2020年4月9日 星期四

新聞雜評(二百六十二)

今天碌下碌下手機,竟然見到呢張截圖:
(網上圖片)
1. 「為香港所有打工仔,代付他們兩個月工資」
呢句話同「全面封關」一樣咁空泛。點先知道某人係「打工仔」?點先知道某人的月薪係幾多?從MPF戶口逆向計算(僱主僱員各供5%)?咁 cap 咗強積金每月供$3,000(僱主僱員各供$1,500)又點計?自行申報?定代付都有 cap?$30,000一個月,兩個月即係最多$60,000?
然後,魔術師剛起完稿,就見到呢篇新聞:
政府推出1,375億元保就業 最多每名僱員補貼9,000元 特首及司局長減薪一成 2020/04/08 20:07

【有線新聞】政府推出1,375億元,在疫情下救市保就業,當中800億元用來補貼僱主支薪,以每名僱員月薪一半或9千元為上限,為期半年,大、小企業都可申請。另外、政府會減租、減港鐵車費,特首及司局長減薪一成、為期一年
疫情下政府決定推出1,375億元救市保就業,行政長官林鄭月娥指面對史無前例的挑戰,要作出史無前例的回應,她又指:「總值800億元的保就業計劃,這可以說是史無前例的,政府將會向合資格的僱主,提供工資補貼。」
任何幫員工供強積金的企業都可以申請,不包政府、法定機構和政府資助機構,補貼額訂在員工工資的5成,為期半年,上限是工資中位數的萬八元,如果有僱員人工高於萬八元,就是最多取到政府9,000元補貼。政府會分兩期出,第一期不會遲過6月,要由僱主申請,預計幫到150萬個打工仔。
勞工及福利局局長羅致光指:「僱主必須承諾在接受工資補貼期間不會裁員,將給僱員的工資補貼交給僱主,然後加以規限是最直接的做法、最快的做法,他亦要將全數政府給的工資補貼金額放在員工薪酬方面,即是不能用作交租。」
飲食業、建造業、開的士和紅VAN的僱員涉及80萬人,由於他們很多都沒有強積金戶口,政府會推出類似計劃補貼他們的收入,另外還有大約21.5萬個、有供強積金的自僱人士,會有一筆過的補貼。
2. 「任何幫員工供強積金的企業都可以申請,不包政府、法定機構和政府資助機構,補貼額訂在員工工資的5成,為期半年,上限是工資中位數的萬八元,如果有僱員人工高於萬八元,就是最多取到政府9,000元補貼。」
777算唔算即日就「跪低」呢?連同司焗腸減薪就唔使講喇!九牛一毛,反應係慢咗啲,但識擺下姿態都算是有改進喇。主菜係正苦代付一半工資,最多$9,000,為期6個月,即係最多$54,000,放返落何老闆的計劃,即係最多每月$27,000,真係就算壓縮咗時間都 cap 唔到。咁講法,何老闆會唔會袋住先?抑或係半步不讓,缺一個崩不可?
3. 又...正苦呢個計劃,浮動工資的員工又點計?企業出咗糧再實報實銷?唔明。
***
美軍:羅斯福號前艦長克羅澤愚蠢 2020/04/07 22:22

【有線新聞】美國署理海軍部長向航母羅斯福號船員發廣播,批評已被解除職務的艦長克羅澤去信要求上級關注艦上出現集體感染是天真及愚蠢,他其後道歉,總統特朗普稱會介入調解。
決定解除羅斯福號艦長克羅澤職務的署理海軍部長莫德伊,周一早上透過廣播系統向停靠關島的羅斯福號官兵講話。批評被士兵夾道歡送的前艦長,當日是故意向外界洩露請求上級應對疫情的求助信,眾所周知、屬違反軍事法律。
他指克羅澤原本可將訊息保密地通報上級、甚至他本人,但克羅澤並無這樣做,背叛了他、上級和全體船員。又指事件牽涉到有政治立場的傳媒,就會被利用來分裂美軍。
長約15分鐘的講話觸怒艦上官兵、亦引起爭議。有民主黨議員要求即時撤去莫德伊的署理職位。
莫德伊一度發聲明,指會「忠於自己的說法」,但其後改口,指自己不認為克羅澤「天真或愚蠢」,並就言詞向對方道歉。
總統特朗普說未充分了解事件,但會介入調停。

