2022年11月1日 星期二

魔術師資產配置(2022年10月結)

本月巷股又跌10幾個巴仙,痕指收報14,687點,已經低過1997金融風暴價,但市況係咪又係咁差呢?又好似唔係。起碼周圍都話要搶人才,即係工搵人,唔係失業率高漲人浮於事的環境(除非所謂「搶人才」又係商界葉公好龍式人講佢又講的「口號」)。尾股方面就主要受加息影響,本月跌後靠穩,令以尾股為主的沉船基金本月「只」較上月大跌7.61%,每單位收報$128.89(我城貨幣,下同)依然佔第一位。黃金、鈀金同樣靠穩,輸少當贏,商品組合每單位收報$$121.63,較上月跌2.29%,依然佔第二位。防守性的生活基金同樣受惠於尾股及我城公用股靠穩,每單位收報$$115.06,較上月跌1.02%,升一位佔第三位。

合格線現金(存款除外)及債券組合亦受惠於尾帝國債息率回軟,都算是跌後靠穩,每單位收報$$116.90,較上月跌1.78%,佔第四位。第五位係強積金組合,每單位價格收報$97.72,竟然只較上月微跌0.28%,真係全靠上一份工離職後由永盲強積金整合至大貓,「幸運地」將恒指基金低價沽出更低價買入也。房託組合雖受惠於尾帝房託反彈,但我城繼續腳軟,攬炒次下每單位價格收報$89.43,較上月大跌5.81%。

至於包尾的就是複式盈富,本月再大跌13.96%。每單位收報87.58,真係差到一個點,表現令人氣餒。

魔術師屋企估價出奇地輕微反彈,稍稍減少身家縮水程度。本月資產淨值(身家)埋單每單位收報$15,619,較上月跌2.38%,淨流動資產較上月亦下跌2.81%(較2016年3月31日基數升42.85%):

資產負債表照例都係正資產,相當健康,由於魔術師投資唔做槓杆,在跌市之下心理衝擊亦較少,能夠保持平常心面對。不過,最近尾帝銀行又 call 魔術師搞信用卡現金分期,月平息0.10%,唔怕加息,諗諗吓不如又出去格吓價有無平錢好借?但借錢總要還,都要睇吓還款能力先(其實借平錢存 Mortgage link、定存、甚至短期尾帝國債都可以賺息差,是不太需要理會還款能力的)。先睇吓按揭比率由上月 46.23% 微跌至 45.95%,物業淨值佔總資產淨值39.31%,反映肯定有空間借少少錢玩吓:

最後,本月魔術師身家跟我城指數的 beta 值微跌至 0.35,跟痕指關連不變為 58.19%;standard deviation of rate of return (month-on-month) 一樣不變為 3.18%:

4 則留言:

  1. REIT 都跑到好尾, 真係令人不勝稀虛

    回覆刪除
    回覆
    1. 無辦法,當無風險利率都去到成4厘,企業債劵同 REITs 下跌係必然。如果有信心將來減息時可以 recover 的話,趁低入返啲優質債劵同 REITs 都未嘗唔係好主意。

      刪除
  2. 真係估唔到我都覺得差過97,咁都比我在壯年遇到,真係玩死我

    回覆刪除
    回覆
    1. //咁都比我在壯年遇到

      如果臨退休先遇到就更麻煩,唔係咁多人有足夠 EQ 低賣低買趁機轉多啲優質 REITS 同債劵的。

      刪除