2023年4月3日 星期一

魔術師資產配置(2022 - 23年年結)

魔術師是慣常在每個月的第一個星期一作重組,雖獨是4月1日例外,皆因跟返正苦財政年度的交接點是3月31日到4月1日也。跟去年一樣,在檢視投資組合中各個別投資頂目的回報率,順勢將其相關的現金結餘賬目清空。

為照顧新近加入的讀者,魔術師便在此重覆一次「現金結餘賬目」的概念:由於魔術師採用基金法計算投資組合回報的關係,每個投資組合都會有一個現金結餘賬目,以儲起股息與及儘量將年內買賣活動的現金流限制在這現金帳戶之內運作,以免魔術師這個「魔術師基金系列投資者」經常要贖回基金單位或注資,務求能夠提供一個較為可控的額度,不會過度投資。其實 Excel 也有 XIRR 的功能,可以不需現金結餘便可以計到回報率,但 XIRR 只能計到內部回報率,不及基金法同時可以顯示資產淨值與及 accruals,所以魔術師依然喜歡採用基金法去計算投資回報(見《計算投資組合回報》)。

不過,基金法可有缺點,就係由於持有現金的關係,亦意味着每個投資組合未能完全反映股份的升跌幅,會有dampening effect,故此「基金回報」會跟個別投資項目的回報有分別。比較理想的做法就是每年結算時將現金帳戶清空一次,以下情況除外:

1. 複式盈富基金:由於複式盈富的遊戲規則就是將得到的股息即時再投資(「複式投資」),買唔到一手的剩餘資金便放在現金賬戶,留待下一次派息時加起來再複式投資,故此已有「自動清空」機制,不用每年再「人肉清空」。

2. 以股代息:魔術師所有的投資項目都是有得以股代息便會選擇收取股票,所以有得以股代息的投資項目便會在除息後將 dividend accrual 放入現金賬目,待分派股票以再以公司宣布的 reinvestment price 買入,做返個 reversal,所以呢筆「等待以股代息」的現金賬只是一條虛數,不用被清空。

以下各投資項目的回報計算法均以 Modified Dietz method 為依歸,現金流包括股息均以時間加權,務求準確。即是說同一筆股息,在去年4月1日收到和在今年3月31日收到會有不同的權重(當然是去年4月1日收到的股息對年內回報的權重會較大)。另外,為公平起見,魔術師會參照 Global Investment Performance Standards(GIPS),不會計算在本財政年度持有未夠12個月的投資項目,故此不會有「輸在(遲了的)起跑線」或「贏在(提早的)終點線」的事情發生。

資產配置策略2022-23年回報(去年4月1日至今年3月31日,下同)為4.31%,自2016年4月1日開始7年以來複式年回報為+8.40%。上述資產配置比例及回報是包括現金存款(源自工資收入、租金收入、定期存款等);如果淨以投資組合(只包括投資組合內之往來現金賬,不包括儲蓄型銀行存款,下同)劃分,投資項目回報排名由高至低如下,並附組資組合自2016年4月1日起的複式年回報(如適用)。所有投資組合及項目均佔不同比重,亦沒有槓桿成份。可以見到所有投資組合在2022-23年回報為負數(圖表見《魔術師資產配置(2023年3月結)》),資產配置策略之所以有正回報主要是因為「工資、收租及定期存款策略對沖」(苦笑):

A. 複式盈富基金(2022-23年回報:-4.58%,自起始日複式年回報:+2.68%)

1. 盈富基金(02800.HK):-9.25%

Observations 如下:

1. 無嘢好講,疫情橫行,我城正苦又要跟 grandpa 又要搞共存,兩面不是人,民生經濟重創(民不聊生?)!

