2017年8月8日 星期二

魔術師資產配置(2017年8月)

自從魔術師裸辭之後,便賦閒在家,得閒無嘢做最好就係數吓身家,趁有時間執一執個投資組合「陣式」,趁機「優化」一下每月收息組合...其實係唔想(或唔敢)學貪曾咁「玩鋪勁」就此收山唔撈,否則趁高沽哂所有投資組合轉收息資產就夠財務自由,仲使乜諗咁多嘢?
本月最大改動就係將向來「行之有效」的股票:商品:房託:債券及現金的比例,由35:3:27:35,輕微調較至35:2:28:35;結果就係將商品組合的Credit Suisse X-Links Gold Shares Covered Call ETN (GLDI.NASD) 及 PowerShares DB Commodity Tracking ETF (DBC.AMEX) 開刀,反正以上兩者都係為了易於調較投資比重而設,正好完成使命。沽清後大部份資金調往房託組合,繼續每月收息;剩餘資金則轉投卑金屬期貨ETF;另外觀察名單則加入低管理費的實物黃金 ETF。
房託組合方面亦將iShares Mortgage Real Estate Capped ETF (REM.AMEX)拆骨,轉投該 ETF 個別持股,貪其可以收高啲息,又可以慳稅:皆因呢類美國 REIT 每期派息中好可能包括了 Return of Capital(ROC)及/或 Long Term Capital Gain (LTCG),而 ROC 同埋 LTCG 係可以免 Withholding tax 嘅;不過 ETF 就食咗呢類可退稅的 components 嘞。呢類退稅個別持股比較容易追查,隨時 Interactive Brokers (IBKR, 下稱 IB)都可以自行搞掂,唔使魔術師另行申請退稅。
又,魔術師懷疑呢類 ROC 或 LTCG 係「派息穩定機制」,例如企業聲每期派 $1.0,點知收入唔夠派,例如只能派$0.98,為免減派息咁樣衰,於是便加$0.02 ROC 或 LTGC 湊夠$1呢條數。
股票組合方面,除了慣常的以強積金作非現金流微調投資比重之外,亦因為港股大市升幅過勁而酌量減持已經超買多日複式盈富組合(14天RSI>80),轉為以認購期權長倉持有,保持收息權利。另外亦會參與有線寬頻(01097.HK)供服,所費不多,志在保持權益,並支持一下有線新聞部的努力。
以100萬股票組合為例,整個資產配置調配如下:
***
魔術師資產配置現為:
甲. 股票組合(35%)
1. 複式盈富基金
  • 盈富基金(02800.HK):減持,微調投資比重。所得資金部份轉投沉船基金。
2. 生活基金
  • 有線寬頻(01097.HK):參與供股,保持持股權益不變。
3. 沉船基金
  • 盈富基金(02800.HK)認購期權長倉:新加入,微調投資比重。資金由複式盈富轉入。以保持控股數目(倉位)為目的,有需要時行使以取得股息。
4. 強制性公積金
  • 滙豐強積金智選計劃 — 恒指基金:全數沽清但保持月供,微調投資比重。
乙. 商品組合(2%)
1. 實物基金
不變。
2. ETF/ETN
  • PowerShares DB Base Metals Fund (DBB.AMEX):卑金屬(銅鋁鋅)期貨 ETF 投資。從觀察名單加入。
  • PowerShares DB Commodity Tracking ETF (DBC.AMEX):全數沽清,避開貴金屬(跟實物基金重覆)及石油、能源等商品項目,所得資金轉投 DBB。
  • Credit Suisse X-Links Gold Shares Covered Call ETN (GLDI.NASD):表現落後於實物基金,本年度(由2017年4月開始)回報僅0.37%(以 Modified Dietz method 計算),一如所料賺息蝕價,只能打個和。正好為了調較投資比重,全數沽清,所得資金轉投 AGNC Investment Corp. (AGNC.NASD),繼續每月收息。
  • iShares Gold Trust (IAU.AMEX):新加入觀察名單,低管理費實物黃金 ETF。
(圖片來源:iShares Gold Trust(IAU)官方網頁,retrieved on 6 Aug 2017)
丙. REIT組合(28%)
1. 個別股票
  • AGNC Investment Corp. (AGNC.NASD):從觀察名單加入,資金由 GLDI 及 REM 轉入。原 REM 持股之一(截至2017年8月3日,佔9.93%)。剝削美帝樓奴按揭,以邪制邪。每月派息(根據往績,派息含 return of capital 可供退回部份股息稅),用作每月按揭供款及/或信用卡現金分期還款,有剩則複式再投資。以2017年8月4日收市價$20.99,預期每月派息$0.18,2016年每月 ROC 佔$0.040597,預期實際稅後息率為 7.90%(=[(0.18—0.040597)x(1—30%)+0.040597]x12/20.99)。
(圖片來源:AGNC Investment Corp > Investors > Stock Infomration > Common Stock > Tax Characterization of 2016 Dividends
  • New Residential Investment Corp. (NRZ.NYSE):新加入觀察名單。原 REM 持股之一(截至2017年8月3日,佔 6.82%)。剝削美帝樓奴按揭,以邪制邪。每月收息系列:1/4/7/10月派息(根據往績,派息含 long term capital gain 可供退回股部份息稅),用作每月按揭供款及/或信用卡現金分期還款,有剩則複式再投資。以2017年8月4日收市價$16.83,預期每季派息$0.50,2016年每年 LTCG 佔3.87%(=0.053409/1.38),預期實際稅後息率為 8.46%(=[0.50x(1—3.87%)x(1—30%)+0.50x(3.87%)]x4/16.83)。
(圖片來源:New Residential Investment Corp > Investor Relations > Press Releases > New Residential Announces Tax Treatment of 2016 Dividends
2. ETF
  • iShares Mortgage Real Estate Capped ETF (REM.AMEX):全數沽清,將資金「拆骨」再重整,所得資金轉投 AGNC。
(圖片來源:iShares Mortgage Real Estate Capped ETF(REM)官方網頁,retrieved on 5 Aug 2017)
丁. 債劵及現金組合(35%)
1. 債券基金/ETF
不變。
2. 收息證券/ETD
不變。
3. 強制性公積金
滙豐強積金智選計劃 — 環球債券基金:增持,微調投資比重。
4. Mortgage Link
增持。
5. 現金活期、定期存款(港元、人民幣)
不變。
***
搞完一輪小龍鳳後,每月收息表更新如下:
投資組合理念不變如下:
***
伸延閱讀:
裸辭而別

