2023年4月5日 星期三

魔術師資產配置(2023年4月)

隨着去年底開始循序漸進調整各投資組合比例(見《魔術師資產配置(2022年10月)》),為日後退休生活作準備的功夫又點止咁少呢?今年年結首先要 review 的就是那些純玩票性質買入,倉位少,絕對投資金額也少,賺唔會發達,蝕唔會死人的個股及當炒ETF,取以代之的是較「正氣」的大市指數 ETF 及不受經濟周期影響的板塊 ETF 及趁行業周期回落買入周期性板塊 ETF(財演、財blog腔:「別人恐懼我貪婪」),炒當頭起的個股及 ETF 就要儘量減少了。其中魔術師只需付低廉年費(或月費)便享用到頂級服務而又沒有壟斷性的生活基金項目,及已完成任務的沉船基金項目都是「功成身退」的例子。

唔好以為做年結係一件容易的事,anything that can go wrong will go wrong - 當年比亞迪(01211.HK)上市時魔術師心大心細無抽到,然後一放絕塵便無入貨;到最近寧德時代(300750.HK)被習大大點名讚揚(見伸延閱讀)卻因為是深圳創業版未能於深港通買入(只限機構專業投資者買賣),1有得睇無得食,唯有退而求其次買ETF;但經尾帝銀行落完盤做完成交才發現有 bug,要魔術師 check 一輪打去熱線同客服姐姐匯報返佢哋個 bug 先安到心(詳情見下文)。原來 debug 真係魔術師的職業病。

本月結算,股票:商品:房託:現金及債劵比例為35.2:4.4:25.9:33.5;依計劃循序漸進將目標比例由 33.7:4.0:27.7:34.6 轉為 33.7:4.0:27.4:34.9。要維持新目標比例就係要減持股票項目及商品項目比例,增持房託、變成現金及債劵項目。以每100萬股票組合計,資金調配如下:

***

魔術師資產配置組合本月持股為:

甲. 股票組合(33.7%)

1. 複式盈富組合

不變。

2. 生活基金

  • 載通(00062.HK):增持,微調投資比重。
  • 交通銀行(03328.HK):增持,微調投資比重。
  • Apple Inc. (AAPL.NASD):增持,微調投資比重。
  • Citigroup Inc (C.NYSE):增持,微調投資比重。
  • Dropbox, Inc. (DBX.NASD):雖然用途非精重要,但每年收費低,可以將投資比重降至零。全數沽清,刪除。自2018年4月2日首次買入起計,連多次買入沽出,以 Modified Dietz Method 計算之 MIRR 為-35.00%。
  • The Walt Disney Company (DIS.NYSE):串流大戰難以大幅度提升盈利,而且每年收費低,可以將投資比重降至零。全數沽清,刪除。自2022年1月3日首次買入起計,連多次買入沽出,以 Modified Dietz Method 計算之 MIRR 為-36.23%。
  • Alphabet Inc. - Class C Capital Stock (GOOG.NASD):增持,微調投資比重。
  • Netflix (NFLX.NASD):串流大戰難以大幅度提升盈利,而且每年收費低,可以將投資比重降至零。全數沽清,刪除。自2020年4月1日首次買入起計,連多次買入沽出,以 Modified Dietz Method 計算之 MIRR 為-8.89%。

3. 沉船基金

  • 貴州茅台(600519.SH):國家政策改變飲宴送禮文化,再無不合理定價,只宜有青收藏(見《大公猴洞穴》)。全數沽清,轉為觀察名單。自2017年10月23日首次買入起計,連多次派息,以 Modified Dietz Method 計算之 MIRR 為251.31%。
  • 越秀交通基建(01052.HK):初心為賺息賺價,但派息不如預期,不如袋咗先。全數沽清,刪除。自2022年10月3日首次買入起計,連派息以 Modified Dietz Method 計算之 MIRR 為33.81%。
  • Global X 中國電動車及電池 ETF(02845):在比亞迪(01211.HK)上市時魔術師心大心細無抽到;到最近寧德時代(300750.HK)被習大大點名讚揚卻因為是深圳創業版未能於深港通買入。有得睇無得食,唯有退而求其次買呢隻ETF,有比亞迪有寧德時代仲打包埋一堆資源股,年收費為0.68%。

(圖片來源:Global X 中國電動車及電池 ETF(02845)官網, captured on 3 Apr 2023)
(圖片來源:阿思達克財經網 > 港股 > Global X 中國電車(02845) > 互動圖表 > 3年日線圖, captured on 3 Apr 2023)

又,魔術師經尾帝銀行網站落盤,落盤前的股票名是正確的「GX CN EV BATT(02845.HK)」,但成交完卻變了「HK:02845 MIRAE ASSET GBL INVMTS (HK) LTD)」,就算出基金公司名都唔係咁離譜成交前成交後兩個名可以唔對掛?

