2022年11月19日 星期六

讀者留言開新篇之Not everyone in workplace is your friend

魔術師平日「竄訪」不同的社交平台,好些時候都見到不少啜核有趣的妄民留言,值得拎嚟笑吓討論,不過又怕妄民留言有愈來愈短的趨勢,好難寫上一篇有咁上下 substance 的 blog 文(除非又整個「妄言雜評」系列(笑))。想不到這天貓讀者留言講大罵某同事事件,咁啱就令魔術師想起以下在 LinkedIn 讀到的留言,可以另開文章討論(由《覆讀者留言》變《讀者留言開新篇》,魔術師可謂俾足面比卡超了):

今日返工好嬲,我在上層寫字樓工作,今日告訴某同事(不在同一寫字樓)話佢地漏左野叫佢地補交,就係咁簡單,佢同我講佢地無做錯,唔會補交

於是我就問佢究竟有乜野唔明,向佢解釋返正確做法,佢都係同我講佢無錯

結果我忍唔住大鬧左佢15分鍾, 內容大約係: 而家你做左幾多年,我做左幾多年,點解人地同你講唔岩,你唔去理解下,淨係識話自己無錯呀, 而家都無人追究責任啦etc, 跟住我又講: 點解你地做錯野我上層要接受你,而我而家叫你補交你又可以唔交呀etc

我鬧到自己進入了忘我境界,忘記左老闆既存在,於是我又入左老闆房解釋,跟住老闆攪掂左,但係由於我條氣唔順,雖然件事完左,但我頭都痛埋,影響了情緒

放工渣車回家,benz佬係roundabout 響我安,我心諗有無攪錯呀,係咪你直衝就可以呀,渣車係咪唔識收油呀,跟住佢又再次響我安, 我平安回到家後靜下來覺得呢個世界不平靜

話是這麼說:「我們不應跟同事交朋友」,反過來說我們又是否應該跟同事交惡、或當成是敵人、或嫌惡的對象呢?

魔術師的確是不贊成與同事交朋友的,因為同事間始終存在利害關係,就如《兩枝金筆》事件中,魔術師就係當年以為跟一齊打機的 senior 好熟,開玩笑地講咗句「咁都錯得咁樣衰?」,就即時被 senior 發難你而家話邊個樣衰呀?」,投訴給當時的上司S,要魔術師吃不了兜着走。總之,Not everyone in workplace is your friend,有利害關係就更難「帶眼識人」,所以同事間保持一般工作上的態度即可,無謂太過深交(男女感情例外 XD)。

又,Senior D 是黃人,為了下一代有更好的將來,現時已以「讀書」為名「移居」楓葉國,前同事S都係學佢。

又又,講起前同事S,佢應該係最後一個魔術師會(曾?)當成是朋友的(前)同事吧?

(魔按:前同事A算是網友在先同事在後,不是先同事後朋友。)

至於鬧爆同事,咁呢位同事一定係惹自己唔順眼。魔術師年青多10年8年都一樣會好好火,在公司會抦人串人;但近年己收歛咗,反而以自嘲、幽默搞笑面對。一來自己都算小型財務自由可以賺錢買花戴,鍾意就唔撈拍拍屁股 take a break,毋需要受同事間那些無謂人的閒氣;二來正正就是同事只是生命中的過客(「無謂人」),根本就無需要為他們動氣,要知道激氣是會傷身的。總之學上面 LinkedIn 金句所言,公司只係「求財」的地方,並唔係為了「求氣」,而且你咁緊張,公司也未必領情,隨時話裁員便裁員呢!

而且阿貓佢應該係通過電話或 video conference 鬧人(因為被鬧的「大枝嘢」不在同一個 office),其他人(包括老細)未必好清楚對方的語氣態度,好容易會認為「你控制唔到情緒就係你唔啱」。其實件事大可以講返俾「大枝嘢」聽其他同事是否都交齊資料。如果佢唔交的話,就一係堅決唔幫佢處理(適合於公司有明文規定要交什麼資料),一係就如實遞上去話欠某某人或某某組的資料就算,唔使話「大枝嘢」唔肯做的。

最後,魔術師都係講返自己唔識揸車的原因(見《不懂駕駛》),就係除了使費大(行車要俾油錢(現在有電動車可能可以慳啲)、唔揸都要俾泊車費(更貴)),另外就係壓力大(路面上要人車爭路,塞車時又不能放鬆睡覺(甚至更為精神緊張,反應慢一點開車就俾人呠),搵位泊車更是麻煩),倒不如坐巴士或搭的士(或烏巴),當請個司機服侍自己無咁嬲...而且在車上訓又得做自己嘢又得 - 就好似呢篇文魔術師就係在巴士上打完嘅!