4. 美國署理海軍部長向航母羅斯福號船員發廣播,批評已被解除職務的艦長克羅澤去信要求上級關注艦上出現集體感染是天真及愚蠢
美帝可恥!打壓吹哨人!
5. 故意向外界洩露請求上級應對疫情的求助信,眾所周知、屬違反軍事法律。他指克羅澤原本可將訊息保密地通報上級、甚至他本人,但克羅澤並無這樣做,背叛了他、上級和全體船員。
以販民一向質疑殺人政權的思路來看,前艦長之所以寧願公開通信,而唔係保密向上級呈報,即係話前艦長對個制度「不信仕」,覺得求助會石沉大海,自己會被警告甚或滅聲,被消失、成為浮屍(前艦長在航母服役,要變浮屍話都無咁易)...依家件事通哂天,美帝為免被指控殺人滅口,反而要保障其人身安全,前艦長可謂一啲都唔係 simple and naive 也!
***
公務員擴編制 政府信任度反跌 羅智光:或因增服務「多做多錯」 2020/04/07 13:14

【有線新聞】有立法會議員質疑公務員編制近年不斷擴大,但市民對政府的信任程度卻下跌,公務員事務局局長羅智光指,有可能是政府增加了服務,所以「多做多錯」。
立法會議員田北辰:「這是過去二十年公務員人數,人數就一直上升,對於中央政府、特區政府的信任程度就一直下跌,那我們不就物非所值。」
羅智光:「有可能這些都是坊間一些說法,多做多錯、少做就少錯,所以如果你多了公務員做多了事時,就有多點地方被批評,有可能在田議員表上說的信任程度可能就有點(影響)。」
羅智光又指,因參與社會事件被捕的公務員有40多人,相對18萬公務員是少數,強調有紀律程序處理違規公務員,又相信大部分公務員都恪守政治中立原則。
6. 「這是過去二十年公務員人數,人數就一直上升,對於中央政府、特區政府的信任程度就一直下跌,那我們不就物非所值。」
田二少有無搞錯?邊個話公墓園人數同對中央政府、特區政府的信任程度有 casual effect 架?你估請埋班公墓園都係着短裙仔的妹妹仔乎?
7. (公務員事務局局長)羅智光:「有可能這些都是坊間一些說法,多做多錯、少做就少錯,所以如果你多了公務員做多了事時,就有多點地方被批評...」
DKLM,呢條焗腸仲有無厚顏無恥啲?你做得多就一定等於做得唔好?抑或係暗示刁民當道乜都要搵藉口找碴?多做多錯就會被人投訴,咁唔通 hea 做就唔會俾人投訴?如果你係做得好嘅,自不然有人欣賞,批評聲音有則改之無則嘉勉,乜係一件好難嘅事咩?

42 則留言:

  1. 唔想話佢哋唔做嘢,但實在香港有意無意供唔供強積金/交唔交稅/好多古靈精怪的工作和計薪方法,真係唔係佢呢套新招cover到的,要經僱主唔知點申請點扣,即刻又有傷民話,老闆收咗錢走佬都得架(咁的確係可能出現... )。做乜又唔還原基本步,一次過登記18歲以上每月一人發9000咪得囉...

    靠估:會唔會有一大班自僱人士反正冇嘢做,即刻走去開返個MPF account....

    回覆刪除
    回覆
    1. //做乜又唔還原基本步,一次過登記18歲以上每月一人發9000咪得囉...

      今次係借啲易益僱主

      刪除
  2. //6. 「這是過去二十年公務員人數,人數就一直上升,對於中央政府、特區政府的信任程度就一直下跌,那我們不就物非所值。」//

    政府堅持D反對派係政治取態上不認同政府O米就得

    又, 巿民既"對於中央政府、特區政府的信任程度"係針對高官, 定針對前線公務員?