更頂癮的是撳返中文版,股票名又啱返了(「HK:02845 Global X 中國電動車及電池 ETF」),認真神奇!

  • Global X 恒生高股息率 ETF(03110.HK):增持,微調投資比重。
  • Amazon.com (AMZN.NASD):網購、無人商店、閱讀器未能對盈利有具大頁獻,只得雲端發展有睇頭,可以科技股ETF取代。全數沽清,刪除。自2020年4月1日首次買入起計,連多次買入沽出,以 Modified Dietz Method 計算之 MIRR 為-21.67%。
  • WisdomTree Europe Hedged Equity Fund (HEDJ.AMEX) :增持,微調投資比重。
  • JPMorgan Equity Premium Income ETF(JEPI.AMEX):增持,微調投資比重。
  • Meta Platform Inc. (META.NASD):尾帝邪惡洗腦工具,元宇宙唔知做乜。可用但不宜投資。全數沽清,刪除。自2020年4月1日首次買入起計,連多次買入沽出,以 Modified Dietz Method 計算之 MIRR 為32.02%。
  • VanEck Rare Earth/Strategic Metals ETF (REMX.AMEX):新加入。投資於全球稀土供應商的ETF,潔淨能潔靠佢地。Gross Expense Ratio 為 0.53%。

(圖片來源:VanEck Rare Earth/Strategic Metals ETF 官網,captured on 1 Apr 2023)
(圖片來源:Barchart.com > REMX > 3-year daily chart,captured on 1 Apr 2023)
  • Telsa(TSLA.NASD):純粹投機性買入陪大眾癲。全數沽清,刪除。自2021年6月7日首次買入起計,連多次買入沽出,以 Modified Dietz Method 計算之 MIRR 為-1.57%。
  • Vanguard Information Technology ETF (VGT.AMEX):增持,微調投資比重。
  • Vanguard Total International Stock ETF(VXUS.NASD):新加入。低收費全球(除尾股外)股市 ETF,Expense Ratio 為 0.07%,與VOO組成全球股票組合。

(圖片來源:Vanguard Total International Stock ETF 官網,captured on 1 Apr 2023)
(圖片來源:Barchart.com > VXUS > 3-year daily chart,captured on 1 Apr 2023)

4. 強制性公積金

不變。

乙. 商品組合(4%)

1. 實物基金

不變。

2. 虛擬貨幣(非穩定幣)基金

不變。

3. ETF/ETN

  • iShares Gold Trust (IAU.AMEX):減持,微調投資比重。

丙. REIT組合(27.4%)

1. 個別股票

  • 泓富產業信託(00808.HK):增持,微調投資比重。
  • AGNC Investment Corp. (AGNC.NASD):增持,微調投資比重。
  • Ready Capital Corporation(RC.NYSE):增持,微調投資比重。

2. ETF

不變。

丁. 債劵及現金組合(34.6%)

1. 債券基金/ETF

  • Guggenheim Strategic Opportunities Fund (GOF.NYSE):增持,微調投資比重。

2. 定息證券/ETD

不變。

3. 強制性公積金

不變。

4. 虛擬貨幣(穩定幣)基金 

不變。

5. Mortgage Link

減持。

6. 現金活期、定期存款(港元、人民幣)

增持。

***

每月收息系列更新如下:

1月:RC、SRC、CE 5.9 Jul05'24、CE 6.165 Jul15'27、OXY 6.95 Jul01'24、SM 6.625 Jan15'27

2月:OHI、3001、PEMEX 6.35 Feb12'48、RAD 7.7 Feb15'27

3月:16、315、3187、DHCNL、PEMEX 6.75 Sep21'47

4月:3110、778、808、RC、SRC、VTIP、PEMEX 6.875 Oct16'25、GEO 6 Apr15'26

5月:2800、405、1426、1503、2191、OHI、3001、DKL 6.75 May15'25、WEWORK 7.875 May01'25

6月:6823、8、3187、DHCNL、AMC 5.75 Jun 15'25、EPR 4.75 Dec15'26、X 6.65 Jun 01'37

7月:823、RC、SRC、VTIP、CE 5.9 Jul05'24、CE 6.165 Jul15'27、OXY 6.95 Jul01'24、SM 6.625 Jan15'27

