2022年3月21日 星期一

魔術師 Netflix 煲劇片單(2022年3月)

自第五波疫情起,魔術師都是 work from home,省下來的交通時間,除了小部份豪俾公司做義工(即係OT)之外,其餘時間都係用來煲 Netflix(Disney+ 都有若干 bookmark,不過除了睇 Marvel 外都未有時間追其他劇)。近日就趁3月31日下架前重溫了一遍《月黑高飛(The Shawshank Redemption)》,要在監獄內過得有意義,果然需要有希望,唔知同阿爺打對台宣稱「防疫唔係科學」的777聽唔聽到呢?我城市民之所以「抗疫疲勞」,就係因為好似有青咁「睇唔到希望」,防疫政策只識收緊唔識放鬆(例:限聚令)、邏輯欠奉無章法(例:禁理髮)、搬龍門(例:目標接種率 70% -> 80% -> 90% -> 95%(?)才「有望」放寬/通關...)。《月黑高飛》正好就給予我們一個對「抱有希望的人生」和「被體制化(institutionized)的人生」之間的反思。

以免寫寫吓變咗《月黑高飛》影評,都係言歸正傳講返煲劇。魔術師依然緊抱一貫宗旨,就算係爛片悶片伏片都唔會好似討論區班妄民咁以倍速「睇完」,好片當然要欣賞演員演技、劇情鋪排、背景配樂、氣氛營造等,但到爛片悶片伏片何嘗不可以作反面教材觀摩呢?這也是魔術師截至目前為止,就算套劇有幾爛,都尚未曾試過棄坑的原因。

***

必看推介(排名分先後)

1. 《闇(Dark)》

日耳曼燒腦穿越神劇,三季完。「欲知前世因,今生受者是;欲知來世果,今生作者是。」魔術師竟然找不到 bug,完勝其他推理犯罪片。

2. 《新世紀福爾摩斯(Sherlock)》

奇異博士做現代福爾摩斯,共4季,每集獨立故集,會唔會繼續落去無傷大雅。整套劇中心思想就係:Attention to details 好重要!

3. 《黑鏡(Black Mirror)》

共5季,每集獨立故集,會唔會繼續落去無傷大雅。講吓對科技發展、呃 like 文化、甚至乎「元宇宙」想像。

4. 《紙房子(Money Heist)》

西班牙犯罪片(抗爭片?)神劇,5季完。第1、2季尤其緊湊,雖然有 bugs 同埋解釋唔到的「巧合」(劇情需要),但尚算可以接受;第3、4季有啲拖戲或劇情犯駁,邏輯不通之處亦愈見嚴重;第5季鋪返個合理啲嘅結局,挽回分數。女主角東京(Úrsula Corberó 飾)身材不錯但西口西面,性格亦不討喜(成日掛住同小鮮肉扑嘢);反而配角奈洛比(Alba Flores 飾)的角色營造更有血有肉更親民。教授(Álvaro Morte 飾)和里斯本(Itziar Ituño Martínez 飾)都幾襯,演來相當有魅力。

另外,主題曲及插曲夠洗腦都係本劇成功的元素之一。

5. 《后翼棄兵(Queen's Gambit)》

睇占飛評論好過魔術師自己寫(見《魔術師 Netflix 煲劇片單(2021年11月)》)!

6. 《今際之國的有栖(Alice in Borderland)》

唔使多講,「鄉下妹」贏哂!

7. 《第二聲鈴響(The Innocent)》

由 Harley Coben 犯罪小說改編,故事沒有什麼驚喜,全靠導演 Oriol Paulo 編排出色,男主角 Mario Casas 演技出色拉高分數。導演和男主二人同樣在《佈局/死無對證(The Invisible Guest)》中有出色表現(又係睇占飛影評時間,見伸延閱讀)。

可以一看:

1. 《三人要守密,兩人得死去(Behind Her Eyes)》

劇情有啲慢,女主角唔靚,角色性格婆媽愚蠢,但最後劇情有驚喜,可跟另一套 Netflix 本月下架的電影《害匙(The Skeleton Key)》作比較。

2. 《屍戰朝鮮(Kingdom)》加《雅信傳(Kingdom: Ashin of the North)》

古泡菜國喪屍劇,最唔明就係世子同班手下好似識瞬間轉移咁,在後期集數可以以極短時間便由A地趕到B地。另外,劇情講到懶科學咁以溫度來定屍蟲活躍度,實際上有欠「科學」:點有可能過咗節氣,一夜之間喪屍們便由日頭訓覺變成日頭活躍呢?世子心腹手下要做間諜,又唔見佢放飛鴿傳書,又點能夠通知到宰相大人呢?雅信(全智賢飾)就更神奇,看壁畫說明書就知生死草的使用方法?

3. 《魷魚遊戲(The Squid Game)》

劇情其實唔太緊湊,犯駁亦多,魔術師亦不能認同主角所為,名大於實(見《魷魚遊戲(Squid Game)》:別人好評我派嬲》)。

4. 《Sweet Home》

呢套韓片真係頗一般,係得個武士刀阿 sir 的角色比較鮮明,其餘眾人都係ON99咁。怪物造形亦頗膠,第一集仲見有啲心機,但之後的特技是愈整愈 hea(無 budget?)...

中規中矩:

太多,不贅。

伏(無需花時間):

1. 《最親密的陌生人(Stay Close)》

又係由 Harley Coben 犯罪小說改編,劇情有啲似《第二聲鈴響(The Innocent)》,但導演技法高下立見。單就是主要場景的市鎮細到可以揸一個鐘頭車便可以去勻咁多犯案地點,而女主角竟然可以以為在呢個咁細的鎮仔內改名換姓便「重獲新生」,唔會再墥見往昔的朋友...面對咁嘅大 bug,魔術師都忍咗好耐才不棄坑。

2. 《絕夜逃亡(Into the Night)》

講到太陽「突變」幾乎令人類滅絕,殘餘人口只能搭飛機逃亡,避過日光,然後留在暗無天日的地下室內生活。但題目似乎玩得太大,由於人類要靠電力食物食水等生存,如何可以在無日光之下長期存活?要解決係咪又夾硬嚟編個理由當解釋?

3. 《81號檔案(Archive 81)》

溫子仁 James Wan(掛名?)監製,但劇情毫不驚嚇,亦唔知劇中角色有乜咁緊張。

4. 《五行剌客(Wu Assassins)》

馮德倫導演的尾帝獵奇式東方奇幻打鬥片,白鬼與ABC半唐番在三藩市唐人街大混戰,英文、我城話夾雜。主角 Iko Uwais 在《突擊死亡塔(The Raid)》中快狠準,招招攞命,但來到三藩市卻成了軟腳蟹,打幾個嘍囉都要老半天才能擺平,完全浪費。唯一亮點是 Juju(司徒鈺芸)。

未睇或未睇哂

1. 《獵魔士(The Witcher)》:未睇,睇落有啲似《魔戒》造型,仲要有解畫系列。夠燒腦。未睇先鍾意。

2. 《末世列車(Snowpiercer)》: 電影不錯(舊 blog 有評),劇集就未開始睇。

3. 《Big Bang Theory》:斷斷續續睇,kill time 一流。

***

同場加映,魔術師 Disney+ On list 劇集片單,由於有興趣的電影與劇集的數量唔多,暫未能整合出一個 list:

1. 《美國恐怖故事(American Horry Story)》

魔術師在 Netflix 睇過第1至9季,本來排第2位,但由於本劇已由 Netflix 轉投 Disney+,魔術師便留待睇完第10季再評。

每季獨立故事,恐演員班子大抵固定,只是不同季度飾演不同角色;恐怖血腥度每季不同,要劇情有劇情(第二季《Asylum》)、要靚女有靚女(第三季《Coven》、第九季《1984》)、要老戲骨有老戲骨(第四季《Freak Show》)、要政治諷刺的也有政治諷刺(第七季《Cult》)。魔術師覺得最好睇就係第二季《Asylum》。

2. 《陰屍路(Walking Dead)》:著名喪屍片,唔使多講。

3. 《溫黛與幻視(WandaVision)》:Marvel 連續劇。

4. 《飛隼與酷寒戰士(The Falcon and the Winter Soldier)》:Marvel 連續劇。

5. 《洛基(Loki)》:Marvel 連續劇。

6. 《鷹眼(Hawkeye)》:Marvel 連續劇。

7. 《梅艷芳導演版(Anita Director's Cut)》:將電影 cut 成五集,真係服咗佢!

***

伸延閱讀:

魔術師 Netflix 煲劇片單(2021年11月)

《魷魚遊戲(Squid Game)》:別人好評我派嬲

Netflix 3月下架|黑子籃球/月黑高飛/史力加 30部大作最後召集(HK01 2022-03-15)

林鄭月娥:強烈感覺市民及金融機構容忍力下降 下周交代措施調整(HK01)2022-03-17)

信報 2021年1月6日

占飛 忽然文化

疫情下嚴選冷門電影

Netflix的股價自疫情以來如火箭般爆升,一年前的股價才是三百多美元,至上周末已升至逾500美元。把股份分拆計算在內,它的股價自上市以來增長逾400倍。

疫情下,不論大家在家工作,還是放無薪假,再加上食肆提早關門──上網煲劇、煲電影,已成為新常態,也因而令Netflix受到股民追捧。不過,找好看的電影不是易事,尤其是冷門的,若不先看評價,可能在花了1小時看電影後,才發現自己把人生寶貴的一小時放在一套爛片之上。

先說Netflix,月費最高不逾100港元,卻可容許4人同時使用。以占飛使用的標準級別來說,每月78元,有5個戶口,可同時供2人使用,若跟親友瓜分,因大家不會經常在同一時段去看,那麼4人合資開賬戶,每人每月也只是20元有找,較去戲院還要便宜,更較你在不明來歷的網站非法下載電影安全——這個世界沒有免費的午餐,上得山多,終遇……病毒。

《死無對證》疑案

昨晚看了無荷里活大明星坐鎮的西班牙電影《死無對證》(The Invisible Guest),實在覺得精采非常!一個已婚男人被發現與情婦在一間酒店房內反鎖着,警方破門而入,情婦疑因被人襲擊而死,至於已婚男人額頭亦有傷。他指證是有兇徒潛入房間向兩人施襲,但房門被門鏈繫着,窗戶亦是全部反鎖,那麼兇徒如何逃走?

毫無疑問,這名才俊很快地被指控是殺人兇手。男人僱用了一名律師,這女人白髮蒼蒼,在她充滿智慧地旁敲側擊下,男人才逐點不情願下講出真相。原來在早前的一個假期,他與情婦駕車離去時,不小心因逃避一隻野鹿,而跟迎面而來的車碰撞,車主是一名年輕人,滿身鮮血,看來已氣絕。他說情婦因也有家室,所以建議把年輕人的屍體連車推進沼澤深坑裏,毀屍滅跡。才俊又說自己收到恐嚇電話,原來有路人見到事發經過,要挾他給予10萬歐羅掩口費……他懷疑此人就是殺害情婦的兇手。

才俊看起來很無辜,但機智的律師逐一點破他的版本的盲點。最後男人焦急下終於把事件和盤托出。他殺了情婦沒錯,是他想要把年輕人埋掉的沒錯……這時,律師表示要出去處理文件。然而,隔了沒多久,他門鈴又響起,同樣的一個白髮蒼蒼的女人立在門前,原來她才是律師!而之前的那個女「律師」是誰?她其實是年輕人的母親……他的「證供」已被錄音了。電影好看,是因觀眾一直被男主角誤導,到真相大白時,你再回頭細想,其實導演早已埋下所有伏線,你跟男主角一樣被愚弄了。

提升女性主義元素

其他在Netflix值得看的電影還有去年尾才上架的自家製作影片Rebecca,此劇由英國作家Daphne du Maurier的同名小說改編,小說於1938年面世,不久在1940年就由驚慄大師希治閣把它拍成電影。相對於希治閣的前作,Netflix的新版本大大提升了女性主義元素,例如1940年版本,女主角在法庭上聽着丈夫被審訊時是脆弱得昏倒過去的,而當年男主角在面對審訊壓力的同時,還要照顧女主角。相反在2020年版本,女主角卻是堅強地在男主角耳畔叫他什麼都不要說,而她就駕車去有機會作證而令丈夫因謀殺而入獄的醫生診所去,試圖找出相關的病歷文件。Rebecca自出版後,除被改編過電影,還有電視劇、舞台劇等,此小說的特別之處,是由一套灰姑娘般的愛情故事,布局慢慢陷入疑似鬼片,到真相揭開,卻從沒什麼鬼怪,這是一宗懸疑片。

另外,在其他影視串流平台,例如HBO GO有一套1995年由HBO自家製作的電影《獵殺X計劃》(Citizen X),故事取材自真人真事,在蘇聯時期發生在烏克蘭的連環謀殺案,電影的特點是以查案的警探做主角,但他資源有限,在查案的同時諷刺該地的官僚主義。劇集方面,兩個平台都有不少佳作,但不知為何,千禧後美劇的首集常有女生大膽挑逗男生,然後一場激烈床戰,卻與劇集無太大關聯,像一夜情般彷彿只是尋求一時痛快。然而,很多經典美劇男女主角連吻戲都少見,為的是不干擾視線,及令劇集變得廉價,最著名的當然是《X檔案》。

15 則留言:

  1. Big Bang Theory 其實好有Friends 的影子。後者我覺得好睇好多。魔兄有冇睇過?

    //屍戰朝鮮(Kingdom)

    古裝喪屍片總係提唔起興趣。近排睇左套喪屍校園,劇情99地,但娛樂性算豐富,都睇得幾開心。

    //Sherlock

    頭兩季好睇,之後就麻麻,覺得D推理求求其其。

    //伏(無需花時間)

    近期覺得最伏Neflix film 係 Don't kill me。

    回覆刪除
    回覆
    1. //Big Bang Theory 其實好有Friends 的影子。後者我覺得好睇好多。魔兄有冇睇過?

      我無睇過 Friends 呀. Big Bang 講物理, 啱我吖馬.

      //近排睇左套喪屍校園,劇情99地,但娛樂性算豐富,都睇得幾開心。

      每次睇韓片我都要掙扎吓, 個個單眼皮睇唔慣.

      //Don't kill me

      爛片都啱我, 90分鐘就豪埋佢.

      刪除
  2. Dark喺好不過真喺要用腦搞掂啲人物關係,有啲攰,Sherlock比較輕鬆啲XD---最近睇咗灣灣嘅華燈初上算OK

    //這也是魔術師截至目前為止,就算套劇有幾爛,都尚未曾試過棄坑的原因。
    爛戲就算唔想放棄都多數會瞓着,除非喺乒鈴嘭唥嗰啲

    //主題曲及插曲夠洗腦
    插曲又紅又專,有中文版

    //《梅艷芳導演版(Anita Director's Cut)》:將電影 cut 成五集,真係服咗佢
    多咗咁多分鐘,喺唔喺加咗多啲梅媽基基甚至大貓經紀嚟撐時間呢XD

    回覆刪除
  3. //黑鏡(Black Mirror)
    睇錯次序由第5季開始,覺得幾特別吖

    //Sherlock
    詐死之後就無火花了

    //Marvel 連續劇
    睇開漫畫(電影版)就要睇埋外傳 (TV版)

    //末世列車(Snowpiercer)
    電影好睇

    //獵魔士(The Witcher)
    呢套正呀!

    WILL

    回覆刪除
    回覆
    1. //詐死之後就無火花了

      係, 愈睇愈悶.

      //呢套正呀!

      正嘢要慢慢嘆.

      刪除
  4. 串流平台的最大發現,就是自己如何小眾...
    好多時十大(甚至20大)果D我都零興趣,又或者趁熱鬧睇完都係叫回水多...

    《美國恐怖故事(American Horry Story)》 <= 冇時間就唔好睇最新一季,包你想打爆電視
    《陰屍路(Walking Dead)》 <= ditto, but applicable to S4 and after
    《溫黛與幻視(WandaVision)》 <= 三集棄劇,頂唔住
    梅艷芳導演版(Anita Director's Cut)<= 冇入戲院睇,我冇投訴,但當係同屋企班細的一齊睇,係會一直被取笑我已進入流行經典50年的歲數 -_-
    《末世列車(Snowpiercer)》<= 繼續跌入最新一季悶/打爆電視/徙我時間一籃

    Black mirror / sherlock / TBBT 那些佢仲係bluray/same day U.S. 時代睇咗... 所以netflix 冇追。

    想笑/唔用腦仲可以:
    Netflix - Brooklyn Nine-Nine, the woman in the house across the street from the girl in the window. Disney+ - How I met your father.
    Primevideo - The Marvelous Mrs Maisel
    Now Studio - Home Economics (幾好笑幾快睇哂) , Schitt's Creek (六季,但真係好快好快可以睇哂)

    得獎大熱 / coming of age / 弱勢社群
    AppleTV: Coda (movie) (其他未得閒追住)

    劇情:
    Now Studio: My Brilliant Friend (意大利,一定要睇),全部醫生/Chicago universe戲一路追開就睇埋咁解啦,4X分鐘食完飯剛剛好

    Crime: 一定要睇哂三套Criminal Justice (S1) (BBC First); The Night Of (HBO go, 美版); and 某一天 (Now video Express, Korean) (你唔怕睇女人戲Killing Eve也夠顛)

    另外其實香港㙯術節唔使錢登個記就有的都好多揀手嘢,唔好錯過。

    回覆刪除
    回覆
    1. WandaVision 捱多一、兩集(或者一開始飛四集)就好、好睇
      樹^_^

      刪除
    2. 前同事A真係多時間, 睇得哂咁多嘢, freelancer 萬歲!

      //^_^

      使乜淫笑?? XD

      //《美國恐怖故事(American Horry Story)》 <= 冇時間就唔好睇最新一季,包你想打爆電視
      //《陰屍路(Walking Dead)》 <= ditto, but applicable to S4 and after

      所以我暫時都係拖住先.

      //當係同屋企班細的一齊睇,係會一直被取笑我已進入流行經典50年的歲數 -_-

      無嘢好取笑的. 我成日聽舊歌喇! 經典舊歌曲詞俱佳, 又有意景, 我係崇優就真!

      刪除
    3. //當係同屋企班細的一齊睇,係會一直被取笑我已進入流行經典50年的歲數 -_-

      2000年後仲有新可以聽既廣東歌? 你叫佢地介紹下
      對上一首我知道既"新歌"係《越難越愛》

      而且, 《梅艷芳》係一代ICON既名人傳記, 類似既電影歐美一直都有出, 好正常合理

      請注意, BATMAN係1939年出品既IP, 又REBOOTO勒, 應該點理解呢? 經典永流存

      --Dogdogchi

      刪除
    4. 速食一代連睇戲都要飛住睇, 甚至睇谷阿莫嗰類 summary,完全係糟蹋人地一番心血。

      刪除
  5. Disney + 可睇埋Amanda Seyfried的《新創大騙局》~故事講述前矽谷「才女」Elizabeth Holmes點樣行騙集資,睇咗五集幾吸引呢!

    回覆刪除
    回覆
    1. 又學《Tinder 詐騙王》? 不如 stream 去《警訊》喇.

      刪除
  6. 尋日個遺言功能唔多work。
    月黑高飛初睇時已很喜歡。多年後再睇都唔覺佢條橋悶。
    趕絕別人的合理希望,反噬可以好猛烈。以此為鑑。

    回覆刪除
    回覆
    1. 通常要有自省的心才會有「己所不欲,勿施於人」的心態, 現今世代是 meme 族, 只會嫌自己去得唔夠盡, 又點會識咁諗呢?

      刪除