2024年9月15日 星期日

紅隊出沒注意?

相比起身負日夜「唱好傷巷故事」重任的比卡超及其團隊,陳自私呢個疑似跟正苦打對台的專訪反而更貼地更啱聽。唔知咁又算唔算是「紅隊」作為呢?

陳智思專訪|北上潮影響大過金融風暴 吸客拒鬥平 最緊要有呢樣

香港01 撰文:劉凱欣 出版:2024-09-09 08:01更新:2024-09-10 17:58

北上潮持續,市道淡靜,排山倒海而來的執笠潮,商界肯定最先有感覺。團結香港基金主席、行政會議前召集人陳智思接受《香港01》專訪直言,北上潮的確「好大鑊」,甚至比過去的金融風暴或金融海嘯所影響規模更大。

對於坊間建議減租、減稅救市,他就指,今日危機「殺到埋身」,欠缺競爭力的行業已經「救唔返」,不是說港府願意提供資助,所有結構性問題便迎刃而解,而是要重新檢視自身競爭力,思考如何包裝自己,做到即使人有我有,便可發揮出特色,絕處逢生。他樂觀笑言,「當大家知道死到臨頭,就會開始識得走位,咁多年嚟香港都係咁安然走過,我唔擔心!」

飲食業問題非純減租可解決

但他指,實質上,其實有部分行業如航運等其實不受影響,仍有很大發展空間。不過,亦有部分行業影響卻是致命性,令他亦不禁叫一句「慘喇!」其又以飲食業作為例子,指「其實最高檔嗰啲餐廳無咩問題,因為有賣點,最低檔嗰啲都有好多人幫襯。反而係中間嗰啲,你去到一個價位,既唔係特別好又無咩特色。相比之下,啲人覺得,如果用呢啲錢可能北上性價比仲高,咁佢嘅衝擊就會超大。」

其續稱,這並不是單靠減租便能輕易解決的問題。以餐飲來說,主要有三大支出,食材約佔三成,租金亦佔三成,人工則約四成。「就算租金跌咁啲,人工唔會跌得到,食物成本唔會少好多,所以大家一定無可能鬥平,講平,你點同內地爭?」價錢難以抗衝或對撼,比拼的便是與別不同的特色。

以三地故宮做例子 談吸客之道

陳智思指,人無我有固然最好,但人有我有,就要做到與別不同。當中如何變出新花樣,找出新角度,便是最考功夫的地方。他說,論價格高昂,倫敦和紐約消費比香港更高,但仍有獨特性,無可取代的優點,可以吸引到全球投資者匯聚。香港要走自己的路,自然亦要發揮特殊性,才能吸引別人心甘情願來到。

他又以香港故宮文化博物館為例,在前有北京故宮博物院及台灣國立故宮博物院的夾擊下,如何能打響名堂,吸引遊客,是當時首任董事局主席的他,要思考的問題。「你諗下,北京同台北故宮,佢哋啲藏品數量多到不得了,香港嘅藏品只係得零頭,仲要係借返嚟嘅。三者一比較,好自然會畀人覺得香港最無料,當時我要諗嘅係,人哋點解要嚟香港睇?」

他自問自答,幽自己一默,「唔通我又去整個紫禁城出嚟咩?我哋就算整咗出嚟,都變咗做世界之窗喇。其實我哋最正係有乜?咪維港囉,最終我哋決定用維港做背景,可以望出海,連接中外,用西方手法重新演繹中國元素,特別展藏有中有西,就變咗我哋策展特點,變咗唔係純粹推銷硬件(藏品)數量。」

而經其手筆所開拓的香港故宮文化博物館營運收入,的確「見得下人」。在最新公布2022至2023財政年度報告中,不計利息和投資收入,管理局營運收益按年增長超過4倍,達到5.53億元;香港故宮文化博物館成本收回率達44%,做到與世界不少知名博物館相若。

陳智思指,發展自身特色吸客,並不是代表要與誰競爭,「我有我特點,佢有佢特色,各有體驗可以感受,唔代表嚟咗我度,就代表我贏佢輸。有啲嘢我做到佢做唔到,有啲嘢又調返轉,最緊要有特點吸引到人嚟啫,呢個唔係零和遊戲。但無特點,人家一定會超越你。」

有危才有機檢視競爭力 信港人能絕處逢生

一如現時坊間熱議的熊貓經濟,他亦指,要經營得宜,就要發展出不同特色。「熊貓好多地方都有,點解我唔去四川睇?人哋環境仲自然。海洋公園要做嘅,係要以自己風格,以一樣內容,演繹唔同感覺嘅策展方式。而唔係話,嗱,有六隻熊貓呀,自己睇喇。咁樣點會自動吸引到人,為園方帶嚟新商機?」

陳智思謂,聽到坊間不少人懷念過去經濟發展模式,指希望能回到過去,經濟出事,便一味叫政府打救。他表示,其實不是說港府願意減稅或是提供資助,便能解決實際存在的結構性問題,「政府出手幫一個行業,啲人就會問點解唔幫埋佢。其實有啲行業有得救,有啲未必可以。要重新開始過,係好痛苦,但我哋要重新檢視,自己有咩競爭力,睇下點可以生存落去,而唔係純粹靠人幫。」

不過,他一派樂觀指,今日危機「殺到埋身」,有信心以港人靈活變通的精神,一定能夠絕處逢生,「當大家知道死到臨頭,就會開始識得走位,咁多年嚟香港都係咁安然走過,我唔擔心。」或者,其實絕處求生,才是悠長人生裡,無盡的那場特訓。

1. (陳智思)他就指,今日危機「殺到埋身」,欠缺競爭力的行業已經「救唔返」,不是說港府願意提供資助,所有結構性問題便迎刃而解,而是要重新檢視自身競爭力,思考如何包裝自己,做到即使人有我有,便可發揮出特色,絕處逢生。他樂觀笑言,「當大家知道死到臨頭,就會開始識得走位,咁多年嚟香港都係咁安然走過,我唔擔心!」

哈哈,陳自私的語言偽術真係勁,可以將一句「唔見棺材唔流眼淚」用咁婉轉嘅方法表達出嚟,呢啲先係「職場競爭力」呢!

2. 「其實最高檔嗰啲餐廳無咩問題,因為有賣點,最低檔嗰啲都有好多人幫襯。反而係中間嗰啲,你去到一個價位,既唔係特別好又無咩特色。相比之下,啲人覺得,如果用呢啲錢可能北上性價比仲高,咁佢嘅衝擊就會超大。」

呢個又真。魔術師同靚姐姐去食貴嘢,都見到唔少「高端傷民」幫襯,魔術師一人飯局食快餐(幾十蚊消費)亦座無虛席,反而元氣、千兩、牛角等等百幾至幾百的中價餐廳就少咗人。鬼咩,搭車北上要時間要車費,同食個美心大XX系列的快餐比自然無優勢,但同食幾百蚊比就唔同講法了。

3. 以餐飲來說,主要有三大支出,食材約佔三成,租金亦佔三成,人工則約四成。「就算租金跌咁啲,人工唔會跌得到,食物成本唔會少好多,所以大家一定無可能鬥平,講平,你點同內地爭?」價錢難以抗衝或對撼,比拼的便是與別不同的特色。

咁傷民又係唔爭氣,以前成日講話「大陸地溝油、黑心食材」,到依家就因為服務態度、食品種類、性價比...等等原因而將「至高無上」的食物安全考慮拋諸腦後(反而內地遊客食咗傷巷嘢搞到食物中毒,見伸延閱讀),真係吹脹。

4. 「你諗下,北京同台北故宮,佢哋啲藏品數量多到不得了,香港嘅藏品只係得零頭,仲要係借返嚟嘅。...人哋點解要嚟香港睇?...唔通我又去整個紫禁城出嚟咩?我哋就算整咗出嚟,都變咗做世界之窗喇。其實我哋最正係有乜?咪維港囉,...用西方手法重新演繹中國元素,特別展藏有中有西,就變咗我哋策展特點...」

要推「無處不旅遊」唔係唔得,不過我城最能吸引中外遊客的就是唔收費(催谷唔到消費)的各行山徑和郊野景點,獨私的自然環境唔會同外地景點一樣,旅客自然會有唔同的體驗;反而我城人工打造的「景點」通常都係家家酒形式,就好似陳自私的例子如故宮博物館、海馬公園等等...有「人無我有」的,卻是忠誠派最唔啱聽的與米帝酣民歷史有關的歷史建築物,不過又係即使要收門票、賣紀念品(正字不正確)都唔會賺到幾多錢也。

