2007年10月2日 星期二

No Risk, No Fun

石 澳 小 海 嘯 捲 走 50 人
【本 報 訊 】 受 強 烈 東 北 季 候 風 影 響 下 , 石 澳 泳 灘 昨 日 下 午 突 然 出 現 恍 如 小 型 海 嘯 的 兩、 三 米 高 「 魔 浪 」 , 將 約 50 名 在 近 岸 游 泳 和 玩 滑 浪 的 泳 客 扯 往 海 中 , 各 人 無 法 游回 岸 邊 , 情 況 極 為 罕 見 ; 最 終 有 30 多 人 遇 溺 , 救 生 員 花 了 一 小 時 救 人 , 幸 全 部 獲救 。 一 度 以 為 「 死 硬 」 的 泳 客 指 當 時 情 況 猶 如 電 影 《 鐵 達 尼 號 》 中 , 郵 輪 沉 沒 後 各人 在 海 上 漂 浮 的 情 景 。   記 者 : 倪 清 江   梁 洵 瑜   劉 漢 權
石澳 昨 日 天 朗 氣 清 , 不 時 吹 起 強 風 ; 泳 灘 擠 滿 泳 客 , 估 計 有 近 千 人 ; 從 高 地 看 , 近 岸都 是 翻 起 的 白 泡 。 康 樂 及 文 化 事 務 署 昨 晨 9 時 宣 佈 石 澳 等 三 個 泳 灘 , 由 於 大 浪 關 係而 懸 掛 紅 旗 , 代 表 不 宜 游 泳 。
不 少 滑 浪 愛 好 者 拿 滑 浪 板 , 無 視 警 告 衝 進 海 , 也 有 不 少 泳 客 拿 吹 氣 浮 床 、 水 泡 、 甚 至 徒 手 往 海 衝 。 本 報 記 者 昨 下 午 近 3 時 到 達 石 澳 , 在 不 足 半 小時 內 , 救 生 員 出 動 共 三 次 救 人 , 每 次 有 一 至 二 人 遇 溺 , 有 泳 客 指 「 差 唔 多 五 分 鐘 救 生 員 就 出 動 一 次 」 。
魔 浪 來 了   有 人 叫 救 命
現場 所 見 , 巨 浪 一 個 接 一 個 , 大 都 高 達 兩 米 , 有 時 特 別 強 勁 , 在 海 中 和 水 邊 的 泳 客 都被 推 上 泳 灘 。 海 面 上 恍 如 有 一 條 虛 擬 的 安 全 線 , 大 概 是 海 浪 翻 滾 的 位 置 , 之 前 遇 溺的 泳 客 都 是 在 安 全 線 外 。
不 過 , 大 自 然 就 是 難 以 猜 測 , 約 3 時 半 , 泳 灘 左 邊 數 十 名 泳 客 正 享 受 大 浪 帶 來 的 興 奮 時 , 不 知 道 魔 浪 來 了 。 連 續 數 次 大 而 強 的 海 浪 , 沒 有 把 他 們 上 岸 , 反 而 把 他 們 捲 進 大 海 , 往 海 中 深 處 扯 去 , 有 人 高 呼 救 命 。
被 捲 走 的 泳 客 約 有 50 人 , 除 了 少 數 人 , 其 餘 都 無 法 自 行 游 返 岸 上 , 一 直 往 浮 波 方 向 漂 去 。 岸 上 泳 客 神 色 凝 重 , 有 人 顯 得 驚 訝 , 有 人 四 周 找 朋 友 。
亭 上 的 救 生 員 立 即 搖 動 救 援 鐘 , 廣 播 響 起 如 空 襲 警 號 , 救 生 員 即 拿 起 救 生 水 泡 , 將自 己 綁 好 套 在 繩 架 上 的 粗 繩 後 跳 入 海 救 人 。 由 於 出 事 泳 客 眾 多 , 現 場 約 十 名 救 生 員無 法 救 援 全 部 人 , 現 場 指 揮 遂 吩 咐 救 生 員 協 助 各 泳 客 爬 上 靠 近 的 一 個 浮 台 , 再 出 動水 上 電 單 車 , 逐 一 將 他 們 載 回 岸 邊 , 經 過 一 小 時 才 完 成 救 援 工 作 。
載 浮 載 沉   好 似 鐵 達 尼
被救 回 的 泳 客 有 成 人 也 有 兒 童 , 他 們 被 安 排 到 救 護 站 接 受 檢 查 。 其 中 一 名 少 年 相 信 受驚 過 度 , 上 岸 時 兩 眼 通 紅 , 呈 現 虛 脫 情 況 。 現 場 廣 播 隨 即 在 大 浪 警 告 加 入 「 現 場 有激 流 」 的 訊 息 , 要 求 泳 客 不 要 下 水 , 但 仍 有 人 充 耳 不 聞 。
其 中 一 名 死 逃 生 的 大 學 生 郭 小 姐 表 示 , 當 時 她 即 緊 緊 抓 住 滑 浪 板 , 「 有 五 、 六 個 人 都 過 捉 住 我 塊 板 , 我 都 諗 住 可 能 會 冇 得 救 。 」 這 次 是 她 第 一 次 遇 到 這 種 巨 浪 , 也 是 首 次 要 救 生 員 救 援 。 她 的 朋 友 梁 小 姐 的 滑 浪 板 被 甩 掉 , 「 我 當 時 ( 由 水 ) 向 沙 灘 跑 埋 去 , 好 近 岸 , 但 都 俾 浪 扯 番 落 水 , 好 彩 有 救 生 員 扶 住 。 」
她 們 形 容 情 況 危 急 , 事 後 猶 有 餘 悸 , 「 場 面 好 似 鐵 達 尼 號 套 戲 , ( 船 沉 沒 後 ) 人 海 中 漂 浮 。 」 另 一 被 捲 走 的 泳 客 施 先 生 事 後 稱 沒 感 到 驚 恐 , 但 「 想 游 返 岸 就 游 唔 到 , 咪 聽 救 生 員 話 先 游 去 浮 台 。
港九 拯 溺 員 工 會 副 主 席 郭 紹 傑 表 示 , 當 時 共 30 多 人 被 海 浪 捲 走 後 無 法 自 行 游 回 岸 邊, 半 數 不 擅 游 術 , 大 都 因 被 捲 入 海 底 而 擦 損 口 部 和 手 臂 , 有 一 人 脫 骱 。
他 表 示 , 近 日 來 南 區 水 流 變 急 , 料 周 三 特 別 嚴 重 , 昨 日 石 澳 出 現 的 魔 浪 , 更 有 別 於 一 般 的 大 浪 , 「 ( 海 浪 ) 能 量 中 間 爆 發 , 唔 係 推 人 上 岸 , 而 係 拉 番 落 海 , 好 以 小 型 海 嘯 。 」 他 透 露 , 鑑 於 遇 溺 人數 眾 多 , 一 些 原 定 今 日 休 假 的 南 區 泳 灘 救 生 員 , 已 自 願 取 消 休 假 到 石 澳 作 後 備 , 以便 隨 時 加 入 救 人 。
康 文 署 發 言 人 證 實 石 澳 昨 日 有 30 多 人 遇 溺 , 但 拒 透 露 今 日 會 否 加 派 救 生 員 到 石 澳 泳 灘 , 只 稱 會 提 供 足 夠 救 生 員 。
另外 , 一 名 40 餘 歲 姓 羅 的 釣 魚 郎 昨 日 在 西 貢 萬 宜 水 庫 東 壩 磯 釣 , 海 面 突 然 刮 起 30 呎高 大 浪 被 捲 落 海 中 , 幸 被 其 他 釣 魚 人 士 用 舢 舨 救 起 , 送 院 治 理 。

