2020年11月7日 星期六

四季茗茶精選2020

日前收到英記(08241.HK)的人肉溫馨提示(以前都無啲咁嘅事,非必要品的零售的確難做),話有周年大減價,全線正價貨品八折:

但自從屯門市廣場大裝修,屯門英記摺埋之後,要買茶葉就要去荃灣、旺角、或者上環英記分店,唔係咁方便;況且疫情肆虐,好多實體鋪都會早收工,魔術師要買就要早少少返放專情坎去買工咯!

不過,魔術師在FB都見到廣告,話維基 Mall 都有英記茶葉賣,都係八折,以魔術師買嘅量,點計都可以免運費,如果唔介意幫襯黃色經濟圈的話真係可以考慮吓。唔使專程走去買,拎嚟嚟去,真係省時又方便!

茶葉的選擇基本上跟過往一樣,只係因為大紅袍不太對魔術師的口味,便以人參鳥龍代替。

春天(正月、二月、三月)飲花茶。只有香片一個選項,只需「補倉」白龍珠香片便成。

夏天(四月、五月、六月)飲綠茶。照舊都係龍井與碧螺春的選擇。基於獅峰龍井與碧螺春尚有存貨,於是補入雀舌龍井(極品龍井貴但唔啱飲)便是。

秋天(七月、八月、九月)飲青茶、岩茶。選項有鐵觀音、鳳凰單欉、鳥龍、與及以白茶中的白毫銀針(維基 Mall 無售)。基於貢品觀音王與鳳凰尚有存貨,只需要補入人參烏龍及白毫銀針即可。

冬天(十月、十一月、十二月)唔飲紅荼飲普洱(黑茶)。家中已經存有「家藏普洱」(毒果話係十二年陳),只需補入「遠年普洱」(毒果話係只是六年陳,但相當對魔術師胃口、甚至覺得好飲過舊年份),與及「頂舊普洱」(毒果話係九年陳)便是。

咁,究竟魔術師去咗實體店買定係幫襯網購黃色經濟圈呢?

***

伸延閱讀:

唔該普洱 英記茶莊(蘋果日報 2007.02.16)

四季茗茶精選2018

四季茗茶精選

(攝於2020年11月6日)

65 則留言:

  1. 荃灣店買, 可以吸收下鋪頭嘅茶葉香氣,寧神安心。:)

    回覆刪除
    回覆
    1. 我呢啲係土豪式粗飲,唔懂得咁多雅興了...

      刪除
  2. 我覺得魔兄會親自走一趟:p。
    小石人都喜歡品茗但冇你咁四季分明。

    回覆刪除
    回覆
    1. //四季分明

      立春、立夏、立秋、立冬就係換季之時,可以試吓。

      刪除
    2. //四季分明

      原來魔術師飲茶好講究(同我呢d一年四季都係飲同一樣茶包比較) !

      刪除
    3. 我係分四季五行去飲,至於沖茶的方法我反而唔多理。

      刪除
  3. Wiki冇白毫銀針,既然去到實體店,應該會順便買埋其他,買嘅量唔少或者再有折扣優惠呢

    回覆刪除
    回覆
    1. //Wiki冇白毫銀針,既然去到實體店

      Bingo! 但係夾埋只係買咗兩千蚊咁大把,唔係 VIP 無更多折扣呢!

      刪除
    2. 茶葉都買兩千銀?!目瞪口呆ing

      刪除
    3. //茶葉都買兩千銀?!

      我掃一次貨夠飲一年了.

      已加今年價格表照片。

      刪除
    4. 英記茶葉送禮佳品,二千元應該係好昂貴的級數,聽閒旺角間係自置物業。講開又講茶樓飲過八宝茶幾好飲。

      刪除
    5. 文中有圖,就係買咗咁多包先要二千蚊。大家無睇內文?

      刪除
    6. 一年兩千咁多包算平。出街飲,咖啡又好茶又好,一星期就算只喺一兩次都好易超出呢嗰價。
      人參烏龍嗰價唔錯,好似平過呆灣嘅X仁茶王
      我習慣早晨一杯咖啡(下晝就茶),上年買咗部機自己整。一年鬆啲就回本。bonus喺兩次封城時就唔使四處搵。

      刪除
    7. //一星期就算只喺一兩次都好易超出呢嗰價

      哈哈,偽文青扮吓嘢都要飲幾十蚊一杯咖啡,點睇都貴過飲高價普洱。

      //我習慣早晨一杯咖啡(下晝就茶),上年買咗部機自己整。

      不過要 refill 咖啡豆/粉?

      刪除
    8. 咁多留言,走入嚟��吓以為因為喺DQ.. XD

      //不過要 refill 咖啡豆/粉?
      喺,同一嗰機器可以磨埋豆打埋泡,幾秒就OK,啲豆又唔喺好貴,加埋晒都平過兜巴星好多。不過就要廚房夠大夠位擺,幾乎每日都要用最好喺嗰sink盤附近容易加水清理之類...所以見到啲切雞C將嗰機擺喺廳中間會覺得好怪。

      刪除
    9. //見到啲切雞C將嗰機擺喺廳中間會覺得好怪

      戶主「聲稱」喜歡飲咖啡(可以只係 Nespresso capsule 類).

      刪除
  4. 買過英記茶葉,不過懶得冲,依家捷榮有隻桂花烏龍玫瑰茶包即冲好好飲,但貴。

    回覆刪除
    回覆
    1. 捷榮 桂花烏龍茶原葉茶包 2.5G

      一 pack(10包, 每包2.5g) 先$29.9, 平均$1.196/gm, 唔貴了.

      我存貨有的「貢品觀音王」二兩(75g)八折後要$176, 即$2.347/g(未折係$220/75g, 即$2.933/g), 係捷榮兩倍.

      刪除
    2. 以前我爸会冲功夫茶,我就無耐性搞。

      刪除
    3. 謝謝語娘分享同魔術師的hyperlink 我想試吓
      一直都系飲緊359賣嘅原片茉香綠茶包 我中意綠茶多d

      刪除
    4. //功夫茶

      我家一向無現呢啲考究嘢, 粗粗地豪飲便算.

      //綠茶

      綠茶都多選擇, 平有平買, 貴有貴飲.

      維基 mall 英記

      明前龍井折扣價$73.6/四兩包裝
      雨前龍井折扣價$38.4/四兩包裝

      算是相宜.

      刪除
    5. //功夫茶

      我調返轉,長輩喜沖功夫茶,我就喜歡睇佢哋沖茶,至於飲咩茶冇所謂,因為長輩們買嘅茶葉,每一款都好飲。最印象深刻嘅,係飲過一款有荔枝味嘅茶,但已經唔記得茶名。

      突想起我有一套功夫茶茶具,將來退休之時,可以攞出嚟用。:)

      刪除
    6. 去酒樓飲茶被問飲咩茶
      我:綠茶
      侍應:香片?龍井?鐵觀音?

      其實香片是不是屬於綠茶?

      刪除
    7. //功夫茶茶具退休之時可以攞出嚟用

      我有個ex-boyfrd系潮州人 愛飲茶 功夫茶具有幾套 沖一次茶我可以訓醒數次 xd

      刪除
    8. //長輩喜沖功夫茶
      //潮州人 愛飲茶 功夫茶

      我父母一向對潮州嘢都係無可無不可,所以我都係一般般。

      //侍應:香片?龍井?鐵觀音?

      侍應明顯識嘢過你 XD

      同埋, search 吓就有答案, 唔使周圍問咁巷豬的. 你真係難為我平時啲 blog 文要做咁多 research.