5. 一如現時坊間熱議的熊貓經濟...「熊貓好多地方都有,點解我唔去四川睇?人哋環境仲自然。海洋公園要做嘅,係要以自己風格,以一樣內容,演繹唔同感覺嘅策展方式。而唔係話,嗱,有六隻熊貓呀,自己睇喇。咁樣點會自動吸引到人,為園方帶嚟新商機?」

自從「熊貓生啤」以來,除妄民酸言酸語軟對抗之外,所有公開的聲音都係善頌善禱,從來無人質疑過「熊貓經濟」是怎樣的一回事。今次陳自私竟敢冒大不違話傷巷有熊貓睇其實都無乜特別,要「鬥」一定「鬥」唔過四訪,要演繹出特別風格才能吸引到遊客。魔術師當然同意傷巷的熊貓真係無乜特別(仲要係 Grandpa 贈送,熊貓寶寶係「雙非BB」),至於「賣點」就持相反意見,新X坑當然可以吸引到遊客,但持續性就成疑,尤其是飲食業仲係停留喺「熊貓餐廳」的層次,甚至海馬公園都只係玩吓派薑醋(猶如「新傷巷人」添丁,見伸延閱讀),可謂無乜新橋 - 唔知嚟緊嘅哈囉喂又有冇熊貓元素呢?

6. 「政府出手幫一個行業,啲人就會問點解唔幫埋佢。其實有啲行業有得救,有啲未必可以。要重新開始過,係好痛苦,但我哋要重新檢視,自己有咩競爭力,睇下點可以生存落去,而唔係純粹靠人幫。」

一字記之曰「不患寡而患不均」,正如中古利是餅廣告:「請得你食,咪要請哂所有人食?」;但更重要是第二點,傷民通常只會磨爛蓆而唔會狠心止蝕,死道友不死貧道,誰人會有自知之明「安樂死」,甚至叫阿仔孭上山,來個「猶山節考」呀?

***

伸延閱讀:

信報 2024年9月11日

獨眼

熊貓BB滿月 海洋公園派薑醋

大熊貓盈盈一對龍鳳胎「眨吓眼」已經滿月,海洋公園慶祝添丁,向市民派豬腳薑醋。昨於社交平台預告滿月前夕、即本周五(13日)中午12時舉辦「大熊貓BB滿月有獎活動」,送出815張薑醋卡【圖】,卡上還會印有家姐、細佬的熟睡照片。

名額815個 先到先得

參加方法是要追蹤海洋公園和香港大熊貓兩個官方Instagram帳號,並在指定表格填寫給大熊貓BB的祝福語,最快的815名就可獲贈薑醋卡,得獎者會在9月20日或之前收到電郵通知。不少網民對活動相當興奮,紛紛在帖文留言說期待,有人更提議海洋公園考慮為一對大熊貓BB舉辦百日宴。

海洋公園早前公布大熊貓家姐和細佬分別是在8月15日凌晨2時05分及3時27分出世,園方採用30日的計算方法,決定滿月日子為9月14日。

內地團疑食物中毒 食環署到餐廳採樣化驗 旅監局:追查其他團沒人不適 有線新聞 2024年09月10日

【有線新聞】有訪港內地團懷疑集體食物中毒,11人送院。衞生防護中心及食安中心到團餐餐廳採樣化驗,不排除是食物過早預製或者無徹底翻熱等導致。

有不適的旅客蹲在路邊就地嘔吐,部分人頭暈,亦有人躺在長椅上休息,旅遊巴上有人拿着嘔吐袋。旅客:「(哪裡不舒服?) 全身不舒服。」內地旅行團團長鄒從軍:「晚上他們就肚瀉,開始是兩三個人肚瀉,到今天上午就一個一個倒下,一個一個肚瀉,不舒服。昨天(周一)晚上跟我同床睡一起的凌晨四時就蹲在廁所,蹲到六點多鐘。」11名不適的旅客陸續登上救護車,送到伊利沙伯醫院治理,有人要坐輪椅,頸上掛着膠袋,亦有人帶同行李箱。

旅監局指懷疑爆發食物中毒的兩個旅行團共有63名團友,由同一個旅行代理商組織,星期一抵港,先後在土瓜灣嘉樂軒及金港薈用膳,亦有進食自備食物。食環署派人到兩間涉事餐廳調查,職員落閘,預訂了團餐的旅行團摸門釘,食環署人員晚上帶走兩個保溫箱。旅監局追查發現周一分別有43及26個內地團到過這兩間餐廳用膳,聯絡旅行代理商後,確認無其他人不適或出現病徵。