10 則留言:

  1. 無意中睇到side bar有啲讀物分享,50 Rules Kids Won't Learnt (Learn*) in School,職業病發作XD

    財自退休人士黎魔術兄個BLOG,應該都夠睇幾年LOL

    回覆刪除
    回覆
    1. //無意中睇到side bar有啲讀物分享

      識睇梗係睇desktop版!

      //職業病發作

      Thanks 已改...

      //財自退休人士黎魔術兄個BLOG,應該都夠睇幾年

      咁誇獎我呀? 其實我都好希望傷民肚內多啲墨水, 文學用詞修養好少少...

      刪除
  2. //其實係唔想(或唔敢)學貪曾咁「玩鋪勁」就此收山唔撈
    //本月最大改動就係將向來「行之有效」的股票:商品:房託:債券及現金的比例

    仲乜魔兄學咗任總,勁串雙曾? XD

    回覆刪除
    回覆
    1. //勁串雙曾?

      上次睇完蔥仔, 今次睇埋貪曾, 真係睇到我發忟憎, 呢兩條友真係禍港殃民, 唔抽下水唔安樂.

      刪除
  3. //自從魔術師裸辭之後,便賦閒在家

    我都好想放暑假丫....

    回覆刪除
    回覆
    1. 轉行教書或者做垃圾會議員(助理?)都得.

      刪除
  4. //預期實際稅後息率為 7.90%(=[(0.18—0.040597)x(1—30%)+0.040597]/20.99)。
    最近魔ching 搞乜?無工返就跌曬獲咁,D文又無咁靈銳:(。「對於好似魔術師呢類慣於 attentive to details 的人來說」(引自“覆讀者來信:退休生活的資產配置”,21JAN2017),呢類情況好唔常見喎。
    另,請問隻ETF 入面有咁多隻,係點選呢2 隻做代表呢?

    回覆刪除
    回覆
    1. //無工返就跌曬獲咁

      打漏咗「x12」,已經加返。

      係呀,可能真係無返工一排,精神狀態放鬆咗;加上近排又有唔少字虱俾人捉,又或者錯誤理解我以前或最近在其他網誌的留言,所以個人精神壓力比較大,狀態唔好就容易出錯。

      //請問隻ETF 入面有咁多隻,係點選呢2 隻做代表呢?

      主要係計返收息稅後回報(以 HSEA/HSEB 做 benchmark),同埋派息時間表match 唔 match自己個現金流.

      刪除
  5. 本人8月初以20·92入咗AGNC, 都係貪息, 希望佢啲息唔好減得咁快,等我收多啲先。

    回覆刪除
    回覆
    1. 點解你會覺得佢會減派息?呢年幾來佢都相對穏定。

      尋日公布咗,下個月都係派USD0.18。
      http://ir.agnc.com/phoenix.zhtml?c=219916&p=irol-newsArticle&ID=2293776

      刪除