2023年1月17日 星期二

做個勇敢小黃人

年尾流流大掃除,魔術師的熱身運動就係 review 吓自己 FB 究竟 save 咗幾多 posts? 睇返原來大部分有關黃人嘅有趣故事魔術師都已經拎出嚟寫過,剩下的大多是近期儲低搵機會寫的。既然如此,那就擇日不如墥日喇!

某個年齡層的香港人,或多或少都喜歡過陳奕迅,或者迷過陳奕迅某幾首歌,即使過去他在演唱會如何持續地失準、失聲也好,今次陳奕迅演唱會,聽說是他近年少見的良好狀態,也著實掙扎過是否應該再給一次機會,最後還是提不起這份心,到昨日陳奕迅主動提到讓他跌下神壇的新疆棉,再一次提醒大家,陳奕迅,已經回不去了。

因為他根本不明白,他失去的是甚麼,讓他和他自己曾經的歌迷們走遠的其實是甚麼。

這關係到陳奕迅的一種特殊性,一種曾經只屬於他的情懷。

我們聽過他在反叛期,在《專家話》的控訴、《遊離份子》的惶惑,和朋友通宵達旦時互唱「從來未愛你綿綿」「坐到咖啡酸了喝也喝不掉」、「遊玩時開心一點不必掛念我」;《每一個明天》、《幸福摩天輪》,他的歌陪伴大家一同尋找情愛中幸福,天荒地老地流連在摩天輪;再過了幾年,或許都到了踏入成熟的歲月吧,走過了年少輕狂和浪漫,想到家人,《Shall We Talk》,我們可以好好對話嗎?《K歌之王》,我們自身到底是甚麼?

時光飛逝,陳奕迅經驗完父親的官司再次走紅,大家亦到了不上不下的年紀,《夕陽無限好》、《葡萄成熟時》用歌聲帶我們反思,很多美好都是短暫;許許多多人都借《陀飛輪》,感嘆過「霎眼廿七歲 時日無多方不敢偷懶」,或者自己曾經用「幾多心跳來換取一堆堆的發票」,到得後來,走到《苦瓜》的階段,「真想不到當初我們也討厭吃苦瓜」,到後來慢慢吃出苦瓜的味道,到最後感覺到,其實做人能夠《任我行》就好。

說他的歌膾炙人口是個很俗爛的形容,陳奕迅其實更像一個,在你耳邊哼唱數十年的朋友,一同成長、一同煩惱,這二十多年來你總能在他的歌中找到自己。

然後突然有一天,我們發現這個朋友,和我們的想法原來如此南轅北轍。

陳奕迅不像楊千嬅,從來沒有那樣面目可憎,甚至他為了生活為了市場要做某些妥協,都似是可以理解和原諒的事,即使在新疆棉之後,對他的都不是恨,playlist 中還是充滿了他的歌,只是再提不起勁去聽,就像是一個朋友,疏遠了,那種親切流走,曾經以為會與我常在的一道聲音,在記憶中消失了。

到了昨日,他原原本本告訴大家,過了這麼久,他其實根本不明白,不明白很多人對他的失望,不完全因為北望神州,而是他根本不知道,那些曾經將他視為朋友的人,對一些價值看得有多重;他根本不明白,那些連見也未見過的新疆人被迫害,為甚麼會是這樣重要的事,因為他不知道、不理解,很多人已經失去了太多,所以他能看似舉重若輕地拿來開玩笑,「自己去無印買呀,但我唔知佢咩棉嚟㗎吓。」

「有啲嘢係會返翻嚟。」陳奕迅在演唱會中如此說著,但其實這個地方,很多事、很多人,已經回不去。

醫神只是一名歌手,佢是否「我口唱我心」實在不得而知;魔術師反而覺得那些滿有「情懷」(先不論其意識是否黃)是抒發填詞人的心境多啲。雖然話歌手挑來唱某首歌來唱某程度都同填詞人夾過,大家價值觀不能差太餐,否則唱來來就唔會有感情;但講到「從來未愛你綿綿」、「坐到咖啡酸了喝也喝不掉」、「遊玩時開心一點不必掛念我」、「霎眼廿七歲 時日無多方不敢偷懶」、「幾多心跳來換取一堆堆的發票」、「真想不到當初我們也討厭吃苦瓜」,醫神自己是否真的好似朋友一樣着樂迷成長甚至「漫步人生路」都係一個謎。畢竟醫生搵嘅錢同一般課金俾佢嘅樂迷的生活大不同,樂迷認為醫生唱出了自己心境隨時只係一廂情願(反而話填詞人寫出一般傷民心境可能更貼切)。

