2018年7月17日 星期二

世界盃戰報(2018年7月16日)

呢幾年睇波,魔術師愈睇就愈覺納悶:歐聯三連冠固之然打防反,依家就連世界冠軍都打防反,咁搵邊個嚟進攻啊?
【戰術分析】法國謙虛防反‧克羅地亞時不與我

【now.com體育】今場決賽法國繼續沿用今屆面對強隊的戰術:穩守突擊。在中場互搏時,法國經常「高Q大腳」長傳給基奧特,頂贏便嘗試2、3人在前場製造攻勢,反之順勢輸控球予克羅地亞,安心打防守反擊。
迪甘斯的防反打得很徹底,由於克羅地亞雙閘慣性壓上,迪甘斯就索性把雙翼基沙文、麥巴比都收到接近閘位回防,甚至連基奧特都回到中場位置,加上3防中簡迪、馬度迪及普巴看守中路,這方面令法國防守非常嚴謹,但另一方面亦令法國難於反擊,因為攻擊手經常在己方半場接應,要跨越大半場反擊實在困難,令法國反擊計劃難以施展。
但今屆既名為「世界死球盃」,決賽當然不例外。兩軍首2球皆由死球所得,亦沒有甚麼戰術可分析;但那球12碼對比賽走向影響甚大,再次落後下,有點感覺克羅地亞擔心難再從這隊法國身上取得入球,於是早在上半場便開始強化壓迫,打起一陣陣的高位逼搶來,這在上半場那一陣子的確風生水起,壓得法國透不過氣來,但另一角度大大加劇克羅地亞的體力消耗。
克軍雖然從逼搶奪得控球,但縱觀今場,格仔軍團在陣地戰上並未能佔到法國太大甜頭。克軍主要依靠邊路進攻,透過雙翼與雙閘的合作打穿法國邊路防守,在法國有穩健的3防中之下這是合理部署,而且亦能吸引法國雙翼回防,減低被反擊的機會。
可是,克軍成功突破後,往往決定在邊路放出高波傳中,但在華拉尼及烏姆迪迪的出色防守下被逐一化解,文迪蘇傑及後上的中場在高空都不及對手,但也許是克羅地亞體力問題,加上法國防中補位快速,令克軍未能打出更立體的攻勢,只能集中燒味戰術。
法國未在陣地戰受太大威脅下,兼對手下半場在持續高位逼搶下體力漸弱,便逐漸開始反擊;而克軍的主攻戰術需要兩閘長期壓上,而且拿傑迪錫需要接近box-to-box兩邊覆蓋,克羅地亞中後場需要維持長期高度集中防範反擊,這對於克軍體能要求是頗為困難。從普巴及麥巴比2個入球可見克軍在面對反擊時,防守體系的回復及補位已逐漸跌watt,但這也無可厚非。
這裡值得討論是,克軍主帥達歷的換人調動略嫌有點遲緩,在球隊體力下滑嚴重下應該考慮早些引入生力軍,在70分鐘才有第1個調動,而且最後亦只換了2人,更沒有派上能夠連繫中場的高華錫,達歷有空間做得更好。
落後1:4之下,可見克羅地亞撐下去繼續戰鬥的燃料已不是體能,而是意志。或許洛里斯的失誤很矚目,但別忘了是誰在渺無希望下,仍不惜氣力狂奔到對手門將面前封阻,才收穫了這個入球。
迪甘斯今屆之勝利,主要在於能夠把陣中粒粒皆星的法國,打造成甘於謙卑踏實打起穩守突擊的隊伍。華拉尼及烏姆迪迪的穩健、簡迪及馬度迪的掃蕩、普巴的精準長傳策動反擊、基奧特的橋頭堡、麥巴比及基沙文的快放,迪甘斯把這隊法國鑄造成防守反擊的凌厲兵器,加上死球的用功,令法國難以被擊敗。
迪甘斯的致勝之道正是不求獲勝,先求不敗,故今屆世界盃某程度上,是防守足球+務實足球的勝利。
1. 有辦你睇,熱血足球,係唔使好似高普咁帶波法嘅!你睇克羅地亞個領隊 Zlatko Dalic,成個男模特咁款,但帶出嚟隊波,個個球員都打到200%戰力出嚟,你都咪話唔服!馬後炮:其實魔術師在 Euro 2008 克仔2:1贏德國隊時已經「服咗」佢地,不過魔術師就唔會好似班黃C咁,認為「敵人」就是「奸」的!
