2016年11月13日 星期日

《十年(Ten Years)》之《浮瓜(Extras)》:荊軻與秦舞揚的前世今生

唔使等十年,就在四年後的2020年的五一勞動節,真愛聯主席林瓊梓與金民黨主席楊金華兩位議員在某中學舉辦蛇齋餅糭活動:

門外有人示威、高舉「我們都是阿簡(We are all Khan)」的示威標語,抗議黑警濫殺南亞人;但會埸內眾港豬輪米的輪米,打手槍的打手槍,睇大媽舞的睇大媽,話知你咁多:

但在樓上卻有一肥一瘦、一黑一白兩名黑幫老散在「綵排」。又黑又瘦兼操得一口流利我城方言的是「阿差」Peter 仔,因為同鄉被黑警殺死了(即是門口示威的事件),所以「執了二攤」,負責在會場內扮刺客行刺政壇新貴:

原來黑幫老大背後的主使人是「(前)一哥」,原來警方跟黑社會果然是有關連的(電影呢一段聲畫唔配合,明顯係後期制作有問題):

當然「一哥」也有一群主使人,還在學校的班房內熱烈討論誰人應該「中槍」,臨場先嚟做決定,怪唔得「當年」政改投票會甩轆,真係咁多年都無啲長進:

場內的主人家是穿中山裝,操流行蝗語的西環代表,指出搞一場大龍鳳恐襲的目的,就是要將國安法搬到我城:

黑幫老大將本來「前一哥」加碼的八十萬私吞了三十萬之後,自稱為為 Peter 仔「成功爭取」重賞,要 Peter仔到時真箇開槍。肥佬長毛見 Peter 仔依然淆底,便自告奮勇上前做刺客:

肥佬長毛是2003年拿單程證來我城的新傷港人,行行都做過,無一瓣撈得掂,更因成功融入我城,能操流利本土話的程度竟然連考的士普通話牌都考唔掂,輪公屋輪咗十幾年都無結果,最後臨老先嚟入黑幫做個散仔,希望藉此機會撈返一筆:

最後西環下了指示,瓊梓與金華兩人都「無得留低」,總之要愈亂愈好:

西環果然神通廣大,要槍有槍,就由肥瘦二人共同負責執行任務,大有「荊軻與秦舞揚」之勢。就在呢兩位「真愛聯義工」無端端唔知做乜要在表演中在貴賓席前推椅子行過做掩護去拔槍的時候,甫動手便被黑警格斃:

瓊梓與金華未有受傷,各自返回寓所休息。黑警將是次事件定性為有組織有預謀的行刺,特衰正苦及各級官員表示震警,終亂辦則譴責暴徒的不法行為,而樁秧則高度讚揚黑警的專業,並為國家安全,決定引入國安法:

最後,影片以正苦賴社混仔,妄民則讚揚「荊軻與秦舞揚」為「烈士」作結:
***
《浮瓜(Extras)》故事甚為粗疏,製作也很差勁:有某些片段的對白唔對口形;角色方面,扮南亞人的不似南亞人,扮新傷港人的不似新傷港人;場景上一眾幕後主使人竟然在表演場地樓上的課室內討論大事,極盡小家寒酸之能事;加上情節推進唔自然,刻意懶係「有嘢講」劇情亦難以自言其說(以肥佬身世自白那一段最為明顯)...都唔知有乜睇頭,真係當學生功課就差唔多。
而最搞笑的,就係隨 DVD Boxset 附送的手槍襟章與「盲人突字」書籤:

導演明顯沒有水晶球,想不到糧油就是現在的「荊軻與秦舞揚」,兩隻小學雞唔使「令市民恐懼」,開口「支那」閉口「re-fucking」就夠達至搞到我城「愈亂愈好」的目標,結果小則23條立法,大則將國安法加入《基本法》附件三,使乜學阿扁咁搞子彈擦肚皮咁貽笑大方?
另外,在導演訪談中,介紹了「浮瓜」這個片名的來由,是指「掉西瓜落海找尋屍體,完全是一場騷,而旁觀者亦知道真相」的意思,加上「很有畫面」,便採用了「浮瓜」這個名字。而蛇齋餅糭活動是「假戲真假」,招來包括藍絲在內的街坊做老臨,只是將派米留待最後,以免一眾老人拿了米便走。看來黃C電影人都幾識「因時制宜」,「真・蛇齋餅糭」一樣用得上;再睇返字幕,鳴謝除了「XX號『糧油』(!)」,更有乳鴿區議員辦公室,顯露了玄機:

最後,呢個所謂「外傳」的後續故事真係寫得不知所謂,單就係時間線就搞到一塌胡塗:電影故事是發生在2020年5月1日,但後傳故事明明係講述一天後所發生的事情,但一時就寫成2027年5月2日(p.9),一頁之後就變成2046年(p.10),咁嘅質素都拎得出嚟賣,真係DKLM。唔係魔術師自誇,寫呢類外傳故事,就唔該個作者先參考下魔術師「十年」前的作品《國金同人誌》系列喇!
***
伸延閱讀:
千呼萬喚始出來:《十年(Ten Years)》DVD Boxset 開箱

27 則留言:

  1. 小弟年軽時什麼電影都看,電影節中超前衛,悶到發荒的都捱到尾。年紀大,時日無多,很少看,尤其是「有誠意」,無技巧的東西。魔兄真有愛心。

    回覆刪除
    回覆
    1. //年紀大,時日無多,很少看,尤其是「有誠意」,無技巧的東西。魔兄真有愛心。

      稿債稿還吖馬. 仲有四篇呀,陰功!

      刪除
  2. 咪話技巧,劇本就已經唔掂。

    回覆刪除
    回覆
    1. 個靈感似係由妄想(網上)故事develop出來.

      刪除
  3. 成班有青打得飛機多,見到啤酒樽,都驚會比玻璃樽口吸住自己碌嘢!無諗過佢碌嘢喺入唔到酒樽嘅。嘻嘻!

    回覆刪除
    回覆
    1. //無諗過佢碌嘢喺入唔到酒樽嘅

      牙籤J, 夠幼就得.

      刪除
  4. 冇睇十年,單看魔兄評論,只感浮瓜係比人打飛機。
    咁啱自己剛睇兩部大陸戲(全民目擊同搜索).
    兩部片係有犯錯位,但幾有戲味,演技亦好。並敢講出網民係被洗腦。有興趣了解大陸近今影藝變化,可一看。

    回覆刪除
    回覆
    1. 《搜索》好睇!不過 jit 個愛情出嚟有啲唔知點。
      另一個亦是關於社會問題《亲爱的》
      https://wapbaike.baidu.com/item/亲爱的/14246285
      我覺得超正!

      刪除
    2. //全民目擊
      //搜索
      //親愛的

      謝謝, 全部加哂入list, 請看Desktop版右手邊widget.

      刪除
    3. 你睇!咁多好嘢睇!我真係唔介意你 skip 《十年》,直接去滋潤一下!

      刪除
    4. //我真係唔介意你 skip 《十年》,直接去滋潤一下!

      我plan好哂,好難好似田中大神咁爛尾法...

      又, 我個人就係咁, 乜都計好哂, 唔會亂來,唔會發癲, 唔會即興, 更加少墥板, 生活便會好「悶」,無乜「情趣」可言.

      刪除
    5. 原來你就係嗰個⋯⋯悶蛋? XD XD XD
      講笑。

      刪除
  5. 《Is it me or is everything shit!》係一本書。但好有 feel。
    乜鬼呢幾日睇乜都唔明㗎?

    個故仔係想諷刺投票呀?製作真係 cheap 到爆!微電影都好過佢。
    咁都攞獎,Trump 都可以做美國總統啦!
    ⋯⋯ 咦?Trump 做咗美國總統喎!⋯⋯ 「真·普·選」啦今劑!
    佔中時不時圍繞住一點就係阿爺揀嘅「必然」係老呀!殘呀!盲呀!
    唔一定囉!相反,你睇下今日美國人民揀咗隻乜東東出嚟?又,真係人民揀嘅?又又,真係人民揀嘅可能揀咗 Snowden 同一眾名人,反正同能力無關嘅囉!

    回覆刪除
    回覆
    1. //Is it me or is everything shit!

      都加埋落去widget 了!

      //個故仔係想諷刺投票呀?

      你點得出呢個結論?

      應該係想講殺人政權為推行國安法,愚弄市民港豬不特止, 仲收買黑警警、官員, 出賣政黨,「外判」手下(黑社會),總之無所不用其極.

      //製作真係 cheap 到爆!微電影都好過佢。

      嗰啲「愛心米」係真米包來的,我覺得係R「XX號糧油」(見字幕鳴謝)R返來的免費贊助.《十年》宣稱的製作費只得幾十萬,如果均真啲包埋呢啲捐獻一定唔止.

      //咦?Trump 做咗美國總統喎!⋯⋯ 「真·普·選」啦今劑!

      垃圾會都係「真·普·選」, 一樣可以選到糧油出嚟.