8月:3328、OHI、3001、RAD 7.7 Feb15'27

9月:6823、8、778、808、1426、1503、3187、DHCNL、PEMEX 6.75 Sep21'47

10月:405、3110、RC、SRC、VTIP、PEMEX 6.875 Oct16'25、GEO 6 Apr15'26

11月:2800、16、315、2191、OHI、3001、DKL 6.75 May15'25、WEWORK 7.875 May01'25

12月:823、3187、VTIP、DHCNL、AMC 5.75 Jun 15'25、EPR 4.75 Dec15'26、X 6.65 Jun 01'37

每月派息:JEPI、AGNC、GOF、NAVI 6.35 Sep15'31、Mortgage Lin

每月收息表更新如下(每月收息系列以金框顯示):

***

資產配置理念不變如下:

***

伸延閱讀:

Modified Dietz Method:Definition and How It's Used in Investing

大公猴洞穴

魔術師資產配置(2022年10月)

信報 2023年3月8日

寧德時代壯大 習主席「亦喜亦憂」

近年內地電動車電池製造業快速發展,取得世界領先地位。據新華社報道,國家主席習近平【圖】對中國電池龍頭寧德時代(300750.SZ)的領先市場地位表達「亦喜亦憂」的心情,「喜的是我們這一行業走到了世界前頭;憂的是就怕來個大呼隆,先是一哄而起,最後一哄而散。」他指出,對於新興產業,一定要搞好統籌規劃,搞清楚「市場有多大、風險在哪裏」。

保持穩慎 統籌發展與安全

習近平周一(6日)參加全國政協會議的民建、工商聯界委員聯組會議。與會代表之一的寧德時代董事長曾毓群發言稱,寧德時代在全球動力電池的份額已達37%,連續6年全球第一。習近平回應說,對於新興產業,一定要搞好統籌規劃,要防止「一路所向披靡、孤軍深入,最後卻被人兜了底、全軍覆沒」。他強調,國家產業政策一定要穩慎,制定產業政策、推動產業發展都要穩慎,希望中國新能源產業抓住機遇順勢而上之際,也要統籌好發展和安全的關係。

在深交所上市的寧德時代,昨日股價跌1.52%至402.2元人民幣,於「深股通」錄7529萬元人民幣淨走資。

內地已成為電動車電池製造主導力量,據南韓市場研究機構SNE Research發布的1月份數據,寧德時代市場份額穩佔全球第一,比亞迪位居第二,領先於南韓的LG及日本的松下。

不過,內地電池業發展亦受中美關係緊張所影響。福特汽車(Ford)在2月中宣布,計劃投資35億美元於美國密歇根州興建一座電動汽車電池廠,並與寧德時代合作生產電池。彭博引述知情人士表示,中國當局正審查該協議,以免核心技術有可能被福特汽車獲取。

此外,談及金融支持科創時,習近平指出,「我們的一些政策,搞好了是改革的成功,搞不好就可能是腐敗的痛點。決定做一件事情後,怎麼推動起來,還是要好好研究,做好周全準備,必要時先行試點。」他舉例,就像「放管服」改革,「光『放』不『管』不行,跟着就要爆雷。」

對於民營經濟發展,習近平重申,堅持「兩個毫不動搖」、「三個沒有變」,「始終把民營企業和民營企業家當作自己人」。

8 則留言:

  1. 好奇一問
    魔術師會唔會考慮使用包含美國小型股既VTI+VXUS
    或者全包宴既VT
    甚至可以迴避萬惡美帝Withholding tax既英股VWRA去組成全球股票組合?
    因為用VOO+VXUS組合應該會少左美國小型股版塊, 而且費用亦比較高
    https://yp-finance.com/vt-vs-vwra-vwrd-by-cost/
    https://luffydad.com/vwra-vwrd-vs-vt-2013-2020/

