2021年11月29日 星期一

《英雄本色III夕陽之歌(A Better Tomorrow III)》:逝去光彩不復還,想要爆粗但已晚

人人都講梅艷芳,唔通真係人人都想睇梅艷芳?要湊梅艷芳熱,自不然少不了《夕陽之歌》;由於《夕陽之歌》乃《英雄本色III》的主題曲,結果魔術師的強迫症又發作,先就重溫《英雄本色》頭兩集(又係拜 Netflix 所賜)。

簡單來說《英雄本色》乃經典中的經典,當中不乏經典對白場口(「我唔會俾人用槍指住我個頭」、「我無做大佬好耐喇」),魔術師評98/100。

但《英雄本色II》卻是狗尾續貂之作:

  • 夾硬塞個阿 Ken 出嚟俾發哥「返生」
  • 豪哥(狄龍飾)與龍四(石天飾)人物關係交代不清,角色成長發展胡混,劇情推進兒戲兼犯駁(都係嗰句,杰仔(張國榮飾)都唔係新人,無可能走去做臥底,帶埋證人返屋企
  • 龍四又話自己行走江湖多年,連自己有無殺到人都唔知
  • 在尾帝龍買發瘋嗰段更係睇到魔術師極之不耐煩,唔知點解阿 Ken 好似同龍四好熟咁,兼且浪費不少食物

《英雄本色II》魔術師評50/100。

去到第三集,變返第一集的前傳,夾硬又塞個梅姐出嚟,效果又係點呢?

***

時值1974年,Mark哥(周潤發飾)和某神秘女子(梅艷芳飾)坐同一班機到越南。Mark哥更在入境關口內幫神秘女子執回唇膏,算是有過一面之緣。原來神秘女子不是一般人,不但走私黃金,更和官員有關切關係;但 Mark 哥卻給黑關員留難剝光豬羞辱,偷偷帶入去的美金也幾乎給黑關員吞沒,幸好得神秘女子打點解救。

當時越共就打到來西貢,尾軍撤走(之後幾十年不斷重施故技),張志民(梁家輝飾)為帶走華僑爸爸松叔(石堅飾),走私美金賺錢,結果事敗入獄,人生又添了精彩的一章。阿民的堂阿哥 Mark 哥就係因為造個原因由香港帶錢來到越南「贖走」阿民。Mark 哥和阿民在回家途中見識到「大時代」,就係學生示威暴亂掟土製菠籮,軍隊武力鎮壓,真槍實彈射殺「手無寸鐵」的越式有青。

阿民父親松叔在西貢經營藥材鋪多年,鋪名叫「西貢仁愛堂」。在 Mark 哥跟松叔言談中知道,Mark 哥跟在大陸的父親失散多年,當時又在暈鴿,不能通關無法回鄉尋父;而松叔則收留了一越藉孤兒有青,取名初八。為了要籌錢帶松叔走,阿民帶 Mark 哥去到某夜總會找上黑市帝幣的「新買家」周英傑。原來周英傑就是在關口與 Mark 哥有一面之緣的神秘女子。傑姐忽然之間又唔係「買家」了,反而變身成為阿民的顧問,勸他不要幫軍頭喪邦(南燕飾)走私黑市帝幣。阿民與 Mark 哥話為了松叔,不得不如此。誰叫這裡(越南)不是自己的地方,硬着頭皮賭一鋪都要走。

原來阿民要做的事就是做中間人介紹傑姐給喪邦認識,讓喪邦以黑市帝幣買入傑姐的金葉。對話中得知 Mark 哥叫張志強,而唔係第一集的李馬克,看來本片是第一集的平行時空故事。理所當然地喪邦即時反面,要帝幣更要黃金。阿民、Mark、傑姐以武抗暴,跟喪邦軍團展開激烈槍戰。由於阿民和 Mark 哥只是「初入江湖」,沒有什麼槍戰經驗,見到傑姐雙槍齊發、以一擋百、狂開無雙割草將喪邦軍團殺個落花流水,民與 Mark 都不禁O了嘴。但即使傑姐再神勇,也是好漢敵不過人多;幸好在危急時傑姐友軍來援,制住了喪邦。

經此一役,民、Mark、與傑姐成為生死之交。傑姐仲教 Mark 哥燒槍、送他招牌黑超,又跟阿 Mark 傾訴心事,提及和她一起闖蕩江湖、讓她如此風光的男人,就是已失蹤三年的何長青。

阿民和 Mark 哥要帶松叔由越南「移民」回我城,但松叔卻認為97之後還不是要「回流」越南?看來在松叔眼中中共比越共還要恐怖。初八見松叔對藥材鋪戀戀不捨,便把鋪面招牌拆下來交給松叔,松叔也就給了錢初八,要他看住鋪頭。傑姐到機場會合,幫阿民他們打點,被松叔誤以為是阿民的女友。越南海關以非常不文明的手法割破阿民他們的行李箱,甚至劈開鋪面招牌來「檢查」(也不知可以查到甚麼),嚇得松叔心臟病發,幸好阿民及時找到藥,救回一命。Mark 哥以武抗暴,正對峙間,好在傑姐來救,眾人得以「安心回家」(!)。傑姐要留下來指證那些海關,臨別時阿民強吻了傑姐一嘢,反而傑姐就主動地輕輕親了 Mark 哥一口。

回到我城,阿民和 Mark 哥竟然可以閃電式開了一間車房,真係話都無咁易。同時,阿民他們家中忽然又多了一個阿玲(張可頤飾)的「Mark 哥表妹」來幫手煮飯做家務,兼且一齊留意吓越南船民的問題。過了一段時間,傑姐終於回巷,跟阿民和 Mark 哥「一家團聚」。某次眾人在傑姐旗下的夜總會消遣,Mark 哥為製造機會給阿民與傑姐親近,竟然行苦肉計,故意叫了一枱豬扒來陪酒,認真夠義氣。Mark 哥無意玩3P,製造機會給阿民,但傑姐借酒澆愁,醉了倒在阿民懷裡念着 Mark 哥。

何長青(時任三郎飾)着完草,結束三年流亡生涯,唔返越南卻回來我城,強勢回歸先執行家法,斃了出賣自己給仇家的廢老;同時又以傑姐的名義給阿民和 Mark 哥的車房送上花籃。花籃暗藏炸彈,爆起來雖烤不死阿民和 Mark 哥,但卻嚇死了松叔。炸彈炸阿民和 Mark 哥唔死,何長青也沒再趕盡殺絕,竟然只係捉了二人上飛鵝山講數,要他們離開傑姐。阿民和 Mark 哥唔知點樣可以修復好藥材鋪的牌匾,在松叔靈前痛哭。傑姐來拜祭松叔,決定跟阿民和 Mark 哥「私奔」,逃離何長青的魔掌。阿民製造機會給 Mark 哥與傑姐獨處,唔知點解明明傑姐是來拜松叔,卻又帶了從越南買來的禮物送給 Mark 哥:那「禮物」就是大褸一件。Mark 哥見以越南的氣候來說,大褸應該唔易搵,大受感動。二人情不自禁便一起扑嘢。

傑姐偷偷跟阿民解釋,話自己會跟何長青返越南取回資產,就在那兒跟何長青結束一切恩怨情仇。傑姐希望阿民能夠向 Mark 哥解釋食言唔一齊走的苦衷,並唔係要「出賣」佢云云。

原來何長青的父親是越南日僑,本名田中弘義,真係比登登輝更根正苗紅。阿民將傑姐身在越南的苦衷告訴 Mark 哥,Mark 哥大怒,但唔知點解轉過頭二人已去到越南,返回鋪頭找初八,發現原來初八已經變身成越共兵仔一名。尾帝干預別國內政不果,軍隊開始撤離,何長青找上喪邦,付錢要他幫忙搞證件登軍用機走人,而何長青自己就去取回藏在西貢的資金。

初八找到傑姐,但傑姐只想見阿民一人,於是便帶阿民去赴約。傑姐知道民航會停飛,便把最後班機的機票交給阿民,要他跟 Mark 哥離開。阿民諗住以傷民的身份,應該無事,但傑姐卻說越南正苦要倒台了,誰會理你呢?即是就龍獅政府(英國屬土公民(British Dependent Territories citizen, BDTC))護照傍身都無用,米帝照唔到你。傑姐諗住以性命作賭注,跟何長青「解決一切恩怨」,反正跟 Mark 哥的關係沒希望,倒不如唔好再相見以免痛苦。這時忽然有軍隊走入來逮住二人,想要殺死。初八及時來救,傑姐與阿民脫困,無緣無故的便跟軍隊發生激烈槍戰,給傑姐機會擺出型格槍戰鋪士,表演慢動作射擊。眾人殺出重圍,但阿民卻在逃走時不慎跌出車外,不知生死。

Mark 哥以為傑姐害死阿民,便踩上門質問她究竟有多少秘密,一面跟他好,一面又要跟何長青,是否玩弄感情,隨意害人。Mark 哥更出手掌摑(!)傑姐,十分之唔 cool。傑姐沒有企圖去解釋,只係說是非曲直日後自會明白。Mark 哥沒頭沒腦的拋下狠話,說大家以後不要再相見...但這不正是傑姐所想嗎?初八找回受傷的阿民,又找到 Mark 哥;阿民問起傑姐,Mark 才知道自己是誤會了。

傑姐帶了計時炸彈跟何長青、喪邦去取秘密收藏地點取回資金。喪邦忽然發難叫軍隊偷襲,企圖食夾棍。何長青當然不會坐以待斃,跟傑姐絕地反擊,又展開一輪槍戰。混亂中傑姐中槍受傷,計時炸彈掉了出來,將要爆炸。何長青將炸彈拋向喪押,將他炸飛,再用槍指嚇傑姐。Mark 哥這時出現,對上何長青。二人一輪廢話便展開決鬥,傑姐忽然就變成巷婦女人仔,竟然想勸交話「唔好打」。

何長青的手下出來助拳,開槍暗算 Mark 哥;阿傑幫 Mark 哥擋下子彈,奄奄一息。何長青殺死手下,轉頭想要殺死 Mark 哥,卻被喪邦亂槍打死。Mark 哥擊退了喪邦之後,仲有閒情讓傑姐幫何長青死得瞑目。有如木乃衣一樣的阿民行得走得,追殺喪邦;初八也加入戰團,跟阿民一起力抗喪邦軍團。喪邦駕車坦克想將阿民當豬咁碌,阿民頓時變成一人力擋坦克的 Tank man。Mark 哥將身受重傷的傑姐交給同樣身受重傷的阿民一起逃走,自己則以《狂野時速》的手法將一箱迫擊砲彈綁在電單車上甩向坦克,將喪邦炸死。

眾人將傑姐送到醫院,但因戰事漫延,醫療體系已無法負荷。眾人唯有依傑姐所言,到軍用機場撤離。眾人出示通行證,闖過一眾x有如喪屍的出示通行證登上直升機,初八則留下來找尋家人。最後傑姐就在 Mark 哥懷中香消玉殞。

***

唔好以為「講好XX故事」係做導演的基本功。聽說徐克是個名導演,但印象中魔術師睇過佢執導的電影都多數都係爛,無齣好戲(《刀》、《智取威虎山》算是異數)。可能徐大導都係祟尚我城那種「飛紙仔」、「毫無劇本,邊拍邊想」的「靈活拍攝」文化(見《《禁室殺戮(Don't Breathe)》:小三率兵刧盲翁》),以致角色在故事裡的意義、人物言行背後的思維和動機、甚至係道具本身,都毫無邏輯可言:

1. 阿民的行李箱被越南海關無理破壞,如何善後?在那個時勢,只怕投訴無門,但就算自行想辦法,卻又有何辦法?難道要向海關買一個新的行李箱?

2. 店子招牌明明已被越南海關無理劈爛,何以又能完整地返回傷巷?是拍攝時胡亂加插情節,以致連道具都「唔連戲」?

3. 為什麼會有阿玲造個角色?

4. 龍獅正苦治下的黑警,完全不見影蹤,跟「忠誠勇毅」四字還差很遠。

5. 為何傑姐要從越南買來大褸給 Mark 哥,只係為咗型,而唔怕熱到生熱痱?

6. 傑姐獨自跟何長青攤牌,是為了保阿民與 Mark 哥安全。傑姐咁有義氣,Mark 哥應該大受感動,唔明為何會覺得「唔一齊走」就係「出賣」佢呢?傑姐、阿民、Mark 哥三人只係講埋一啲文青煽情對白胡混過去,完全唔知點解咁男完全唔明白 Mark 哥同傑姐鬧翻的邏輯係乜?

7. 傑姐帶了計時炸彈跟何長青去取款,在車上計時器是97.4、取款前是74.8、槍戰一輪後剩2.8,「字節跳動」時明顯是以秒計。咁在車上的97.4就不可能去到取款時才過了廿多秒吧?時間流逝完全不合比例,也不知這計時器是如何構造的。

又係發哥和梁家輝,本片開始甚有《監獄風雲》第三集的感覺,但一路睇落去卻愈來愈唔對路。劇本、道具唔認真、不合邏輯,缺乏 attention to details,就係本片的死症,可不是求其度些懶灑狗血的場景和煽情的對白就可以蒙混過關的。可能以前真係搵幾個大明星隨意拍些狗屁不通的電影都可以圈到粉絲的錢,但今時今日咁嘅質素只會令人嬲到上鼻哥(鬍鬚曾腔)。

魔術師評分:25分(100分滿分)

***

伸延閱讀:

《監獄風雲(Prison on Fire)》:精彩人生由此起

《禁室殺戮(Don't Breathe)》:小三率兵刧盲翁

信報 2021年11月22日

劉健威 此時此刻

《梅艷芳》

電影《梅艷芳》看得有點失望。

梅艷芳去世二十年不到,其人其事在觀眾腦裏仍然鮮活,少不免和銀幕上的故事和演員作比較,於是發覺闕失不少──其一是電影裏連梅艷芳的日本男友近藤真彥的名字竟然還有所忌諱,替他改了另一個名字;畏首畏尾到這程度,導演有多少發揮餘地?