2. 以股息再買入(複式投資)的確能幫助減低損失。

B. 生活基金(2022-23年回報:-2.89%,複式年回報:+4.62%)

1. 數碼通(00315.HK):+30.61%

2. Interactive Brokers Group, Inc. (IBKR.NASD):+26.19%

3. 新鴻基地產(00016.HK):+23.13%

4. 香港電訊(06823.HK):+5.17%

5. 交通銀行(03328.HK):-4.18%

6. Apple Inc. (AAPL.NASD):-4.91%

7. Microsoft Corporation(MSFT.NASD):-5.63%

8. 英記茶莊 (08241.HK):-6.36%

9. Dropbox, Inc. (DBX.NASD):-6.73%

10. Netflix (NFLX.NASD):-7.52%

11. 港鐵 (00066.HK):-7.62%

12. Citigroup Inc (C.NYSE):-9.42%

13. Sony Corporation (SONY.NYSE) :-11.26%

14. 載通(00062.HK):-13.6%

15. 中電控股(00002.HK):-27.30%

16. Alphabet Inc. - Class C Capital Stock (GOOG.NASD):-25.30%

17. The Walt Disney Company (DIS.NYSE):-26.77%

Observations 如下:

1. 一反往年,科技成份比較吃重的尾股倉位跌幅較大,造就巷股突圍而出,數碼通更以30%升幅高佔生活基金首位,在競爭激烈的電訊市塲實在難得。

2. 投資比重較大的個股有 grandpa 系錢莊膠銀及地產霸新地:在半死不活的經濟氣候,加上又有國家任務下,grandpa 系錢莊股表現差強人意預咗,只望唔好減太多派息;地產霸又係因為之前跌得比較殘,一旦有反彈便形成「升幅可觀」的景象,是否能持續依然要觀察後疫情發展。

3. 中電因發刑警而成為我城倉位表現最差者,好好收息派鐵股搞成咁,實在令人神傷,但再跌下去又會成為「別人恐懼我貪婪」的買入對象。

C. 沉船基金(2022-23年回報:-9.90%,複式年回報:+6.53%)

1. WisdomTree Europe Hedged Equity Fund (HEDJ.AMEX) :+10.45%

2. 貴州茅台 (600519.SH):-0.95%

3. Global X 恒生高股息率 ETF(03110.HK):-1.52%

4. iShares Global Healthcare ETF (IXJ.AMEX):-2.40%

5. Meta Platform Inc. (META.NASD):-4.52%

6. 電訊盈科(00008.HK):-5.11%

7. Vanguard Information Technology ETF (VGT.AMEX):-5.87%

8. Vanguard 500 ETF (VOO.AMEX):-7.56%

9. Amazon.com (AMZN.NASD):-36.44%

10. Telsa(TSLA.NASD):-42.07%

Observations 如下:

1. Telsa 升跌幅度太大,可炒不可揸,不適合魔術師買賣策略。

2. 亦想不到網購及雲技術龍頭 Amazon 會跌36%咁多。

3. 3110 雖然都投資巷股,但以投資高息股為主,息率約有7%,今年埋單只跌1.5%,的確可以減低大市(盈富基金)跌超過9%的傷害。

D. 強制性公積金(2022-23年回報:-8.23%,複式年回報:+0.91%)

1. 滙豐強積金智選計劃 — 恒指基金:+7.13%

2. 滙豐強積金智選計劃 — 智優逸北美股票追蹤指數基金:-4.59%

3. 滙豐強積金智選計劃 — 環球債券基金:-6.46%

Observations 如下:

1. 恒指基金都係跌到過殘,基數低所以反彈便有可觀升幅(以百分比計),無需太驚訝。

2. 畢尾指數基金及環球債券基金亦應作如是觀,睇吓尾帝亂處局幾時加息加到攬炒經濟,又環減息救衰退,到時股債便又會再彈起了。

E. 商品組合(2022-23年回報:-3.52%,複式年回報:+5.34%)

1. 澳洲柏斯鑄幣廠1盎司金塊:+2.6%

2. iShares Gold Trust (IAU.AMEX):+2.35%

3. Aberdeen Standard Physical Palladium Shares ETF (PALL.AMEX) :-30.73%

Observations 如下:

1. 去年疫情持續,打仗亦打到麻木,又有加息因素不利商品價格。唔係臨尾又爆尾帝同瑞士糖大小錢莊出事,黃金隨時連2%都無得升。亦即係話所謂嘅話「黃金用來避險」,避險「搶黃金」係短線情縮,驚完一輪之後班金庸市埸賭民使又會沽金買股了。