文化體育及旅遊局局長楊潤雄及旅遊事務署都十分關注事件,已指示旅監局配合食安中心調查。

9 則留言:

  1. 好高深的語言,‘成本收回率達44%’ 即係血賺 負56%, 咁要搞多十間先得

    回覆刪除
  2. 西九文化區條橋已用多年經驗證實係唔work, 唔知點解,唔止蝕不突止,仲要再泵水救佢,來緊靠賣地,話可以再續命10年,10年之後又如何呢

    回覆刪除
    回覆
    1. //10年之後又如何呢

      「等件事丟淡咗,就可以慢慢『唔提就唔存在』㗎喇!」

      刪除
  3. //陳自私呢個疑似跟正苦打對台
    田大少之流而已。他們不是跟正苦打對台,而是跟不聽地主話的正苦打對台。

    //以餐飲來說,主要有三大支出,食材約佔三成,租金亦佔三成,人工則約四成。
    租唔緊要? 減咗租可以讓人手、食材的支出有調升空間喎! 「食材約佔三成」、「人工則約四成」,用一樂燒鵝160000 月租計,食材就160000一個月、人工支出大概213000。唔加個15%租,僱主就有22000多出來分配到食材、人工、利潤喇

    //北京同台北故宮,佢哋啲藏品數量多到不得了,香港嘅藏品只係得零頭
    本來就唔應該攪故宮博物館。年蝕56%浪費公帑,仲要賣地支撐多10年。人無我有,當年香港可是玩具、模型的中心,攪咩咩博物館竟然無諗呢樣,大蓋上大人覺得不夠高尚吧

    //政府出手幫一個行業,啲人就會問點解唔幫埋佢
    對啊! 就好似葡萄酒稅咁,政府取消咗就自然會野蠻生長,就算政府莫財狂加煙稅、禁電子煙都唔可以攪。香煙老百姓多消費,但葡萄酒就係朱門內多用,紅酒財爺變成紅酒布政司,薯片縮立即取消葡萄酒稅,真係來得及時!

    WILL

    回覆刪除
    回覆
    1. //他們不是跟正苦打對台,而是跟不聽地主話的正苦打對台。

      哈哈,又係地慘霸治巷。

      //減咗租可以讓人手、食材的支出有調升空間喎!

      只要係減成本,點都對商家有利,無話邊種成本「高級」啲。

      //薯片縮立即取消葡萄酒稅

      阿蟲都係買咗架車,咁都要下台求去。

      刪除
  4. //百幾至幾百的中價餐廳就少咗人//
    日式放題連鎖大X喜 大X屋都排晒隊等入座
    又想收貴又唔考慮下提升自己賣點

    一大班朋友出泥聚會都係優先考慮留港消費,
    朋友中總會有幾個"無回鄉卡"
    巿場細佐, 衣然存在, 客人選擇多佐, 餐飲業要搵到自己既競爭優勢

    //以餐飲來說,主要有三大支出,食材約佔三成,租金亦佔三成,人工則約四成。
    人工有壓縮空間, 我屋企附近有小店係兩公婆加個廚師三個人搞晒,
    租就硬支出

    //唔應該攪故宮博物館
    只要搞文藝野就實PK, 唔係 故宮博物館, 其它藝術展館一輪樣
    正苦既困境係要討好班文藝界, 非要搞文藝設施揼錢落咸水海

    回覆刪除
    回覆
    1. 搞文創本質上唔work,你要真有文化,還是強文化才有機會。中國未開放之前,香港是中國的意像,外國遊客可以在這裏找到想像中的中國。現在去中國有真文物,為什麼要到香港看山寨的? 同樣,內地遊客亦不會特別對故宮博物館有興趣。

      刪除
    2. //只要搞文藝野就實PK, 唔係 故宮博物館, 其它藝術展館一輪樣
      //你要真有文化,還是強文化才有機會。

      傷巷不嬲都係文化沙漠。近年多咗班「無所事事」但又多嘢講的文青,正苦竟然走去陪佢哋癲。

      //為什麼要到香港看山寨的?
      //內地遊客亦不會特別對故宮博物館有興趣。

      傷巷憑什麼搞熊貓經濟呢?

      刪除