2022年7月23日 星期六

逆工管思維(二十六)之當我係羅拔

 上文《逆工管思維(二十五)之劣幣驅逐良幣》講到魔術師話要走,搞到看守領隊同人治部阿姐D大驚,猛咁話要留魔術師。事實上,魔術師已經好好人,上星期收到 offer 並 accept 了之後便口頭上通知看守領隊,話一星期後會簽約。看守領隊馬上安撫魔術師,話魔術師係 key team member,好想魔術師留低,於是便馬上叫人治部阿姐D來給魔術師「訪談」。

阿姐D問魔術師明明做得好好地,眾管理層和各部門同事都對魔術師有好評,魔術師當然數說了光頭M一輪,一係就偷賴唔做嘢,踢一腳郁一郁,叫嗰樣做嗰樣,連帶嘅配套工夫就唔理、或者做最 minimum,再唔係就做埋啲毫無價值狗屁不通的「同事間考核」。總之光頭M日日扮工有糧支,話就話請佢返嚟幫輕魔術師,但結果就要魔術師成日望吓佢睇唔睇得住條細 team,完全係負資產表現。魔術師細心、寫文、溝通清晰、有交帶、自動自覺預視到要做的工作並提早完成,想別人所想,唔使人問已經可以準備好答案...咁多功能是 set 高了公司條 bar 的,魔術師走咗,公司條 bar 咪又降返低好似以前咁囉 — 最基本的例如電車部寫嘢俾 Marketing 睇,淨係識講「this release」、「next release」,唔知頭唔知路的人真係唔會明白,係魔術師調教返班電車人,要佢地寫清楚係「release version 2.01,20 May 2022 出」之類。公司就係連呢啲咁細微嘅嘢都要 tune,魔術師肯挺身而出做個 role model 改變個 culture,即使由小事做起都好,各部門當然歡迎喇。都係嗰句,如果光頭M係合格的話,魔術師的 role model 又算是甚麼?公司可以俾光頭M過到試用期,即係話佢表現合格,又叫魔術師情何以堪?

仲有就係魔術師本來係呢間公司在2021年經艇仔聘用的僱傭兵,在2022年以後公司政策轉變,變返直接經人治部請人,光頭M就係咁搵返嚟。雖則最近看守領隊話魔術師係 key team member,想轉魔術師做「親生仔」,但人治部卻遲遲未有行動。魔術師搵新工由面試到出 offer 都過完都過完都未見呢間公司的人治部有任何聲氣,彷彿唔提就唔存在,而光頭M竟然可以「親」過魔術師,亦令魔術師呢位「key team member」頗為介懷 — 雖然唔知光頭M人工幾多,但福利假期等一定好過魔術師呢位僱傭兵囉!

人治部阿姐D聽完魔術師數說光頭M一輪之後,竟然提「如果調走光頭M,咁魔術師能否留低」?

今次到魔術師大吃一驚,阿姐D咁都講得出,因為要挽留員工,可以話調就調,即是光頭M在公司是甚麼地位?如果光頭M係「可以被犧牲」的話,咁當初點解又留低佢?僅僅係因為「請唔到人」,所以「多個人多雙筷」,「多個人幫手都係好事」,於是就唔理佢帶來是正影響還是負影響,甚至財務上光頭M的表現值唔值佢呢個人工?雖然魔術師唔知光頭M收幾多,但以在「楓葉國」讀書(咁似舊同事S嘅?),有超過20年相關經驗,又有乜Q19 cert,上工前仲要在勾豬滑雪度假...點睇光頭M都唔會收得平也。

由於魔術師話已經 accept 咗 offer,唔會留低,看守領隊同阿姐D點扭都無結果,只能退而求其次因為「搵唔到人」接替,要魔術師跟新公司講可唔可以再 extend 多一個月,但又係慢咗一步:一來佢地提出呢個要求的時候,都已經過咗幾日,新公司已經準備好合約叫魔術師簽,無理由再改;二來魔術師係頂唔順光頭M至走,無理由要答應再篤眼篤鼻多一個月吧?