    A

    回覆刪除
    回覆
    1. 如果你有留意我的投資組合,你會見到某些龍頭大股與ETF成份股是重覆的,例如 Apple, Microsoft, Google 等。基本上我就係以個股倉位+ETF倉位中不同的比例去微調個股投資及ETF其他成份股的投資比例(例如年前我沽 Visa, Mastercard, 與及IPAY,轉買 VGT 就係將 mobile payment 的個股及ETF淡化成較 generic 的科技股ETF),VOO與VXUS的倉位比例亦作如是觀, VT或VTI或VWRA 的「缺點」就是內建了 regional 比例,自由度少了。

      如果只以環球股票ETF而論(唔需要好似我咁調較投資比例),VT/VTI 都有少許派息,如果如申請 refund 的話我每年都會做,多一個唔多少一個唔少;反之如果唔係做慣退稅、又不太 care 那些股息的傷民,VWRA的確是較佳的選擇(何況仲有派息版VWRD可供選擇)。

      另外,我 search VWRA 出來的都是灣灣文,仲好似內容農場咁篇篇內容都差唔多,令我印象分大減。

      刪除
    2. //另外,我 search VWRA 出來的都是灣灣文,仲好似內容農場咁篇篇內容都差唔多,令我印象分大減。

      之所以有關VWRA嘅文章多數都係灣灣Content farm文係因為嗰邊買UCITS ETF方便過香港好多,好多證券行同銀行都有做複委託,相比之下香港唔係好流行買英國股票,做英國股票嘅行亦好少,因為我自己唔鍾意用broker,銀行嚟講我暫時只係數得出得呢三間:

      大貓(遠古時代留落嚟打電話嗰個海外證券服務,卓越理財先開得,1%佣)
      東亞(500,000成交起錶,冇電話冇網上服務,要營業時間親自去中環總行做買賣)
      DBS(豐盛理財戶口先做得,有網上買賣)

      其實UCITS ETF嘅好處就係有累計型(唔使派息嗰時比銀行過橋濕腳)同埋稅後股息收入比較高
      但買賣方面嘅難度係比較高

      A

      刪除
    3. //相比之下香港唔係好流行買英國股票,做英國股票嘅行亦好少,因為我自己唔鍾意用broker,銀行嚟講我暫時只係數得出得呢三間

      只有IB才最方便,出入金又快,又可以買賣全球股債。銀行食水太深,散戶手續費都蝕死

      //其實UCITS ETF嘅好處就係有累計型(唔使派息嗰時比銀行過橋濕腳)同埋稅後股息收入比較高

      其實呢種 arrangement 幾似傳統基金做法。

      刪除
  2. //當年比亞迪(01211.HK)上市時魔術師心大心細無抽到,然後一放絕塵便無入貨;到最近寧德時代(300750.HK)被習大大點名讚揚(見伸延閱讀)卻因為是深圳創業版未能於深港通買入(只限機構專業投資者買賣),1有得睇無得食,唯有退而求其次買ETF

    1211開頭只是炒概念,尤其07年炒上高位後過埋金融海嘯一直半死不活,TSLA跑出後更淪為恨國黨恥笑的目標--直至四五年前TSLA都要死死地氣嚟大陸設廠1211先慢慢追上(不能否認TSLA的鯰魚效應和對供應鏈的帶動)...呢三年借寧德時代作為「汽車電池的台積電」幫助和自己技術的進步,產品系列更全面(啲大巴賣到全世界),勢頭其實比TSLA更好。買股票都係買將來,基本元素變左就係另一隻股票,我都係呢三四年先長期睇住1211(大市高位會走,低位會入返)而家hold住兩手。而家梗係無疫情前100蚊樓下咁抵,但仍然睇好將來的話,而家入又有何不可?

    香港無得買寧德時代的確可惜。

    2845我都有啲。

    回覆刪除
    回覆
    1. //基本元素變左就係另一隻股票,我都係呢三四年先長期睇住1211(大市高位會走,低位會入返)而家hold住兩手。

      我都有 mon 住,主要睇14天 RSI,低於25可入。

      //香港無得買寧德時代的確可惜。

      監管機構一向怕咗班傷巷班輸抗贏要的巨嬰投資者。

      刪除
  3. 越秀交通基建其實今年初1月時都諗住食正復常買左少少。

    後尾再睇多少少佢開始將其中一條路變reits 套現同埋好似利息開支太高覺得唔太對路先賣。

    回覆刪除