2007年10月18日 星期四

會議記錄 (3rd Edition)

俄羅斯輪盤
今天開會,老細分享上完堂後既心得,並有此一問:
假設你在被迫情況下給予一支左輪手槍(即槍膛可上六發子彈)玩俄羅斯輪盤,
題目一.
將三發子彈裝入在相連的三個彈膛,隨機轉動槍膛後,你可以有兩個選擇:A.向自己開一槍,不死的話,再隨機轉動槍膛,再開另一槍,如此類推,共開三槍;B.直接了當,向自己連開三槍.如果你不想死的話,會選擇哪一種方法?
三十秒內回答.

題目二.
將題目一改成只入一發子彈,一樣是有A和B兩種向自己開三槍的選擇.這一次你又會怎樣選法?
三十秒內回答.
當然,呢d問題點考到化身數怪既魔術師.

始計第一
孫子兵法第一篇【始計】有云:「夫未戰而廟算勝胜者,得算多也;未戰而廟算不勝者,得算少也。多算勝少算,而况于無算乎!吾以此觀之,膀負見矣。」
由以上既「俄羅斯輪盤」,講到計劃策略,魔術師以孫子兵法分享之,當然成班番書人無人明白.
火燒上方谷
老細講下講下,分享左一d對領導人對decision同result既睇法:



在老細解釋bad luck segment的重要性時有d詞不達意,魔術師便又加把口,但知道上次講得太深,於是話:「即係當年諸葛亮將司馬懿父子引入上方谷內,滾石播木齊下,將其封死,然後放火燒之.司馬懿兩仔爺喊住咁攬埋一齊,只叫:『死嘞死嘞,呢次死硬嘞!』點知係呢個時候,天降大雨,司馬懿父子便逃得性命.諸葛亮唯有嘆句『謀事在人,成事在天』.」
呢之好d,有一位中大師兄知道魔術師講既古仔,但係餘人依然十下十下,包括老細都話「唔知你講緊既係咩野古仔」.
知己知彼
老細最後講左句「知己知彼,百戰百勝」,其實原文係出自孫子兵法第三篇【謀攻】:「知己知彼,百戰不殆;不知彼而知己,一勝一負;不知彼不知己,每戰必敗.」
強如孫武都未敢講「百戰百勝」,坊間以訛傳訛,愈來愈多人習非成是.不過魔術師今次就只在心中咕噥了一下,也沒有再說甚麼了.
***
並覆香水妹妹:
1. 可以用itune或者window media player都可以將cd convert做mp3
2. 如果你想好似魔術師咁樣整d歌出來,你去imeem開個account啦!
因為sinablog upgrade左之後再似仲有d問題,個留言死死地,你今朝留到俾魔術師,我真係好佩服.
如有其他問題可send email給魔術師,帳號是
undefeatablemagician@gmail.com
2007/10/18 14:47:57
***
多謝安安來信指正,因手民之誤,幅decision making既圖既橫軸good同bad調轉左,現已更正.
至於「俄羅斯輪盤」既解說,遲少少再講.
2007/10/18 17:36:11
***
答案:
第一題.
每次隨機轉動槍膛重設的話,則每次存活的機率為二份一,連續三次即為八份一.
連射三槍的話,可以假設槍膛是順時針轉動,H為鎚頭位(發射彈膛),B為子彈,則以有以下一個擺位可以不死,機率為六份之一.



所以B較A好.

第二題.
計算或然率應該不難,但這亦是「只懂計算,放棄直覺」(或曰讀死書)的悲哀.有時慣於計算的人,遇到可以計算時會傾向去計答案,忽略了實際需要,可以說是知識的盲點.
直覺地看,連開三槍即放棄了再遇「已知」空彈膛的機會,當然不會比每次重設好.

2007/10/19 21:02:47

8 則留言:

  1. 得呀,留到言,今朝我又一次過唔到留言驗證,死死地氣諗住要再打過,結果我打d野竟然無洗到,可以直接send!!!
    好complicated,等我返來硏究下先,tks!

    回覆刪除
  2. 1A 2A
    >>幅decision making既圖既橫軸good同bad調轉左
    Well well, 小弟認為若果講 Originality 都或者會係“調轉左”,不過,若解釋Decision Making 同 Result係呢個Matrix既關係,查實點都無分調唔調轉下馬..?
    哥哥,你老闆都幾... 有趣

    回覆刪除
  3. 因懶惰關係,我沒有詳細說明個matrix既重點,其實不在「解釋」,而只係話現實上既老細傾向紅圈,而要挽留人材,其實都要識分辨同獎勵藍圈既員工,畢竟人無可能掌握一切,總有非戰之罪.

    回覆刪除
  4. 哦?可以留言喇?

    回覆刪除
  5. 又打錯字,謝更正

    回覆刪除
  6. 終於可以比我留言喇

    好感動

    魔術師其實你個個graph呢

    成日都係我既思考過程中出現

    好好用架
    不過第二題呢

    如果唔重設

    中招機會率咪高左囉?

    回覆刪除