2. 只以2022年4月1日至2023年3月31日而論,PALL 實跌35.36%,現時「只」跌30.73%是「有賴」資產配置買賣策略年中渣貨沽貨的「效用」了。

3. 商品組合年中亦有收益是來自純收息的黃金虛弊;但由於虛弊平台好多都危危乎,魔術師亦早已沽消黃金虛弊,有待規範化才再參與吧。

F. REIT組合(2022-23年回報:-13.10%,複式年回報:+0.24%)

1. 順豐房託(02191.HK):+2.77%

2. 置富產業信託(00778.HK):-1.51%

3. 春泉產業信託(01426.HK):-5.10%

4. Omega Healthcare Investors(OHI.NYSE):-5.83%

5. 招商局商業房託(01503.HK):-8.51%

6. AGNC Investment Corp. (AGNC.NASD):-12.55%

7. 三星亞太高息房地產信託(新西蘭除外)ETF (03187.HK):-14.52%

8. 領展房產基金(00823.HK):-17.34%

9. Vanguard REIT ETF (VNQ.AMEX) :-19.33%

10. Vanguard Global ex-US Real Estate ETF (VNQI.NASD):—21.37%

11. 泓富產業信託(00808.HK):-23.46%

12. 越秀房產信託基金(00405.HK):-36.33%

Observations 如下:

1. 廢老股神買入的 STOR 被私有化,組合失去一員猛將。

2. 在息魔魔爪下,基本上全球房託都唔太精精,由MREITS、VNQ到亞太區和傷巷加蝗國收租仔都唔太精神,所以都儲定現金流睇吓有無機儲「別人恐懼我貪婪」。

3. 我城房託不論是領展定係置富呢類民生收租霸亦受疫情困擾,領展仲要玩供股吸水搞到大跌,跌幅最少就是民生收租霸置富。

G. 債劵及現金組合(20222-23年回報:-8.57%,複式年回報:3.23%)

1. Petróleos Mexicanos Corporate Bond PEMEX 6 3-4 21-09-47:+30.86%

2. The GEO Group Inc. Corporate Bond GEO 6 15-04-26:+30.44%

3. Occidental Petroleum Corp OXY 6.95 01-07-24:+2.54%

4. SM Energy Company Corporate Bond SM 6 5-8 15-01-27:+1.24%

5. United States Steel Corp. Corporate Bond X 6.65 01-06-37:-0.03%

6. 香港特別行政區政府於2025年到期的綠色零售債券(03GR2505R/04252.HK):-1.89%

8. Guggenheim Strategic Opportunities Fund(GOF.NYSE):-2.14%

9. PREMIA 中國房地產美元債 ETF(03001.HK):-6.45%

10. Navient Corporate Bond NAVI 6.35 09-15-31:-16.44%

11. AMC Entertainment Holdings Inc Corporate Bond AMC 5 3/4 15-06-25:-20.88%

12. Diversified Healthcare Trust, 6.25% Senior Notes Due 2/1/2046 (DHCNL.NASD):-26.77%

13. WeWork Cos Inc Corporate Bond WeWork 7.875 01-05-25:-31.83%

14. Rite Aid Corporate Bond RAD 7.7 02-15-27:-60.49%

Obervations 如下:

1. 第1位PEMEX債券升幅較大的主要原因是因為老墨正苦拍心口保證有錢還(見伸延閱讀)。

2. 第2位GEO債券升幅較大的主要原因是...Michael Burry 加倉??(見伸延閱讀)。

3. 第10-14位跌幅較大的債劵主要原因都是被 downgrade,慶幸暫時未有 default 情況出現,睇吓能否捱到尾。

4. 實驗性質買入的內房債 ETF(3001)去表現差勁,跌幅甚大,幸好只是小注,損失不大,而且今年內房政策鬆綁,有利企業撲水還債。

5. 其餘縱有個別賺息蝕價的債券,也有可能是受壓於息魔,只要不違約也無資金壓力,則無需低位減持。

***

伸延閱讀:

Mexico FinMin expects Pemex able to handle 2023 debt amortizations, government there if needed(Reuters, March 18, 2023)

Michael Burry's firm takes new positions in Aerojet Rocketdyne, Charter and Qurate Retail in Q3; adds more Geo Group( Seeking Alpha, Nov. 14, 2022 )

魔術師資產配置(2023年3月結)

計算投資組合回報

6 則留言:

  1. 魔兄,

    想請教一下你是如何做資產配置?
    有人就60-年齡=股票比例。
    當然最標準講法係自己的風險接受程度。

    所以想請教你背後的理念是什麼?
    及如何在重新審視投資策略?

