2016年8月11日 星期四

何物孖屣停?

話說魔術師在這間公司工作之來,短短數個月內已接手了好幾個智能手機應用程式(app)的項目。不過,唔好以為好好玩,原來好多客戶都只係想將公司網頁有嘅功能塞哂落去隻app裡面,真係整嚟都唔知做乜 - 如果只係想將網頁用手機上呈現的話,整個responsive layout已經得喇!

又,原來好多人係唔知User Experience (UX) 係乜,乜嘢叫做 flow,只能見實物才可以 visualise,俾個乜都無只得個「框加」嘅 wireframe 佢,係唔能夠「腦補」想像出將實際內容填入 dummy 空格內的情況,變成下下都要繪圖做layout,逐張圖換俾佢睇效果(其實成個framework從來無變過),甚至乎在layout上mockup句子,用字顏色逐個做出來俾佢選美,仲要逐個錯字執。
魔術師心想,改字改顏色你用Word或Powerpoint都做到,使鬼將句句子擺落個app嘅layout度先睇到效果?就算個layout做到100% perfect,但係去到電車部串錯字,咪又係錯!要捉就梗係捉出街件貨,捉個mockup有鬼用!
而呢啲諗法咁離奇的客戶,卻多數都係孖屣停人。

由魔術師細細個讀大學時開始,就覺得BBA係好神秘的一個學科,讀會計大概都知讀乜,讀孖屣停就係神秘中嘅神秘:成日見班女同學着哂套裝黑絲咁,究竟上的是什麼課。
到得大咗,讀返個MBA進修,裡面的孖屣停又係唔知教乜嘅,有啲似做branding,又有啲似係做communications,一講到科學化少少做問卷調查,統計數據等,一眾同學又係耍手擰頭,好鬼老套地話:「文科生唔識計數!」
而到咗依家呢個新科技年代,去造個app,竟然就係由呢班無abstract thinking能力,只能靠visualisation去做判斷的孖屣停人主理,梗係無腥士得嚟變咗將個網頁塞落去個app到,又要幫個app寫說明書,畫公仔畫出腸,話怕啲用家唔知道「三點」(或者係Google的「九點」)的意思係"More action"咁鬼無厘頭喇!

究竟「仆街們GO!」的意念是誰帶起的?睇怕傷港的孖屣停人都唔會知道AR(Augmented reality)係乜。
當然魔術師只係雇傭兵,最多只會彈一句「乜你用智能手機會睇說明書嘅咩?」窒下佢地就算,始終佢地係老闆,要點搞咪點搞囉,肯俾錢就得嘞。
不過睇住由呢班唔識科技的孖屣停人主理埋啲科技project,定埋啲requirements蠢到死,俾意見佢地又唔聽或者聽唔明,最後不斷地撼頸埋牆,冷眼旁觀就會發現一眾商家可能真係要學689咁另起爐灶搞個創科部門先有運行,否則俾班諗嘢古古怪怪又捕捉唔到科技市場脈搏的孖屣停人打骰,嗰啲公司的前途只會似咁。
好彩,一物治一物,孖屣停人都有死對頭。有些金融機構的客戶個app最後要「過compliance」,而compliance係唔會理user experience嘅,所以就將成個設計好哂的design左加一條banner「投資可升可跌」,右邊一條「基金價格過去表現只作參考」,上邊一條「吸煙危害健康」,下面一幅圖係骷髏骨...將整個諗好哂的設計破壞到美感全失,用戶一login就唔會想用。Compliance到咁嘅程度,只係倒自己公司米,唔好做生意好過了。
所以話,在香港,搞創新難(因為有創意,肯用腦思考,唔係淨係用眼睇,同夠膽運用出來的人太少),金融創新就更難(因為一出事總有刁民左賴右賴,又有唯恐天下不亂的傳霉搞大件事)。學網友話齋,深圳地鐵話起就起,我城地鐵就慢到要處理掘到的古蹟都要搞幾年;人地搞微信支付,我城就仲係攬住個曾經攞過獎的八達通當係寶。
故步自封得咁鬼勁,唔怪得班瀆派成9日叫住話要「閉關鎖國」喇。
***
伸延閱讀:
維基百科:八達通

