2021年5月29日 星期六

摩摩電影節之《生化壽屍(Bio-Zombie)》:廿年一覺我城夢

因疫情關係就連眾多荷里活大片都要延期推出,某些新片例如《神奇女俠1984(Wonder Woman 1984)》都要戲院、串流並發,完全唔介意家居盜版的問題...而本片就係疑似受益於無新戲上畫,片商焗住出返啲舊片,而主題竟然又可以緊咬廿多年後的我城之「處境神作」:

***

無敵(陳小春飾)和喪B(李燦森飾)是兩條在商場售賣人頭版盜錄老翻與及無格仔四仔的有青。無敵疑似是阿頭,只是有一搭沒有一搭的回應喪B什麼「昨天是五月八日,今天是五月九日」的廢噏。同場還有開二手手機鋪的疑似過氣大佬爛牙駒(黎耀祥飾)和成日被老公呼喝的駒嫂(黎淑賢飾);在美容店工作的細卷(湯盈盈飾)和 Jelly(周凱珊飾),與及在壽司店工作、迷戀細卷的壽司仔(張錦程飾)。這天生意淡薄,老大叫無敵和喪B去車場幫手拿車,二人去到車場,無無聊聊跟車房仔鬥氣,又踢曱甴入車房仔褲襠,幾乎要開大片,盡顯無敵講就兇狠但就專搵喪B笨的有青本色。

不知名買家跟伊拉克幫眾交易購買裝在葡萄適樽的生化液體,以取得刀槍不入的怪物(喪屍)。喪屍發難將買家與及眾手下殺死,只得一人帶着「葡萄適」逃脫,然後伊拉克幫又向喪屍們開槍爆頭斃了。逃脫的買家手下被無敵和喪B揸全大佬架車墥倒,臨死前仲掛「葡萄適」,於是無敵和喪B便將掉在地上的「葡萄適」給他喝,隨手把「葡萄適」樽放在司機位側,再將那人塞進車尾箱返商場,卻又意外墥壞了大佬的車頭。無敵和喪B二人回到鋪內打機(House of the Dead),打打吓才醒起那人仍在車上,回去打開車尾廂,卻發現那人已變成一灘無以名狀的東西。無敵不知就裡,取去了那人遺下的新款手機拿去賣結爛牙駒,以籌旗賠給老大;但駒哥只係俾得千四,唔夠數,於是無敵便與喪B打算去老笠。

二人去女廁打劫細卷,連手上的戒指都搶去了。細卷去影碟鋪找無敵要求幫手找回鑽戒,並以請食飯作補償。喪B回來報告戒指是假的,同時細卷回到美容店換衫,以真空突點造型叫 Jelly 一起去吃飯,幫手查問無敵和喪B是否就是賊人。無敵、喪B、細卷、和 Jelly 到壽司店開餐,羨煞墫壽司仔。

無敵和細卷在壽司店猜枚,搞到個場 cheap 哂。這時被困在車尾箱的喪屍開始發難,逃出來把瘦仔保安吃掉,再走入商場,打爛駒哥的手機店櫥窗,取回失去的手機。細卷和無敵借故去了女廁搞嘢,壽司仔跟蹤而至,由於太過傷心躲到男廁大哭,不慎被喪屍咬到。壽司仔負傷逃脫,走去警告慾火焚身的無敵和細卷。眾人折回男廁調查,卻一無所獲。

細卷把壽司仔帶回美容店包紮,而 Jelly 則去了買頭痛藥「解酒」。駒哥因鋪頭被爆,電話被盜,便來找無敵和喪B二人算帳;駒哥裝兇作勢要拖馬,但輾轉電話卻打回去找無敵去「扮駒哥的手下」,認真反諷。壽司仔屍毒發作,將美容店另一店員 Cindy 咬死,又綁架了細卷。

尚有人類意識的壽司仔拿了禮物回美容院送給細卷,途中被喪B打了荷包。在那個黑警還有相當威信的年代,因為駒哥鋪頭被打爆玻璃,商場的大水牛保安便報了警,召來了慢必警(陳志全飾)、和快必警(譚得志飾)。快慢二警見無敵喪B形跡可疑,便抓來問話,又到保安控制室看CCTV錄像,見到無敵、喪B打壽司仔荷包,便將二人鎖起;糾纏間喪B話要投訴慢必濫暴,慢必就話要拔槍(!)。一輪廢話之後,慢必發現今天是喪B生日;無敵聽了十分過意不去,自己竟然聽唔明好兄弟開初暗示今天生日,仲要帶佢去老笠,唯有勉勉強強地跟喪B講聲「生日快樂」。

眾人在CCTV見到壽司仔和細卷去了壽司店,喪B提議去調查,慢必的回應是「阿 sir 做嘢唔使你教」,正是今日黑警被黃人諷刺的語句。快必到壽司店查看,被壽屍仔殺死。另一方面,買家喪屍走入警衛室,咬了大水牛保安;慢必開槍還擊,喪屍不為所動,便將慢必咬中。喪B想起打機時喪屍的弱點是頭髗,便提示慢必射頭。慢必依然將喪屍一槍爆頭,雙雙同歸於盡。

喪B從慢必身上找到鎖匙解開手銬,見無敵被鎖在電腦枱上,喪B便再用隨身帶備的牛肉刀劈開電腦枱的一角,讓無敵抱住螢光幕逃走,途中仲叫埋爛牙駒兩公婆閃。駒哥卻不相信,仲笑老婆蠢,話佢咁荒謬嘅嘢都好信。買家喪屍早就咬倒商場內多人,眾喪屍隨後追來。駒哥夫婦去到停車場,見到變成喪屍的瘦仔保安,噸到屁滾尿流,逃跑中又墥見無敵、喪B、和剛買完頭痛藥回來的 Jelly。眾人見到倒在走廊的快必,喪B勇敢地上前取得鎖匙幫無敵解開手銬,認真夠義氣。Jelly 帶眾人回美容店暫避,卻見到早前被壽屍仔咬死的店員 Cindy 陳屍地上。無敵提議要將 Cindy 搬走,駒哥卻叫老婆幫手搬,被眾人鄙視,結果就由無敵和喪B負責搬走 Cindy。

無敵、喪B搬完屍才發現爛牙駒已鎖起美容店大門,快必追上來,被無敵、喪B二人扭甩個頭殺死,無敵又用快必的槍轟掉一喪屍。無敵、喪B二人返回美容店D9爛牙駒。眾人企圖報警,發現店裡的固網電話被截斷線路;這時商場已被喪屍佔領,無敵冒險去駒哥鋪頭拎電話。細卷被壽屍仔逼吃斷指壽屍,十分噁心。無敵剛巧來到壽司店,轟掉幾隻喪屍,救走細卷。在美容店內,爛牙駒又因為杯麵口味的問題大罵老婆與喪B,非常無聊。無敵帶細卷躲避喪屍,途中跌出早前老笠細卷的戒指,細卷見了卻不說破。

無敵找不到電話報警,卻帶着細卷回到美容店,話要衝出去,正爭論間有喪屍破門而入,眾人不得不走。眾人走去搭電梯,卻超重唔郁,駒哥將 Jelly 推出去;落到樓眾人都唾棄駒哥,就連一向聽話的駒嫂都怒摑老公,離他而去。落了單的駒哥自行逃命,而無敵、喪B、細卷、和駒嫂則組隊打喪屍。

戰鬥中駒嫂率先陣亡,駒哥也了救駒嫂而被喪屍咬倒,兩夫婦手牽手一齊死,喪B來救亦被喪屍咬中。無敵、細卷、和喪B去保安室企圖打開大閘逃走,但卻找不到鎖匙開機。此時喪B屍毒發作,無敵和細卷跟喪B抱團安慰,喪B在吃飽了細卷的波餅後要求無敵幫手影遺照;誰知遺照未影到,喪B便被大水牛喪屍捉去以折骨墥殺死。

無敵和細卷去停車場,衝過無數喪屍取得大佬的車子。壽屍仔來到,幫手托起鐵閘又幫手推忽然死火的車子,無敵和細卷得以衝出,但壽屍仔卻被其他喪屍再咬死多一次。無敵和細卷去到油店,無敵下車求救,卻發現全城市民都已撤離,十分聽政府話。細卷因為口渴飲了放在司機位的「葡萄適」。無敵見了,卻不動手殺細卷,反而將「葡萄適」喝下,跟身邊的天使一齊死,勇過首觸。

***

本片似係以喪屍作包裝的低成本古惑仔片,但意想不到的是完成到頗高;雖然明顯有些劇情係無聊地沒事找事做,跟主線劇情完全無關,cut 去也可,但少咗呢啲無聊嘢,各人物的性格(尤其是無敵成日「講就無敵」同埋駒哥「叫老婆衝自己鬆」)的 build up 又好似差咗啲。畢竟環境所限,各角色走來走去都係原地轉,來來去去都係嗰幾層樓,完全無走難的感覺,格局小搞些爛 gag 可以解構角色之間的關係,又可以「躡時間」也是無可厚非。

當然本片完成度高還高,bug 唔係無:最大的 bug 就係快必慢必二警照計有對講機,無理由唔知爆疫要撤離;同埋就算當時的傷民都信任政府,恐怕政府亦無能力在極短時間內安排到防疫隔離營...

不過,一切 bugs 都可以被快必慢必竟會飾演黑警,仲要濫暴濫捕,胡亂開槍更諷刺。淨係佢兩個已經足以蓋過所有低成本製作和劇情上的 bugs。

魔術師評分:75分(100分滿分)

***

伸延閱讀:

《屍殺列車(Train To Busan)》:小人比女子更難養

8 則留言:

  1. //同時細卷回到美容店換衫,以真空突點造型
    全齣戲嘅亮點應該都喺呢兩個喇!喺次所激戰胸貼胸真喺益晒小春

    //慢必就話要拔槍(!)
    真喺笑咗出嚟XD

    回覆刪除
    回覆
    1. //全齣戲嘅亮點

      嘻嘻, 我都眼前一亮...

      //真喺笑咗出嚟

      佢兩個真係不以黑警為恥!

      刪除
  2. 你買碟嚟睇?依家呢啲片幾錢?

    回覆刪除
    回覆
    1. 呢隻舊片重新出版好似係$100 (DVD) 左右.

      自從有 Netflix, 我已經買少咗好多碟了, 通常一係大片要享受易4K音效的才會買 4K BD; 一係就係呢啲 Cable/Now/Apple TV/Netflix 都無的陳年舊片 DVD; 普通新出片唔想等的都會買 DVD, 不過已經好少呢啲 cases 了.

      刪除
  3. TVB Drama - Crime & Mystery 神秘頻道 【Free Hong Kong Movie】Bio-Zombie(生化壽屍)

    同好多美亞有版權的舊港產片一樣,呢套野已經可以在YouTube免費觀看。

    //本片似係以喪屍作包裝的低成本古惑仔片

    反過來說,喪尸片通常是環繞一個主題背景出現喪尸的;由此路進,亦可定義其為“古惑仔背景”的喪尸片--而且是舉世唯一,因爲後無來者...

    //來來去去都係嗰幾層樓

    場景是炮臺山站的新時代廣場,小弟都久未光臨多年,唔知而家是否變成死場了。

    //駒哥因鋪頭被爆,電話被盜,便來找無敵和喪B二人算帳;駒哥裝兇作勢要拖馬,但輾轉電話卻打回去找無敵去「扮駒哥的手下」,認真反諷

    呢段一直是我對呢套野最深刻的gag位!

    回覆刪除
    回覆
    1. //呢套野已經可以在YouTube免費觀看

      謝謝, 已 subscribe.

      //定義其為“古惑仔背景”的喪尸片--而且是舉世唯一,因爲後無來者...

      都可以咁講。

      以荷里活片來說,好睇的喪屍片一向比較沉重,例如《28日後》《28周後》,係我城先可以有古惑仔 cross over 喪屍的搞笑片出現 XD

      //呢段一直是我對呢套野最深刻的gag位!

      我前公司成日都係咁,問一個問題,然後飛去 global team,封 eamil 環遊地球一周之後又返嚟自己度,即係無人識答。呢一段都睇到我「笑中帶淚」。

      刪除
    2. //好睇的喪屍片一向比較沉重

      你忘記左自己寫過既
      《喪屍末日戰(I am a Hero)》
      ...🤣

      總之,兩套都好睇過
      《《屍殺列車(Train To Busan)》》

      刪除
    3. //以荷里活片來說
      //《喪屍末日戰(I am a Hero)》

      嘿嘿, 呢齣係「鄉下」電影 XD

      //屍殺列車(Train To Busan)

      我睇完《屍殺半島(The Pennisula)》,真係無動力去寫任何嘢。

      刪除