      刪除
    2. //應該係想講殺人政權為推行國安//
      佢哋好中意講到中共食飽飯茅士啊~ 硬係要攪攪香港。
      唉~ 佛爺話齋,過度自戀!

      刪除
    3. //佢哋好中意講到中共食飽飯茅士啊~ 硬係要攪攪香港。

      以為自己係靚女,成街男人都想女女女佢...

      刪除
    4. 真•普(川)•選

      刪除
    5. //佢哋好中意講到中共食飽飯茅士啊

      唔單止咁。仲要講到中共好土包子,同好隨意,就咁係街邊食緊飯,飲緊茶,跟住就決定國家大事。

      刪除
    6. //跟住就決定國家大事。//
      重深信不疑。真係服咗佢哋!

      刪除
    7. //要講到中共好土包子,同好隨意,就咁係街邊食緊飯,飲緊茶,跟住就決定國家大事。

      係講到老共好似神一樣,想點就點,又鍾意玩死傷港,但係手下班建制派個個都係豬。

      刪除
  6. 「親愛的」趙薇演技出色,扮埋唔記得邊度鄉下口音,落足心機。又介紹魔兄「中國市長」紀錄片。小弟都寫過下。
    至於音樂,除了像魔兄間中聽下老餅歌,通常都係聽馬云嘅蝦米網的 streaming 大陸民歌,好正。硬要我本土真系好慘。

    回覆刪除
    回覆
    1. //又介紹魔兄「中國市長」紀錄片。小弟都寫過下。

      謝謝推介,已加入 outstanding list.

      刪除
  7. //一頁之後就變成2046年(p.10),咁嘅質素都拎得出嚟賣,真係DKLM

    我完全睇唔明"二O四六年,...正是Peter仔。"呢段寫乜。什麼是"厭國反對派政團"?"厭國政團"又仲乜搵南亞幫恐嚇網台主持人?全部語焉不詳。更難頂是:明明正傳故事是發生在2020年,仲乜呢段之後講既嘢去晒2046年?當時Peter仔唔係死咗26年啦咩?

    //角色方面,扮南亞人的不似南亞人

    飾Peter仔的,其實在銀河影像的«機動部隊之夥伴"已經出過,而且仲算係男一。套戲係其中一條線是環繞南亞裔黑幫,佢飾演印度裔...雖然我都覺得佢似啹㗎多d。

    //刻意懶係「有嘢講」劇情亦難以自言其說(以肥佬身世自白那一段最為明顯)

    類似"控訴"其實已在«奪命金»任賢齊同持石油氣罐阿伯困lift時由阿伯講過,效果亦好難超越阿杜的手筆,成日係度舔嚟舔去乜有青們唔厭既咩?

    //場景上一眾幕後主使人竟然在表演場地樓上的課室內討論大事,極盡小家寒酸之能事

    呢段求其搵個密室拍,然後和大龍鳳執行場景作不停時空切換即可,也不會費多幾多成本...但時空切換要做到緊湊就更講技巧了。

    //想不到糧油就是現在的「荊軻與秦舞揚」

    糧油是經普選出來的...

    回覆刪除
    回覆
    1. 純從藝術角度講...

      故事當時的社會背景應該是話殺人政權正雷厲風行想推行“國安法”,這從唔知乜叉官員進入學校時個蝗語記者訪問中問題中可見;但除左呢個片段外,就只有“課室談判”中反映過,中立觀眾好難體會到戲內故事的對“國安法”的如火如荼氛圍(妄民觀眾就自己日日都在呢個恐懼中,所以不需任何營造就可以自然代入劇情了,或者咁就導演覺得可以不用着墨太多吧)。

      另外加插“We are Khan”事件對劇情推進毫無意義,個校外示威小貓三四隻仲兒戲過《歡樂今宵》現場即興處境劇,亦營造不了任何氣氛去related to any affairs with Peter仔。

      成件事鋪排亦頗兒戲,咁大件事就在現場樓上先講掂數,而且兩個“殺手”(我完全聯想唔到魔兄所講的“荊軻與秦舞揚”)由頭到尾都只是經釗哥簡單指示,完全無彩排過,講得唔好聽兩個炒散是完全無人駕駛的...如果殺人政權處事咁兒戲,而你都節節敗退,系咪你自己智商有問題呢?

      當然最後兩條友“中槍”,完全靠手搖鏡頭同環境配音交待...地震乎?