      刪除
    9. fc9綠茶好涼,女人開始踏入更年期受唔到太涼,經期後飲會見暈㗎。我前度又係潮洲人,茶就唔好,不過好鬼大男人,著衫露膊頭問我媽點解畀我著。

      刪除
    10. //好鬼大男人,著衫露膊頭問我媽點解畀我著。

      我頗不喜歡大男人的「民族性」,所以日、韓、潮呢啲我都唔係咁欣賞。我覺得做人最緊要都係有知識、智慧,而唔係靠「大XX」的習性而來。

      刪除
    11. 我唔覺潮州人大男人喎。我爸肯定唔係,我都唔係。

      刪除
  5. 有些不同意見,如果價錢差不多,我會飲古樹普洱茶,而唔會飲所謂陳年普洱。現今茶葉最大問題是農藥加化學肥,英記那些只是大路嘢,自己再發酵,無論發酵幾耐,農藥、化肥唔會冇咗,食落肚有害多過有益。最容易試出就是飲了之後口乾而不潤,跟以上所說普洱茶可以潤燥完全相反,如果飲茶發覺越飲越口乾其實就是這個問題。

    而溝茶更加應該避免,茶商通常用質量次等的茶葉來溝茶,去掩蓋茶的質量問題,試問會唔會有人用靚普洱去沖菊普?英式茶包問題更大,因為催谷茶生長,產生咖啡因、單寧酸,另到茶產生苦澀味,所以才用一些花去提香減少苦澀味。咖啡因對人身體冇益,茶多酚才是飲茶對身體有益的物質。又因茶多酚對溫度敏感,所以沖茶技巧其實會對茶的質量有決定性的影響。

    還有古代茶是藥,不可亂飲,配合身體狀況比四時轉換更重要,要平衡體質才是飲茶之道。正如語娘所說,男、女體質有別,女性受不了寒涼可能什麼時候也不適合飲綠茶。

    Momo

    回覆刪除
    回覆
    1. 其實食乜飲也都要適可而止,唔使搬出各種似是而非的理論嚟講。

      刪除
    2. 六十後好似不只一次對我的留言有些意見,沒有去求證就批評,其實以上知識只要上網查一查就知對與錯,沒問題,無謂令魔術師兄難做。

      魔術師兄,有緣再見。

      Momo

      刪除
    3. Momo 好說了。

      我一向鼓勵網友多做 research,不要做伸手黨,也儘量不要「聽XXX講」、「唔記得咗個名」之類咁糊塗。學會的知識是自己的,事事求證(唔係事事懷疑)才有進步。

      //農藥加化學肥

      謝謝 Momo 補充。有關農藥的事,我找到以下的一篇,雖不知可信程度,但作為參考也是無妨:

      苟延残喘:别再拿普洱茶农残说事情!

      不管是蔬菜还是茶叶,农药的使用一直都是经过国家严格控制的。对各种农药规定了一个足够安全的限量标准,农药的量在限量标准之内的,理论上都是安全的。

      普洱茶台地茶是一年洒一次农药,幸好古树茶是没有办法洒农药的。中国农业部检验普洱茶四十多年来,普洱茶从来没有检出农残超标,真正的古树茶也没有检测出农残超标。

        茶叶中可能会有少部分的农药残留,但是我们所泡的茶水中的含量又不是一回事。事实上,现在流传在市面上的农药残留都是脂溶性的,附着在茶叶的组织上,仪容仪表迁移到茶水中。

      现在茶农使用的农药,大多数是水溶解度极低的农药品种。这样的农药进入茶汤的含量一般只有1%左右,是极低的。就算按照平均投茶量最高的13克来计算,每一克茶叶中都有一些农残超标,真正随茶汤喝下肚子中的也是微乎其微。所以,做到只喝茶水,不去咀嚼茶叶,也就进一步的降低了茶叶中农残的风险性。

      关于农残这个问题如果一定要较真起来,普洱茶的农残与我们每一天吃的蔬菜水果粮食的农残的含量相比,真的是微乎其微。只要是从正规渠道上购买的普洱茶,是不用担心茶叶的农残会对我们的身体造成伤害。

