2019年12月14日 星期六

年尾合約終結時

「有個壞消息講俾你聽...」某天,包青天上司趁魔術師遲放工,公司無乜人,便拍拍魔術師膊頭捉入房講嘢。
「即係呢...雖然米婆 M 已經批準了你的加薪的要求,但總壇米腸J唔制,所以你今年又無人工加喇...」包青天上司似乎想做好期望管理,無端端拉埋同事L嚟講,「阿同事L就唔同,佢由艇仔僱傭兵變做公司私家僱傭兵,係要有啲 alignment 嘅,佢原先的人工都比你低...」
魔術師暗自好笑:「你都知道我早就財務自由,打份工都只係唔想咁早浪費了自己的戰鬥力,又同時賺返啲而已。我返工主要唔係求財,又唔係求氣,只係想幫到其他同事,大家返工返得開心就夠。L佢先30幾,又要娶老婆,加多啲人工俾佢無所謂喇!」
正當包青天上司紓一口氣之時,魔術師都改一改口風:「不過呢,上次『險簽』(見《險簽魔術師?》)完之後,仲擺埋啲咁嘅姿態,真係好無誠意。我今年都已經係捱義氣好俾面你咁做落去,而家米國班友愈來愈食塞米,嘢就我地做哂,要我好開心咁簽新約,又真係好難喎。」

工作量大增的原因,其實係因為總部的 project 頭子米腸J年年都向膠層誇下海口,話會有乜有物 deliver 到,但最後都只係流於吹水階段,而成個 project 就只有包青天上司呢個我城 team 做到嘢,於是年尾便叫包青天組連環 kick start N 個項目,等米腸J張成績表好睇啲:啲 projects 未 delivery 到,起碼都叫 in progress,而唔係 not yet started。
而魔術師當然就最討厭呢類為他人作嫁衣裳的工資奴任務。
包青天上司都知道魔術師性格,只好出軟功:「咁我都明白,班米腸真係完全幫唔落嘅。你又已經財務自由,根本唔需要受佢地氣。不過,依家經濟環境唔係咁好,出去出面亦未必有咁好 paid。你都可以簽住先再搵囉!」包青天上司講講吓,講到七情上面,想勾起魔術師的同理心:「即係好似我咁,我都預今年無人工加,不過出去出面又肯定搵唔返依家咁嘅人工,我又唔係好似你咁財務自由,我仲有一件讀緊中學、一件讀緊大學呀!」
其實因為舊年無人工加,我城部門已經走咗唔少人,如果因為經濟氣候而 freeze headcount,包青天上司又失去埋魔術師呢位戰鬥力強橫的主將的話,在工作量有增無減的情況下,都勿話唔慘情。
魔術師心念一動,記得昔年在美顏組時,因為都入組做咗好幾年,工作性質都變咗好幾次,當年由妹頭組帶入去的 job title 亦早已不能反映魔術師的實際職能。魔術師曾向美顏上司反映此事,得出的回覆卻是十分 hea:「我地部門唔睇呢啲嘢(job title)嘅!」結果,當魔術師在數年前被公司分手,要再去找工作的時候,其他公司就真係會睇「呢啲嘢」,見魔術師的 job title 與 CV 所寫的不符,都會提出質疑的。
想到此處,魔術師便向包青天上司提出:「嗱,要我簽約都得。年初總壇因為人事變動,將我個 job title 改咗。你叫米婆M改返正我個 job title 就得,反正又唔使錢,份約又可以反映返 HR record 裡的 job title 就得。」
包青天上司頓時放大心頭大石,大點其頭:「無問題。依家你個 job title 好過份舊約好多,拎出去人地都知你做緊乜,之前個 title 真係我地公司自己先明。」
數天後,包青天上司通知魔術師米婆M與及總部都同意新合約結魔術師「正名」。點知...
當魔術師收到新合約,一睇之下,真係激死,job title 無變,反而合約期之係半年。
魔術師連忙走去問包青天上司。
包青天上司都打個突,佢都以為係簽一年;後來再問返米婆M,原來繐部要求所有僱傭兵都係半年半年咁簽。
魔術師只感到啼笑皆非,跟包青天上司吐糟:「乜米腸J以為半年都可做得完佢踢着的咁多個火頭咩?」
自己 job title 自己管,靠米婆M同艇仔公司搞份約就真係死得。於是魔術師親自出 email coordinate,問明艇仔公司要改將 job title 改成乜乜乜,再串連好米婆M 出電郵批准,如此便成事了。
至於 LinkedIn 或其他網上平台,魔術師亦當然會 update 返自己的 profile,話係 open to job opportunities 的。一面睇吓有無其他機會(咁講法簽半年反而無咁困身),一面將工資袋住先(雖然面試時會比較麻煩),同時可以搞下投資組合,準備定食息過活的日子(?)。
***
伸延閱讀:
險簽魔術師?