Embed from Getty Images
2. 克羅地亞,都係輸在防守死球,個十二碼更只係輸在唔好運,否則上半場1:1,戰況就唔同。奈何現實上,上半場完咗落後1:2,已經要逼住加強進攻,不成功便成仁,再失守已是在預計中嘅後果。
3. 又,板凳深度真係好重要,克仔每次都係地莊上陣打足咁多場,真係鐵人都死喇!
***
信報 2018年7月13日
沈旭暉 平行時空
香港的英格蘭球迷:戀殖還是移情?
英格蘭的世界盃夢正式終結,在4強被克羅地亞淘汰出局,但這已是1966年以來的最好成績,也一度令近年國運不振、脫歐後政局動盪的英國稍為沖喜。
香港英格蘭球迷之多,眾所周知,單是它打入4強,已有本地報章以頭版報道;英格蘭8強淘汰瑞典的免費直播賽事,更一度令另一個免費大台收視跌至3點。假如英格蘭奇蹟奪冠,相信號外可期,震撼程度直逼「9.11」事件。
究竟香港的英格蘭球迷,在國際關係可以如何解讀?
這問題的答案理應很簡單,香港作為前英國殖民地,好幾代人接觸國際足球都是通過英國,充滿不能言喻的集體回憶和感情。
承擔「香港主隊」作用
何況從前大眾娛樂不多,本地球壇一度入場者眾,而場內最優秀的外援,都是英國的三線球員,更令港人對英倫三島的足球「強國」身份深信不疑;加上香港隊打入世界盃幾乎不可能,中國足球又至今未崛起,英格蘭實質上承擔了「香港主隊」的移情作用,寄託了無數香港球迷的情懷,本應十分單純。
至於回歸後,英格蘭依然有不少沒有直接經歷過殖民時代的八九十後球迷,這也不難理解。英格蘭國家隊雖然在國際賽無甚表現,英超聯的質素卻愈來愈高,港人觀看意大利、西班牙等聯賽畢竟有言語障礙,對英國球壇的相對熟悉,也是理所當然。
一些上綱上線的評論認為這反映香港「崇英戀殖」,但好些政治正確的公眾人物、愛國高官議員,都毫不迴避自身是英格蘭球迷,反映這種情懷並非簡單的政治化可涵蓋。
還記得2006年世界盃決賽周期間,筆者身在英國,進行博士學位答辯,在宿舍大堂和一眾國際留學生觀看8強英格蘭對葡萄牙的賽事。到了最後射12碼階段,英格蘭表現奇差,被淘汰出局,而身旁不同國籍的國際學生居然一面倒為英格蘭打氣。
各國粉絲持續增加
這經驗看似尋常,卻與想像中的大相逕庭:也記得聽過父親說,在1966年的世界盃決賽周,也就是英格蘭唯一奪冠的那一屆,他當時在英國留學,留學生們卻大多為西德隊打氣,每次英格蘭被入球,都有歡呼聲。
也許在不知不覺間,英格蘭足球雖然沒有什麼進步,但它作為英國文化代言人的身份,卻愈來愈被強化。在足球世界,英格蘭的地位始終拋離美國,更不用說澳洲、加拿大、紐西蘭等英聯邦成員,成為英語系世界的龍頭,而這樣的機會已經不多(即使在「真.英聯邦」,印度也逐漸取而代之)。
隨着愈來愈多來自前殖民地的新移民和後裔代表英格蘭國家隊,它在各地、特別是非洲各國的粉絲,也持續增加,不再是代表白人工人階級的小圈子玩意,這從不同年代英國留學生的態度已可知一二。
香港對英格蘭隊的情懷,令人想起巴西、葡萄牙、安哥拉等葡語系國家在世界盃互相扶持,情感投射已不在於一個「前宗主國」,而是本身的新身份認同,以及對(自身理解的)全球化的肯定。