再者就是「掌摑事件」,也是語焉不詳——連涉及人命也不好說;梅艷芳被人摑了,竟然還要逃亡,是不是有些奇怪?第三,是梅艷芳的政治立場,在當下處境,避而不談倒可理解。

但對梅艷芳「粉絲」來說,由王丹妮飾演的梅艷芳,和真人有着太大的落差。梅艷芳性格爽朗,充滿激情,幼年即賣藝,大半生打滾江湖,一身江湖氣之餘,還帶點滄桑感。王丹妮由人生閱歷到演技,都太青澀了,演繹不出這樣個性強烈的女藝人。

看罷電影,有些「到喉不到肺」,回到家中,雖然很夜,依然上網搜索梅姐生前的種種事跡,然後對她的感情生活和演藝生涯有了更多認識,看得趣味盎然──尤其令人感動和敬佩的是她的最後演出,在YouTube看劉培基訪問,知道她那時身體已羸弱不堪,是以藥物和意志苦撐,才來向知音最後告別,為演藝生涯畫上一個淒美的句號。現實比電影更加動人。

拍人物電影實在有其難度,尤其是主角過去了不久──因為距離太短,許多相關的人物依然在生,重現一些事件,少不了是非和人事糾纏,甚或面對法律後果,這許多考慮,拍電影時不免綁手綁腳;於是我想,真要呈現梅艷芳其人,拍套深入的紀錄片是不是比拍套劇情片好得多?

也許我太天真了,現實是,拍紀錄片難道就沒限制?

19 則留言:

  1. 真係講都冇人信,我未睇過英雄本色!

    回覆刪除
    回覆
    1. 唔出奇, 你的觀影口味一向比較另類 XD

      刪除
    2. 可能當年港產片太過“歌頌”黑社會,令我反感,就漸漸少睇。

      刪除
    3. 我城咁多美雄片、人物「傳奇」片,可能都係戲行自已寫返自己啫!

      刪除
  2. 我最喜愛的作品不是英雄本色系列, 是喋血街頭
    可惜當年唔收得, 事後先上神枱。

    回覆刪除
    回覆
    1. 《喋血街頭》有啲似《月黑高飛(The Shawshank Redemption)》, 又係事後上神枱.

      刪除
  3. //偷偷帶入去的美金也幾乎給黑關員吞沒
    有冇寫悔過書呢?

    //甚至係道具本身,都毫無邏輯可言
    //喪邦駕車坦克想將阿民當豬咁碌,阿民頓時變成一人力擋坦克的 Tank man
    冇記錯齣戲喺89年上,嗰邏輯就喺呢度啦XD

    //也許我太天真了,現實是,拍紀錄片難道就沒限制
    記錄片喺真實呈現,冇得話用藝術去推卸責任,放喺咩國家地區都喺會比劇情片限制更大啦,真喺天真定喺又要抽下水呢

    回覆刪除
    回覆
    1. //有冇寫悔過書呢?

      應該唔使寫悔過書, Mark 哥除咗褲補飛 XD

      //真要呈現梅艷芳其人,拍套深入的紀錄片

      我想問點拍梅艷芳的紀錄片? 唔通有掌摑事件「案件重演」(動新聞再現)? 如果只係叫在生的朋友出來 comment, 人人大讚一番, 又有什麼睇頭呢?