35 則留言:

  1. Title梗係十分重要啦!
    個個HR睇CV都係先敬羅衣後敬人,一張CV嘅job duties同title唔相稱,鬼知你係咪水佢咩。

    回覆刪除
    回覆
    1. 係美顏上司水我就真!所以我俾佢評分都唔高。

      刪除
  2. 我唔喜歡社會經濟機器的原因之一,是經常要遇到極為不公平的情況尤其係上級揸住權力欺壓下屬與及群黨埋堆制,所以我既夢想係盡快脫離被勞役。😅
    欣賞你已有瑰麗花園仍賺錢買花戴的鬥士精神。

    回覆刪除
    回覆
    1. //經常要遇到極為不公平的情況尤其係上級揸住權力欺壓下屬與及群黨埋堆制,所以我既夢想係盡快脫離被勞役。

      米婆M不知道我其實無賺錢買花戴,仲以為我係工資奴。是Q但,唔好咁高調都好,自己係點自尾知就算。

      //我既夢想係盡快脫離被勞役

      照計你的資產都夠基本財務自由,依家都應該好似係我咁,累積多啲 buffer。畢竟 buffer 無人嫌多的。

      //鬥士精神

      咁講,我唔係 sales,唔使面對街客,多數都係帶個 project / system 俾其他部門的同事用。有 change,同事自然會感到困感及抗拒,唔知自己識唔識用(傷民面皮薄,怕出錯被人覺得自己 stupid,人哋識你唔識好瘀),會唔會出錯,個新系統做唔做得返舊系統一樣的功能等等。所以我會覺得我同其他同事係 working partners,大家 peer level,你幫我我幫你;但有時米腸米婆的意識就係 top down 壓落嚟,再唔係就係同事們擺款唔 accept。呢樣嘢我就唔會跪地餼豬乸。

      刪除
    2. //經常要遇到極為不公平的情況尤其係上級揸住權力欺壓下屬與及群黨埋堆制

      不公平只會係新嚟新豬肉/順民而底線超低/做嘢豬豬地;惡又冇料扮四條/有料做得掂既通常依D上面會買佢哋怕。我都好怕埋堆,最緊要Team work,有事上面肯保住你。
      女人堆是非多,男人要是非上嚟仲8過女人。senior個樽塩好大支㗎,魔術師講笑都睇人,不過我更加口沒遮攔更易得罪中,一路學習緊,怕且死嗰日都仲得罪緊人也不自知。

      刪除
    3. //魔術師講笑都睇人

      伸延閱讀:
      兩枝金筆

      //男人要是非上嚟仲8過女人

      伸延閱讀:
      有個上司是黃C
      八號風球工作天

      刪除
    4. 真係講埋依句,尋日睇咗依句//便在午飯時間去萬寶龍買了兩枝金筆.然後施施然返公司,在前老細面前拆盒,再將兩枝金光閃閃的金筆插在恤衫袋上.//吾係好明個行為,係想顯示吾介意錢財定顯示人面廣多人送禮擦你。

      //仲以為我係工資奴。是Q但,唔好咁仲以為我係工資奴。

      識有啲人去見工,佢哋話表示有經濟需要份工,成竇要養,多數成功。而有啲想升職既人就pretend到個形象一係好窮,一係好好先生好好太太,WhatsApp icon咪整張親子照片,發姣或攬女嘆世界既就吾多好。
      求時間既就話想family day多啲,求錢既就話想改善生活環境,扮窮就有人請,知你需要份工可以任勞任怨。見工坦白地吹或隱瞞地吹,都要撞啱個面試官buy乜。

      刪除
    5. //吾係好明個行為,係想顯示吾介意錢財定顯示人面廣多人送禮擦你。

      係話佢講緊一年先加嗰丁屎咁多, 一萬幾千對我只是「猶如垃圾」, 唔好當我係乞兒而已.

      //識有啲人去見工,佢哋話表示有經濟需要份工,成竇要養,多數成功。
      //扮窮就有人請,知你需要份工可以任勞任怨

      因為睇死你係工資奴, 唔多會搞抗爭吖馬 XD

      //撞啱個面試官buy乜

      係架. 可能當初包青天上司請我就係因為我以前經常跟住妹頭同班膠層混, 佢地都認得我而已.