4. 「本地球壇一度入場者眾,而場內最優秀的外援,都是英國的三線球員,更令港人對英倫三島的足球「強國」身份深信不疑;加上香港隊打入世界盃幾乎不可能,中國足球又至今未崛起,英格蘭實質上承擔了「香港主隊」的移情作用,寄託了無數香港球迷的情懷,本應十分單純。」
哈哈,原來傷民真係港豬,「對英倫三島的足球『強國』身份深信不疑」,真係人講你就信?「英格蘭實質上承擔了『香港主隊』的移情作用」,咁即係話三喵軍係我城主隊的 proxy?不見得,以笨土波迷的表現,如果「宗主國」的足球夢真係勝利崛起,看來最不是味兒的就是呢班笨土派吧?
5.「英格蘭足球雖然沒有什麼進步,但它作為英國文化代言人的身份,卻愈來愈被強化。」
這句可謂跟摩摩所言的「英國人把口就自吹自擂,但盎格魯撒克遜人是最講白紙黑字的民族,英超公司話我跟規矩就係只顧生意,尤其早十年英超賺到笑時,根本將英格蘭本土足球拋諸腦後」(見《世界盃戰報(2018年7月12日)》中留言)完全相反,查實魔術師也不知道英超輸出了什麼「文化」(如果講「文化輸出」,超級英雄電影系列就更是佼佼者)。
6. 「香港對英格蘭隊的情懷,令人想起巴西、葡萄牙、安哥拉等葡語系國家在世界盃互相扶持,情感投射已不在於一個『前宗主國』,而是本身的新身份認同,以及對(自身理解的)全球化的肯定。」
結果又係身份認同!KLM,人地就係唔俾你BNO居留權,仲不知羞恥咁搲爛塊面搏身份認同做乜?唔通人人都係黃世侄?
***
伸延閱讀:
世界盃戰報(2018年7月12日)
英軍0:2失「利」成梗頸四

【now.com體育】英格蘭於今屆世界盃之旅以敗仗收場,於周六季軍戰以0:2不敵比利時,只能獲得第4名,而比利時以季軍創下史上最佳世界盃成績。
英格蘭換了半隊副選,中場由3子戴爾夫、艾歷迪亞、羅夫度斯卓克合組,雙箭頭仍然是哈利卡尼(Harry Kane)合拍史達寧。比利時精銳盡出,由奇雲迪布尼、夏薩特支援單箭頭盧卡古。
開賽僅4分鐘,比利時就先開紀錄,盧卡古放直線予左翼衛查迪尼傳中,停賽復出的右翼衛梅尼亞近門射入,領先1:0。15分鐘,右翼衛捷比亞傳中,卓克銅頭一搖,欠角度及力度下,門將泰拔高圖爾斯雙手接實;英軍再接再厲,史達寧接應長傳,二傳予卡尼,可惜後者施射不中目標。
英格蘭在半場換入中場連格、前鋒拉舒福特後,表現明顯好轉,54分鐘連格在禁區右路窩利抽射,卡尼未能於門前加一腳,皮球在遠柱出界。70分鐘,防中艾歷迪亞單刀乘高圖爾斯出迎後挑射,中堅艾達韋列特飛身護空門。
80分鐘,比利時以多次one-touch傳送創造出超靚反擊,最終由梅尼亞勁射,門將比克福特撲出。2分鐘後,歐洲紅魔再次打反擊,迪布尼妙傳,夏薩特力壓中堅菲爾鍾斯射入,奠定2:0勝局。

12 則留言:

  1. 半夜三更,留兩句短既先。

    //查實魔術師也不知道英超輸出了什麼「文化」

    應該係輸出「英超流行文化」,例如我城會笑將方力申同鄧麗欣分手歸咎於杜撰的「方力申應承如果阿仙奴入歐聯八強就同你結婚」;但「英超文化」有時其實反過來同「英格蘭笨土足球文化」倒米,我識好多人個個禮拜睇英超但起碼其中一隊要big6,兩隊中下游對碰係一定避而遠之。

    回覆刪除
    回覆
    1. //「方力申應承如果阿仙奴入歐聯八強就同你結婚」

      哈哈,笑咗!

