2019年12月27日 星期五

盲俠聽聲劍

話說老父生前最喜歡睇的就是西部牛仔片、與及日本武士片。所以魔術師大咗只要有機會都會買返《七俠蕩寇誌》、《七俠四義》、《盲俠座頭市》等影碟孝敬返佢老人家。
記得有某一套戲,有一幕係講盲俠在路邊茶寮喝酒,鄰座的有青看了不爽,便走去藉詞敬盲俠一杯,實際上係想斟酒直至滿瀉,以取笑盲俠。好一個盲俠,竟然就讓有青幫他斟酒,一直到杯剛滿便叫停 - 原來盲俠早用手拍捏住杯邊,一感到濕潤便知道杯子已滿,反而落了一眾有青面子。
***
魔術師也趁聖誕假期,清哂所有年假。除了睡覺休息,當然也要執一執屋,同埋搞下某些維修。其中一項,就係要幫閒置了不粉時間的鋼琴調一調音,畢竟世間紛亂,有時搵30分鐘練習一下,的確能夠幫助放鬆心情。

魔術師的鋼琴係數年前跟「劏你」買入(舊 blog 有寫),不過由於搵原廠調音都幾貴,魔術師又只是為興趣玩玩下,便只續了一兩次保便沒有再繼續了。
最近因為社會紛爭,魔術師便又間或敲下黑白鍵解悶,發現部琴有幾年無保養過,真係有啲走走地音,於是上網查找邊到有調音服務,赫然見到呢篇報導:
穿梭黑白鍵 – 視障鋼琴調音師視障人士會從事什麼職業?很多人都會回答是電話接線生、按摩師等。有沒有想過或與鋼琴有關呢?鋼琴老師?非也,這種職業很特別,經常要在黑白鍵上穿梭徘徊,可算是鋼琴的修理專家,令鋼琴起死回生,這就是今期要介紹的專業鋼琴調音師-尤志榮師傅。
尤志榮師傅打開鋼琴按下琴鍵,聽聽琴聲之後就拿出調音槌、固定夾和音叉這調音三寶便開始調音。從事四十多年鋼琴調音工作的尤師傅,年青時因一次意外導致雙眼失明,失明後曾於盲人音樂訓練所就讀,也曾學過彈鋼琴,當年亦在香港盲人輔導會上了為期兩年的調琴訓練班課程。尤師傅回想起學習鋼琴調音的過程並不容易,需要記下很多知識,開始學習時先要了解鋼琴的結構、學習不同工具的運用,更要十分專注,不停地重複聽同一琴鍵的聲音。畢業後曾受僱工作,嘗試過創業,期間面對不少壓力,尤師傅回憶剛出道的時候,為一部直立式的鋼琴調音需要三個小時才完成,更害怕弄壞客人的琴,日子久了,累積了經驗,現在只需四十分鐘左右便可以完成一部鋼琴的調音。
在工作中尤師傅亦有一些辛酸史,他淡淡然的說:「有一次去到一位客人家,他給我一杯水,但竟然放在地上;另有一次上門修理鋼琴,客人全程監視著我工作,並不停地說修理不是這樣的,又質疑我懂不懂維修的。原來客人是一位家居維修師傅,他用維修家居的技術來量度我的技術。最後我當然把鋼琴修理好,客人才相信我的才能。」尤師傅當了四十年的鋼琴調音師,以上的情況,他也見怪不怪,他認為只要完成任務,把琴音調好,客人感到滿意,他亦會獲得很大的成功感。尤師傅覺得視障人士是十分適合從事鋼琴調音工作,因為調音可以只用耳辨琴音而不需要用眼看,再者視障人士的聽覺一般都較敏銳,只要學懂了技術後有多加練習,視障人士亦可勝任。
尤師傅已屆退休年齡,為培育更多視障人士,可以接棒成為出色的調琴師,本會職業支援及發展中心開辦了鋼琴調音班,導師江Sir表示由於視障人士的聽覺比較敏銳,記憶力好,有耐性,所以鋼琴調音工作很適合他們。現時有兩位視障會員梁潤發(發仔)及劉鎧澤(Raymond)正接受鋼琴調音訓練。二十一歲的發仔因腦瘤而影響了視力,但他熱愛音樂,所以參加鋼琴調音訓練,雖然訓練過程辛苦,但他有信心會堅持到底。而在訓練過程中他發現鋼琴調音不一定要懂音樂,但他表示日後也會學音樂以加強自己的優勢。Raymond現年二十多歲,患有青光眼,曾學過鋼琴,喜歡鋼琴旋律,對自己學鋼琴調音亦充滿信心,並期望日後可用所學技術讓鋼琴把最好的琴音發揮出來。在訪問過程中,兩位學員不約而同說都會以尤師傅為奮鬥的目標。
小記:
調琴師是一個很專業的行業,據導師江Sir所知,現時全港大約只有200名調琴師,故很吃香。發仔及Raymond完成為期1年的訓練,便會到國內參加考試,考試包括筆試及調琴,評分十分嚴謹,考試合格可獲取證書,便可成為專業的調琴師。據知,現時香港大部份調琴師都只接受所聘琴行的內部訓練,沒有考取證書。
如有興趣找尤師傅調琴,請致電2180 2706 / 2365 8698 與盲人工廠職員聯絡。
魔術師一向喜歡幫助靠自力勞力、技術自力更生的弱勢社群(所以有青們只係想打破現有社會遊戲規則來個大洗牌,魔術師是 won't give them a damn 的),於是便馬上打電話去盲人輔導會預約。
不料無人接聽,於是魔術師只好在電話錄音留下口訊。
過了一天,也是沒有回覆。
魔術師也沒有心急,沒有去找另外的調音師,決定再等多一天才再追問。
果然,第二天盲人輔導會便有回覆了。
電話的另一邊,是一把頗為生澀、口窒窒一點也沒 sales 味的中年女人的聲音。
魔術師對於這種人頗有好感,也不會催促;反而那些讀書愈多,職位愈高的人或米腸米婆,魔術師就是沒耐心跟他們瞎纏,唔寸吓佢地都唔安樂。
中年女人解釋話自己放了假,所以遲了回覆。魔術師當然是沒所謂。
「咁你會唔會指定係視障調音師,抑或是開眼的也可以?」中年女人這個問題,倒是頗出乎魔術師意料之外。盲人輔導會竟然會有開眼人做服務,真是意想不到。
「我無所謂。」魔術師也不堅持,就看看誰有空檔便派誰來吧。
中年女人報了價,$350一次,真係抵到爛。魔術師當然又係無問題。
中年女人先掛了線,約好了師博再覆實魔術師時間。
中年女人第二次打來,約好時間,又確認那是開眼師博。本來以為可以見識一下「盲俠聽聲劍」技術,看來未必有可能了。
中年女人還帶點不好意思地說,因為魔術師住得比較遠,所以要酌量收多$80,總數為$430。
其實都係抵。幾年前「劏你」都要$700調一次音喇!
魔術師當然又係無問題,於是中年女人問明魔術師的電郵地址,發出收款通知書。
小本生意,相金先惠又有何妨?況且現在有「轉數快」,網上付款話都無咁易。
然後,調音師就傳來 Whatsapp 跟魔術師聯絡了。
到得調音師到來,又幫魔術師部琴吸塵又抹油,仲修理埋回彈力有少少問題的G鍵,真是用心非常,服務周到。
人家身水身汗才賺那四百多元,魔術師倒是不好意思享用這服務呢。
魔術師對於明碼實價的交易,很少會給小費,不過紙包飲品一包,倒是可以提供的。

30 則留言:

  1. 嘩真喺平,要留低嗰電話號碼先。N年前都唔止呢個價,額外修理又冇另加。

    //魔術師也趁聖誕假期,清哂所有年假
    唔知喺傷巷嘅米腸米婆有冇得跟米帝國咁可以將用唔晒嘅假期騰到第二年用呢?