其實為咗愈早走愈好,魔術師強烈要求以餘下的5天有薪假期(份僱傭兵合約只有一年12天有薪假,刻薄到爆)抵銷一個星期的通知期,人治部竟然未能即時答應,又要同看守領隊扭一輪,話想魔術師留到最後一天,寧願俾錢buy out 啲年假咁話。魔術師頓感自己變了「羅拔」:34歲的羅拔・利雲度夫斯基(Robert Lewandowski)乃拜仁慕尼黑(FC Bayern Munich)的世界級射手,由於拜仁高層想搵明日之星代替開始年老的利雲,所以拖住佢份合約唔傾唔續,結果利雲公開在傳霉講話自己想轉會去巴塞但拜仁唔俾,唱到拜仁有咁衰得咁衰,拜仁作為德國班霸、世界前列強隊之一,當然不容有員工玩嘢,要利雲準時歸隊操練,直至完成合約;事情鬧咗一輪,直至拜仁搵到新兵代替才放羅拔仔走人(見伸延閱讀)。魔術師即場想發作但諗住仲有份 reference check 要人治部阿姐D填,只好忍咗呢口氣話魔術師已經計好哂做嘢的進度,在最少影響的狀態下離職,希望大家都大家好嚟好去喇。

今日的最新清息係話看守領隊話在隔離 team 搵到後生仔R來頂魔術師個位,直至請到新人為止,於是魔術師「以假抵銷」的計劃也成功達成。R仔個樣都算醒目,話頭醒尾的,應該可以信賴。

又,魔術師最憎就係 reference check,基本上係逼住你同舊公司打好關係才可以走;諗諗吓,好似利雲咁實力是世界公認咁勁,當然唔怕有衰老闆寫衰份 reference letter,但一般工資奴就做唔到,結果就要揸頸就命。

不過又再諗,點解依家啲有青辭職都好瀟灑,又好似唔怕有任何 reference check 咁,究竟佢地個轉工遊戲又係點玩法嘅呢?

***

伸延閱讀:

逆工管思維(二十五)之劣幣驅逐良幣

信報 2022年6月8日

咖哩略 體盡中西

「仁」心已死 決裂必至

《一代宗師》的梁朝偉講過「只有眼前路,沒有身後身」,誠如波蘭球星羅拔利雲度夫斯基(Lewandowski)的當下處境。這名拜仁慕尼黑中鋒畫公仔畫出腸,講到明寧願反面,也要離隊他投,自斷後路。既然如此,拜仁又何必苦苦糾纏,放過別人,也就是放過自己。

「忠誠和尊重較生意更重要。」今季歐洲金靴獎得主利雲度夫斯基接受祖國傳媒Onet sport訪問時單刀直入,開門見山表示:「現在我只想離開拜仁,最好的方式是一齊解決問題。」

「過往多年我一直鞠躬盡瘁,全力以赴,惟那團火已經熄了,我想離隊為生命尋找更多的激情。」這名波蘭中鋒去意已決,繼上周與高層隔空駁火後,再次公開要求拜仁放行,並強調非「君」不嫁,「除了巴塞隆拿,不會考慮其他報價,我已在西班牙買樓,也能說一點西班牙文。」

勉強無幸福,利雲度夫斯基暗嘲球會「反轉豬肚」,又直言拖下去對雙方也沒好處,「假如其他球員見到今日發生在我身上的事情,還敢加盟拜仁嗎?我在這裏度過了8年美好時光,就算有傷在身,有需要的話也會上陣殺敵,只希望結局是好來好去。」

或買斷合約

怕人家身在曹營心在漢,拜仁主席希拿(Hainer)毫不退讓,實行強硬應對,「他有合約在身,合約就是合約,他不該對外表態,至少我不會這樣做。」然而,「羅拔佬」表明心跡後,有傳拒絕參加季前集訓,最壞的打算是自掏腰包,斥資2400萬歐羅買斷最後一年合同,果然有錢就是霸氣。

「我不擔心他會離開,也相信下季他仍會効力拜仁。」希拿斬釘截鐵排除轉會的可能性,「一來球隊會挽留最好的球員,二來球隊不需要為錢賣人。」球場如商場,說不定拜仁這招只是拖字訣,事關斟介利物浦前鋒沙迪奧文尼(Mane)被嫌出手低,又向巴塞企硬要求4500萬歐羅轉會費,再加上本土翼鋒基拿比(Gnabry)亦受國外豪門青睞,此刻「三」頭不到岸,當然不敢貿貿然大開方便之門。

平心而論,即使利雲度夫斯基自2013年以來只曾倦勤24場比賽,但8月就滿34歲,已經步入黃昏之年,拜仁趁機改朝換代未嘗不是好事。再說,「羅拔佬」於2018年2月聘用著名經理人薩哈維後,幾乎每年夏天均與豪門眉來眼去,亦曾差點過檔皇家馬德里,分手不是預期之內嗎?

人情與道理

所謂無功都有勞,這名波蘭國腳由多蒙特成「仁」後,幾乎每場射入一球,橫掃8屆德甲、歐聯、世冠盃和德國盃等錦標,絕對是延續王朝的核心支柱,反正「唔係等錢使」,做個順水人情,豈非更能贏得人心?當然,人情還人情,數目要分明,作為全德國財力最雄厚的球會,只要願意推開談判大門,聽取所有買家的報價,哪怕「羅拔佬」之後仍堅持非巴塞不投,民意亦會自然逆轉,免得兩敗俱傷。

由處理前帥費歷克(Flick)、中堅謝路美保定(Boateng),到當紅炸子雞艾寧夏蘭特(Haaland)等連串敗筆,連日來需由上頭開腔還擊「羅拔佬」,突顯拜仁體育總監沙歷咸美斯(Salihamidzic)無能失責,力有不逮,導致局面覆水難收。不過,緣份已盡,努力也徒然,世事往往是錯有錯着,揮別錯的人,才能和對的人相逢,不是嗎?

信報 2022年7月20日

球千仞 場內場外

巴塞算點先? 買人唔使本!

西甲豪門巴塞隆拿疫情下爆發債務危機,近18個月一邊欠債一邊簽人,至今羅致11名球星之多(見表二),連皇家馬德里、曼城恐也無如此「財力」、「魄力」!巴塞會長拉樸達(Laporta)周一在美國豪言:「接下來買後衞,將球隊變成球壇典範!」

球千仞早在十多年前已發現怪象,有電視財仔廣告:男主角帶女友旅行,臨上機發現銀両不夠,於是在對方慫恿下打電話借錢搞掂,最終換來一個香吻。當時不禁心想:豈有如此使錢觀念?萬一回程落機分手,儍仔豈不獨力還錢?

拖1.2億轉會尾數

後生仔情到濃時都算,想不到堂堂巴塞隆拿更離譜。英國《太陽報》引述《馬卡報》去年初財務報告,原來巴塞拖欠轉會費達1.26億歐羅,影響球會多達19間。最大筆「拖數」是2018年以過億歐羅買利物浦的菲臘比古天奴(Coutinho),卻有2900多萬尾數未找(見表一)。

巴塞隆拿的財技已漸漸露出水面,靠球會歷史作招徠,令一些仰慕之輩上門,今夏自由身加盟的車路士中堅安達斯基斯坦臣(Christensen)就是例子,他在小學作文《我的志願》寫道:我希望將來成為職業足球員,夢想為巴塞隆拿披甲。難怪,他上季一直堅拒續約,等到夏天一圓兒時夢想。

豪門勁旅最歡喜有夢想的新星,那意味着可以調低薪水和轉會費。11名近18個月羅致的球星中,大多數都不是為錢而來,像巴夫韋迪本身是富豪,只為一嘗為巴塞出戰滋味;回巢的老將丹尼爾艾維斯,一方面為爭取參加卡塔爾世界盃,另一方面也為支持老友教練沙維(Xavi)。

拉樸達在不斷按計數機,他最愛簽已滿約的球星,一旦加盟後有表現,就能出售賺回一筆。荷蘭國腳迪比(Depay)、艾歷加西亞、奧巴美揚都是例子,就連名氣欠奉的巴夫韋迪,近日也得到荷甲阿積士看中,多多少少帶來幾百萬歐羅收益。

巴塞隆拿可以一路叫窮,一路周圍買人簽人,今夏羅致拉芬拿比洛尼、羅拔利雲度夫斯基(Lewandowski),合共燒掉1億多歐羅!令陣中多達7名前鋒之多,如此「豪華」的攻擊線,連皇家馬德里、曼城都自嘆不如,只有巴黎聖日耳門和利物浦能比擬。

「我們要有不同類型的前鋒,利雲度夫斯基就是入球機器,我們還有安素法迪(Fati)、費倫托利斯(Torres)、奧士文尼迪比利等其他選擇。」拉樸達接受訪問時不禁自豪地說,他還預告買人行動陸續有來,「我們會買人增強後防,讓教練沙維建立足以成為球壇典範的球隊!」

球千仞以為巴塞已忘記安素法迪等青訓好手,這些新人們還有機會正選登場嗎?巴塞今夏更將列基佩治(Puig)、奧斯卡文古沙(Mingueza)等一手培養的球員們放棄,讓各人獨自操練尋找新東家,這樣對待自家產品,實在令人不寒而慄,以青訓聞名於世的巴塞,未來發展令人十分擔憂。