***

伸延閱讀:

兩枝金筆

不懂駕駛

18 則留言:

  1. //自己唔識揸車的原因
    喺外國(尤其北美澳)就話唔揸等同殘廢,傷巷豆丁咁嘅地方其實(真心問)有冇需要。鍾意車嘅其實喺傷巷揸車有冇樂趣(人多車多又慢)。當然溝囡戰車另計XD

    //所以同事間保持一般工作上的態度即可,無謂太過深交(男女感情例外 XD)。
    我自己就平常心,有OK但唔會特登一定要。反而男女關係就最好唔喺同辦公室,見過太多散咗超尷尬場面--成個team都僵咗...

    //其他人(包括老細)未必好清楚對方的語氣態度
    我就試過好哋哋解釋做錯咗啲咩,但喺嗰西婆就無啦啦喊出嚟,搞到人事部向我"了解"發生咩事,好彩有同事上司撐
    之後先知原來個西婆本身情緒有問題---所以而家對其他人都少咗面對面解釋,用電郵有證據...又或者人地覺得我呢嗰豬拿樣衰/惡呢XD

    //鍾意就唔撈拍拍屁股 take a break
    呢點最重要XD大家一起努力吧

    回覆刪除
    回覆
    1. //當然溝囡戰車另計XD

      「車震」算是另類功能。

      //男女關係就最好唔喺同辦公室,見過太多散咗超尷尬場面--成個team都僵咗...

      首先公司要夠大,男女關係要不同的 department,咁都或者 work 嘅。事實上前公司真係頗多夫妻檔組合。

      //我就試過好哋哋解釋做錯咗啲咩,但喺嗰西婆就無啦啦喊出嚟,搞到人事部向我"了解"發生咩事
      //豬拿

      「你做乜整喊人,係咪趙完鬆?」

      刪除
  2. 近來上司成日小小事就不斷放負,影響埋我心情,我又唔敢直接丙佢,如果係平輩就一早直接叫佢改善,我又唔係人地嘅情緒垃圾桶。請教魔兄,如何可以婉轉地勸佢改善一下?

    回覆刪除
    回覆
    1. 我認為不論上司放負的話題是公還是私,都不宜太過同佢「深交」,最好就係展示吓同理心輕輕附和就算,當成係「可以理解」(「理解」不等於是「支持」),最緊要要捉到時機將話題講返公事,唔需要叫佢改善咁刻意的。

      刪除
  3. 香港前景唔多唔少都係受我地尼班 old seafood, 包括我自己,大家做自己份内事都hea左好多,冇左後生時期的沖勁。
    同事 A 做項目中後期工作,通常都會問佢做完通知我跟進,前幾日新項目照舊問佢,佢諗都唔諗即時回复,收到既都做完了。心里即時頂左一聲,收到既做完,即係未收到既,唔追唔做啦…
    打開個file, 十項内容只係做六項,合作左十幾個項目,未做完既追又追過佢,上報又上報左,完全齊晒既都係了了可數,知道近乎不可能完成的任務,自己唯有收幾多做幾多,同返佢地心態,收到既都做完了。註明所欠文件待補,上報群組,closed file, 有冇得補返?鬼知…

    回覆刪除
    回覆
    1. 而家先覺醒曾特首都唔係最差,起碼佢知 我要做好尼份工,而家香港人只係知道 我要做尼份工,好唔好理鬼佢,超hea…
      見過清潔隊做show, 五六個人係天橋,兩個人各一邊扶手,輕輕拖過就算,力都唔使用,影相,收工。

      刪除
    2. //大家做自己份内事都hea左好多,冇左後生時期的沖勁

      因為近年管理公化都唔着重挽留員工,「做得好又無獎,咁辛苦為乜?」基本上同電訊商,舊客無優惠,反而轉台新客多優惠;職場上都係咁,所以魚唔過塘唔會肥,轉工變成常態,「留唔到人才」。

      //未收到既,唔追唔做啦…
      //自己唯有收幾多做幾多,同返佢地心態,收到既都做完了

      所謂「盡做」,即係打定輸數。明白有時唔係自己唔肯做,但係對家唔配合,又好難吓吓 escalate,甚至上司或上上司都係拖數,上有好者,下有甚焉。自己盡咗力都無避法完成,hea 做亦是「可以理解」。

      //輕輕拖過就算,力都唔使用
      //我要做尼份工

      KPI無謂明要出幾多力呀!做咗呢份工,有糧出就得。 Get paid, go home.

      刪除
  4. 財自先可以講呢句呢。不過好似而家D細嘅真係唔會再同你講loyalty,而返工這回事,一買一賣是最合理的理解,個"compensation"真係只供compensate返工的難受㗎咋,所以真係唔好動真氣,完全唔值。

    回覆刪除
    回覆
    1. //個"compensation"真係只供compensate返工的難受㗎咋,所以真係唔好動真氣,完全唔值。

      係呀。雖然有少少投入感係好,俾到自己動力,但嘅然係 compensation,真係唔好同公司講咁多心。

      刪除
  5. 大家都認為係被UNDER PAY 的一群,唔剝削番老闆又點得。不過,回想起「堅記」生果店嗰3位人兄,可能人人都只係想做消防個 (插人) 位同分錢,其他就可免則免。

    WILL

    回覆刪除
    回覆
    1. //人人都只係想做消防個 (插人) 位同分錢

      插人者,叫 goverance/auditing 也,好值錢的;分錢者,大掌櫃 CFO 也,都係超級 key 的管理層啊(雖然堅記得三丁友)...

      刪除
    2. //插人者,叫 goverance/auditing 也,好值錢的;分錢者,大掌櫃 CFO 也
      撓埋雙手齋插就如我城特產「唔知要咩只知唔要D咩」嘅巷人
      可惜,我覺得D人想分錢唔係想做CFO,而係諗點樣盡快攞番自己應得嗰份。哪怕係傷害了合作關係。

      WILL

      刪除
    3. //都係超級 key 的管理層//
      廢物坐實權位, 無問題格, 公司執笠收皮之嘛
      --Dogdogchi

      刪除
    4. //「唔知要咩只知唔要D咩」嘅巷人
      一般人都係咁,所以才有「創造需求」的市場,餵飽呢班唔知自己想點的人。

      //D人想分錢唔係想做CFO

      如果解散公司分錢,即係執艦喇!

      //公司執笠收皮之嘛

      正常,傷巷初創死亡率一向高。

      刪除
  6. 係呀,我鬧完佢之後都好後悔,一來又被老闆聽到啦,二來又覺得自己動了真氣
    我自己就在中間被人夾住,對上有上大人,下面有呢條粉腸,一年來一直都受夠呢條粉腸好多無聊野
    D野儲儲埋埋就爆左佢
    平時老闆都唔會點樣幫手,因為佢是獨善其身,為求自保的人, 今次佢竟然1秒就出手擺平件事,可能係因為第1次見我咁大聲講野, 因為我知道佢唔鍾意NOISE,我平時都盡量好靜^^"
    多謝大家

    回覆刪除
    回覆
    1. //老闆都唔會點樣幫手,因為佢是獨善其身,為求自保的人, 今次佢竟然1秒就出手擺平件事,可能係因為第1次見我咁大聲講野

      咁你老闆都算唔話得的了。

      刪除
  7. 自己生長在交通方便的香港, 我都估唔到竟然有渣車的機會
    咁岩而家自己住係山卡拉,公司又係山卡拉, 我都係30歲才考到牌,只係自動波
    又咁岩屋企有多一部車,又咁岩公司係免費泊車,於是係3年前COVID的時候就開始試下渣車返工
    渣車需時30分鍾以內,如果搭車要轉3次,共1.5小時^^"
    不過養車真係好貴,已經唔洗比泊車錢的情況下都平均需要4千一個月,我星期六日已經係搭車出街或者唔出街, 只係返工才用車代步
    我對於自己學到一個技能都開心
    將來如果搬屋等,都未必有機會渣車lu,始終香港搭車大部份地方都好方便




    回覆刪除
    回覆
    1. //渣車需時30分鍾以內,如果搭車要轉3次,共1.5小時^^"

      我依家返一程工都要1.5小時,不過只需轉一次車,依然好攰。

      //我對於自己學到一個技能都開心

      咁都係嘅。仲可以去揸烏巴做 freelance.

      刪除