    回覆刪除
    回覆
    1. //額外修理又冇另加

      係,呢個我後來先知...

      //米腸米婆有冇得跟米帝國咁可以將用唔晒嘅假期騰到第二年用呢?

      米腸米婆係長工, 可以 carry forward;我係合約僱傭兵, 唔可以帶假。

      刪除
  2. 我全家都喜歡幫襯小生意人,如果有後生仔,後生女勤勤力力做小生意,不走旁門歪道,都會支持的。

    回覆刪除
    回覆
    1. //不走旁門歪道,都會支持的

      勤奮做人是美德。依家道德淪亡,做埋啲黑社會行為,逼人支持,逼政府跪低反而會受人讚頌。既然呢個社會已經係「有意識地」變成咁,都係時候諗吓有無後路可退。

      刪除
    2. 要獨立思考嘛,老豆老母講嘅嘢係過時,唔駛聽。政府做咩都係錯嘅!(政府做嘢唔會只考慮一個持份者,要平衡各種利弊,佢地又點會理解)
      爹親娘親,不及民主派親!

      加上個社會風氣一直講緊父幹母幹,勤力向上呢啲佢地自然唔會聽入耳。仲有嘅係呢個blog都一早講咗馬屎撈金字塔,佢地做緊頂層嘅嘢,自然係最有道德嘅一群la

      刪除
    3. 萬能key:政府有公權力,有事梗係屌咗政府先!

      刪除
    4. //後路可退。

      可以考慮下澳門/星加坡, 這兩個「極權」統治下的社會,學我親戚話齋,要揀經濟好的地方居往。 而且此二地人純樸, 嗌交都會少啲。

      再唔係,返大陸, 或者去台灣,簡簡單單地生活都可以。

      刪除
    5. //可以考慮下澳門/星加坡, 這兩個「極權」統治下的社會

      新加坡門欖已經唔係普通巷豬reach到,十年前新加坡可能仲歡迎高學歷巷人過去,近几年當地一樣有民粹,話搶本地人饭碗,仲有自身發展一早超越傷巷,而家要申請到Employment Pass好難,想攞Permanent Resident谂都唔洗谂,當年巷豬睇唔起人,比都唔去。
      到今日巷豬都仲係以为自己係地球中心,以為人地「極權獨截」,除咗自己無人會去,其實人地一早已经唔Q理巷豬睇法,尤得你自high,井底Pepe。

      刪除
    6. options 其實好多, 販民咁鍾意反, 就由他們去反吧, 看他們可以建設到甚麼新世界出來.

      刪除
    7. 2020年新加坡好可能大選,外來人口就業同移民係一大敏感議題,新加坡反對一樣會炒作,人民行動黨要保選票,亦唔會放鬆有關政策。
      傷巷人,世界已经唔再等你喇!

      刪除
    8. //而且此二地人純樸

      我係度工作,只可以話波人係無香港咁古惑韋少宝,並唔算纯樸。年青波人,同巷青一樣,有好多Antisocial,百弹齋主。

      刪除
    9. 年青人對社會不滿不是問題, 思想狹隘、滿口歪理、善於造謠才是歪理.

      刪除
    10. 其實人遇到乜嘢事最大嘅心魔係咪恐懼同埋顧慮?係咪要首先戰勝依樣心理障礙?就好似做生意或者轉工作,都要有一股勇氣同決心。

      刪除
    11. 恐懼 係 fear, 是 more on uncertainty; 顧慮/做生意或者轉工作 其實係 break comfort zone, uncertainty 會較少, 可能只係自己唔慣而已.

      例如你叫我做 sales, 我對無底薪呢個實情係無 uncertainty 的, 不過我性格唔啱落咀頭坤人買嘢, 做起來應該會幾辛苦.

      刪除
  3. //原來盲俠早用手拍捏住杯邊

    即係盲俠一早知道班有青會整鬼佢。
    個中年女人問你揀開眼,仲以為係盲既會反白眼冇瞳孔 嗰亭嚟,我估佢哋都應該睇到啲啲影卦。
    魔術師咁鬼孤寒只係畀包飲品,畀50元車馬費吖嘛。個背影以為你嚟。
    舊時好多歌原唱係日文情懷歌,林志美呢首都改編,前排翻聽山口百惠啲歌,把聲好磁性,好正。

    回覆刪除
    回覆
    1. //魔術師咁鬼孤寒只係畀包飲品,畀50元車馬費吖嘛。

      No, 原價350, 後來收多80, 咁即係已經算入去車馬費囉.

      刪除
  4. 魔術師唔寫都唔知有視障調音師,能自力更新,應當支持

    回覆刪除
    回覆
    1. 班有青個個牛龜咁大隻卻自稱「看不到未來」,彷彿視障人士;相比人地身體真正有缺陷都可以自力更生,有青能不慚愧乎?

      刪除
  5. 咁呢個開眼嘅其實係咪視力正常嘅呢?

    回覆刪除
    回覆
    1. 我見佢行動如常,就算視力有問題,影響都應該唔大。

      刪除
  6. 咦,咁我跟parsons 17XX一年原來唔算貴喎,都包3次同埋正常保養/保膽...

    回覆刪除
    回覆
    1. 17xx 一年3次同劏你琴行差唔多, 我自己就用唔着咁密. 同埋你住港島市區, 搵視障師唔使加$80的, 原價$350 即可.

      刪除
  7. 其實家用鋼琴最低限度1年要調一次(最好半年喇),唔係部琴跌低一個半音,師傅就要調多次,有時d客為左慳錢,叫個師傳監生扯返上去,結果有機會會拉斷條線。到時仲煩。
    魔兄留意下

    回覆刪除
    回覆
    1. 係呀, 呢個師傅都係提醒我要半年調一次.

      刪除
    2. 用唔著呀我,保膽唔跟佢就斷10年保用,我諗仲要用到件貴傢俬10歲先可以唔用... 我有問過有冇1年兩次的package,佢話公司冇囉...

      BTW吾家鋼琴王子上上下堂老師studio部琴成排鍵突然plark 一聲,跟住發現好多粒鍵白色面嗰塊「木皮(?)」分離... 明明佢部yamaha琴只係買咗年幾,都係conservatory 級,佢又教咗咁耐冇理由保養咁差(當然有一刻我哋驚緊吾家少爺有冇咁強彈到部琴爛的功力!!)。佢後尾搵C傅上嚟睇,師傅話呢幾年出啲日本琴用咗D環保膠水,佢都唔係第一部咁樣分離喎。你留意留意。

      刪除
    3. //呢幾年出啲日本琴用咗D環保膠水,佢都唔係第一部咁樣分離喎。你留意留意。

      我部琴應該已經絕咗版, 唔會係「呢幾年出」咯 XD

      刪除
  8. 盲俠聽聲劍,好耐無聽過呢五個字。我都係細個同老豆一齊睇。
    勝新太郎扮盲一絕,依家啲細路無呢啲戲睇,其實係佢地損失。

    回覆刪除
    回覆
    1. //勝新太郎扮盲一絕

      勝新太郎仲會唱主題曲添! 巷版由關正傑主唱《盲俠走天涯



      北野武後來拍過《盲俠座頭市》, 扮盲唔係太似.

      刪除
    2. 關正傑加黃霑,哈哈,好狂!我應該未聽過,多謝!

      勝新太郎曾經自編自導自演座頭市,啲鏡頭型到呢!

      刪除