2019年3月9日 星期六

我城低智共同體

上文《跨國代購第一擊:銀河英雄精工錶》講到魔術師興高采烈叫代購幫手預訂銀英最新的手錶產品,但第二日就一盤冷水照頭淋:

魔術師問出了什麼狀況,代購的回應只係話對方唔接受佢付款,詳細情況木宰羊。魔術師只好一面等店家退回按金,一面另外想辦法買貨:
 
當魔術師正在煩惱如何將銀英手錶入手之際,卻又收到負責搞轉按的律師樓職員打電話來,約魔術師上去辦公室簽文件,並同時傳來單據使費叫魔術核對:

魔術師見佢用手拎住張單影相,伸要俾埋隻指公魔術師觀賞,實在相當唔開胃。又話智慧城市乜柒柒,其實民眾都要「科技化」起來先得。畢竟拎住份文件影相,給人的感覺實在不太專業。如果俾着魔術師,一係就係將反正都係 MS Word 打的 source file print PDF,一係就係將收到的 hardcopy 信 scanned PDF。如要用 Whatspp 就用 desktop version, 一係 send file,一係就 screen capture。
點都好,魔術師對數發現美帝銀行只係話收300個我城大洋做手續費,而律師樓卻收500:

正好是日約好上律師樓簽文件,點知條職員早上先嚟提魔術師帶備差餉地租和水電煤單...KLM,依家間間機構都話綠色環保,通通都變哂做電子帳單(科技超級落後的特衰正苦除外),有乜數要找都係 send 封 email 算數,邊有咁多單據?一於一次性要求律師樓職員回答:

律師樓職員卻以魔術師最討厭的 voice message 回應(見舊文《我最討厭的 Whatsapp 功能》)。魔術師本來就煩住開電腦搵返中電(00002.HK)及煤氣(00003.HK)的電郵單據就,仲要聽呢條友解釋收500蚊係預定 buffer,以免「分行再收手續費」;而要魔術師出示以上單據的原因是要證明魔術師無欠款在身,以免有關機構追數時會釘契云云,真係煩上加煩。
諗返真係弗弗地,都唔知會唔會其實係律師樓會計打錯$500,呢位職員只係耍魔術師而已;而單據方面的解釋就仲離奇,淨係唔交水電煤會釘契?上網、電話、收費電視等等呢?
不過,D還D,自己的份內事當然要做好先。魔術師有理無理,搵哂啲單出嚟先算。首先,呢張燦氣單就真係 hea 到無倫,淨係得個賬戶號碼、銀碼、同令款日期(底下仲有 QR code 讓客戶去便利店付款,從略):

魔術師再 login 煤氣個網站 portal(好在魔術師有用 iCloud 記低 login ID/password)search 帳單,今次就有住址提供,但魔術師卻一時間搵唔到下載按鈕,又唔想用 website print PDF 咁蠢,唯有只好 screen capture 完再 email 俾律師樓職員:

中電就好樣啲,電郵上已經提供了 masked off 了的用戶姓名及地址,仲有下載鍵:

只消輸入簡單個人資料,便可下載最近期單據了:

如此說來,以網站的 user-friendliness 論,中電稍勝煤氣。
最後,魔術師今次轉按係用小貓銀行承做按揭(見《轉按精明眼》)。魔術師同一日分別搵兩間按揭中介做 referral,同一日問小貓同阿爺,結果效率高下立見,小貓出哂 offer letter 又跟魔術師開埋戶口,再過多兩個星期阿爺先話魔術師的按揭申請獲批...阿爺你係咪恃住後台強勁,唔介意做少啲生意呢?
***
伸延閱讀:
跨國代購第一擊:銀河英雄精工錶
轉按精明眼
我最討厭的 Whatsapp 功能

18 則留言:

  1. 律師樓職員實在hea,把文件影相,同事間溝通無問題,對客就太肉酸。

    回覆刪除
    回覆
    1. 雖然律樓師職員話會退返款俾魔術師,但人地銀行封信已經寫得好清楚, 要魔術師相信銀行會忽然收多啲,又真係唔係好信.

      刪除
  2. 我搞轉按都搞咗差唔多成個月,最近至交齊曬文件,今日終於去銀行簽佢個offer letter. 其實我都係申請左兩間,一個係阿爺銀行,一個係小貓銀行。果然小貓aggressive好多,阿爺銀行隔咗成個月都冇問我攞要補嘅document,甘即係佢完全冇proceed, 我可以cut佢線! 今日搞轉按都搞到我身心俱疲,我都真係唔係好敢再搞轉按。唉,仲要上律師樓簽嘢,煩死人啦!

    回覆刪除
    回覆
    1. //阿爺銀行隔咗成個月都冇問我攞要補嘅document,甘即係佢完全冇proceed, 我可以cut佢線!

      感覺上, 阿爺真係無乜心機做生意的.