由此路進,黃人因新疆棉事件「嬲咗」醫神呢個「朋友」未免太自作多情。所謂「曾經將他視為朋友的人,對一些價值看得有多重」是黃人自己的事,醫神又有沒有視黃人為他朋友呢?黃人之間可能視互相課金為「朋友之義」,但「婊子無情,戲子無義」,醫神收得黃人樂迷課金就等價交換賣藝娛賓,一買一賣你情我願,正如鏡仔黃藍通吃也。黃人將「價值觀」扣醫神帽子真係「諗多咗」,正所謂「誰人又相信一世一生這膚淺對白」呀!

***

下星期一本身準備返新工,我今日turn down咗個offer,因為覺得間公司冇人情味。

話說而家同老公喺北海道滑雪,本身諗住返新工之前去旅行輕鬆吓,點知上星期老公喺日本中咗,即刻要分開兩間房同埋要改機票🤦🏻‍♀️

今日打電話俾Line Manager,對方竟然唔識得體諒,仲話我唔識安排、「咁小小嘅危機都處理唔到,第時點旨意你幫手?」「講好咗新年前返工,而家又要拖幾耐?」

我相信我第時返工對住呢個上司都未必開心,所以直接同佢講:「咁麻煩你再搵個第二個幫你啦,我星期一唔返工喇」之後就cut咗佢線,繼續自己嘅滑雪之旅,老公就係房間度繼續養病。

成件事跟政治無關,不過既然係黃色獵人的讀者投稿,魔術師就當呢位投稿人係黃人無誤。

而事實上,臨返新工前投稿人跟老公「返鄉下」,已經成浸「傷巷中剷」味出哂嚟:除咗「唔去旅行會死」之外,滑雪呢啲咁有 lifestyle 的活動又令魔術師想起前一份工的光頭M都係返工之前去咗歐洲滑雪。

另外,「鄉下」疫情都唔輕,中招唔出奇,返新工前做埋呢啲「高風險」活動都幾不負責任(雖然今次係老公中招而唔係事主中),Line Manager 唔體諒就係公司衰,亦係十足十黃人巨嬰 Meme 思維。你話公司要你去出差,你不幸中咗招公司就要體諒啫;你用自由意志在返工前同老公「返鄉下」做埋啲「高風險活動」(puns intended),有乜事就係你自己嘅錯,公司體諒係人情,唔體諒係道理(雖然上述個 case Line Manager 的 EQ 和處事技巧都唔係好得)。

回想起多年前老媽子仲在生的時候,上司K一句「你阿媽有心臟病係佢嘅問題」而拒絕取消無關痛癢的深宵追魂 call(見《歷任上司評》),繼續肆意吵醒當時住公屋開放式單位訓碌架床的魔術師一家三口,便已明白到有事只能自強,唔可以靠人可憐,係黃人先咁鍾意要人地遷就自己嘅啫。

***

【劉珈汶攞景定贈慶?】

香港國安法實施後,一眾黃絲政棍「走夾唔唞」,其中去年辭任黃大仙區區議員議席嘅劉珈汶,佢日前唔知係咪得閒得滯,開心share自己移英後嘅相,莫非佢想激下而家仲坐緊監嘅「同路人」,真係難為晒!

呢個 FB post 係魔術師大半年前已經儲起,之後就無咗件事唔記得寫,到依家幫 FB save for later 大掃除先拎返出嚟睇...其實無乜嘢好評,都係嗰句黃C囡囡的顏值比藍營囡囡(if any, correct me if I am wrong)高得多,怪唔得引到咁多搏男首觸前赴後繼變身黑暴,只為將來有日能在煲底見面!

***

伸延閱讀:

歷任上司評

回應返今朝個投稿,見到好多熱心嘅讀者留言,有幾點我需要解釋一下:

1: 我同老公全程都好小心,唯一一次我估到老公會中嘅機會就係幫一對香港情侶影相。(真係唔好隨便幫人影相,我哋拒絕咗好多大陸人😂)

2: 有啲口臭嘅讀者,問「老公中咗之後點解要分房瞓」,我懷疑佢哋係未中過或者講嘢未經大腦😂咁間房唔係特別大,明知佢發燒39度幾,又不停咁咳,唔通我仲同佢困埋係一間房入邊咩?做咗一個理性同埋成熟嘅決定,而且佢都想我轉房,因為唔想兩個都病,成個旅程就玩完!