      //「英超文化」有時其實反過來同「英格蘭笨土足球文化」倒米,

      學樓下話齌,以米超來講,港豬都係勝利球迷而已。

      刪除
  2. //「本地球壇一度入場者眾,而場內最優秀的外援,都是英國的三線球員,更令港人對英倫三島的足球「強國」身份深信不疑;加上香港隊打入世界盃幾乎不可能,中國足球又至今未崛起,英格蘭實質上承擔了「香港主隊」的移情作用,寄託了無數香港球迷的情懷,本應十分單純。」//

    我就90年代尾最常入場, 當年d 快譯通好易通愉園流浪(當年巨型班)對戰都有過萬人入場
    又無乜印象佢地有乜特別好波既英人
    南斯拉夫既基保, 巴布沙有比較深既印象
    東方皇朝既譚拔士, 奧沙 疑似係英人, 基亞則係澳洲鬼

    又, 香港人主要係勝利球迷, 無主隊唔主隊
    通常係啟蒙睇波既時代邊隊波最勁就迷佐邊隊
    地緣因素非常淡薄

    回覆刪除
    回覆
    1. //90年代尾

      真係無乜好波的米豬了;反而精工寶路華時代更多的是荷蘭水蓋。

      //譚拔士, 奧沙

      仲有希福特。

      刪除
  3. 報紙佬要賣紙,穿鑿附會搵原因並無不妥,只係一樣米養百樣人,佢講中既最多只能係其中一撮人。

    談決賽,格仔軍真係踢得好摶命,摩迪直情好似一個人踢緊兩個位咁,攻又見佢守又見佢,就算我心係捧法蘭西都不得不為之動容。但踢波真係多少都要靠運氣,法蘭西果球十二碼,你話佩利錫隻手已經縮埋但比個波省中得,話佢伸前左少少阻礙倒球路又得,結果球證判左有,就注定左格仔軍爆唔倒冷,可惜可惜。慶幸的是普巴在國家隊踢得好生猛,留意倒同球會最大分別是沒有當他是進攻重心,即係好似隔離摩迪咁次次搵佢派牌,更多既係見佢防守同埋無球跑動,摩佬真係要參考下。

    回覆刪除
    回覆
    1. //你話佩利錫隻手已經縮埋但比個波省中得,話佢伸前左少少阻礙倒球路又得,結果球證判左有

      奈何在禁區內真係無波打手呢樣嘢...

      刪除
  4. 好耐冇黎....
    今年見到D港女都幾嘔心....睇波撐宗主國唔緊要...幾條女拎住人地支國旗黎自拍....
    呢D女.....大多數咪拎BNO...........

    宗主國隊波....我冇感覺~亦都冇因為我係阿迷反哈利仔....
    但哈利仔對運河國果場靠12碼拎MVP......我覺得應該係史東斯LAW...

    回覆刪除
    回覆
    1. //睇波撐宗主國唔緊要...幾條女拎住人地支國旗黎自拍....

      咁我又見唔到。

      最多都係NOW TV 果幾條世界妹,晚晚背心短裙仔算係咁。

      刪除
  5. //筆者身在英國,進行博士學位答辯,在宿舍大堂和一眾國際留學生觀看8強英格蘭對葡萄牙的賽事。到了最後射12碼階段,英格蘭表現奇差,被淘汰出局,而身旁不同國籍的國際學生居然一面倒為英格蘭打氣
    //在1966年的世界盃決賽周,也就是英格蘭唯一奪冠的那一屆,他當時在英國留學,留學生們卻大多為西德隊打氣
    最大可能喺佢嘅同學仔嘅"國際"成份唔同老竇囉,同咩"英國文化代言人的身份強化"冇乜關喺。

    //但它作為英國文化代言人的身份,卻愈來愈被強化。在足球世界,英格蘭的地位始終拋離美國,更不用說澳洲、加拿大、紐西蘭等英聯邦成員,成為英語系世界的龍頭
    喂,但喺美加澳紐根本都唔CARE足球,就算米隊點叻點"英乳系世界的撚頭"都好,都完全冇作為喇。至於將英國等同英格蘭嘅基本錯誤,摩兄上回留言都提及過,就無需要再講了。

    //香港對英格蘭隊的情懷,令人想起巴西、葡萄牙、安哥拉等葡語系國家在世界盃互相扶持,
    好笑,喺葡萄牙(或巴西)支持森巴兵團(或葡萄牙)嘅人可能原本就喺巴西(或葡萄牙)人,有幾多嗰喺傷巷支持米隊嘅傷巷支那人喺真米國人呀(後生嗰啲有冇BNO都成疑問)。情乜L懷真喺肉麻當有趣。

    回覆刪除
    回覆
    1. //最大可能喺佢嘅同學仔嘅"國際"成份唔同老竇囉,同咩"英國文化代言人的身份強化"冇乜關喺。

      哈哈,人地就算係撐三喵,都可能係「人在屋簷下,那能不低頭」啫!

      //但喺美加澳紐根本都唔CARE足球,就算米隊點叻點"英乳系世界的撚頭"都好,都完全冇作為喇。

      所以今屆三喵軍都係以欺負弱隊出線而已.

      //有幾多嗰喺傷巷支持米隊嘅傷巷支那人喺真米國人呀

      陶藝才子同黃世侄等人都會自認係米豬的!

      刪除
  6. //從普巴及麥巴比2個入球可見克軍在面對反擊時,防守體系的回復及補位已逐漸跌watt,但這也無可厚非

    普巴3:1一球就是“球星”的功架:麥巴比邊路快放傳入禁區,基沙文背身瀟灑護波後傳俾普巴,而最精彩係普巴看似普通的連射兩腳--留意第一球是右腳省中人,第二球補中是左腳!這樣左右開弓而威力無差別者在頂級球星中亦不多見!

    //迪甘斯的致勝之道正是不求獲勝,先求不敗

    中計最深係比利時,如果踢多次大家都鬥收玩敵不動我不動,誰勝誰負真的未可預料。

    //其實魔術師在 Euro 2008 克仔2:1贏德國隊時已經「服咗」佢地

    克羅地亞人團隊運動天賦十足,三大球在歐洲都是實力派。

    //克羅地亞,都係輸在防守死球,個十二碼更只係輸在唔好運
    //法蘭西果球十二碼,你話佩利錫隻手已經縮埋但比個波省中得,話佢伸前左少少阻礙倒球路又得

    無辦法,個標準就係只要雙手離開軀幹,掂到波的話就係手球。

    //本地球壇一度入場者眾,而場內最優秀的外援,都是英國的三線球員

    最好波嗰批主要係80年代,例如克捷臣、柏蘭尼等蘇格蘭國腳,當年蘇格蘭遠比現在強得多。全華班後重新開放外援既英援明顯較弱,最強當然是譚拔士奧沙希福特一代。希福特代表過英格蘭青年軍,奧沙生於英格蘭但代表過愛爾蘭青年軍(這在英倫三島非常普遍),兩者分別於98同99年離港,當年都居港滿七年可攞三粒星,不過當然無放棄英籍代表龍獅軍啦!

    回歸前英籍球員眾多是因為佢地嚟唔使攞工作證,97後一視同仁就無誘因以米帝兵為主打了。

    //最多都係NOW TV 果幾條世界妹,晚晚背心短裙仔算係咁。

    兩個都普通,有個對腳太瘦着短裙有啲自曝其短.

    回覆刪除
    回覆
    1. //這樣左右開弓而威力無差別者在頂級球星中亦不多見!

      跌落地拿返揸沙:德國隊的卻奧斯都可以左右開弓。

      //如果踢多次大家都鬥收玩敵不動我不動

      咁就唯有一直龜縮至射十二碼為止,相信大部份強隊都唔想咁玩法。

      //回歸前英籍球員眾多是因為佢地嚟唔使攞工作證,97後一視同仁就無誘因以米帝兵為主打了。

      咁算唔算殺人政權殺死了我城足球? XD

      //有個對腳太瘦着短裙有啲自曝其短.

      一般毒男無咁講究的 XD

      刪除