2017年7月6日 星期四

覆讀者留言:由 HSEA/HSEB 的回收風險至離題萬丈 cost of fund(2nd edition)

話說早前有讀者留言問魔術師:
Thank you for your sharing. I would also like to buy HSEB recently, but it is 26.75 now, is the risk of HSBC calling this stock within 1 year high?
其實,只要查找一下,便知道大貓已提早公佈 HSBC HOLDINGS PLC. 8.125% Perpetual Subordinated Capital Securities (HSEA.NYSE) 與及 HSBC HOLDINGS PLC. 8.00% Series 2 Perpetual Subordinated Capital Securities (HSEB.NYSE) 的派息時間表,其中 HSEA 起碼派到2018年1月,而 HSEB 則起碼派到2017年12月,亦即係話呢對孖寶「起碼」可以存活至2018年,往後派息就再等大貓公佈:
(圖片來源:Dividend.com > HSEA, retrieved on 4 Jul 2017)
(圖片來源:Dividend.com > HSEB, retrieved on 4 Jul 2017)
由於說好的派息會反映在市價上,怪不得 HSEA 同 HSEB 價格成日都可以高企在26、27帝幣之上喇。
於是,問題就變成唔再問 HSEA 同 HSEB 被回收的風險;而係問,點先係「貴」嘞?
現以 HSEB 舉例,由於 HSEB 肯家不會在 2017年12月15日回收,於是 worst case 就假設大貓會在再下一個季度派息時回收(2018年3月15日),於是我們便可以以 Discounted Cash Flow (DCF) Model 估算出現值,再跟市價比較看看平定貴:
(圖片來源:Investopedia - Discounted Cash Flow (DCF)
其中折現率(discount rate, r)係以加權平均資金成本(Weighted Average Cost of Capital, WACC)顯示:
(圖片來源:Investopedia - Weighted Average Cost Of Capital (WACC)
(紅字為 2nd edition)
魔術師一向有計開自己身家,計 WACC 完全無難度。根據《魔術師資產配置(2017年6月結)》,以基金單位表示,魔術師每單位資產值(V)為$20,242.09,每單位負債(D)為$6,030.22,每單位資值淨值(E)為14,211.87,V為E+D=$14,211.87+$6030.22=$26,272.31;負債比率(debt ratio, D/V)為22.95% 42.43%
魔術師負債主要係樓按,另外有一部份係信用卡分期套現,減去計稅時供樓利息可以對銷10萬收入的 tax shield,借貸資金成本(cost of debt, rd)加權計埋大約係1.97%。
股本資金成本(cost of equity, re)的計算就比較複雜,要用到 Capital Asset Pricing Model(CAPM):
(圖片來源:Investopedia - Capital Asset Pricing Model - CAPM
其中Beta 的計算比較複雜:
(圖片來源:Wikipedia - Beta (Finance)
幸好魔術師一向亦有計開自己份身家對應大市(恆生指數)的轉變,計到 beta 為 0.34:

順帶一提,魔術師亦有假設如果以72個月(即6年)內身家翻一翻為 benchmark,即平均每月複式回報為0.94%,自己身家增長表現是否能達標?由2010年10月開始,6年多以來得出下圖:

言歸正傳,返回 CAPM,魔術師以 Mortgage Link 的利率作係無風險利率(risk free rate, rf)的參考,現在約為2.00%;而市場回報率(market rate, rm)則以以2010年11月至2017年6月恆生指數月回報(month-on-month return)的簡單平均數,再複式化為年回報率計算,得出3.74%。
將上述數字(rf, rm, beta)放入 CAPM,計到 cost of equity(re)為2.59%。
最後將 Cost of debt 同 cost of equity 加權,便可以計到 WACC 為 2.452.33%。
返回第一個假設,即大貓便在2018年3月15日派息$0.50,再以$25回收 HSEB,將現金流折現,計出在2017年7月3日時,HSEB 理論值為$26.1921,市價$26.91比理論價有$0.7的溢價。

亦即是說,如果魔術師此刻以$26.91買入 HSEB,便意味着魔術師預期起碼可以收多兩次息(即大貓會在2018年9月15日或以後收回)。
讀者們也可以舉一反三,用類似的計法估算一下坊間邊一隻定息證券「入得過」。
要留意的是,理論價的計算牽涉到 WACC,每個人的情況都唔同:你資金成本低,當然覺得啲嘢「抵買」;反次,你資金成本高,當然樣樣都覺「貴」。這就是「平和貴是相對的」的意思。
***
伸延閱讀:
魔術師資產配置(2017年6月)
無事生非「借貸力」
信用卡分期不「裸借」

6 則留言:

  1. 哈哈,早兩個禮拜魔兄未出呢篇文,小弟已經買齊一套HSEA同HSEB了。

    主要都系覺得不論美股定港股,個市都到晒定,所以要搵過地方park錢。多謝魔兄早論推介

    我睇今次起碼會回三四個月,所以應該可以各收兩次息。

    //你資金成本低,當然覺得啲嘢「抵買」;反次,你資金成本高,當然樣樣都覺「貴」。這就是「平和貴是相對的」的意思。

    近排聽黃國英講座,佢話“你覺得貴,系因為你窮” XD

    多得呢半年一揸科技同網絡股生性,park落大貓套餐啲錢好多都系贏返嚟,咁應該都算平既.

    回覆刪除
  2. //主要都系覺得不論美股定港股,個市都到晒定,所以要搵過地方park錢。多謝魔兄早論推介

    哈哈, 摩摩不用客氣, 我已經「造福」咗唔少網友了.

    //近排聽黃國英講座,佢話“你覺得貴,系因為你窮” XD

    真係英雄所見略同!

    //park落大貓套餐啲錢好多都系贏返嚟,咁應該都算平既.

    嘻嘻, 贏返來的錢同打工賺返來的錢都是一樣的, 如何去獲取呢筆錢應是「sunk cost」, 所以 cost of fund 唔會低咗.

    回覆刪除
    回覆
    1. 今晚又添咗啲HSEB,為咗收佢8月既息.

      另外記得今日魔兄last day,祝你終於甩難啦~

      刪除
    2. // 記得今日魔兄last day,祝你終於甩難啦~

      謝謝呀! 所以今天休息一天, 明天再寫下 summary...

      刪除
  3. //魔術師每單位資產值(V)為$20,242.09,每單位負債(D)為$6,030.22,每單位資值淨值(E)為14,211.87;負債比率(debt ratio, D/V)為 42.43%。

    文中V 同E 應該掉翻轉, 6,030.22/14,211.87 = 42.43%

    回覆刪除
    回覆
    1. 謝 cross check.

      //文中V 同E 應該掉翻轉

      其實唔係呢度錯. WACC 的 V 其實係 E+D(只計 absolute value), 我Excel誤將D以負數輸入, 變成E-D 所以才得出之前錯誤的計算.
      在 2nd edition 中文字及圖片經已更正,正確的WACC為2.45%,而不是原來的2.33%. 計到HSEB的「合理價」(對於魔術師來說)為$26.19, 而不是$26.21.

      刪除