2019年3月27日 星期三

奧的斯 惡的事

時為7點45分。
魔術師收工去也,於是便依照日常路線,從辦公室大樓的一樓,乘扶手電梯落一層到中庭平台。
魔術師站定,抓好扶手,眼向下望,只見有一中年微胖的男子站在樓下電梯扶手旁,也沒有特別為意。
忽然,扶手電梯剎停。
魔術師向前衝了一小步(幸好不是一大步),好在抓緊扶手,沒有摔了下去。
但也嚇到「個心離一離」。
要知上次跌傷了腿,住了兩個星期醫院,髖關節多了些金屬配件;如果今次又傷,後果可大可小。
這也是魔術師沒事不會在扶手電梯上亂跑的原因。
再放眼望去,只見樓下那男子攤一攤雙手,打手勢叫魔術師快點行落去。
魔術師落到地面,原來這男子是穿着奧的斯(OTIS)制服的技工!
「係咪你扭停個制架?」魔術師即時無明火起。
「我睇唔到你吖嘛!你又行得慢!」技工竟然連半點歉意都沒有。
魔術師心想,好在自己「行得慢」啫(其實係企停);如果快步而下,俾佢一剎停電梯,隨時真係會碌落去。
抑或條友只係靠聽腳步聲認定有無人?
無論如何,魔術師已被「撻着」。見技工竟然就此轉身走了去,便馬上追上前,問:「你咩名呀?我依家要投訴你呀!」
雖然自己都好憎一啲無理取鬧,下下要投訴的巷豬,但今次真係好鬼危險吖嘛!
「你要投訴咪去 control room 囉!」技工有恃無恐。
「Control room?」魔術師又不是物業管理人員,實在不知道 control room 在哪裡。
「Control room 都唔知係邊呀?」技工即時恥笑魔術師。
魔術師「惱羞成怒」,便馬上向就近的食Q問明 control rool 的方向。
入到 control room,只得一名中年嬸嬸當值。
魔術師說明原委,嬸嬸叫魔術師寫低投訴事項,翌日向經理反映。
「但係我唔知佢叫乜嘢名喎!」魔術師感到有點不妥。
「我地知架喇!」嬸嬸的答覆頗為玄妙。
「吓?乜佢成日俾人投訴嘅咩!」魔術師即時「諗多咗」。
這時 control room 門打開,進來的正是那技工。
「嗱!就係佢嘞!你叫咩名呀?我要寫去你公司。」魔術師就要即場跟技工對質。
「我咩嘢名就唔會俾你喇!我係呢度駐場嘅!得我一個。你要投訴就自便。」技工又再有恃無恐。
魔術師記得有新聞報導,話電梯技工渴市,怪不得可以做錯事全無歉意,比魔術師自己更「打工皇帝」,真係覺得非常之無保障:「你即係話得你一個,唔怕人郁你喇!」
「佢嘅意思係得佢一個,你要投訴佢走唔甩啫!」嬸嬸即時打圓場。
「嗰架電梯,本來就應該係七點鐘關停架喇!」技工這時也有點不忿。也不能一言不發的,好像自己完全理虧。
但,魔術師成日都係七點之後才離開公司,好多時都見到架電梯郁緊架喎!
「你可以在樓上的入口處放好圍欄,確保無人,先至再去扭停啫!依家咁好危險架喎!」魔術師連 solution 都提供埋,技工只好離去。
魔術師也做好紀錄,向嬸嬸講明,明天再來跟進,看看是否應該有關電梯的安全守則。
吃完飯後,上巴士坐定,一於又睇吓奧的斯個網站,睇去有乜投訴渠道:

於是魔術師便致電客戶熱線,心中不抱任何期望。果然,聽電話的職員只係問明魔術師的事發時間,話會同有關同事講返,但就無再覆核魔術師的姓名和事發地點(唔通只係憑魔術師打去時介紹自己和事件發經過的電話錄音就夠),又無話會回覆魔術師,十分之 hea;真到魔術師問佢地公司有無關電梯的安全指引,會不會先在入口設好圍欄然後才關機,那接線生才話可能有職員做漏嘢云云...
唉,總之「今時今日咁嘅服務態度唔得架喇」呢句老話已經不合時宜,代之而起的是「吹咩」的「服務態度」,尤其是係對競爭對手少(如港鐵(00066.HK)、奧的斯)的行業及其員工,企業文化嗱西,員工態度惡劣已屬應有之義,作為消費者,亦無乜嘢可以做,只能引頸就戮,自求多福了!

***
伸延資訊:

25 則留言:

  1. 睇到我好嬲!你辦公室的管理處亦都有責任!我一定投訴到佢暈!尼個係安全問題,冇得那西喎!碌落樓梯可以死人!

    回覆刪除
    回覆
    1. //尼個係安全問題,冇得那西喎!碌落樓梯可以死人!

      衰就衰在條技工好似完全唔理解如果有乘客摔下樓梯導致傷亡,後果係幾咁嚴重。佢公司同佢自己都會一身蟻。

      //你辦公室的管理處亦都有責任!

      同意。同情地理解,以現時職場分工的細微地方來看,個圍欄有可能係物管處的財物,技工未必有權搬動;所以技工只負責扭鎖匙剎停電梯,而圍欄就由物管處職員搬運。各做各的,一旦不協調,就會發生意外。

      刪除
  2. 劣幣驅良幣,現象全球一樣。看波音737 MAX事件,一葉知秋...
    結果,我們這些做事有要求有底線的,對其他人也有合理要求的,總要谷到一肚子氣。

    回覆刪除
    回覆
    1. 最“難得”係頂住唔停飛既係美帝航空局,更樣衰係最後都要跪低..

      刪除
    2. 摩兄有時間可以睇下宋生點睇737事件。純粹宋生的分析:原本應該設計一台新的客機,結果因為市場競爭原因急就章,將舊款737加加減減,成為737 MAX。然後明知設計有問題,不改機身設設,卻用軟件補救。明知設計有墜機風險,卻視為一般風險。而且,明知有墜機風險,但MARKETING卻說新機與舊機設計一樣,可減省培訓成本。小弟朋友的路邊社消息話原來機頭有兩個鍵,可以在失速時改MANUAL操作,但無人知兩個鍵的存在,亦無人知有失速風險,結果炒了兩架機... 地球變得十分危險,我輩都是小心為上。
      https://www.youtube.com/watch?v=TF7Ng6zf1Yw

      刪除
    3. //劣幣驅良幣

      咁良幣哪裡去了? 抑或是良幣寧願downgrade 自己變劣幣?

      //美帝航空局,更樣衰係最後都要跪低..

      侵侵無話唔准跪,要企硬嘛XD

      //純粹宋生的分析

      多謝三兄提供, 已加入伸延資訊...又, 呢段嘢有啲似 Groupthink.

      刪除
    4. 請教魔術師兄講的groupthink, 是指一種叫做「團體迷思」嘅心理學現象嗎, 還是另有所指?

      刪除
    5. https://en.wikipedia.org/wiki/Groupthink

      刪除
  3. 其實大公司呢,唔怕客戶,最怕傳媒,若有意外,引發傅媒注意,就最緊張。又或知名人仕在社交平台講起,引起媒體注意,都可以。現時的世界,因為傳媒綱絡,隨時可以令一間大公司遇上麻煩,比以前封闭的社會好多了,至少消費者還有發聲機會。

    又,如果要投訴,正式書面投訴有力些。這件事涉及公眾安全,值得一試。試吓寫給Otis HR Head 呀,佢有責任反映給公司高層,加強員工內部培訓。就算人手短缺,違反安全操作,始終都是嚴重的過失,不容忽視的。你是做了一件好事,防止下一次意外發生。

    回覆刪除
    回覆
    1. 可以試下上Otis LinkedIn或fb投訴

      刪除
    2. Email投訴係可行. 之前我內子試過, 唔記得邊間大公司. 佢真係會打電話嚟做跟住, 之後真係改善咗.

      // 看波音737 MAX事件,一葉知秋...
      睇唔明添. 哈哈. 737係劣?

      // 結果,我們這些做事有要求有底線的,對其他人也有合理要求的,總要谷到一肚子氣。
      唔知大家有無發覺, 以家啲人做嘢, 其實係踼返個波出去, 而唔係解決問題. 總之個波唔係自己嗰場就OK.

      刪除
    3. 有關737見上面小弟對摩兄的回覆。有興趣可睇宋生視頻。但純粹一方之見,僅作參考。

      刪除
    4. //試吓寫給Otis HR Head 呀,佢有責任反映給公司高層,加強員工內部培訓。
      //Email投訴係可行. 之前我內子試過, 唔記得邊間大公司. 佢真係會打電話嚟做跟住, 之後真係改善咗.