29 則留言:

  1. 查實當今D銀號app,一様都係執畫面就收工。同真既金溶創新差好遠。現今傷民似係認為app咗就等同創新?
    近年銀號難做,睇怕難有新血。留低班老鬼搣糧度屎橋,將剩餘價值渣乾。

    回覆刪除
    回覆
    1. 你都仲成日串串貢,今時唔同往日,舊時做廠管工,人哋都忌你三分或要靠你幇忙。家下對手係黄傘上司同D客,唔駛正字,佢地一唔高興就可明刀明槍。

      刪除
    2. //查實當今D銀號app,一様都係執畫面就收工。同真既金溶創新差好遠。現今傷民似係認為app咗就等同創新?

      呢一句係事實。

      //舊時做廠管工,人哋都忌你三分或要靠你幇忙。
      //唔駛正字

      我以前都唔係做廠的,只係用「廠仔」來形容那些offshore同事的心態而已。有無人「忌」我,我唔知;要我幫忙就周不時有。同埋我唔玩office politics的。

      //D客
      啲客其實無乜問題,好快融合到,不過係啲要無腥士啫。

      //你都仲成日串串貢
      //黄傘上司

      串憤咗妹頭同美顏嘛。不過我都係因為做咗樓奴先要返工啫。

      刪除
  2. 睇你啲新post對份新工都有好多不滿...

    雖然你話係因為做左樓奴先要返工,但其實你以前都講過,你其他資產其實可以paid off層樓,而且你又無乜家庭負擔;咁有無諗過創業,開返間『乾收銀公司』接返而家公司既App design 泥做?應該會賺多啲?雖則相對地無咁穏定...

    回覆刪除
    回覆
    1. 之前個匿名係咪你,係就唔該留名,唔好玩。

      我成日都話你諗嘢有啲問題。 試問邊個會對公司「完全滿意」嘅呢?你自己係個blog度都成日講個啲辦公室政治嘢架喇,結果又係好多不滿但係又要俾藉口自己沉落去。

      黃C上司其實唔係大問題,呻下其實小意思,舊公司咁大規模一樣大把嘢俾我呻喇。東家唔打打西家,或者賣咗層樓買過間平啲嘅退休都仲得(我一個人住都買咗間3房大單位就係咁解)。我又唔使好似怪獸嘉獎咁成日要同人比較。

      至於創業,我講過我性格無乜entrepreneurship,睇返我兼職時幫手的那位朋友,跟相識多年的靚姐姐比較,兩人在「創業」上的態度真係好大分別,唔係唔鍾意打人工就走去做老闆的,思想唔好咁極端同二分法先得架(而家就係好多人以為極端二分法就係critical thinking)。

      刪除
    2. >之前個匿名係咪你

      唔係我呀,我好少留言。留親都有留名架。

      >試問邊個會對公司「完全滿意」嘅呢?你自己係個blog度都成日講個啲辦公室政治嘢架喇,結果又係好多不滿但係又要俾藉口自己沉落去。

      我其實對我份工係滿意,我成日講辦公室政治嘢,係想知,其實係咪只係我自己處理得渣,其實係有方法處理得好啲?我期望有高人出手教吓我架,但我個朴無人睇架嘛...

      >至於創業,我講過我性格無乜entrepreneurship

      哦,原來你講過,咁係我睇漏左啫。明白晒。

      刪除
    3. //我期望有高人出手教吓我架,但我個朴無人睇架嘛.

      哈,我覺得你係呻多過係問人喎 XD 你都識話自己收視率低, 咁邊會有人來熱心討論呢? 你要請教別人就梗係要reach out架喇。

      刪除
    4. >哈,我覺得你係呻多過係問人喎 XD

      寫得差啫。

      又,寫朴只係其中一個途徑,响現實生活中有reach out啦,我有join 公司既mentorship;亦有睇吓書,睇左以下呢本都覺得幾有用:

      https://www.amazon.com/Managing-Your-Manager-Ahead-Type-ebook/dp/B004G090H4#navbar

      >同埋我唔玩office politics的。

      有關office politics 既都睇左兩本,鬼佬一本唐人一本(鬼佬嘢响唐人社會未必適用);其中有一樣嘢我覺得講得啱既,係無需要睇office politics睇得咁負面,將佢睇成為『增加多啲响公司入面既朋友,第二時要推project都容易啲。從而提升productivity。』咁既角度,去多啲同唔同department既人social吓,得閒收吓風,睇吓成間公司邊一team得竉呀咁樣...其實呢啲都係office politics 既一部份,但對工作有幫助。





      刪除
    5. //我有join 公司既mentorship

      你係mentor?