    又, 對於中央政府、特區政府的信任程度, 唯一對口既係香港港台, 執佐佢先講

    --Dogdogchi

    回覆刪除
    回覆
    1. // 唯一對口既係香港港台, 執佐佢先講

      唔使執, 好似領展咁, spin off 做私營機構就可以順理成章「監察正苦」了.

      刪除
    2. //唔使執, 好似領展咁, spin off 做私營機構就可以順理成章「監察正苦」了

      其實都可以,又可以唔駛比政府白色恐怖,又可以監察正苦
      仲可以上埋市,打倒埋大台,擴大黃色經濟圈,一舉N得

      刪除
    3. //擴大黃色經濟圈

      Yeah, 贊成! 集資上市無難度!

      刪除
  3. 其實大家太過專注於程序如何派錢,事實上只要政治正確就足夠了,有冇用係其次。
    正如專搞破壞,搞對抗,唱衰人嘅泛民議員,反而有6成人投票支持嗎!?
    林鄭算有進步啦,可能有高人指點⋯⋯

    回覆刪除
    回覆
    1. //事實上只要政治正確就足夠了,有冇用係其次。

      咁又係, perception is our reality!

      刪除
  4. 尋晚小弟啲黃wtsapp gp 粒聲都冇,反對派輿論機器又撻唔著,就知道真。市民究竟收唔收貨

    班飯民個句「只係回應到功能組別議員既訴求」真係酸到臭到一個點

    回覆刪除
    回覆
    1. //反對派輿論機器又撻唔著,就知道真。市民究竟收唔收貨

      其實傷民都係吼住正府份儲備, 成日想分身家.

      刪除
    2. //其實傷民都係吼住正府份儲備, 成日想分身家.

      等緊香港破產既一日

      刪除
    3. //香港破產

      有啲咁嘢可以「投機」XD

      三個月港元利率期貨
      香 港 銀 行 同 業 拆 息 是 香 港 銀 行 同 業 之 間 買 賣 港 元 投 資 工 具 所 選 定 的 利 率 。 該 拆 息 ( 一 個 月 至 十 二 個 月 ) 的 定 盤 是 根 據 香 港 銀 行 公 會 指 定 的 二 十 間 銀 行 於 香 港 時 間 早 上 十 一 時 正 提 供 的 報 價 ,剔 除 最 高 的 三 個 報 價 ( 如 出 現 相 同 , 選 取 最 高 的 三 個 ) 及 最 低 的 三 個 報 價 ( 如 出 現 相 同 , 選 取 最 低 的 三 個 ) ,以 該 剩 餘 十 四 個 報 價 的 平 均 值 ( 下 調 至 五 個 小 數 點 ) 作 為 期 間 的 香 港 銀 行 公 會 結 算 利 率 。

      自 一 九 九 七 年 起 , 亞 洲 貨 幣 市 場 不 穩 , 導 致 港 元 利 率 波 動 增 加 。 港 元 投 資 者 對 利 率 波 幅 變 得 更 為 關 注 , 亦 增 加 選 用 各 種 風 險 管 理 工 具 以 作 對 沖 。 此 發 展 強 化 了 利 率 期 貨 作 為 有 效 對 沖 工 具 的 價 值 。

      一 個 月 及 三 個 月 港 元 利 率 期 貨 合 約 是 根 據 港 元 資 金 市 場 的 短 期 市 場 指 標 , 即 一 個 月 及 三 個 月 香 港 銀 行 同 業 拆 息 來 制 定 。

      香 港 期 貨 交 易 所 於 一 九 九 八 年 十 月 二 十 日 及 一 九 九 七 年 九 月 二 十 六 日 推 出 的 一 個 月 及 三 個 月 港 元 利 率 期 貨 提 供 一 系 列 利 率 產 品 , 讓 市 場 參 與 者 可 更 有 效 管 理 利 率 風 險 。

      刪除
    4. 政府大把錢,交薪俸稅、地租、差餉等,投資又交税、做生意又要交梲、物業税,請問遺產税要嗎?應該未有耐破產。

      刪除
    5. 我城是沒有遺產稅的.