      //今日搞轉按都搞到我身心俱疲

      可能我個人慣咗對住各樣文件, 只要有清晰 instruction, 我好少話遺漏. 銀行要乜嘢文件, 佢地啲form 寫得好清楚,我係完全唔會有 miss 的; 唯有好似律師棲咁, 臨時先講, 一時三刻未必搵到.

      刪除
  3. 冇住過九龍的人問:難道中電電費貴過港燈嗎?我家人口多你咁多倍,加上我終日留家作業,電費是你60%.... 照計我淨係開燈開電視開洗衣機都多你咁多倍時間喎... 何解!?

    回覆刪除
    回覆
    1. 又係 attention to details 的時間. 留意我的 screen capture, 中電是兩個月發一次單; 根據港燈網頁, 他們是每個月發單的 (我未住過港島, 要你 confirm 了!)

      港燈 > 客戶服務 > 常見問題 > 每次發單日期相隔多久?

      我們安排每月為客戶抄讀電表及發單,而平均的抄表日數約為30天。不過,由於假期的關係,每月的抄表日數可能不同。

      刪除
    2. 盲咩,梗係睇到啦,呢D唔使冷暖氣嘅月份,我家一個月堅150... 煤氣就合理,我多人,所以煤氣費係真係多你幾倍.... 電費呢,只能說一係你好唔慳電,一係原來中電貴過港燈,一係你家的電器能源效益可以再改善.... (?)

      刪除
    3. //中電貴過港燈

      同每度年來對比會比較公平

      https://www.clp.com.hk/zh/customer-service/tariff/residential-customers

      https://www.hkelectric.com/zh/customer-services/billing-payment-electricity-tariffs/residential-tariff

      以首400度電來說, 應該是港燈較平.

      //一係你好唔慳電

      都係架, 我有唔少影音器材都係用standby mode 的, 勁食電. 同埋我12月放咗大半個月假窩在家中, 電腦一整天長開, 出街都唔會關機的.

      刪除
  4. 我有個疑問, 雖然情況同魔兄的有點不同, 但係都同結單電子化帶來.
    如果自己係小貓銀行個網頁自己改左通訊地址, 然後自己印結單出o黎(唔要求銀行寄o黎), 都可以當地址証明? 雖然曾經有銀行職員話過, 自己印已經係結單, 佢地寄O既都係一樣, 不過感覺總是怪怪的.

    桑梓

    回覆刪除
    回覆
    1. 咦? 在小貓銀行做按揭, 個 Mortgage link account 是連在 Prestige HKD Savings 的. 開戶時職員都有問我拎住址證明, 我話我有小貓信用卡(廿幾年前鄉大畢業時申請的), 個住址已經 updated,叫佢地自己 check 返, 佢地又 accept 喎!

      刪除
  5. 你用buyipee
    咁梗係唔好同佢代購
    你自己比錢,運去佢個倉,用集運。
    除非DMM 唔比用其他地方信用卡比錢。

    最壞打算,去信和問下有冇代訂啦,人地大把途徑。

    最最最懷,等出左貨,香港買食炒價,又或淘寶同人爭。

    回覆刪除
    回覆
    1. //梗係唔好同佢代購
      原因何在?佢有得賺唔賺?

      //除非DMM 唔比用其他地方信用卡比錢。
      //你自己比錢,運去佢個倉,用集運。

      唔識填DMM張日文 form。

      //去信和問下有冇代訂啦,人地大把途徑。
      //等出左貨,香港買食炒價,又或淘寶同人爭。
      都係 solution 來的.

      刪除
    2. //原因何在?佢有得賺唔賺?
      呢樣要多謝一眾大中華炒家大手掃貨再轉頭擺上網拍賣,搞到當地人怨聲載道。日本多數仲受代運,老美好多連代運地址都block埋。

      DMM以日本公司嚟講算係好開放,大致上都可以用外國信用卡俾錢。張order form都係漢字居多,唔難填。

      刪除
    3. //一眾大中華炒家

      傷民同大媽都一擔擔喇!

      //老美好多連代運地址都block埋。

      又係呀,Broderlinx 就係同 DHL 傾唔掂數所以摺埋。

      //DMM以日本公司嚟講算係好開放,大致上都可以用外國信用卡俾錢。張order form都係漢字居多,唔難填。

      明白,等我試試。

      刪除
  6. 手指咁黑嘅XD
    就算真喺要咁影,平放係張枱面都好少少啦。

    回覆刪除
  7. 宜家啲人做嘢,下下貪方便快趣,就會有凌空影文件俾客嘅情況出現,專唔專業不在考慮之列。

    回覆刪除
    回覆
    1. 我一直都係用 PDF 同 screen capture 整整齊齊咁 send 嘢俾佢, 似乎佢真係 get 唔到咩係 best practice.

      刪除