      //有一樣嘢我覺得講得啱既,係無需要睇office politics睇得咁負面,將佢睇成為『增加多啲响公司入面既朋友,第二時要推project都容易啲。從而提升productivity。』

      我對office politics的定義跟你唔同.  你講嗰啲叫Networking,我在舊公司一向做開,但可能係妹頭同美顏組都較傾向「權力核心」的關係,network開的都是全球總部或起碼是regional(歐亞美洲等)層面的管理層,而不屑亦無可能同國家層面的business打交道,而國家層面的business亦只係專注自己份內事,我當時的工作就係將總部訂下的全球策略介紹給國家層面再要其推行。當然,各國管理層亦有其hidden agenda,點樣扮唔知左推右推;妹頭/美顏同我就要同佢地諗計角力,呢啲先係office politics.

      刪除
    6. >你係mentor?

      Mentee啦梗係。講緊學嘢丫嘛。

      刪除
    7. //Mentee啦梗係。講緊學嘢丫嘛。

      我估到,不過想confirm下啫.

      好多公司的mentorship programme 係用來培育後晉(類似management trainee),以我地(我只係大過你幾年)嘅年紀同經驗仲去做mentee其實有少少核突(尤其是你更是身為人父),如果我係你上司見之一定不爽。

      其實要學嘢,做mentor也可以學 - horizontally跟其他mentors 學,途徑可以係非正式的networking, 例如話成班mentor mentee 搞聚會咁, 橫向逆向都可以有嘢學習同交流.

      刪除
    8. >以我地(我只係大過你幾年)嘅年紀同經驗仲去做mentee其實有少少核突(尤其是你更是身為人父),如果我係你上司見之一定不爽。

      如果你唔嫌煩,可以入泥班房我解釋你知。

      刪除
  3. "細細個讀大學時開始,就覺得BBA係好神秘的一個學科"~

    魔兄當年大學的商科,哋人應該仲比較多猛料~依家,咪得番李兆波囉^^

    回覆刪除
    回覆
    1. 我仲以為係李波波(其實個將個「波」字用來做名可以作何解釋?)...

      當年MBA我上過佢教marketing,而家已經紮咗做副校了:
      http://www.cuhk.edu.hk/governance/officers/michael-hui/chinese/biography.html

      刪除
  4. 金融界無出實物產品經驗嘛...通常做實物產品的公司都會專門有寫說明書+包裝設計部門的。

    未有smart phone之前,好多電子產品都成個UI放入個LCD度,好多公司marketing就會逐個menu screen畫出來,定義好每句string的字體顏色同內容,然後要firmware engineer跟的;不過而家好多產品複雜的操作都經藍牙上smart device,好多產品連LCD都無,一些寫menu的programming技巧(例如pointer to function)都好似在firmware有d失傳。

    班金融界marketing可能無人識畫menu screen,所以下下要睇你地mock up囉.

    //一様都係執畫面就收工。同真既金溶創新差好遠。現今傷民似係認為app咗就等同創新?

    其實“金融創新”是否指新式的轉賬and/or支付方式?


    //人地搞微信支付,我城就仲係攬住個曾經攞過獎的八達通當係寶。
    //故步自封得咁鬼勁,唔怪得班瀆派成9日叫住話要「閉關鎖國」喇。

    都系果句,好多創新系源自於“解決不方便”,可傷港太方便了,太多情況一張八達通已經可以解決問題。

    金融業又get used to咁多年做法,例如定期存款,仍然唔可以網上提早提款,要親身去銀行搞之餘,仲要收手續費...實情蝗國d銀行一早可以網上提前提款,唔罰手續費之餘,反過來會計返活期息俾你添!