應該係在九十年代中期開始,香港那些接受過較高等教育(即係起碼大學畢業)既人都被那些西方文化洗腦,所謂「work hard,play hard」,再引申為「no risk no fun」,呢類意識形態,係專業人士中,可以話係好普遍.

雖說專業人士工作壓力大,但係魔術師點都認為同「玩要玩起上來要特別癲,仲要係愈危險便愈刺激愈過癮」呢類思維扯唔上關係,難道無其他減壓方法?打下網球得唔得?跑下步得唔得?睇下書得唔得?寫下blog得唔得?抑或係魔術師年老怕死,所以夏蟲不可語冰?抑或係要有呢種意識形態先係中產?先係優皮?先有專業人士feel?
當然,學網友脫苦海話齋「死左唔賴人無所謂」,但係一來呢班「work hard play hard, no risk no fun」既中產優皮專業人士玩親果d危險活動的技術都係有限公司,一旦出左事,「唔賴人就出奇」,最弊仲要人冒生命危險去救,好似以上果班救生員咁,如果救生員為救呢d咁既人有咩三長兩短,就真係唔抵.
睇返以上既新聞片段,呢班中產優皮為人父母後,佢地為左「好玩」而去冒生命危險既意識,已經傳承到佢地既子女果度了.
2007/10/01 23:54:30

1 則留言: