2007年10月26日 星期五

101Plan

日前魔術師受怕貓港女同事之邀,與同事K一起合辦「小型座談會」,跟部門同事分享一下理財心得,最後都有成廿人參加,其間魔術師談到覺得坊間既101Plan既缺點都幾明顯,就係收費貴,但係當時又講唔出有乜證明.
諗下諗下,其實之前都響度講過,不過無整個Excel出黎計計佢.

第一,係人都知,多隻香爐多隻鬼,多間保險公司,多個agent,梗係多個人同你分錢;唔只基金公司收你管理費,保險公司又抽你一次水.
第二,呢個要舉例說明,以坊間某保險公司出既101Plan為例:

即係話,保險公司收你既係以asset value計算,亦即是收費時會扣你基金單位,問題係基金公司請基金經理幫你分析同投資,收管理費,賺錢同你分紅無可厚非;但係保險公司,最多都係做下d admin野,出下statement咁,個agent都係食自己,底薪非常有限.咁,保險公司憑咩野同你分紅,基金愈升,你愈賺得多,佢既收費又可以水漲船商,佢響個基金你賺錢既時候,做過d咩野value added既野?

魔術師都曾就呢個問題問過某同學,佢以前好似係某保險公司既前district manager,就算唔係呢個title,都帶住成條team架嘞.佢既回應係「個plan可以俾好多基金你選擇,你仲可以免費轉換添.」
阿大佬,唔係話基金應該用長線投資既心態黎睇既咩?唔係話平均買入法又係要睇長線既咩?係又點會成日轉?免費轉換點會係賣點?
其實,講來講去,就係保險公司食水太深,試看以下舉例:
假設二十年plan,收費如圖,基金在月頭買入,費用在月尾扣除,基金每月上升1%(相當樂觀).


1.完成最初供款期後(第三十個月),最初供款戶口就係俾保險公司齋閹,由第三十個月既2,352.27單位一直被閹至計劃完結時既999.619單位,無左成58%.
2.完成最初供款期後(第三十個月),每月仍可以買到七十幾個單位;但係隨著基金升值,所能買入既單位數目亦開始減少.到計劃完結時,每月只能買入九點幾個單位,但係保險公司就收你六點幾單位,即係你每月既供款,有三份二係俾左保險公司.解決方法,就係隨著基金升值而增加供款,問題係有幾多人既收入可以support到咁樣加注法?
3.總計二十年內,總共買入2,606.579+6,566.183=9,172.762個單位,經過保險公司七除八扣之後,最後只係得返5,987.55個單位,即係俾保險公司食左你24%.個plan既年期愈長,呢個情況愈明顯,分分鐘一個月既供款唔夠俾保險公司(即係愈供愈少).同上面果點一樣,要解決都係加注.
作為消費者,你又認為以保險公司提供呢個plan俾你服務,係咪值得俾佢地收廿幾巴仙?
魔術師拋磚引玉,歡迎各方英雄賜教指正.
2007/10/26 00:47:57

18 則留言:

  1. Thanks for sharing.But the pics resolutions is too small, can u post a large one or post the original excel file?thanks.

    回覆刪除
  2. QUOTE
    不敗的魔術師 :

    你click落幅圖度,自然會放大.UNQUOTE
    difficult to see all the figures...thx anyway

    回覆刪除
  3. 你click落幅圖度,自然會放大.

    回覆刪除
  4. Sorry I am working as a financial consutlant in an IFA. Thanks for your excel though I would like to highlights several points you did assume:
    1. The fund will have only 1% growth per year. (If I were you, I will "free" switch the fund to a better performing one)

    2. The fund had no "volatility" -- Why we use 101 plan is because we could utilise the effect of dollar cost averaging. We could setup the portfolio using high volatility funds to enjoy the effect of Dollar Cost Averaging.

    3. Free Switching function -- When the asset is accumulated to a big lump sum. This function could help the clients to allocate the lump sum to some safety funds.
    Maybe you will ask why we use 101 plan i/o buy the fund in bank directly. Well, if the fund is good performing, we should buy it for long term, but if the fund is not performing anymore, should anyone remind you?
    Kindly advise and discuss.

    回覆刪除
  5. 1.我個assumption係每月升1%唔係每年.

    Sorry I did overlook your assumption.
    2.平均成本法呢,遲d講

    I am also helping my clients to do lump sum investment plan. The investment strategy is totally different with monthly saving plan.
    3.我無話過free switching唔好,而係話呢d只係末節野,長線投資三五七年先轉換一次,1%攤分開咁多年,其實唔係幫你慳得幾多

    Saving plan is for long term, we don't really need to change when the lump sum value is little. However, if the account is accumulated to millions dollars, we should treat it as a lump sum portfolio, switching is needed as we could not allocate 100% asset into all high volatility funds. At that time, 1% switching fees is really something...
    Since I have SFC type 9 licence (Asset Management), I could charge advisory fee. I think this could be more fair to my clients as I will commit my client to monitor their portfolio when the account value is big. Maybe this is different concept compare with the traditional Insurance agents....

    回覆刪除
  6. 1.我個assumption係每月升1%唔係每年.

    2.平均成本法呢,遲d講

    3.我無話過free switching唔好,而係話呢d只係末節野,長線投資三五七年先轉換一次,1%攤分開咁多年,其實唔係幫你慳得幾多.

    回覆刪除
  7. 我岩岩search 緊101 plan 既野, 巧合搵到黎呢度, 呢個POST 係2007年開, 唔知仲歡唔歡迎討論呢?

    我自己岩岩係IFA 做, 由於我知道需要做WARM MARKET, SO 我自己一定會研究哂呢D PLAN 係咪真係有用先會SELL 朋友, 而最後我自己係真心覺得有用的.
    等我嘗試解答下你覺得收費貴既問題.

    1. 你質疑保險公司憑咩收咁貴. 首先你呢個101PLAN 既例子係真係貴...係呢個保險公司問題, 唔可以代表哂101PLAN 就係貴. 而且你都忽略左呢D PLAN 既BONUS, 唔好理D BONUS 最後其實都係囉黎cover d charges, 係有就係有, 唔可以忽略. 入正題, 保險公司收費, 除左最基本果D 行政費需要收, 最大既value added 係一個平台俾客人買到過100隻基金+ 超少本金可以買到好多隻基金(以我知道的有HKD800可以買10隻)+ 有投資顧問服務(就我IFA 而言)+ free swifting.
    其實貴唔貴, 係相對的, 大部人覺得貴因為佢地用買股票黎比較, 的確股票的手繼費係平, 不過兩樣野唔可以直接比較, 性質好唔同. 至於保險公司食水深問題, 就真係假設佢食水好深, 不過呢個自然會由市場去衡量, 出街食飯一碟咕嚕肉可以賣$70 食水深唔深, 可能深, 不過佢都可以有需求.
    所以, 我絕對覺得101 PLAN 唔係適合所有人, 不過我對佢既價值有一個肯定. 係自由市場, 無價值既野一定會被淘汰, 可惜既係現今網上論壇都係九成負面評論, 令需要呢D 計劃既人都會因而卻步, then 羊群心理 人炒股票佢地又炒股票, 最後輸身家呢D 例子比比皆是. 面對一些對投資零認識既人, 遇上一個專業稱職既理財顧問, 利用呢D 計劃絕對可以幫助佢地. 產品係中性的, 問題出自人身上.