      刪除
    6. "因為睇死你係工資奴, 唔多會搞抗爭吖馬 XD"
      係架,真係好多思想咁狹隘的人。有啲重話人工包埋俾人鬧,做份工使唔使咁。。。

      刪除
    7. "不過我更加口沒遮攔更易得罪中,一路學習緊,怕且死嗰日都仲得罪緊人也不自知。"
      工作以外,能做到表裡如一幾好丫。得罪人唔知,都話明唔知就不是有心啦。人與人之間的交往,要嚟擋唔到,要走亦沒法挽留,所言非虛。☺

      刪除
    8. //有啲重話人工包埋俾人鬧,做份工使唔使咁。。。

      如果佢地係叫價(薪金)時係包咗「俾人鬧」呢個「期權金」的話, 咁都無可厚非嘅.

      //人與人之間的交往,要嚟擋唔到,要走亦沒法挽留,所言非虛。

      True.

      如果返工同日常生活24小時都要就住就住, 咁就唔係「這個世界不是要為別人而生存,不需要討好每一位」喇!

      刪除
  3. 如果公司有盈利,象徵式加人工都要,5舊水都好吖,當居馬費同飲飲食食既通脹,我朋友港企公司正值社運有加人工話多咗添。好多私人公司藉藉口口呻窮,又吾諗下賺錢嗰時,人人仆心仆命,聽聞日本公司最孤寒,上市大陸公司疏爽啲,分埋公司股份你,但話同啲渣人一起工作慘啲。吾怪得宜家咁多人出來做政治工,吾洗叻都好揾錢,靠把口大聲鬧交。香港明顯有年齡歧視,外國做到7+歲都有得你做。不過我又覺得多咗老鬼出來做大家樂,每次買完揾位坐等到嗌號碼都有接近10分鐘,手腳慢記性差都會體諒。就算冇做工都要保持住頭腦精靈,手腳靈活。人生真係冇幾多個狀態廷好既10年。呢個世界說白點,都係有錢就有得你可以自由選擇,做抑或吾做,去抑或吾去。人就係貪心到有咗錢就想要權,慾望無窮無盡。香港帶來最大壓力就是昂貴的住房,飲食真係吾貴,仲要鬼咁新鮮都食到。

    回覆刪除
    回覆
    1. //聽聞日本公司最孤寒

      日本公司好似政府工,大賺都唔會特別加得多,但環境差時都仲會有人工加,當年sars時都有人工加

      刪除
    2. //好多私人公司藉藉口口呻窮,又吾諗下賺錢嗰時,人人仆心仆命

      經濟差時話要共渡時艱, 經濟好時話為經濟差做準備 XD

      //日本公司好似政府工,大賺都唔會特別加得多,但環境差時都仲會有人工加,當年sars時都有人工加

      我聽聞都係咁.

      //吾怪得宜家咁多人出來做政治工,吾洗叻都好揾錢,靠把口大聲鬧交。

      哈哈, 可能門檻仲低過賣保險、做地慘經紀, 人地假假地都要考牌, 食正字飯有案底就得...販民一定會照顧班手足.

      //就算冇做工都要保持住頭腦精靈,手腳靈活。人生真係冇幾多個狀態廷好既10年。

      係呀, 點都要搵啲細藝保持住自己個 momentum.

      //香港帶來最大壓力就是昂貴的住房

      是誰最大力反對起公屋?

      刪除
  4. 年頭規劃了香港site的擴張大計,送上去總部。原定CEO七月飛來香港當面聽完匯報就會撥資源,可以多3倍headcount。結局都知啦,現在一切freeze,還要擔心總部把香港site關閉......加薪都不知怎麼去談......

    回覆刪除
    回覆
    1. //現在一切freeze,還要擔心總部把香港site關閉......加薪都不知怎麼去談......

      搵工去也!

      刪除
    2. 做人最緊要最緊要吾好為錢而吾開心同為錢而去找死,最不值得。
      我睇過有段訪問話個仔去公眾泳池游水浸死咗,爸爸怪阿媽冇睇實,阿媽翌日走去跳樓死,爸爸內疚致抑鬱繼而免疫力出問題,吾可以接觸太陽,要遮蔽身體先可以出街,免疫系統毛病係幾難根治。
      小學時寫過週記,老師寫評語話「這個世界不是要為別人而生存,不需要討好每一位」,到現在都仲記得,就係一句,好似座右銘,每每遇到別人誤會而檢討自己時,這兩句都會在腦海裏盤旋,誰是恩人可以令人一世記住,所以真係吾好睇少出自口中或出自手中的說話,記恩記仇就係嗰句,報恩我會,報仇又未有喎。
      講到尾,開心最緊要。

      刪除
    3. //「這個世界不是要為別人而生存,不需要討好每一位」

      即是「自我感覺良好」XD

      //報恩我會,報仇又未有喎。

      有青:「香港人報仇」 佢地就只會受仇恨推動, 只識破壞, 不懂得建設.

