2020年4月1日 星期三

魔術師資產配置(2020年3月結)

因疫情關係,魔術師本月各投資組合均直插無水花,認真係有今生無來世。
大洗牌後,佔第一位的竟然是複式盈富(!),收報每單位我城貨幣(下同)$127.97,較上月跌9.82%;第二位的是大反身的商品基金(!!),收報$119.30,較上月跌6.47%;第三位是沉船基金,收報$118.30,較上月跌13.57%。
強積金組合佔第五位,收報$114.90,較上月跌10.43%;第五位是生活基金,收報$113.68,較上月跌12.04%;第六位為房託組合,收報$103.12,較上月跌28.87%,重災區為下跌超過60%的 New Residential Investment Corp. (NRZ.NYSE)。
合格線為債劵及現金組合,收報$92.29,跌22.17%,重災區為各式低評級垃圾債。
金股債全線下跌,就連自住樓的銀行估價也輕微下調。本月資產淨值下跌%,收報每單位$,唯一比較幸運的是資產淨值(身家)前一次的目標,暫時算係不幸中之大幸。呢次經驗再一次話俾魔術師要知足,花無百日紅,資產到咗某個目標之後真係要鎖定利潤,套現又好做期權都好,點都要買個保險,呢啲錢唔慳得。
本月結算魔術師資產淨值(身家)為每單位$13,934,較上月下跌15.54%,回復至2017—18年的資產值。淨流動現金為132.28%(起始日為2016年3月31日),較上1下跌20.56%。

收息類跌幅較大,主因係魔術師硬食了 interest risk、reinvestment risk:在低息的環境下,將股息債息與及薪金儲蓄等現金流投入票息較高的低評級垃圾債及高息房託證券,企圖以較少本金的去打造較多被動收入現金流,過度集中而導致風險增加,呢一點將來要再加留意,調節返自己的要求。

暫時來看,魔術師每月收息組合包括除重災區 NRZ 大減派息9成之外,其餘房託、債劵、ETF、CEF 等均僥倖未見有違約或減派息情況(將來會否出現就仲未知)。雖然賬面值有相當程度的回落,但魔術師又無做孖展沒有補倉斬倉的壓力,資產負債依然是正值,故此暫時可以靜制動,以不變應萬變,先由小修小補做起,循序漸進減低風險,但就不用將一次過將投資組合以低價走貨同人鬥癲。
本月魔術師身家的 beta 值為0.37,correlation 為56.92%,比對上月兩者皆有所上升:

講到近日的斬倉潮,其實最緊要係睇自己的客觀情況,是否真係要斬來減少風險,抑或係自己情緒不安:例如心存僥倖孖展做大咗,即使心知未到一定要斬的階段,但自己的「僥倖」一旦不存在,心中會很不好受,繼而驚慌起來。事實係事情唔發生都發生咗,最重要的是冷靜分析一下問題有幾大,想辦法解決問題,例如證券行(咁銀行呢?)會否要求加按金之類(見伸延閱讀)。
家家有本難唸的經,正如回報率係對自己交代就夠,唔需要同人比較;斬倉亦然:人地點解斬倉可能有佢地自己的原因,自己使唔使驚使唔使斬就要視乎自己的經濟能力、家庭負擔等等,例如唔好用槓桿投資收息供樓養家,錢使咗去仲話「今年輸4-5%根本用上年的息都可補返」;收息時就計槓桿後個數,市值下跌時就計槓桿前的跌幅(見伸延閱讀),亂搬龍門,自欺欺人。總次就係無需要被市場氣氛影響了自己的情緒。總之,做投資最緊要就係要夠冷靜,淡定有錢剩。
***
伸延閱讀:
Seeking Alpha: New Residential Investment declares $0.05 dividend (Mar. 31, 2020 7:39 AM ET)
乜 sir:減息至0%後債基及美股處理手法 #2028
乜 sir:金價避險變兇險, IB隨時CALL MARGIN

18 則留言:

  1. //呢次經驗再一次話俾魔術師要知足,花無百日紅,資產到咗某個目標之後真係要鎖定利潤,套現又好做期權都好,點都要買個保險,呢啲錢唔慳得。

    呢啲說話都係事後諸葛,由金融海嘯開始,如果個市反彈三兩年,而到達目標鎖定利潤,你就冇咗後來八年長升長有的大牛市。今次整體回調,若無做孖展,仍回不足兩年,未有返到你先前「鎖定目標」。

    回覆刪除
    回覆
    1. //到達目標鎖定利潤,你就冇咗後來八年長升長有的大牛市。

      又唔係咁講. 例如今年達標1000萬, 去到盡目標增值100%, 全軍出擊下年要2000萬; 但鎖定800萬, 用200萬去滾同樣的 percentage, 那麼目標就是 1200萬. 呢個可以設個目標唔好咁agreesive 就得.

      刪除
  2. 十年股海盲懵懵 賺粒糖 輸間厰
    持倉腰斬 無處話淒涼
    縱使有日回家鄉 塵滿面 鬢如霜
    獨倚車站赶返工 天陰陰 地濕濕
    默然讀文 惟有涕兩行

    回覆刪除
    回覆
    1. 「上帝要你滅亡,必先使你瘋狂」

      刪除
    2. //十年股海盲懵懵 賺粒糖 輸間厰

      錢財身外物, 又唔使咁上心

      //使你瘋狂

      我幾乎都有衝動去做孖展買內房債, 好在始終忍住手.

      刪除
  3. 最近和Schwab小姐姐討論了幾次稅務問題

    最終結論VXUS和BNDX都要扣稅30%,包括以前的EWS,EWU。

    在思考如何更有效投資美國以外市場

    回覆刪除
    回覆
    1. 你肯定?

      https://advisors.vanguard.com/VGApp/iip/advisor/csa/investments/taxcenter/vgifunds?page=iciFiles

      請看 secondary layout

      以VXUS 來說, >97% 是 foreign source income, schwab 扣30% upfront, 但只要你有1042-S, 便可以根據我寫出來的方法自行向IRS 申請退回 97% 稅. 賓際稅率應為 0.3x0.03 = 0.9%

      刪除
  4. Thanks!

    VXUS:98.74%
    VNQI:48.94%
    BNDX:95.23%

    For ishares ETF, see https://www.ishares.com/us/library/tax

    https://www.ishares.com/us/literature/tax-information/2019-ishares-distribution-summary-icrmh0220u-1067863.pdf
    EWU:98.01%
    EWS:92.57%

    https://www.ishares.com/us/literature/tax-information/qualified-interest-income-qii-percentages-2019.pdf

    It looks government source income is also withholding tax free (i.e. TLT)?





    回覆刪除
    回覆
    1. //It looks government source income is also withholding tax free (i.e. TLT)?

      是的, 所有債息都可以免稅. 如果你的倉位多, 退稅可以幫你慳返唔少.

      申請ITIN:
      假扮美帝公民入領事館做公證(2017)
      成功申請 Individual Taxpayer Identification Number (ITIN)

      填寫報稅表:
      魔術師可以問美帝取回幾多股息陀地(2018)?
      填表問美帝取回股息陀地(2018)


      如何拖延報稅 deadline (normally 15 Jun):
      陀地寬限期(2017)
      Form 6401:美帝稅務局回信

      刪除
    2. 發現入美領館申請護照公證在現時疫情下反而成為最挑戰一環。需要joint account另一持有人一起申請ITIN,暫時有困難。

      先搞一下延期,之後再搞ITIN。再次多謝魔兄!

      刪除
    3. //發現入美領館申請護照公證在現時疫情下反而成為最挑戰一環。

      如果你信得過美帝做嘢無甩漏的話, 你也可以將護照正本寄去, 代替做公證的影印本. 美帝說會將護照正本連同ITIN 的document 一起寄回給你的. 現在疫情嚴重, 你也不會出遊, 護照也沒有什麼用, 寄出去一段時間無問題, 只怕是美帝亂來弄丟了而已.

      ITIN 是個人的.

      Joint account 如何填1040NR 我真係無研究過, 幫唔上你了.

      刪除
    4. 有人試過搵香港入境處做公證都得

      刪除
    5. 魔兄,

      Joint account 綠角 blog有提過,都要自己去嘗試一次。
      http://greenhornfinancefootnote.blogspot.com/2011/06/how-to-get-nra-withheld-tax-refund-for.html

      我看到美國政府twitter催海外美國人返,我驚之後航路中斷,本護照回不了香港。
      https://twitter.com/statedept

      去年可以退還的預提稅大約90美元,所以等疫情緩解家父返到港再去處理ITIN。

      刪除
    6. 綠角數年前不斷叫非美國民一面 claim NRA 30% withholding tax, 一面又以只適用於美帝子民的「個人免稅額」抵銷稅款, 完全不合邏輯, 有非法逃稅暪稅之嫌, 仲要有呆灣開班傳授此等技倆, 也不知是有何用心. 自見識過之後, 呢個人寫嘅嘢我都係有多少保留, 可以參考, 但不能盡信, 最緊要係自己 study 清楚.

      刪除
    7. 我初期在綠角的blog學到很多知識,後期就覺得沒有更多可以眼前一亮之處,而有些觀點太過執著。有關個人免稅額之爭議我也曾旁觀過,我不是稅務專家,當時覺得有些不合理卻不知如何深究。世界上多的是伸手黨,而且最好是別人整好食材不算還要餵入口中,有需求就有供應。

      刪除
    8. //我初期在綠角的blog學到很多知識,後期就覺得沒有更多可以眼前一亮之處

      哈哈 this is diminishing marginal return...

      //世界上多的是伸手黨,而且最好是別人整好食材不算還要餵入口中,有需求就有供應。

      呢個就係點解社會上愈來愈多先場先行的人的原因 - 大家都是伸手黨, 知其然不知其所以然.

      刪除
  5. //例如唔好用槓桿投資收息供樓養家,錢使咗去仲話「今年輸4-5%根本用上年的息都可補返」;收息時就計槓桿後個數,市值下跌時就計槓桿前的跌幅(見伸延閱讀),亂搬龍門,自欺欺人。

    呢條粉腸一日到黑就係識得吹IB執笠同叫大家轉錢去城市金做債基孖展
    唔知阿乜sir班學生玩債基增疊, 比人斬倉斬到輸埋條底褲未?

    回覆刪除
    回覆
    1. //唔知阿乜sir班學生玩債基增疊, 比人斬倉斬到輸埋條底褲未?

      網上甚少公開乜sir 投資組合的聲音, 唔知上佢堂係咪要簽保密協議嘅呢?

      刪除