前任巴塞會長巴杜美令球會債務告急,拉樸達儼然救世主般出現,起初使人期待有新財技,慢慢改善赤字情況,如今看來是在耗盡球隊的傳統和未來。這一批懷着赤子之心加盟的球星,包括最近續約的迪比利,他們很快會發現上當,拉樸達並非要重用他們,而是最終要轉售圖利。

7前鋒人滿為患

就拿人滿為患的鋒線為例,利雲度夫斯基和奧巴美揚都是打中鋒,根本是一山不能藏二虎,還不算迪比、費倫托利斯兩位後備之選。側擊方面,迪比利、安素法迪、拉芬夏比洛尼都是好手,教練沙維如何分配好比賽時間?難怪,會方一直在施壓要迪比、法蘭基迪莊接受離隊現實。

巴塞轉會特別麻煩,利雲度夫斯基的加盟手續周一未完成,會方稱是文件出了問題。其實,歸根究柢是一些球星未能離隊下,薪酬空間不足以註冊新球員。一邊請人,一邊趕人,巴塞不久恐被列入「賴皮」豪門名單!

18 則留言:

  1. //最終換來一個香吻。當時不禁心想:豈有如此使錢觀念?萬一回程落機分手,儍仔豈不獨力還錢?

    呢條球生都忽上腦,唔分手就會同條仔一齊還咩,條仔咁耳仔軟(當然是因為其他部位硬左),借嗰刻都預自己孭架啦!再講,就當旅行時唔俾搞嘢,錫到一啖條仔都當自己賺左架啦!唔通同K女過完夜條女唔肯陪埋食早餐就唔找數咩!

    回覆刪除
  2. //只能退而求其次因為「搵唔到人」接替,要魔術師跟新公司講可唔可以再 extend 多一個月
    話調就調(M)之後又話搵唔到人,喺唔喺精神分裂?

    //又,魔術師最憎就係 reference check,基本上係逼住你同舊公司打好關係才可以走
    老細好似知道我想走佬回歸,最近成日話唔想有人走,之前有升職但喺根本冇咩肉食得啖笑想同人治部negotiate都唔得--- reference check喺好煩嘅事,希望佢唔好玩嘢。

    回覆刪除
    回覆
    1. //話調就調(M)之後又話搵唔到人,喺唔喺精神分裂?

      如果調走咗光頭M, 咁條細 team 就係歸我管. 以前我都係睇兩條 teams, 工作量大係因為我認真睇進度睇得緊同埋有 high level of details 啫; 如果好似光頭M 咁揸流灘, 正事唔做做埋啲無謂嘢, 工作量一定唔多.

      相反,看守領隊明知光頭M楂流灘,細 team都睇到甩甩地,俾其他部門投訴,叫佢睇兩條 teams 只會攬炒。所以我走公司就要請人。

      //reference check喺好煩嘅事,希望佢唔好玩嘢。
      我都係咁諗. 尤其是我擺到明話唔順氣光頭M做嘢的態度, 如果公司要玩嘢可以話我唔係 team planer 來的.

      刪除
  3. // 自動自覺預視到要做的工作並提早完成,想別人所想,唔使人問已經可以準備好答案...

    今時今日,想別人所想是難能可貴。


    // 話就話請佢返嚟幫輕魔術師,但結果就要魔術師成日望吓佢睇唔睇得住條細 team,完全係負資產表現。

    我不相信高層沒有看到M的態度。是隻眼開隻眼閉,還是希望依賴您管理他?


    // 「多個人多雙筷」,「多個人幫手都係好事」
    // 公司可以俾光頭M過到試用期,即係話佢表現合格,又叫魔術師情何以堪?

    證明公司要求很低,覺得沒有大錯就可以留。或者沒有人在M的試用期間評估他的表現是否有利項目運作。


    // 雖則最近看守領隊話魔術師係 key team member,想轉魔術師做「親生仔」,但人治部卻遲遲未有行動。

    有些外國,僱傭兵計時薪,人工重...哈哈哈,好過「親生仔」人工好多,但有時限(例如六個月至一年)。所以僱傭兵通常不願做「親生仔」,寧願在相熟的幾間公司輪流轉。


    // 魔術師最憎就係 reference check,基本上係逼住你同舊公司打好關係才可以走

    找新工一定要最近任職那間公司的reference check?那樣不合理。


    // ec君:老細好似知道我想走佬回歸

    離英回港?有美國旅遊警示喎。(一笑) :D

    回覆刪除
    回覆
    1. //我不相信高層沒有看到M的態度。是隻眼開隻眼閉,還是希望依賴您管理他?

