2023年4月19日 星期三

有錢唔還賺息差

上文《網購手錶開箱記(2023年3月)》講到魔術師網購了「名錶」乙只,並以大貓 Red Card 付款,除了「首我城貨幣$12,500 會回贈 4%(即$500),之後無上限回贈 1%」,「之後仲有分期計劃,12個月分期「只需」在首月俾哂全期『手績費』(語言偽術,其實即係利息)便可」。

(圖片來源:香港滙豐 > 信用卡 > 簽賬分期計劃, captured on 16 Apr 2023)

假設魔術師於2023年3月15日簽賬我城貨幣(下同)35萬,做12個月分期,每月還$34,566.67,加上第一個月手續費$5,100,2023年5月1日開始找數直至2024年4月1日,息率為2.6664%:

現時魔術師的 Mortgage Link 戶口為3.125%,基本上35萬淨存款都有賺(當然前提係魔術師屬於「有錢唔還住」嘅人,而唔係以分期付款先洗未來錢的月光族):

如果再進取啲,魔術師就用暫時唔使還住嘅錢揼資落「無風險」的尾帝國債。睇返 Interactive Brokers(下稱 IB)的報價,短期債最高息的就剛剛好是6個月後到期 T-Bill,孳息率為5.03%

(圖片來源:IB Trader Workstation > Bond Scanner > US Treasuries > Maturity Date 07/2023 - 04/2023, Exclude Variable Rate, Products T-Bill T-Note; captured on 17 Apr 2023)

以《借定唔借?還得到先好借!(2022年12月)》提及的方法,將6個月的還款額留在 Mortgage Link 以備找數,再將餘下6個月的還款額投資在2023年10月到期的尾帝國債;留在 Morgage Link 的資金可以邊收息邊負責5月至10月的還款,到時10月尾帝國債資金回籠,本金可提供6個月的還款,更取得債券利息回報,又可放在 Mortgage Link 邊收息邊還款直至完結。 計完一輪,假設 Mortgage Link 存款不變,以上計劃大約可收$7273.60(=$3190.10+4083.50)。減去$5,100手續費,以無風險利率賺息差就得約$2,100微利:

如果考慮到12個月短期分期付款可以唔使理 cashflow mismatch,懶少少都可以用呢間保險公司的短期儲蓄保來賺息差:

重點係:

「每年保證回報率4.7% p.a.」是指在保單於2年期滿時的保證回報率,相等於期滿保證總現金價值為總繳保費的 109.7%。而1年期滿時的保證回報率則可高達4.5% p.a.,相等於期滿保證總現金價值為總繳保費的 104.5%。提早退保需繳付退保費用。 

​「WeSave短期高息儲蓄保ST1」為儲蓄保險計劃,並非銀行儲蓄產品。 」

以一年短期儲蓄保來說,雖然風險唔等於銀行定期,亦唔會有存款保障,但我城保險公司遇上財困甚至執笠嘅個案少之又少(不久前有泰加,之前仲有邊間?)。如果魔術師儲35萬一年後就會有約$15,750回報,減去$5,100手續費都有成萬蚊落袋。與上述用尾帝國債的分別就係在於本金35萬會全期12個月鎖死;要退保仲要食 surrender fee;每月還款的現金流就要從每月工資及被動收入扣減,唔能夠算係「真.自給自足」。

另外,由於保單貨幣為帝幣,保險公司收我城貨幣轉帝幣會過水濕腳賺匯率差額。魔術師亦問過保險公司,佢地會收我城結算的帝幣支票,所以如果好似魔術師咁有帝幣支票戶口的話就不妨搵 IB 用平絕全城的匯率轉定錢先。

***

伸延閱讀:

網購手錶開箱記(2023年3月)

借定唔借?還得到先好借!(2022年12月)

沒有留言:

張貼留言