2021年12月23日 星期四

愛巷力強積金

由於魔術師是在10月底返新工,根據強積金玩法,作為僱員是不用為十月份及十一月份人工(分析於十一月及十二月出糧)份糧供強積金嘅,第一份要供的糧期是十二月(明年一月出糧),而公司就需要為魔術師從受僱第一日起供款:

(圖片來源:強積金管理局 > 強積金制度 > 強制性供款, captured on 18 Dec 2021)

由於現在的 HR 做嘢都係烏吓烏吓,魔術師返工無幾耐便叫佢地遞表俾魔術師申請強積金戶口,一如所料果然又要來來回回錯幾次先成事。魔術師印象中只要係牽涉到要填表的,真係好耐未試過一 take 過成功,多數都係對方客服、sales、HR 填錯俾漏資料,要佢地做嘢無錯漏真係難過登天。

出乎意料之外,呢間公司是採用永盲做強積金受託人,參與的是「彩虹計劃」,LGBT味濃。打開永盲網站,其強積金種類之「少」,收費(開支比率)之「貴」,簡單係嚇死寶寶,都唔明點解係強積金業界龍頭第三位(見伸延閱讀):

(圖片來源:永明 > 投資 > 強積金及公積金計劃 > 永明彩虹強積金計劃, captured on 18 Dec 2021)

所謂「少」,真係一眼睇哂咁多,得14個基金投資選擇;仲要唔係巷股基金我城債劵、蝗股基金人仔債券、就係亞洲股票,再唔係就係環球股票、環球債券,就連近年最 hit 的尾股都欠奉,夠哂清一色。係就係愛巷愛國,而且選擇較少、在不能「投白票、廢票」的情況下,即使無乜心儀對象都可以夾硬揀個無咁爛的基金;不過就係難為咗公司班黃人,無得投資尾帝基金真係慘過乜。

至於開支比率「貴」定「平」,魔術師就先以主打低收費的「懶人基金」(即「預設投資策略-65歲後基金」和「核心累積基金」)的收費來跟市場其他參與者作比較,永盲的收費與表現真係唔太理想:

(圖片來源:強積金管理局 > 強積金基金平台 > 「預設投資策略-65歲後基金」與「核心累積基金」, captured on 22 Dec 2021)

魔術師再選香港指數追蹤基金作比較。市場上通常都係追蹤盈富,但在盈富因尾帝制裁事件搞到追蹤失效之後,好些強積金香港指數追蹤基金都改追蹤其他指數,好似永盲就追蹤「富時強積金香港指數」;唔知因為咁另類(投資於 iShares 安碩香港指數基金),開支比率和回報同樣是差強人意:

(圖片來源:強積金管理局 > 強積金基金平台 > 香港(追蹤指數), captured on 22 Dec 2021)

永盲強積金各成分基金(懶人基金除外)又分A類和B類,開支比率以B類較平。魔術師暫時都仲未知係買緊A定係B單位,不過估計應該係B類,因為公司雖然在2000年後成立,但僱員人數多過100人:

(圖片來源:永明彩虹強積金計劃 強積金計劃說明書, captured on 22 Dec 2021)

點都好,理性來說應該係揀開支比率最低的懶人基金,不過由於懶人基金會自動做 asset allocation,魔術師又唔係咁想搞到自己的每月計算太過複雜,所以都係唔揀住:

(圖片來源:強積金管理局 > 強積金投資 > 投資組合 > 預設投資策略, captured on 22 Dec 2021)

同樣地,開支比率第二低的保守基金由於等於存款,始終都會輸通脹,諗完一輪魔術師都係以不變應萬變,跟大貓一樣買返巷股指數基金算了(永盲強積金開支比率第三低)。

(圖片來源:永明彩虹強積金計劃 季報 2021第三季 截至 30/09/2021, captured on 22 Dec 2021)

反正大貓強積金有純正尾股指數基金,收費又平過永盲的大部份基金,做資產配置時將現有個人賬戶的基金轉過去便可以了,於是更加就唔會將大貓強積金整合到永盲了。

(圖片來源:滙豐強積金智選計劃 基金概覽 2021第三季 截至 30/09/2021, captured on 22 Dec 2021)

***

伸延閱讀:

信報 2021年12月15日

MPF美股基金今年吸水91億稱冠

強積金顧問公司駿隆表示,自今年9月至11月,股票資產連續3個月錄得淨流入共68億元,大約有51億元資金於11月流入股票投資組合;亦見成員開始轉入美國股票基金,該類基金暫時成為2021年內最多資金淨流入,約為91.5億元。

駿隆集團執行董事王玉麟稱,雖然股票市場11月表現較差,惟建議強積金成員在調整強積金計劃時,應考慮較長線的投資年期,除資產類別及板塊外,亦應留意所參與的強積金計劃是否能提供目標回報。

宏利為強積金市場龍頭

此外,駿隆公布強積金市場佔有率報告,業界龍頭首三位依次為宏利(26.8%)、滙豐(17.8%)及永明(10.9%)。過去12個月,宏利及永明錄得最多市場佔有率增幅,分別增1.3個百分點及1個百分點,相反滙豐的市佔率下滑最多,達1個百分點。

積金局向立法會人力事務委員會提交強積金制度的實施進度報告,提到11月份共接獲267宗投訴,當中226宗涉及共173名僱主。相關投訴中,以投訴僱主拖欠供款佔最多,共214宗。

2 則留言: