2022年6月19日 星期日

逆工管思維(二十四)之 Too dirty, sometimes uncivilized

日前在人言報讀到以「Too simple, sometimes naive」聞名於世的寶寶大小姐的呢篇「次所文」,十分之似柏楊《醜陋的中國人》風格。可能女人真係特別記仇,惟有祝寶寶大小姐「來生不做傷巷人」喇!

信報 2022年5月30日

張寶華 兩個墟

廁所

很多朋友都說我是一個奇怪的人。約我去一間新餐廳食飯(如果不是酒店、商場),我會先問:有沒有廁所?新公司要在工廠區,我第一件事考慮的,不是租金,而是有沒有獨立廁所。

總之,一個乾淨的廁所對我來說十分重要,現在的新公司,因為有兩個獨立而嶄新的廁所,我可以自己獨立使用一個,而不用跟員工和客人share。為此,我願意付出更多的租金。

朋友問:為什麼廁所對你那麼重要?去食飯,先不問好不好食,而是先問有沒有廁所?一般人都以為我腸胃有問題,當然不是。

一個地方如果連維持廁所乾淨都做不到,這個地方距離有希望還十分遙遠。

一間餐廳的廁所衞生搞不好,米芝蓮的我都不會去,因為不相信它的食品衞生會搞得好。一所學校、一間公司、一個屋企,如果廁所亂七八糟,再好也好不到哪裏去。

廁所整潔絕對反映文明程度,廁所不及格,其他不用說了。

所以我公司的廁所不但日日洗,氣味都不能有,我會檢查,純白的坐廁上有一點塵都不允許。我的廁所也不許別人使用,因為會令我神經緊張。

廁所管理可以看到管理者的質素;而如何用人家的廁所就看到你的質素。

看人要看細節,如何如廁就是細節之一。當然我沒變態到人家用完廁就闖入去檢查,但大概也會知道一二。有些人用完後,一地水,一地紙屑,這些人不是很有公德心的。

不同國家的人的如廁行為也不一樣,不是外國的月亮特別圓,但外國人確是比較文明,他們絕大部分不會把廁所弄髒,咱們中國人就不成了。早兩年新冠未爆時,同胞去泰國廟宇的廁所,搞到天怒人怨,從此這所廟宇的廁所就不准中國人用了。

不要小看廁所文明,它是人類文明的指標之一啊。

1. 一個乾淨的廁所對我來說十分重要,現在的新公司,因為有兩個獨立而嶄新的廁所,我可以自己獨立使用一個,而不用跟員工和客人share。為此,我願意付出更多的租金。

寶寶大小姐作為公司高層(老闆?),要自己有一間房唔出奇,但公司有兩間次所自己要獨佔一間就未免太「親疏有別」。一來客戶貴為公司米飯班主,要佢地跟員工一齊 share 次所未免失禮;二來如果高層(老闆?)能夠跟員工一齊 share 次所,則更能顯示自己可以跟員工打成一片,不會高高在上,貼地親民得多。呢一點對於中小企吧弟班更形重要。

2. 我公司的廁所不但日日洗,氣味都不能有,我會檢查,純白的坐廁上有一點塵都不允許。我的廁所也不許別人使用,因為會令我神經緊張。

明白女性生理上無論係開大開小都係同樣姿勢,跟次板接觸的機會遠大於男士;不過公司要自己一間房仲要有獨立次所,仲要一塵不染似乎係寶寶大小姐有潔癖多啲。魔術師真係想知道如果寶寶大小姐個私家馬桶上面萬一留有佢珍貴的DNA(即係X漬)會點算?

3. 廁所管理可以看到管理者的質素;而如何用人家的廁所就看到你的質素。

退一萬步講,一來如果公司所聘請嘅同事都係「有文化」嘅,公司次所應該唔會變成「公次」;如果寶寶大小姐擔心自己公司的次所唔乾淨,即係佢對自己的「管理質素」無信心;二來人就係咁,有時別人的行為真係好難控制,需要調較自己的心態接受。

4. 看人要看細節,如何如廁就是細節之一。

就算係男次,魔術師一樣會覺得很多佬的行為都很怪異,例如有啲佬去小便之前一定會痰上頸「咳吐」一聲吐有尿兜才能輸暢地交水費;又例如有啲佬去小便之後必定要䟴幾䟴才可以剩餘的尿液從JJ內扽清,不過就通常會將呢啲「剩餘物資」扽到落地,搞到後來者鞋底沾上前人的「液態DNA」,真係「薪火相傳」。

又,以前魔術師做的「僱傭兵公司」的公司(見《有個上司是黃C》)次所就係在商廈的後樓梯轉角,雖則話要用鎖匙開門,但就同公次無乜分別,男次次板、馬桶邊都會留有「鞋印」,十分噁心。

又又,同場加映黃C獵頭呢篇次所投稿,點樣可以用腳去撳馬桶沖水掣、點樣將啲「固體DNA」留在地上?在狹窄的次格做得出呢啲動作真係「耐人尋味」,唔通呢位同事係貓仙人?

***

伸延閱讀:

柏楊遺孀宣布《醜陋的中國人》停發行 陸出版社:仍正常銷售(香港01, 2021-11-18)

維基百科:江澤民怒斥香港記者

有個上司是黃C

31 則留言:

  1. 話說小的做過行政部門,即是風火水電廁所清潔都要跟啦。只能說樹大有枯枝係好容易發生的。我諗都市人壓力大掛,上面那段好小事了,舊司經常要捉的一個怪同事,是會用廁紙將成個塔包住(D鬼仔玩人哋間屋那種程度),然後再用到好污糟,包了廁紙上的塔還有鞋印+其他嘢啦,好明顯需要治療的。當時老細試過用好多方法都治佢唔到。據說大概知道係邊個人做的,但[真係冇人得閒會跟踪,變咗出信警告基本冇得做。而又據說你要是派人玩人叮人呢,同樣情況就會變咗第二層樓出現,結果只是苦了清潔呀姐...

    只想說,如果要個廁所管理到呢位大姐大咁理想的話,其實某程度上是反映了管理的人有幾刻薄清潔工囉。唔係每隔好短時間就要去全清,不可能spotless clean的.. 另外,佢梗係只係去「外國」都係遊客身份吧,試吓去D加油站果D吖,有幾恐怖得幾恐怖的。

    回覆刪除
    回覆
    1. //D鬼仔玩人哋間屋那種程度

      傳說中的「house warming」?

      //唔係每隔好短時間就要去全清,不可能spotless clean的..

      我聽過話有「老闆」投訴清潔阿姐 not doing her job,因為「廁所洗手盤有水漬」...

      //佢梗係只係去「外國」都係遊客身份吧,試吓去D加油站果D吖,有幾恐怖得幾恐怖的。

      我諗起在 Halloween (2018) 中,Michael Myres 爆入油站女廁殺死女記者嗰一幕...

      刪除
  2. //我可以自己獨立使用一個,而不用跟員工和客人share
    咁即喺佢唔會用員工嘅次所,定喺兩個都會用但喺有一個喺佢專用?如果有一個壞咗要停用幾日咁點呢?

    //廁所整潔絕對反映文明程度,
    //但外國人確是比較文明,他們絕大部分不會把廁所弄髒
    咁大個人仲喺圖樣圖森破,不過同情地理解佢冇去過或理解外國男次,洋腸遺留嘅DNA喺次格牆上,啲乾咗嘅漬唔喺C尿漬咁簡單...

    //魔術師真係想知道如果寶寶大小姐個私家馬桶上面萬一留有佢珍貴的DNA
    大小姐:「靚女唔使屙C」

    //所以我公司的廁所不但日日洗,氣味都不能有,我會檢查,純白的坐廁上有一點塵都不允許
    唔知佢結咗婚未,喺屋企會唔會點老公坐喺度屙尿

    //我的廁所也不許別人使用,因為會令我神經緊張
    大小姐去旅行點算,唔通好似前事頭婆咁要另外起一嗰全新次所 ?XD

    回覆刪除
    回覆
    1. // 唔知佢結咗婚未,喺屋企會唔會點老公坐喺度屙尿

      笑死! :D :D

      // 唔通好似前事頭婆咁要另外起一嗰全新次所 ?

      她不是很友善親民的嗎?居然不想與眾同樂?! :D

      刪除
    2. 如果自己公司啲厕所佢只敢用私人果個,即係話佢都管理得自己公司唔好啦。
      江主席批佢 Too simple 真係冇錯,話外國人“的確”比較文明!

      刪除
    3. //即喺佢唔會用員工嘅次所,定喺兩個都會用但喺有一個喺佢專用?

      睇前文後理, 應該係「有一個喺佢專用」.

      //如果有一個壞咗要停用幾日咁點呢?

      如果壞嘅係員工次所,員工就要「自己諗」點解決;如果壞嘅係大小姐嗰個次所,咁大小姐就要徵用員工次用(當然事前要徹底清潔),員工都係「自己諗」。

      //啲乾咗嘅漬唔喺C尿漬咁簡單...

      呢啲事應該發生在殘次的機會大啲。

      //唔知佢結咗婚未

      維基無寫...

      //前事頭婆咁要另外起一嗰全新次所 ?
      //她不是很友善親民的嗎?
      //Council spends £5,000 on a loo for the Queen - but she doesn't even use it

      係啲擦鞋仔枉作小人啫!

      //話佢都管理得自己公司唔好啦

      我都係咁話.

      刪除
    4. //維基無寫...
      維基似喺自己寫嘅XD
      油管話未結,不過拍緊拖。
      https://www.youtube.com/watch?v=tle77sFnc-Y

      刪除
    5. // #張寶華:十三年戀情無疾而終
      「喺屋企會唔會點男友坐喺度屙尿」

      //Sharon坦言曾受情緒問題困擾,差點變成抑鬱病,最終靠看書和運動成功治癒。

      佢咁看重次所,可能都係情緒病的轉移。

      刪除
  3. 之前有D"香港人"在隔離單位玩屎,又代表香港人 ?

    回覆刪除
    回覆
    1. 好些香港人就係要用來指責一下內地人,好讓抬高自己身份。

      刪除
    2. //之前有D"香港人"在隔離單位玩屎,又代表香港人 ?

      黃人:「這是『香港人』對謊瘡的抗爭!」

      //好讓抬高自己身份

      抗爭不成, 便又返去「大陸喱總是一腳牛X的阿燦」呢類三、四十年前的印象...
      如果真係講「阿燦 feel」,依家建制派班忠誠廢物仲似啲;反而大陸同胞已經「先進」好多。

      刪除
  4. 我“公司”啲尿兜成日塞,相信係政府樓建築時 QC 做得唔好,用料又差。另外厕格亦經常塞,就係因為啲自私人用抹手纸抹厕板之後掉落坐厕入面,疴完又用超多厕紙抆屎。仲有就係沖厕時係咁易㩒吓就算數,反正依家大家都係蓋上厠板,眼不見為乾淨,自己搞掂就得!

    回覆刪除
    回覆
    1. //啲自私人用抹手纸抹厕板之後掉落坐厕入面,疴完又用超多厕紙抆屎。仲有就係沖厕時係咁易㩒吓就算數,反正依家大家都係蓋上厠板,眼不見為乾淨,自己搞掂就得!

      唔知呢班人在家大小便會點嘅呢?唔通個個都有工人姐姐幫佢地善後?

      刪除
    2. //疴完又用超多厕紙抆屎

      同姪女住酒店 我洗面佢疴尿 佢疴完尿廁紙就唔見左半卷(誇張d講)佢話日本女仔都係咁
      後來睇個utuber呻佢嘅日本老婆消耗廁紙超級快 至知...嗯...好似係o咼
      不過人地廁紙唔會落廁所 旁邊一定有個垃圾桶

      刪除
    3. //疴完尿廁紙就唔見左半卷
      陶藝才子用得仲多 XD

      //不過人地廁紙唔會落廁所 旁邊一定有個垃圾桶
      咁用法個垃圾桶好易滿。

      刪除
  5. 以佢 logic 只要廁所 prefect 就係完美,相非就算你係好出國際,廁所就係你係垃圾嘅唯一標準....

    難怪港女們咁迷美軍電騙....原來只要有一個標準合格,所有野都是美好!
    相反自己人 有一個標準唔達標 就係垃圾!
    依個就係佢地口中嘅見微之著!

    好老實。HK公廁好多質數都好左好多! ......

    回覆刪除
    回覆
    1. //相反自己人 有一個標準唔達標 就係垃圾!

      見微之著:敬業樂業好緊要

      信報 2022年6月6日

      陳頌紅 麗都美識

      清潔員的另類治療
      銅鑼灣某商場內一個女廁,多數由一位年約三十歲的南亞裔女士負責清潔。她待人有禮,臉上總帶着燦爛笑容。每次有人走進去,她會用廣東話說「早晨」、「午安」,再主動為人找空的廁格。走的時候,她又會很開心地說再見。

      有一次,一個女人在方便完畢後,很不好意思地告訴這位清潔姐姐,沖了三次馬桶,依然無法沖走一些污漬。清潔姐姐笑着說:「沒問題!我立刻清潔。謝謝告訴我。」

      女人講了幾次「麻煩你」,清潔姐姐一邊刷馬桶,一邊說「這是我的職責,應該的,不要緊」。我遇過她不下十數次,她時刻都表現得敬業樂業。

      清潔公廁屬厭惡性工作。有些廁格的骯髒程度令人作嘔。好友父親在臨終前一段日子,經常大小便失禁。有時護理員正忙着,好友唯有戴着口罩為父親換尿片。她直言每次換完後,晚飯時會失去胃口,因此更尊敬每日從事這類工作的人。自己至親的大小便都難以忍受,何況是陌生人的。我每次見到那位南亞裔清潔姐姐,同樣覺得她很了不起——不獨是因為她的職業,更是她看待自己工作的態度。

      二○一○年,耶魯大學和密歇根大學一項聯合研究發現,有一間醫院的清潔員,比其他醫院、護理院的清潔員,工作時會表現得更開心、更有幹勁,但跟薪酬無關。原來分別在於,他們不把自己的職責視為區區換便盆、拖地板、倒垃圾,而是另類治療。這些清潔員深信,地方乾淨,病人身體整潔,都有助病人康復。他們的工作跟醫生處方、醫療儀器,同樣重要。為自己工作賦予意義,就是他們每天高高興興地上班的動力。他們的愉悅心情,同時有助紓緩病人家屬壓力,令醫院整體氣氛跟其他醫院截然不同(《紐約時報》)。

      不管是總統、集團老闆、教師,抑或清潔工,各有各的使命,不能說誰比誰更重要。或者那位快樂的南亞裔清潔姐姐,很明白這一點。

      刪除
  6. //抗爭不成, 便又返去「大陸喱總是一腳牛X的阿燦」呢類三、四十年前的印象...
    巴士佬飛站,口操濃濃鄉音嘅阿叔都會講句「香港人邊係咁揸車架」!

    //自己獨立使用一個,而不用跟員工和客人share
    好大嘅官威呀包大人!

    //不要小看廁所文明,它是人類文明的指標之一
    只不過是聾應抬嘅「檢驗一座城市或一個國家是不是夠現代化,一場大雨足矣……或許有錢建造高樓大廈,卻還沒有心力去發展下水道;高樓大廈看得見,下水道看不見。你要等一場大雨才看出真面目來。」另一款變奏嚟。

    WILL

    回覆刪除
    回覆
    1. //高樓大廈看得見,下水道看不見。你要等一場大雨才看出真面目來。

      民主選舉看得見,選舉舞弊看不見。你要等侵侵唔認輸才看出真面目來。

      刪除
  7. 明明自己潔癖, 就為自己既病態行為合理化

    然後"恰鳩"好多人無去過外國, 上升外國人如何優秀
    .....阿嬸, 廿一世紀O勒, 掃街個阿嬸洗廁所個阿伯都去過外國勒, 歐洲名店全部都係大陸客勒, 吹外國個月亮三尖八角, 你呃鬼咩

    好心就跟上時代啦

    --Dogdogchi

    回覆刪除
    回覆
    1. 廁所姐既故事, 係同日本既洗廁所女高官 野田聖子, 洗完個馬桶廁所水都飲得既故事 一脈相承
      個女高官應該似係MANAGEMENT TRAINEE, 從低做起, 入門學師要先洗廁所果套

      個馬桶只係個叫人低頭既工具
      又試下咁, 廁所姐試下入職新工俾人叫去洗廁所

      --Dogdogchi

      刪除
    2. //阿嬸, 廿一世紀O勒, 掃街個阿嬸洗廁所個阿伯都去過外國勒
      //好心就跟上時代啦

      佢就係追唔上時代,先仲係咁老土搵「外國月亮圓」來拋人。

      //個女高官應該似係MANAGEMENT TRAINEE, 從低做起, 入門學師要先洗廁所果套

      都話傷巷有青心急無耐性,唔會有心機學師,個個巷鞋,點識洗次所呢?

      刪除
  8. 呢篇可以用一個詞語總結: 低能!
    餐廳食物衛生是看廚師, 而不是靠打掃廁所衛生的姐姐!
    除非本身就是清潔公司, 否則廁所衛生根本就與公司管治完全無關! 更何況, 很多公司廁所是由大廈物管清潔的, 根本與租客的公司質素無關.

    自以為是見微知着, 實則是以偏概全, 甚至是指鹿為馬, 真可笑!

    Paul

    回覆刪除
    回覆
    1. 話同管理無關又唔係既
      用返洗馬桶個野田聖子故事, 就係講究: 管理者要親身深入廁所等污糟細微處
      重點係個管理者 - 廁所姐想將隻鑊卸落間餐廳個廁所清潔員度, 就TOO NAIVE
      問題系你身上呀廁所姐
      你O米最醜陋既中國人囉

      一日三餐同所有管理層去巡自己公司既廁所沙井垃圾桶垃圾站後樓梯"後欄"
      身體力行, 我O米服你囉

      --Dogdogchi

      刪除
    2. //見微知着

      如果捍衛唔好自己的髮型,又點能夠捍衛到傷巷的法治呢?

      可能大小姐做慣大公司,辦公室成層樓咁租,茶水清潔由公司包攬請人做。

      //重點係個管理者 - 廁所姐想將隻鑊卸落間餐廳個廁所清潔員度, 就TOO NAIVE
      //問題系你身上呀廁所姐

      佢可能想幫清潔阿姐訂KPI...

      刪除
    3. //佢可能想幫清潔阿姐訂KPI...//

      巷女就梗係想
      乜都外判唔自己郁手
      做唔到就外判無用, 做得到就自己領導英明

      不過, 廁所姐推崇個"外國既廁所"並唔係咁囉
      "外國既廁所"係一代代既管理層自己落去洗, 先洗出精神
      請廁所姐好好向"外國"學習
      別做醜陋既中國人

      --Dogdogchi

      刪除
    4. //"外國既廁所"係一代代既管理層自己落去洗, 先洗出精神

      依家要新一代 Management Trainee 去「洗次所」,恐怕要標榜「回鄉體驗」XD

      刪除
  9. 唔知佢覺得日本冇門嘅男廁係文明定野蠻呢?

    回覆刪除
  10. 唔care寶寶大小姐咩人咩身份咩信仰 就廁所乾淨呢樣嘢我幾同意佢
    廁所乾淨與否屬於personal hygiene 個人身光頸靚但屋企廁所污糟你就知佢...嗯嗯
    去人地屋企作客有時不得不借用洗手間 我會忍唔住留意吓 所以
    我從來唔比人黎我屋企 嗯哼

    回覆刪除
    回覆
    1. 我一個人住,都唔會成日將個次所擦亮喇。攞嚟做咩?

      刪除