      //古代茶是藥,不可亂飲

      網絡上亦找到以下文章,但未有時間找《本草綱目》來 fact check,但結語「根據季節和人體的涼熱狀況來選擇喝茶的類型」就是阿媽係女人的層次。

      李時珍自己也喜歡喝茶,說自己“每飲新茗,必至數碗”。所以在他的書中,對於喝茶和茶葉功效的描寫非常細緻,可見他對茶葉的研究之深入。

      《本草綱目》寫茶的部分,分別為釋名、集解、茶、茶子四部,對茶樹生態,各地茶產,栽培方法等均有記述,對茶的藥理作用記載也很詳細。

      《本草綱目》寫茶的部分,分別為釋名、集解、茶、茶子四部,對茶樹生態,各地茶產,栽培方法等均有記述,對茶的藥理作用記載也很詳細。


      在《本草綱目拾遺》中對雲南普洱有這樣的描述:苦澀,逐痰下氣,刮腸通洩。可見普洱茶有助於腸道的活動,疏通腸道,特別對於減肥的人有效果。茶葉在當時的社會上就已經被當做調理身體的飲品了。

      茶同時具有清熱、消暑、解毒、消食、去肥膩、利水、通便、祛痰、祛風解表、止咳生津、益力氣等功效。這是許多醫書與詩歌中都有記載的,通過世代的飲用,檢驗而來。

      普洱茶經歷了生茶到熟茶的轉變過程,其生茶具有祛風解表、清頭目等功效,而熟茶又有下氣、利水、通便等沉降功效。常常飲用普洱茶的人,味覺也會變得更佳靈敏。

      由茶人從古至今的探索得出結論,茶一直被譽為一種攻補兼備的飲料。中醫上講究人體冷熱平衡,根據季節和人體的涼熱狀況來選擇喝茶的類型。不論是喝哪一種,都要最終確定茶葉能在人體更充分地發揮作用。

      刪除
    4. //沒有去求證就批評,其實以上知識只要上網查一查就知對與錯

      我無意針對任何人。不過有啲嘢唔係查一查就知對錯嘅。商家要推廣佢產品就一定会講到佢好好,冇污染、特別有益,而其他人賣嘅嘢就梗係冇咁好咁啦。佢又實会話係“硏究顯示”乜乜七七咁嘅。咁究竟信邊個好呢?
      就算中醫講,都唔代表就係正確㗎喎。中醫理論有玄學成分,信不信由你,我就唔信。

      刪除
    5. //要推廣佢產品就一定会講到佢好好,冇污染、特別有益,而其他人賣嘅嘢就梗係冇咁好咁啦。佢又實会話係“硏究顯示”乜乜七七咁嘅。咁究

      我諗我地都有足夠智慧去分到邊啲係 advertorial 同埋 content farm 左抄右抄之言。

      //中醫理論有玄學成分,信不信由你,我就唔信。

      四時五行、體質寒熱呢啲,我唔會以真假對錯咁去睇,而係會用「不同的語言」咁去睇。中醫呢種「語言系統」在西醫科學論證的「語言系統」的確係無咁嚴謹的。

      刪除
    6. //「聽XXX講」、「唔記得咗個名」之類咁糊塗。

      今次輪到我對號入座啦,看到這句使我面紅耳熱,心跳加速(最近我學咗一個新的心理名詞,HSP, high sensitive person, 有兩成人屬於這類人,可能我都係其中一員)。想試吓自己EQ會唔會可以控制情緒,原來有時得,有時唔得,特別係當唔夠瞓之時。

      兩年之前長輩同我講荔枝味茶葉名之時,我沒有做筆記記住,而飲茶不是我最喜歡的事情,沒有著意去做research。而且,因為近一年經常夜睡,最近記憶力輕微下降,請魔兄多多包涵,不要對我的留言期望過高。各人有自己的專精,我留言不清楚之處,或在匆忙中留言不嚴謹之處,煩請魔兄點撥一下,指出錯誤,不吝賜教。

      刪除
    7. 其實係我自己係對「文責」有份執着. 雖然「節目嘉賓言論不代表本台立場」,但就好似舊年黑暴最烈之時, 有大量網友「投稿」俾 link 俾片, 我幾乎每一條都要睇過睇吓有無造謠才安心, 所以精神負擔都幾重. 同樣地, 有部份網友留言可能只係靠印象一兩句, 我都會儘量做 research 補足, 希望起碼在客觀資訊上面減少錯誤模糊的程度.

      刪除
    8. 明白嘅,不過有時太執着,辛苦了自己,也辛苦了別人。那一段期間,我見到一篇文章留言太多,會盡量減少留言。只係一些風花雪月,無關緊要嘅,才講兩句,盡量減少魔兄你嘅負擔。

      刪除
    9. //辛苦了別人

      不同意. 唔贊成俾藉口自己. 大家做多半步, 認真少少, 就唔會辛苦.

      刪除
    10. 茶在古代的確是藥,後來才發展為飲料,唐朝煮茶,宋朝點茶,明朝泡茶。

      白茶有一年茶,三年藥,七年寶之稱。我的茶導師就喜歡用老白茶加陳皮或石斛去煮茶,有養生之效。

      刪除
    11. 白亳銀針的味道都👌

      石斛好呀! 可以補眼.

      刪除
    12. 荔枝香味的茶,我飲過兩次,都系紅茶來的,一個由雲南鳳慶茶區的普洱茶樹做的紅茶,另一個也是普洱茶區發的紅茶
      另外正山堂的紅茶也相當出色,可以去淘寶買,香港好似也有代理。

      刪除
    13. 今日人言報有提過「翡翠皇后」吳玲玲創辦的「香港號」茶店,有時間都可以去查找一下。

      刪除
    14. //「聽XXX講」、「唔記得咗個名」之類咁糊塗。

      我又何嘗不是,感受到是講我,但我不會因此消沉,反而警惕自己改善,我真是好感激魔術師的教導,現實邊會有人無條件催谷自己踏前。

      刪除
    15. 語娘好説,不用客氣。呢度都有唔少好網友不吝分享,教學相長也。

      刪除
    16. 語娘,你好正面呀!不過,無論對方是誰,都應該設一條底線,在互相尊重的基礎之上進交流。這只是我個人的意見,只供參考。

      刪除
    17. 補充:
      //荔枝味茶

      想起來了(記憶這東西愛開玩笑,刻意去想記不起,不刻意之間記憶就回來了),荔枝味茶原來我在十幾年前於長輩家飲過。兩年前去長輩家時,曾問過長輩夫人茶葉是何名。長輩夫人說應該是大吉嶺,當時我隱約覺得好像不是大吉嶺,不過沒有再追問。

      今天我請教了長輩,他説應該係廣東潮州的鳳凰單欉,但是這種茶現在已經買不到了。

      刪除
    18. 鳳凰單欉點會買不到呢,在潮州一定隨處可見,而鳳凰單欉有一種溶於水的花香蜜味。

      刪除
    19. //鳳凰單欉點會買不到呢

      我一樣都係唔明. 我在英記都買過, 有兩包存貨在家(見內文)。

      刪除
  6. 睇完呢篇想去買返啲黎沖XD
    茶我都鐘意飲,不過懶唔常沖,唔知平時飲開嘅人係有無話點洗杯?我試過飲完打開蓋乾左啲攪到有漬要用可樂洗XD
    除左茶葉茶,甘草“茶”都好味,有回甘

    -Z

    回覆刪除
    回覆
    1. //唔知平時飲開嘅人係有無話點洗杯?

      我就唔會特別去洗...

      【反修例】李瑞環24年前「紫砂茶壺」論 尋化解香港危局啟示

      一個窮老太太去市場賣祖傳的一把宜興紫砂小茶壺,起碼有200年歷史,就是不加茶葉,水中也會有茶香。

      有人願意以三兩銀子的高價購買,豈料老太太覺得茶壺太舊,不好意思要這麽多的錢,就用水反覆清洗了。最後,買主回來一看,裏面的茶垢全洗乾凈了,便說連5錢銀子也不值了。

      李瑞環為何說這個故事?官方人民網後來的一篇紀述文章為此作出解讀--1995的這一年,中國和英國就香港九七後政治體制爭論最激烈的時刻,李瑞環因此用百年宜興紫砂壺來比喻香港,呼籲接納香港與內地不同、甚至內地看不慣的政治制度;不要妄洗「茶垢」,導致香港失去特色。

      刪除
    2. 有意思:)

      本身都有聽過紫砂壼會吸味,靚時唔用茶葉都可以沖到茶,但唔知原來係要唔特別洗,以前功夫茶具怕keep得唔好,每次用完我都會用清水捽同沖返乾淨XD
      平時用開普通瓷杯,白色位有少少漬都好礙眼,睇完我又想拎返紫砂茶具黎沖茶,瓷杯瓷壺用返黎飲水XD

      -Z

      刪除
    3. //白色位有少少漬

      咁我都明嘅. 有啲人比較喜歡完美, 張枱有少少塵都唔得 XD

      刪除
    4. 用牙膏清洗白瓷杯可去茶漬。

      刪除
  7. 綠茶寒涼,烏龍茶亦寒涼,女性都不宜多飲。最有美容功效的應是紅茶,可抗氧化。為什麼魔術師不喜歡紅茶?紅茶亦有其獨特的香氣滋味。

    普洱除了年份不同價錢不同,現在產區不同價錢亦有很大的差距。朋友推薦了一個大陸品牌津喬,這家獨沽一味,只做普洱茶,其品質我認為不錯,原料聲稱都是古樹茶,而且茶樹生長在一千呎以上的高地,也介紹給魔術師認識,天貓有旗艦店,不妨去看一下。

    回覆刪除
    回覆
    1. 謝謝你了, 我會放古樹普洱入 list.

      原來英記都有古樹普洱, $2,000 一餅, 依家做八折應該係$1,600.

      紅茶早餐飲咗幾十年喇! 日日都車仔紅茶! (唔係祁門 XD)

      刪除
    2. 英記的普洱茶作為入門茶就勉勉強強算Ok,古樹普洱,全香港地的茶商五隻手指都未必數得出有正貨。真正的古樹普洱起碼5000人民幣一公斤成本价,有數得計,零售起碼要賺五六成以上,以香港甘貴的營業成本來說,點會有正貨。

      另外,MOMO兄也不用介懷別人怎麼説,你肯定是資深普洱茶玩家,普洱茶那麼複杂,一般人有誤解偏見不明白,這是好自然的。得闲上香港討論區茶版交流下,這裡做科普太難了。

      Nelson /Tih

      刪除
    3. 所以我都只係粗飲唔係咁講究。謝謝資訊,三人行 必有我師也。

      刪除
  8. 紅茶當然唔飲茶包茶啦,簡直是兩回事,飲過正山小種和祁門,才發覺英式茶包糟塌了紅茶之名,而且在一般茶樓飲茶從來都沒有紅茶可選的。

    回覆刪除
    回覆
    1. //英式茶包糟塌了紅茶之名

      所以我只係講吓笑而已 XD

      上文其實我已經有好多種茶了... 而且依四時來說紅茶是屬於冬季的, 暫時入唔到list同普洱「輪換」了.

      刪除
    2. 飲茶和品茶是兩個世界,一般人飲茶有味有香有甜就OK,品茶講餘味回韻。
      正山小种,祁門,英德紅茶都比英式茶高級

      刪除
    3. 當然喇,我邊敢講真係「品茗」呢。

      刪除
    4. 其實飲茶衹是對自己負責的一個行為,是否品与不是其實不重要,最重要是是否享受這過程,我更喜歡用嘆茶來形容飲茶的過程,猶如食火窩時伴隨一杯冰凍可樂那樣,打嗝那種身心舒暢的感覺。

      刪除
    5. 謝謝指教。

      我胡亂猜想,古代茶是藥,「不能亂飲」,是因為當時資源、技術的原因,只能取茶中輕微的藥性使用。在中醫的發展過程中,當更有藥效的草藥給發掘出來,茶的藥用用途便慢慢被取締,變成養生保健用品途,直至現在成為大眾日常飲料了。

      這個猜想也不知是對不對。

      刪除
    6. 以前試過俾啲米腸試中式紅茶,人哋嫌淡茂茂呢,又話點解唔俾佢加奶加糖 XD

      刪除