      肯定唔係要我管理光頭M,而係要我示範我點做嘢法。所以我同我 team 的例會,光頭M都會一言不發地旁聽;我出的 email on and off 都要 cc 佢 — 似係佢監視我做嘢多啲。
      而結果,明顯佢就學唔到我的...呢個係工作態度、上唔上心(有 attention to details 即係「上心」),抑或只係「當打份工」的態度。態度呢一樣嘢,永遠係唔會唔「識」做,而係「願唔願意」去做,無得教的。以光頭M經常放在口邊的「要保護自己」,可以見得佢嘅主動性係非常之低,不做不錯就最好,所以就係「都係打份工」的態度囉。

      //證明公司要求很低
      //或者沒有人在M的試用期間評估他的表現是否有利項目運作。

      我地係三個月試用期,試用期滿之前看守領隊要問各人對光頭M的表現有什麼看法,我當然有寫我的 comment。看守領隊後來同我講話對光頭M的意見相當兩極,有人話佢做得非常好,有人話佢做得非常差。「好」的意見係跟佢做嘢無壓力,佢亦唔會同人有 conflict - 我聽了之後暗笑,光頭M開會永遠唔出聲,永遠唔 take decision,當然唔會同人有 conflict;而佢作為 project manager 可以連 releaes schedule 都唔 update,吓吓要其他部門(例如 marketing)的同事問到出聲,即係話光頭M係連 release plan 都唔追。佢唔追進度的話,跟佢做嘢當然無壓力喇!看守領隊咁都睇唔出,只係話讚我係 key team member,鍾意我處理事情的 style,賣哂口乖,但就唔會解釋點解 extend 完光頭M兩個月試用期後可以 pass 囉。

      //僱傭兵計時薪,人工重...哈哈哈,好過「親生仔」人工好多,但有時限(例如六個月至一年)。

      正確來說,我是半個僱傭兵。一般僱傭兵福利低但人工高,同埋有期限,工作亦唔需要為公司想太多;而我張 contract 係無期限的,即是類似長工咁,但人工就一般(呢間公司出手出名偏低,所以好多電車仔會走),福利就 minimum;但反而我的工作態度比「親生仔」光頭M好得多,看守領隊話鍾意我的 working style 是因為我會想多好幾步,唔會人地叫我做乜我就做。

      //找新工一定要最近任職那間公司的reference check?那樣不合理。

      起碼在我城這是一個 norm。

      刪除
  4. 人事部都係打份工,根本唔知請翻黎嘅人做唔做倒嘢,總之其他部門話缺人,就拿拿林請人,請完就可以close file塞住人地把口,如果唔係,點可以收倒工呢

    回覆刪除
    回覆
    1. //人事部都係打份工

      其實「XXX都係打份工」是可以用落所有人身上,包括人事部、包括光頭M、包括看守領隊、包括前黃C上司、包括包青天上司、包括妹頭、甚至乎包括貪曾(佢都係話「要打好呢份工」).

      在我眼中「XXX都係打份工」只是用來遮掩「唔好期望XXX做到最好」的婉轉講法,潛台詞就係要「expect XXX 只能做到 minimum requirement」。咁講法,所有企業的 vision 都要掉咗「要做到最好」呢句咁「精英思維」的 statement.

      刪除
    2. 咁負責寫光頭M的Appraisal 的上司責任應該最大了

      刪除
    3. 我從來都唔知點解看守領隊咁迴護光頭M, 請參考樓上回應.

      刪除
    4. 睇漏左覆留言添。
      你上司連啲下屬做唔做倒嘢,都唔識睇,好打有限。呢啲地方,楊提督都係早走早着,遲早會全team被裁。
      BTW, 好少blog 會講職場厚黑管理學,大讚👍🏻👍🏻👍🏻

      刪除
    5. //好少blog 會講職場厚黑管理學,大讚

      講起工作態度, 我仲有一個 topic 可以寫, 等我搵少少資料先.