    回覆刪除
  8. 不敗的魔術師2010年5月3日 上午8:40



    post無論新舊,幾時都歡迎討論。
    你講緊保險公司俾客嗰啲bonus 同 services (如 free switching), 我當然知道。其實我所謂「貴」,其實有「唔合理」的意思。
    即係我響保險公司有個account, 點解佢既收費係會跟我既戶口lump sum有幾大來收? 佢地提供既service,好像不會跟戶口總值多少有關吧?
    而至於你所說的關於自由市場的話題,的確101plan 可以「乙水」到唔少投資初哥;不過作為一個頗為有經驗的投資者,我認為我有責任去將一啲初學者易睇漏的問題寫出來,幫產品「透明化」,再由投資者衡量才對。

    回覆刪除
  9. QUOTE
    Wil : 我岩岩search 緊101 plan 既野, 巧合搵到黎呢度, 呢個POST 係2007年開, 唔知仲歡唔歡迎討論呢?我自己岩岩係IFA 做, 由於我知道需要做WARM MARKET, SO 我自己一定會研究哂呢D PLAN 係咪真係有用先會SELL 朋友, 而最後我自己係真心覺得有用的.等我嘗試解答下你覺得收費貴既問題...UNQUOTE

    >首先你呢個101PLAN 既例子係真係貴...係呢個保險公司問題, 唔可以代表哂101PLAN 就係貴。

    基本上市面上所有101Plan都係貴,楊這個例子已經叫做平。而家保險公司普遍係收緊每年6-10%的費用。而Bonus只有1-2%......頭五年或者可以cover到,最尾的時期,保險公司就和味了。
    講真,101 Plan的佣係所有保險中最高,而家sell呢D計劃好多都出2個agent做,增加成功率。

    回覆刪除
  10. 不敗的魔術師2010年11月2日 清晨7:19



    呢間用來舉例的保險公司,最近上咗市。

    回覆刪除
  11. QUOTE
    不敗的魔術師 :

    呢間用來舉例的保險公司,最近上咗市。
    UNQUOTE




    我知道呀,我也有買這間公司的股票。所以我也希望他的101保險計劃好賣。不過你呢個Plan係07年。而家10年,101 plan有新招。

    回覆刪除
  12. 不敗的魔術師2010年11月3日 清晨5:40

    >我也有買這間公司的股票。所以我也希望他的101保險計劃好賣。
    有時諗返,我們的身家需要隨著羊牯的數量增加而增長,實在點無奈。
    >而家10年,101 plan有新招。
    等我遲啲再研究下。

    回覆刪除
  13. QUOTE
    Zeus Cho :
    不敗的魔術師 :

    呢間用來舉例的保險公司,最近上咗市。


    我知道呀,我也有買這間公司的股票。所以我也希望他的101保險計劃好賣。不過你呢個Plan係07年。而家10年,101 plan有新招。
    ...UNQUOTE




    人生就是這麼無奈。Anyway,我也是羊牯呢。

    回覆刪除
  14. 不敗的魔術師2010年11月6日 上午9:12



    羊牯之馬,誰沒做過呢?

    回覆刪除
  15. (唔好意思, 在2014 年再重温一下呢2007年篇文) 呢排有AIA保險 agent sell 我一些 有"保證利益"加不定期"分紅"的 投資保險plan, 大額供十年八年, 附送小額人壽一份, 頭幾年斷供, 投保者輸突, 但年份越久, 可向保險公司拿回的錢就會越來越多. 不過以我有限投資功力, 始終睇不透,如果人人捱到二十幾年先取錢, 保險公司咪輸死, 因為睇不透, 最終都無買. 唔知魔術師有冇分析過相關產品?

    回覆刪除
  16. 不如你send條link俾我, 等我研究下.
    undefeatablemagician@gmail.com

    回覆刪除
  17. QUOTE
    不敗的魔術師 :

    post無論新舊,幾時都歡迎討論。

    你講緊保險公司俾客嗰啲bonus 同 services (如 free switching), 我當然知道。其實我所謂「貴」,其實有「唔合理」的意思。

    即係我響保險公司有個account, 點解佢既收費係會跟我既戶口lump sum有幾大來收? 佢地提供既service,好像不會跟戶口總值...UNQUOTE



    收費貴不是問題, 最大問題是收費是用單位去計, 整件事就不同了

    回覆刪除
  18. 正是如此。

    回覆刪除