      講埋肥佬長毛...佢真名叫“利沙華”,英文名似乎反映佢系混血...搵個混血既做新移民,唔怪得魔兄話佢唔似新移民了。其實呢d角色最岩林雪做,不過請唔起之餘,出得起錢林雪都睬你有味...

      好了,辯證d講,套戲+ve的是:

      除了以上之外,其他文戲總算還看得下去,有教欲電視水準。肥佬長毛無端端控訴社會果段,有d為講而講,但已經無我想像中咁“懶有嘢”...當然同《奪命金》個阿伯在lift內準備開石油氣自爆果種絕望同順理成章的鋪排,不可同日而語。

      飾演Peter仔的陳彼得,在《夥伴》中表現算不錯,呢度亦保持水準(起碼咁既製作仲表現出爆炸力),是全套戲唯一亮點。

      =====

      講完藝術,講返現實。

      要用任何故事去令人聯想到現實,一話就系影射得好到位,一話就天馬行空之餘氣氛凝聚得好足;但論《浮瓜》,就完全自說自話*,但氣氛又唔夠,你話拍套嘢就要人相信以後會發生,其實同我睇完《龍珠》就周圍同人講想願望成真可以集齊七粒龍珠呼召神龍一樣。

      * 如果糧油二人真的是劇情的現實反映,那也是妄民們的自我選擇,也可以是“預言自我實現”了.

      刪除
    2. //我完全睇唔明"二O四六年,...正是Peter仔。"呢段寫乜。

      應該係條作者本來有佢原來嘅concept,修改之下當係後傳寫,但attention span 太低,寫寫下又變返原來的思路。

      //什麼是"厭國反對派政團"?"

      應該係抄《銀河英雄傳說》的「憂國騎士團」,不過明顯係改錯名。

      //佢飾演印度裔...雖然我都覺得佢似啹㗎多d。
      //佢真名叫“利沙華”,英文名似乎反映佢系混血...搵個混血既做新移民,唔怪得魔兄話佢唔似新移民了。

      選角的確有極大問題。肥佬長毛其實只要求其一個中年大叔就可以了,可能以班有青的說服力,只能搵到南亞人吧(說好的本土就業呢)?

      //其實呢d角色最岩林雪做,不過請唔起之餘,出得起錢林雪都睬你有味...

      廖啟智在本地強的演出,可能是義工吧?

      //妄民觀眾就自己日日都在呢個恐懼中,所以不需任何營造就可以自然代入劇情了,或者咁就導演覺得可以不用着墨太多吧

      正解。

      //個校外示威小貓三四隻仲兒戲過《歡樂今宵》現場即興處境劇,亦營造不了任何氣氛去related to any affairs with Peter仔。

      呢後在導演訪談中有講,本來係有阿khan條線,但因為筆直所限而無拍...如果係我就不如連南亞人示威嗰後都cutg埋,反正呢條伏線都無用...明顯就係導演唔想放棄的問題.

      //兩個炒散是完全無人駕駛的...如果殺人政權處事咁兒戲,而你都節節敗退,系咪你自己智商有問題呢?

      打個電話俾西環,就乜都搞掂哂喇!

      //當然最後兩條友“中槍”,完全靠手搖鏡頭同環境配音交待...地震乎?
      //呢段求其搵個密室拍,然後和大龍鳳執行場景作不停時空切換即可,也不會費多幾多成本...但時空切換要做到緊湊就更講技巧了。

      要剪得碎其實每個分鏡都要先心諗好,定好storyboard.有青導演應該無呢種咁有「制度」的mindset的.

      //有教欲電視水準。

      差唔多喇.

      //肥佬長毛無端端控訴社會果段,有d為講而講,但已經無我想像中咁“懶有嘢”...

      估唔到都有讚.

      //飾演Peter仔的陳彼得,在《夥伴》中表現算不錯,呢度亦保持水準

      我無睇過佢做戲,不過老大要佢殺人的時候的反應算係唔差.

      //就完全自說自話*,但氣氛又唔夠,你話拍套嘢就要人相信以後會發生,其實同我睇完《龍珠》就周圍同人講想願望成真可以集齊七粒龍珠呼召神龍一樣。

      要拍得逼真才有說服力, 呢套嘢已是輸在起跑線, 有獎都係塞俾佢而已.

      //我完全聯想唔到魔兄所講的“荊軻與秦舞揚”

      「烈士」即荊卿, 騰騰震的就是秦舞揚.

      //糧油是經普選出來的...
      //如果糧油二人真的是劇情的現實反映,那也是妄民們的自我選擇,也可以是“預言自我實現”了.

      太子丹代表了全國人民 XD

      刪除