      刪除
  5. 連合約期都唔清唔楚,好兒戲,又一反面教材。

    回覆刪除
    回覆
    1. 班米腸係咁啲, 自己決定咗就算, 唔算通知落手落腳做的行動組.

      刪除
  6. //但總壇米腸J唔制,所以你今年又無人工加喇...」
    BoJo橫掃全英,光復以前大英帝國霸權自信,形勢一片大好咁邁向米爆,總壇冇奶油咁小氣㗎啵。

    回覆刪除
    回覆
    1. //總壇冇奶油咁小氣㗎啵

      應該係個 project 嘅老總米腸J 度縮而已.

      刪除
  7. 不如blog主扭下計,出辭職信,証明一下自己在公司的價值,還掂都唔懮米,無理由比人咁壓榨。社會太多唔公平,有時最唔怪得班廢青搞搞震。

    回覆刪除
    回覆
    1. 嗰日睇TVB新聞透視,澳門年青人遇到問題讀完大學揾吾到嘢,出來做嘢一年揾萬幾元又話買吾到樓,五百零呎三百幾萬話貴,澳門定香港年青人慘啲。得個何厚鏵有公職睇下。剛剛條輕軌通車,市民開心到不得了。

      //廢青搞搞震

      有問題可以傾,傾吾到變躁狂,但都吾好咁能過份啦,直情身在福中不知福。

      刪除
    2. //不如blog主扭下計,出辭職信,証明一下自己在公司的價值

      我 show 過俾包青天上司睇我有封辭職信在 draft box,我一唔開心就會撳出去。

      如果 send 咗,米婆M會 accept; 俾着我係佢我都會咁做,無可能俾手下逼宮。

      至於佢地搵唔到好似我咁嘅人,米婆佢地唔 care 的;佢地只知道逼一班尚有戰鬥力的人封做。愈多人走就愈多甩漏唔係問題,佢地要嘅係 deliver projects,個 project 是否一件垃圾係另一個問題;而有能力的人就係將「垃圾」變成一件好睇啲嘅嘢,等啲同事用得無咁痛苦。我話「幫同事」就係咁解。

      //剛剛條輕軌通車,市民開心到不得了。

      但係話搞咗N件先有氹仔段,澳門段都不知何年何月。

      //身在福中不知福

      要有比較才知咩叫「福」。

      刪除
    3. 開咗個口停吾隻手,講埋依句,我做咗咁多年人真係睇到,社會係進步咗職位競爭公平咗,我做公營機構邊有得似現在每人都有得畀你oversea training,吾係埋堆,吾係信教或擔櫈仔排隊真係食屎,內部調職封鎖晒,以前阿頭好封建話吾sponsor你讀書,驚你哋讀晒書叻就走,冇人做嘢,阿頭真係最緊要有人工作,高層跑到數。質素NO,質量YES。

      刪除
    4. //社會係進步咗職位競爭公平咗

      所以有青係唔夠人(其他地方的外來人,包括蝗民)競爭, 所以先要回到從前, 「閉關鎖國」.

      刪除
    5. //有青係唔夠人競爭//
      最近我的黃C老頂也忍不住認為,將來香港真的要用AI和機械人代替人手,因為有青實在太懶,返工已經成日遲到,仲要突然玩no show。

      刪除
    6. //突然玩no show

      米婆M 最鍾意就係叫人以 whatsapp 報行蹤, 例如去咗邊開會, 真係 micro management 到頂唔順.

      刪除
    7. //whatsapp 報行蹤

      以前冇WhatsApp又得,而家星期六日都用嚟交帶工作,仲要整埋群組,有啲senior冇入組,藉口冇用或用舊式call機,吹佢哋吾脹。
      咁樣係侵佔埋工作之外之私人時間。

      刪除
    8. //係侵佔埋工作之外之私人時間

      同意呀! 直程係無哂 work life balance!

      刪除
  8. 名正才言順,有時Title比Pay重要。

    回覆刪除
    回覆
    1. 正是! 數還數路還路, 所有formalities 一定要做足.

      刪除
  9. 看你的BLOCK 真的學到好多野, 感謝分享

    回覆刪除