      刪除
    2. //如果只係叫在生的朋友出來 comment,
      搵呀梅媽同劉基基一齊訪問就正囉XD
      劉食家都似喺想話冇得講鹿死唔夠深入,咁最好問米搵呀鄧李楊喇

      //掌摑事件「案件重演」(動新聞再現)?
      加幾個剪影出嚟關仁隱事咁俾大家估估吓

      //王丹妮由人生閱歷到演技,都太青澀了,
      有邊嗰會有類似嘅人生閱歷呢?諗黎諗去最接近喺張柏芝,可惜人哋喺大6搵真銀湊仔

      刪除
    3. //搵呀梅媽同劉基基一齊訪問就正囉
      //加幾個剪影出嚟

      搵埋大貓的客戶經理 XD

      //諗黎諗去最接近喺張柏芝

      特衰膠官可以動之以情(狗仔隊已被消滅),「特事特辦」玩免檢通關救影壇。

      刪除
  4. 無聲戲禁室殺戮確係超緊湊,用夜視表達黑得嚟又睇得清。低成本高水準。

    回覆刪除
  5. 越高分的電影影評卻越短, 越低分的卻寫的越詳細, 怪怪的

    回覆刪除
    回覆
    1. 有乜嘢覺得奇怪?本文標題就是寫《英雄本色III之夕陽之歌》,英雄本色第一及第二集只係搭單講吓,文字比例當然唔同。

      我都有俾高分而且又詳細的例子:

      摩摩電影節之《無雙(Project Gutenberg)》:去到極致唔係講咁易

      《詭打牆(Circle)》:一人一票真普選

      刪除
  6. 我覺得80-90年代既HK電影係特別好睇,可能係故事內容吸引
    而家睇都覺得好睇,睇過又印象深刻既係秋天的童話及縱橫四海
    都係在公司的中午電影台隨播
    由於我無真正經歷過香港70-90年代,因為年齡還小
    我好鍾意見到80年代的香港,覺得一切都有希望,繁榮樂觀,付出就有回報的感覺
    而且該年代衣著好睇,型男美女,所以特別覺得80年至90年頭既電影好有美感
    我什至就在youtube睇 香港電台 於1982-1986之間訪問香港人的節目,叫快閃香港

    回覆刪除
    回覆
    1. 其實80年代衣著同化妝都好誇張,劇情就好似同黑社会宣傳咁。

      刪除
    2. //由於我無真正經歷過香港70-90年代,因為年齡還小
      我好鍾意見到80年代的香港,覺得一切都有希望,繁榮樂觀,付出就有回報的感覺

      班有青都係咁諗架喎!

      //劇情就好似同黑社会宣傳咁
      80、90年代時興人物傳記片、江湖片、英雄片、賭片、「衛斯理」式冒險片、功夫片(例如《東方禿鷹》)到後期的古惑仔系列, 點都牽涉到「江湖」、「幫會」, 一定有提及社團組織.

      我就認為係香港拍唔到古裝歷史劇、武俠劇(雖然有過一輪包公潮)、科幻、劇情片, 愛情文藝片又只能打小眾市場, 於是上術「江湖片」就充當了「現代武俠劇」, 變成了六十後所說「歌頌黑社會」的感覺.

      我個人就無呢種感覺, 亦唔會強求「道德正確觀」. 我只會當係睇係金庸小說丐幫、紅花會、天地會以致一眾乜乜派物物派咁, 你都可以話佢地係黑社會幫派, 好多時仲係正派人物添! 但在古裝處境就唔會有「歌頌黑社會」咁嘅氛圍而已.

      可能只有咸蟲大哥那些《警察故事》系列會啱六十後的口味?

      刪除
  7. //我好鍾意見到80年代的香港,覺得一切都有希望,繁榮樂觀,付出就有回報的感覺//

    好多地區都會有一段高速增長期, 一街都係機遇
    撞O岩自己既搏殺期, 上位就事半功倍
    撞唔O岩, 相對上好似努力無回報

    要注意, 高速增長期好多都係十年八載
    撞O岩係好彩, 撞唔中係常態

    鄰近地區
    日本70-80年代可以豪到買起美帝, 後來就遺失20年(其實唔止
    我讀書果陣南韓80年代就亞洲四小龍, 2010年前後三星起飛, 到今日, 發展仲唔錯, 但係睇自殺率日子都唔係過得好好
    日本跌南韓起, 轉折咁"順滑", 我陰謀論既心又按奈不住.....

    地區高速發展期係天時地利人和既總結
    係九星連珠

    有青錯在單純將香港既高速發展期同英帝英明領導劃上等號
    唔識睇下英帝自己都搞唔掂, 仲有由19世紀起既日不落帝國遍佈全世界時區既殖民地各種唔同既實驗田
    就發得一個香港 - 果十幾廿年
    英明神武?

    --Dogdogchi

    回覆刪除
    回覆
    1. //有青錯在單純將香港既高速發展期同英帝英明領導劃上等號

      有青咁多文青,無理幅唔識咩叫「天狗食日」掛?

      //由19世紀起既日不落帝國遍佈全世界時區既殖民地各種唔同既實驗田
      //就發得一個香港 - 果十幾廿年

      就係因為有鄧伯搞改革開放囉!

      刪除