領勝出

    男主既性格同開司一樣既廢人性格,不過開司在賭方面就更有才能

    回覆刪除
    回覆
    1. //呢類戲種,只係日本都大把。好似n年前既大逃殺,賭博默示錄,近期既有栖

      大逃殺係真接殺對方,無解謎成份,我就唔會用來作對比。

      //男主既性格同開司一樣既廢人性格,不過開司在賭方面就更有才能

      講人物開司完勝成寄勳(魷魚男主)。淨係睇開司計算落注就知佢唔係亂嚟,而且有信心有執行力;而成奇勳左搖右擺,下賭注無思考過,就是池兄跟坐在馬會門外刨馬經的大叔的分別。

      刪除
    2. 呢類題材,日漫多多都有,不明力量迫人玩遊戲,輸咗受懲罰,例如詐欺遊戲,真實帳號。
      宅男認為我地嘅領域受侵犯。
      點樣講呢,我地平時哩喺一個小圈子,突然有一群外人走入嚟,追捧一啲存在已久(但品質一般)嘅嘢,仲將我地迫出圈外,但熱潮過後啲人又走晒,流低一個爛攤子(連日漫都更多走向呢個方向)。

      刪除
    3. //我地平時哩喺一個小圈子,突然有一群外人走入嚟,追捧一啲存在已久(但品質一般)嘅嘢,仲將我地迫出圈外,但熱潮過後啲人又走晒,流低一個爛攤子

      咁似黃人對蝗民的控訴嘅?怪唔之得咁受傷民歡迎,原來撩起了傷民心中的深層次矛盾。

      刪除
  5. 韓國出品係日本既A貨.....應該叫師夷之長
    日本既文藝產品係真心有錢有閒搞藝術, 係內向, 係為愛好者小圈子服務
    注定係曲高和寡, 成為少數而死忠觀眾既"神作"

    而韓國文藝產業則係為佐創匯,
    會為大眾觀眾口味去調整產品,
    產品出泥係食到大眾, 細品則會乏味

    魷魚遊戲大熱, 講到尾係西鬼無腦,
    日本既遊戲X大逃殺既門檻太高, 西鬼睇唔明/無心機睇,
    魷魚簡化遊戲就無晒觀影門檻,
    廢柴男主因為其他人犧牲而贏可能都有呢方面考慮, 避免佐日本式智計獲勝既觀影門檻高陷阱, 用"探討人性"泥推搪就可以

    香港跟風既O者, 西鬼吹乜好就跟住起哄

    --Dogdogchi

    回覆刪除
    回覆
    1. //避免佐日本式智計獲勝既觀影門檻高陷阱, 用"探討人性"泥推搪就可以

      西片都有好多燒腦劇(唔計《天能》),《Dark》就係一例(不過呢套係日耳曼戲)。跟魷魚類似要解謎的就有我最鍾意的《恐懼鬥室 (Saw)》系列同埋近年的《密室逃殺(Escape Room)》系列。

      刪除
  6. 個個都話好睇, 就一定唔好睇.

    回覆刪除