      刪除
  5. //找新工一定要最近任職那間公司的reference check?那樣不合理。
    //起碼在我城這是一個 norm。

    今日寫點比較輕鬆的。

    我有一個同行朋友,因個人原因已經待業兩年半,早兩個月apply左份工有得2nd int,剛巧我打俾佢吹水講起這事,我問佢係咪寫immediate available,佢話寫自己仲係打緊之前份工...我話:新一派的公司會在你上工後揾你上一份工老細做reference check,我而家同上一份工都係甘,好耐之前有份工有個同事仲試過因爲甘被斷正(之後再講)...既然你已經講左大話,建議是但做一樣:

    1) 2nd int當日,旁敲側擊公司有否此舉動
    2) 和盤托出,稱自己甘樣寫只係想博得一個面試機會

    結果佢用左方法2,成功獲得聘用,並為我呃到一餐飯...而上工後得悉該公司作風頗爲老派,根本不會刻意找上一份工做reference check。

    而之前講過的“斷正”同事,其在與我共事時風評已欠佳,離職後公司也不是立即收到reference check request,而是過了一段時間突然其新雇主打來,查問其履歷之真實性--結果佢在公司只受雇了一年但履歷吹為三年,我老細乜評語都無提,只如實答新雇主實際聘用期只為一年...

    我對reference check的看法是:

    Reference letter一般分人事部無表現評語的流水格式,和直屬上司或老細親自正面評語。如果同上司關係本就欠佳,離職前也不會期望有後者的reference(當然共事時關係好也不一定肯同你寫);至於前者,相信除非你本身就做人事部,否則只要通知期不得罪人事部,獲得一份正常的reference letter幾無問題。而如果你是被公司開除,reference letter上寫上此污點隨時是公司官式要求,你同人事部幾好關係也沒有用。

    所以都係平時自重、打好聲譽爲要,反正其他因素自己也管不了那麽多。

    而新雇主在你上工後揾你剛離職的雇主做reference check,從deal deligence角度出發都無可厚非;但這似乎仍然屬新派管理的做法,較老派的公司不一定有此舉動。

    回覆刪除
    回覆
    1. //新一派的公司會在你上工後揾你上一份工老細做reference check

      我又唔覺關新派定舊派, 而係睇行業同機構規模:起碼咁多年來我做開的都係跨國機構,佢地HR一定有既定 policy 同 procedures 去做 reference check. 好似我即將上工呢間公司的 reference check 就要 referee 評分, 同埋填「如果有機會, 你將來會唔會請返佢」之類的問題.

      //結果佢用左方法2,成功獲得聘用,並為我呃到一餐飯...

      職場上一向都係要睇誠信, 「你呃人」一定無運行.

      //如果你是被公司開除,reference letter上寫上此污點隨時是公司官式要求,你同人事部幾好關係也沒有用。

      呢個亦可能係咁多有青要「創業」的原因.

      刪除
  6. 有些公司的 manager 位需要的正是這種未必有實務能力但會負責接鑊的人 (例如政府的局長, 或足球隊的經理), 這些人其中一個最重要的 requirement 就是 easy going, sociable, 以便旗下部門出錯時大家比面免傷和氣, 並且具有強大的心臟, 不會因自己投入微少而愧於領功.

    這種 manager 多會附有一個工作能力正常而熟悉內部運作的老手, 職位低一級但佔實際工作量九成以上, 甘願做副手的原因或許是不熱衷社交, 害怕面對高層質詢, 或滿足於中層現狀, 結果"寄人籬下"反而感覺比較良好, 這種情況在職場上頗為常見, 尤其是越大的機構便越需要這種人.

    Paul

    回覆刪除
    回覆
    1. 如果「這種 Manager」是指光頭 M,則不敢苟同。佢哋嘅職責能係應該同我一樣。佢係唔會接鑊,一係卸一係駁嘴,做漏野就要我同埋看守領隊提;再唔記得便再提。

      光頭M開親會都唔出聲,完全同意無 presence,我真係睇唔到你所講的「能力」。

      我呢間公司唔大,唔能夠以我以前做開的機構相比。

      感覺上你講緊嘅係另一個人,而唔係我在幾篇文之前形容的光頭 M。

      刪除
    2. Paul講嗰種,咪即係《怒火》個譚耀文囉...
      但做呢類人看似只懂擦鞋,其實心血少啲都唔掂,M完全無表現呢種能力(擦鞋都有技巧的)。計我話佢真係「聞西」咁俾人研究--研究下佢可以有乜工作表現值得講。

      刪除
    3. 咁光頭M點都會「有啲嘢做」的. 佢基本上有啲 project 跟吓, 有開吓會嘅. 不過佢就從來都唔會 confirm 幾時啲嘢可以出到街, 搞到成日俾人追問, 佢又成日耍人「I will get back to you later」, 最後唔提又當唔存在咁... 總之就係 hea 做.

      刪除