      好建議,一於今晚返屋企寫俾 HR加埋cc: corporate communication 部先得。

      //可以試下上Otis LinkedIn或fb投訴

      馬上大把人login Linkined 搵我個真身,到時借用大番薯叔叔張相都唔掂。

      //唔知大家有無發覺, 以家啲人做嘢, 其實係踼返個波出去, 而唔係解決問題. 總之個波唔係自己嗰場就OK.

      可能係依家流行問責文化,你認錯即係自己蝕章,推卸責任就係最好辦法。
      以前啲人唔會咁,自己做錯嘢唔小心整到人,都會去關心問候下。明事理嘅「苦主」,如果好似魔術師咁無乜事嘅,最多都只會話兩句叫佢以後做嘢小心啲,唔會下下escalate 的。

      刪除
    5. // 有關737見上面小弟對摩兄的回覆。有興趣可睇宋生視頻。但純粹一方之見,僅作參考。
      噢, 明白了. 我理解力問題. 多謝CHING.

      // 好建議,一於今晚返屋企寫俾 HR加埋cc: corporate communication 部先得。
      對HR嚟講, 有名有姓嘅投訴, 跟進先會有用. 講得白啲, 都死無對證, 點跟?!

      刪除
    6. 其實任何投訴都係,所以條技工死都唔俾名我,佢地又唔會掛職員證係身嘅。

      刪除
  4. 真係好危險,今次投訴有理,可惜投訴無門。
    我係經常係電梯左邊行既人,有一次電梯急停,好彩我已經行完,但係我後面果啲人就仆街,真係險象環生。
    魔術兄傷咗既腳行樓梯會唔會痛?

    回覆刪除
    回覆
    1. //真係好危險
      //但係我後面果啲人就仆街,真係險象環生

      條技工完全係度遊魂無睇人之過,又無安全意識,可能真係恃住勞工短缺先咁惡。我雖然著黑色西裝,但裡面恤衫係白色,褲係灰色,點會睇唔見?

      //魔術兄傷咗既腳行樓梯會唔會痛?
      行幾層樓樓梯都無問題的。

      刪除
  5. 佢咁樣做好危險架喎,如果魔兄你因此受傷,係可以告到佢地公司賠幾百萬。

    回覆刪除
    回覆
    1. 呢啲「基層」,爛命一條,告佢佢唔驚嘅。大不了破產,仲可以快啲達至「綜緩財務自由」,好難奈得呢類人何架!

      刪除
  6. 小弟接觸香港幾間大嘅升降機保養商,而家維修師傅嘅質素真係越來越差,維修唔掂就再推比另一Team人,搓波咁...
    升降機維修技工好少駐場,叻嘅師傅都周圍走救亡,我睇你嗰位”認識”嘅技工應該都係超級二打六,即係唔多識嘢

    回覆刪除
    回覆
    1. //升降機維修技工好少駐場,叻嘅師傅都周圍走救亡

      又係喎, 既然好師博唔夠人,自然無luxury 駐場; 坐得係度數手指的, 多數是廢柴居多.

      刪除
  7. 8/9年前,我遇過一個態度惡劣嘅城巴司機。我寫email投訴佢時係CC運輸署。佢好快交代如何處理及跟進。
    呢單嘢,negligence,大廈都要孭飛。有安全手則要解釋點解唔follow,冇手則要解釋點解冇。
    睇唔到唔係理由,佢係有責任去知道去睇。用戶冇責任令佢知道。唔合邏輯。
    /C 嬸

    回覆刪除
    回覆
    1. 今日去管理處問, 經理話有程序係要設咗圍欄才可以關掣, 但就話要問返個技工係唔係有件咁嘅事, 係唔係真係無跟程序做, 再覆返我咁話. 我等到佢星期五,無回應我就連管理處都D埋.

      刪除
  8. 明明自己做錯野, 好心佢衰少少認左去其實咪算囉!
    係都要迫人投訴, 呢類人不能輕易放過佢

    回覆刪除
    回覆
    1. //係都要迫人投訴, 呢類人不能輕易放過佢

      所以佢咪死都唔肯講名囉。

      刪除