      https://www.ird.gov.hk/chi/tax/edu.htm

      刪除
    6. //政府大把錢,交薪俸稅、地租、差餉等,投資又交税、做生意又要交梲、物業税,請問遺產税要嗎?應該未有耐破產
      當經濟差,你提到既税收會先咗。加上派$,政府既外储又缩,有財赤。然後三大評级公司就會出動,評低香港評级。香港公司又相繼比降低評级,拆借资金成本上升,經濟再一步轉差。索羅屍等人又會借投行一齊沽空香港,令股楼重創。呢D就係黃人想得到攬炒既结局。或者仍有人以為自己可從中得利。

      刪除
    7. //索羅屍等人又會借投行一齊沽空香港,令股楼重創。呢D就係黃人想得到攬炒既结局。或者仍有人以為自己可從中得利。

      黃C都係想傷巷冧,再搞到支爆,到時米帝英帝就可以趁亂接管我城(幻想中)。

      所以我 quote 咗利率期貨。

      刪除
    8. 觀乎西方世界仍在文宣挑戰中國,
      中西新冷戰難免

      刪除
    9. //中西新冷戰難免

      我不懂心理學, 只是覺得可能有好些人, 他們的存在意義, 只是要打倒敵人;敵人不存在,這些人也沒有存在意義了。

      刪除
  5. //「保就業」計劃
    //政府提供的工資補貼的計算方法是以工資的五成,以二○一九年第二季的全港工資中位數18,000元為上限,補貼期是六個月,建議分兩期支付
    //所有為僱員作出強積金供款的僱主都符合資格
    //飲食、建造和運輸行業的工人供強積金的比例比較少,所以建議用另外的方法為他們提供一個性質接近的工資補貼,在此會涉及大約80萬人。
    //羅局長:自僱人士五花八門,薪酬完全靠他自己提供和申報,所以基本上亦無從去查。如果屆時我們發現有些個案可能甚至涉及欺騙成分,調查也相當困難。所以在設計向自僱強積金供款人士提供一筆過資助的部分,就要更加簡單,現時基本的初步構思是基於其在二〇一九年有否供款而發放,供款可能也不穩定,所以我們會看二〇一九年的情況而提供一筆過資助(7500)作補助;當然你提到有很多自僱人士可能收取現金為工資,可能因為不欲報稅或其他原因——很抱歉,若不報稅、不供強積金,這次計劃未必幫到他。不過我們知道有些情況相當困難,譬如學校營辦課餘活動,一些音樂、體育或藝術導師,這次因為學校停課,他們沒有任何收入。所以我們亦有一次過資助,教育局會提供一次過資助予學校作為補助。
    //失業人士方面,很多工會、議員提出一個短期的失業援助金,我們亦認真考慮過,但事實上是非常困難,所以決定放寬在綜合社會保障援助計劃下失業人士申請的資產上限,放寬的幅度大概是一倍,讓更多失業人士可以申請,為期六個月。
    //僱主若減薪、裁員,領取的工資補貼便會少了;或之後再裁員、減薪,日後亦會領取少了,甚至要扣回,有所懲罰。如果僱主今日已經裁員、減薪,現時設計的金額實際上會鼓勵僱主重新聘請僱員,甚至可以加回薪金,因日後審查時會看其數字。所以現時的設計是有利於僱主不裁員、不減薪,甚至是重新聘任,甚至加回薪金。
    //支助金額要求全數用於薪酬,亦會公佈公司資料,如果不給予僱員,相信僱員應會有所行動,香港亦有一些非常活躍的工會,相信工會亦會代這些僱員「出頭」,所以並不是很擔心僱主在這個共渡時艱的情況下再去濫用工資補貼
    //林鄭:香港有接近370多萬就業人士,我不能夠說是滴水不漏,但我們已經盡最大努力。強積金計劃裏有150萬人,強積金自僱人士有20萬,然後在三個行業用另一種方法補助工資也有80萬人,然後撇除政府僱員加上法定機構的40幾萬,數目都很大。對於一些受重創的行業,我們會有額外補助。

    上述資料綜合自政府新聞稿

    我覺得個計劃算好,覆蓋率高,簡化條款程序,仲唔分有無受疫情影響,靠自律僱主無需要就唔申請,例如馬會同滙豐都舉左手唔使,慳啲行政費同快左推出都好
    同埋我覺得如果每人派咁樣反而無咁有針對性,保飯碗重要過一次性派飯,同埋計返啲錢都多左攤長左
    公開公司資料俾市民監察應該效率都高啲

    -Z

    回覆刪除
    回覆
    1. 講開派飯,而家疫情影響少左地方有得攞飯,底層班人都受影響,想幫手嘅話可以through類似明哥或銀杏館果啲地方,又或者出街買野時見到有有需要人士,關心一下

      刪除
    2. 其實我覺得呢段期間富商都可以再做多啲,幫到人又改善到形象,唔知注資去防疫基金又得唔得呢:P

      -Z

      刪除
    3. //支助金額要求全數用於薪酬,亦會公佈公司資料,如果不給予僱員,相信僱員應會有所行動,香港亦有一些非常活躍的工會,相信工會亦會代這些僱員「出頭」,所以並不是很擔心僱主在這個共渡時艱的情況下再去濫用工資補貼//

      呢句掂. 要求僱員監察返個僱主, 黃營開咗咁多工會亦應該要做返啲嘢, 以子之矛攻子之盾.

      //銀杏館

      伸延閱讀:
      CoolHim 姐: 愛心抗疫飯盒·認購·銀杏館

      //唔知注資去防疫基金又得唔得呢:P

      我城班富豪是真摘瓜人, 你話呢?

      刪除
    4. 「我城班富豪是真摘瓜人, 你話呢?」
      非常同意!其實真正不過分剝削小市民、與民分利的反而是共產黨,所以當年大家要推翻國民黨而支持共產黨。

      刪除
    5. 但係辛辛苦苦捱返嚟嘅有錢佬就最憎共產黨, 勤勤力力喺傷港係唔會餓死亦有機會發達,睇你懶惰唔懶惰,又要懶又申手又要分,咁就聽乞。

      刪除
    6. //其實真正不過分剝削小市民、與民分利的反而是共產黨,所以當年大家要推翻國民黨而支持共產黨。

      講到殺人政權咁偉大又誇張咗啲, 不過係傷民將民主的「正義」更誇大, 所以顯得殺人政權更邪惡而已.

      //勤勤力力喺傷港係唔會餓死亦有機會發達

      發唔發達都要睇你有無運氣, 不過肯做一定餓唔死, 比上不足比下有餘.

      刪除
  6. 支持樓主的分析,面對天災人禍,有些人只一味認為自己沒錯是人家錯,有些人就能多角度思考,理性分析,不受他人文宣影響。加油!繼續期待你的好文分享。😊👍

    回覆刪除
  7. d立會議員要特首局長減薪,政府話要檢討就話人後知後覺.
    特首局長決定減薪,行會都減埋,到立會就又呢又路,又話要檢討,又話要唔減損去黃色經濟圈.
    叫人減明知,之後一定燒到自己都唔先準備好,咁搬龍門法唔倦架咩

    回覆刪除
    回覆
    1. 直頭on9。帶頭分化社會

      刪除
    2. 條岸Q燒到佢後欄就阿G阿jaw

      刪除
    3. //咁搬龍門法唔倦架咩

      同股市一樣, 升市時就鬥賺得多, 跌市時就鬥「蝕但唔入肉」... 望吓身邊大把呢啲人.

      刪除
    4. 下一輪,燒埋区議會先正路。

      刪除
    5. 區議會會話啲錢已捐哂俾首觸買 gear XD

      刪除
  8. 我讚同150w保就業計劃,領了補助的老闆就不能裁員,又會公開申請名單,以民對民來保障盡量有效,比以官僚機構監督效果好很多。而真正大企業在馬會匯豐帶頭下,四大地產商又是否會冒不可裁員之風險和利物浦式公關災難,去申請補助呢?