    回覆刪除
    回覆
    1. 唔知你幾時開始睇我嘅帖文,我當年應該係在 starforum 投資谷開始玩的。諗返當年初畢業,主要就係月供股票、月供基金等儲蓄方法。年紀輕當然有俾人呃過做儲蓄保,幸好我一向決斷力高,見唔對路斬纜走人,趁早止蝕好過愈蝕愈深養肥班不學無術的保險佬。亦都係我早年寫過,俾班巷女同事在當年置地地牢惠康講咗句「我地都係想有層樓收租」視為「擇偶條件」(公猴洞穴?)而開始潛深修練投資的前因。
      過得幾年,發現月供的攤分作用愈來愈低,投資效用愈來愈低,便和「權權」(starforum 網友,我的中學同學)一齊玩吓期指期權動態對沖,再加埋將儲到的股票和基金「砍掉重練」,變成盈富(long hold,並非複式股息再投資)、生活基金、狗股基金等自家管理的投資組合雛形,成為現時一眾投資組合的基石。
      某年受到人言報一篇文章啟發(我看不出「100-年齡」有任何數學意義,不採用),加上做咗幾年期權發現即使有賺都係辛苦錢,便改用現時之資產配置策略。當初我的諗法是將資產平均分三份,一份股票、一份定息工具、一份係黃金加房託,於是便得出行之有效多年的34;4:28:34. 當然正式來說係要 tune 吓個比例來找出最 optimal 的 config,但我用的是自己錢,唔使同「客戶」交待,總之自己感到舒服說得(畢竟玩 other people's money 係好唔同)。我再將投資配置細分不同主題、目標的投資組合(見每月都有刊出的投資理念)。
      總之好似捉棋或球賽咁,每隻棋子和球員都有佢嘅使命和目的。例如增長系的佈置係點,現金流系的佈置係點(財務自由就是被動收入 > 日常使費加儲備),想用一點如何擺呢一盤棋,練習多啲你就自然會發展出最適合自己性格和生活節奏的投資策略。
      術數命理有云「生我者為印,我剋者為財」;我係水命人,金生水,水剋火;金融屬金,投資利我,水剋火,電車業屬火,是我主動工資來源,錢財為我所用(剋即是管理)。術數命理可以幫人暸解,進而「趨吉避凶」,都係可以考慮學吓增值下自己㗎!

      刪除
    2. 魔兄
      我其實早幾年開始爬你的文。大約2018,那時就係開始搵如何定義投資回報時睇到你的指數式計算方法。 以每單位價格計算你的資產,雖然沒有應用。但其實呢種想法都好有啟發性。

      其實資源配置都有好多方法,條條大路通羅馬,但背後如何做好個feed back 改進先值得思考。

      術數方面真係冇研究。但我都覺得冇得唔信。

      Kit

      刪除
    3. //以每單位價格計算你的資產,雖然沒有應用。但其實呢種想法都好有啟發性。

      要實際應用係要有恒心同執行力,日復日咁去做,唔係個個做得嚟。所以投資心得我唔怕講出嚟大家分享吓,反正要抄功課都唔係咁易。

      //背後如何做好個feed back 改進先值得思考

      睇返我每月計算的 beta,一個月身家升1%的 benchmark 真係唔易達到。唔知點解咁多乜 sir 物 sir 投資顧問 財演 等講到持續地每年 12% 好似好容易咁。

      刪除
    4. 十分認同要執行力。

      我朋友炒股話追求每月賺1% 其實唔易。但我認其實review 個周萬幾雲先比較洽當?股神話3年好似太長。但每月睇好似太短,但以真係好難講。

      刪除
    5. //其實review 個周萬幾雲先比較洽當?

      語音輸入?睇唔明。 XD

      每個月 review 其實係有啲短,一季一次會好啲。但隔太耐好易懶咗就失去咗個動力,都係唔句要配合返自己性格、投資策略、同生活節奏。基本上我每月review 都是小修小補,全沽/新加入股份或債券唔係無,但比較少發生,主要大幅度 review 都係一年一次。

      刪除