    你睇下呢隻歌歌詞,就知傷港除左使用的科技外,咁年都無變過,然後成班人都以為全世界都無變:

    http://www.mymusic.net.tw/ux/w/song/show/p000016-a0214643-s000028-t005-c7

    回覆刪除
    回覆
    1. //其實“金融創新”是否指新式的轉賬and/or支付方式?
      其一喇, 好多streamlining嘅嘢都可以係創新, 手機app買投資產品又係創新(我城在呢一方面比蝗國大落後),融資渠道創新又得.呢度只係講technical/IT 層面. 而家好多人做Fintech,不過就算有銀行肯buy,都要過到監管,又要同銀行的現存系統integrate到先得.

      //金融業又get used to咁多年做法,例如定期存款,仍然唔可以網上提早提款,要親身去銀行搞之餘,仲要收手續費...

      我城的銀行,同公墓園一樣,唔做唔錯,最多小修小補,點會有新嘢出呀?

      //打工打波打戰,一九九七亦閒事。

      正港豬!

      刪除
    2. //過到監管,又要同銀行的現存系統integrate到先得.

      真係中哂point。而家銀行可以減少罰款已經萬幸。

      刪除
    3. 搞親新嘢都有risk架喇, 乜都唔搞乜都管住哂, 過猶不及, 咪攬住一齊死囉.

      刪除
    4. // 搞親新嘢都有risk架喇, 乜都唔搞乜都管住哂, 過猶不及, 咪攬住一齊死囉.

      搞親新嘢, 一定有RISK,可惜啲人一出事, 就話政府支援不足, 哈哈. 不如政府俾錢你算數啦.

      刪除
    5. 好似數碼電台,要指定upgrade收音機呢下嘢已經夠ON9。

      刪除
  5. 小弟而家讀緊part time degree in mechanical engineering (of RMIT),岩岩考完management of design and research.

    Marketing 其實好講應用,讀書純粹簡介,同落場係商業社會實踐係二回事

    另外,點係市場 拎到真正有用既資料? 最勁係美帝Goolge, 佢幾乎有哂分類,每個地區D人既需求,都係search engine 反映左

    呢D叫做今個世代既 marketing

    回覆刪除
    回覆
    1. //點係市場 拎到真正有用既資料?最勁係美帝Google, 佢幾乎有哂分類,每個地區D人既需求,都係search engine 反映左
      //呢D叫做今個世代既 marketing

      咁啲categories邊個定義?係咪information architect (其實我都做過同樣工作)? 邊個負責分析原始數據, 再將之變成有用的報告? 「文科人點識計數」, 叫佢做分析咪盞搞.

      刪除
    2. 參考番統計署,佢既要求係要求讀統計,推番上一層,其實係 probability, 離唔開數學

      刪除
    3. Marketing 離不開統計和數學

      刪除
    4. 同意。
      但我讀research methodology 時,導師曾說過:「可惜最後下決定的是老闆,佢係唔會對你個confidence level有興趣的。」
      此之謂:sell人好過sell字也。

      刪除
  6. 魔術師兄,你係講得岩,但大學課程設計者唔係甘諗,我個人相信,真正叻既人係小數,叻既,入都精算啦,點解設計保險plan 要精算搞,唔係marketing 搞?

    根本係有足夠智力去理解、應用到數學既人唔多(係香港教育體制下),大學普及教育就係為左制造更多大學生。

    放眼英美,人地背後係行精英制,NASA, 軍方,絕對唔係九流之輩可以入。

    甘講好似拉遠左。

    回覆刪除
    回覆
    1. //大學普及教育就係為左制造更多大學生。
      //放眼英美,人地背後係行精英制,NASA, 軍方,絕對唔係九流之輩可以入。

      傷港職場,sell埋的是甚麼「求生術」,「識人好過識字」,管理層亦唔尊重知識, 只係在乎「職位」(妹頭/美顏都係Head of XXX, Asia Pacific喇;在舊公司,佢地兩個當然高級過我,但論到知識和思考的層面,就唔係咁講了。當然我亦懶得和她們計較,只係有時當笑話講下就算。),但人本身的內涵卻完全唔理,有一排成日話傷港人才錯配,呢啲都係普及教育的壞處。

      刪除