    回覆刪除
    回覆
    1. 裁,睇下裁乜員,裁啲勤勤力力家庭負擔大嘅又真係陰公,你話裁啲遲到早退時常攞例假,貪懶走位嗰啲又真係抵裁,之前有風洗盡利嘅不得民心怕且都難逃一劫。
      777洗盡家財,無他嘅,算過反正唔會再連任,冇錢關人隱事,下家理囉。
      肥豬侵今次處理疫情一唔小心就NEXT,上次佢話封紐約城,個巿長即刻出嚟講說話,意思話你封嘅話就必死無疑後果自負咁樣。搞到肥豬侵即縮回封城主意。
      我今日出街食嘢都旺,好食始終多人捧場。

      刪除
    2. 侵侵連任機會可能仲大過爆疫情前,前兩三年睇新聞見過有分析講參選者暴光率同大選結果有關係,受疫情影響,大形拉票活動取消,侵侵日日唔係訪問就出twitter,佢嘅對手連講政綱嘅暴光機會都未必有

      紐約youtuber呢條片都有講下點解侵侵支持率上升

      -Z

      刪除
    3. 拜燈依個疫情時候出嚟或許變拜山,佢樣似染病後實釘蓋。

      刪除
    4. 侵侵關心經濟大過人民衛生防禦意識,死兩萬人濕濕碎

      丁蟹

      刪除
    5. //公開申請名單,以民對民來保障盡量有效,比以官僚機構監督效果好很多

      呢招真係讚。

      //777洗盡家財,無他嘅,算過反正唔會再連任,冇錢關人隱事,下家理囉。

      其實所有有任期的領導人都會傾向短視,由國家都企業管理層都係一樣。

      //Jerry Kowal 我是郭杰瑞

      他的普通話遠好過我 XD

      //侵侵日日唔係訪問就出twitter

      佢又真係幾叻用社交網絡. 本來我覺得蝗國用徵信來公佈政策已經不可意議, 但原東美帝可以將 Twitter 當成是官方新聞網 XD

      //拜燈依個疫情時候出嚟或許變拜山,佢樣似染病後實釘蓋。

      其實 Boris Johnson 出咗院都唔係太精神

      //侵侵關心經濟大過人民衛生防禦意識

      係關心自己能否連任就真.

      刪除
  9. //佢又真係幾叻用社交網絡. 本來我覺得蝗國用徵信來公佈政策已經不可意議, 但原東美帝可以將 Twitter 當成是官方新聞網 XD//

    侵侵簡直出神入化

    我睇佢唔係將TWITTER當成官方新聞網,
    而係將總統身份同個人身份切割
    個人TWITTER 發言不代表官方立場 -- 甚至係侵侵個人把口講出泥都不代表官方立場
    有乜等真係立法簽個乜乜文件先係真

    系言而無信既前科下, 令到佢可以吹水唔抹嘴,
    系TWITTER發表比任何公眾人物, 包括體制內既低層公務員, 或者體制外既名嘴歌星, 可以更無底線

    變佐侵侵既TWITTER 就係一個好好既試風向功具
    大膽吹水, 睇下民眾(支持者)反應好唔好, 好先行, 唔好當粉筆字咁抹佐佢

    我始終認為上位者無信而不立, 作為外人唔明美國國民點解可以接受, 但侵侵系美國民望GOGOGO

    外人唔明個中道理, 就係WORK, 此乃真神也

    --Dogdogchi

    回覆刪除
    回覆
    1. 2016年我說Trump可能會贏。 一個朋友以為我瘋了。 :D

      刪除
  10. //個人TWITTER 發言不代表官方立場 -- 甚至係侵侵個人把口講出泥都不代表官方立場
    //有乜等真係立法簽個乜乜文件先係真
    //大膽吹水, 睇下民眾(支持者)反應好唔好, 好先行, 唔好當粉筆字咁抹佐佢

    殺人政權同777真係要學吓嘢, 成日板起臉咁認真唔得架!

    //2016年我說Trump可能會贏。 一個朋友以為我瘋了。 :D

    可惜估中無獎(除非你去落注) XD

    回覆刪除