3: 其實去旅行真係唔好中🦠,以前一啲旅行基本問題,有錢就可以解決,但係而家因為機位緊張,唔係話可以隨時處理到。我老公因為病情反覆(真係個個唔同,可能佢抵抗力特別差),中過就知, 一時可以39一時又36 ,第二日又無啦啦變返38,知道佢中咗之後我都即刻打去航空公司改機票,但唔係可以咁容易改到,咁好好彩都改到一次🤦🏻‍♀️但係我老公唔係好多你page讀者咁講「幾日就冇事」,差唔多拖咗接近八日,我要再改第二次,好遺憾,呢幾日已經冇晒機位。咁我已經即刻打俾Line Manager,但係換來嘅就係嘅唔理解同埋刻薄嘅說話。

我心諗:都未開始返工你已經咁樣,唔通我抌低老公買張機票即刻返嚟同你做嘢咩?雖然我同老公分開瞓,但係我每日都要幫佢張羅,幫佢買嘢食同埋日用品,我都想好好照顧我老公。如果為咗一份工作,叫我即刻返香港(我老公仲係一深一淺同低燒),我做唔到。

工作可以再搵,但係老公只有一個,睇到久保你嘅文章我好欣賞,我覺得真係要錫自己多啲,真係唔好浪費時間係一啲唔適合嘅人或者事情上面!

13 則留言:

  1. 我或許能理解履新職前旅行者的心態. 他們可能認為未來工作將會很忙, 不會再有長時間放下一切去旅行的空閒, 所以才玩個盡興後再投入工作. 這就像想當年很多大學生畢業後, 也流行一起去外地流浪幾個月一樣. 這種玩意理應只屬於小朋友, 不過現今小朋友年長化, 大朋友都愛小朋友玩意者, 不在少數. PC

    回覆刪除
    回覆
    1. 我想重點應該係疫情咁嚴重下重出去忽略哂新工作交接風險呢種不負責任態度吧。

      刪除
    2. //這就像想當年很多大學生畢業後, 也流行一起去外地流浪幾個月一樣
      以前啲畢業生去“流浪”應該唔会揾定份工先去嘅 。

      刪除
    3. //這就像想當年很多大學生畢業後, 也流行一起去外地流浪幾個月一樣.
      //係疫情咁嚴重下重出去忽略哂新工作交接風險呢種不負責任態度

      咁「小朋友」由大學畢業進傷職場,算係進入人生的另一階段,去個旅行 reset 自己都可以理解。但履新職前走去做埋啲高風險活動,瀨咗嘢仲要求上司體諒,呢種想法才是不成熟的表現。

      刪除
    4. //以前啲畢業生去“流浪”應該唔会揾定份工先去嘅 。

      Valid point!

      刪除
  2. 陳奕迅篇又臭又長既文可以用好簡單總結:diu你奶共我好L失望。就算唱得幾好我都兜唔番。

    佢地真心以為身邊所有人(至少佢地define既香港人)都要天然黃,絕不可做任何野背叛佢地理念。

    個post留言有人寸佢: 你真係關心新疆?咪係lor, 同美國撐維吾爾穆斯林一面炸中東偷人地啲油,同班港青口口聲聲支畜又忽然舉白紙關心烏魯木齊大火一9樣。偽善至極

    BTW,個head hunter竟然係女的......完全估佢唔到 HAHA

    回覆刪除
    回覆
    1. //diu你奶共我好L失望
      //佢地真心以為身邊所有人(至少佢地define既香港人)都要天然黃,絕不可做任何野背叛佢地理念。

      醫神奶共,欺騙了黃人的感情。

      //港青口口聲聲支畜又忽然舉白紙關心烏魯木齊大火一9樣。偽善至極

      敵人的敵人就是朋友呀!

      //個head hunter竟然係女的......完全估佢唔到

      Head hunter 是男的,以上是有讀者給黃色獵人投稿。

      刪除
  3. //仲要求上司體諒
    係無人體諒出錢請人果位,真係以為係賠償?

    //天然黃,絕不可做任何野背叛佢地理念。
    一個限聚令罰5000就無晒人,一條國安法下走得嘅都走。

    //偽善至極
    馳名雙標長短尺

    WILL

    回覆刪除
    回覆
    1. //真係以為係賠償?

      如果係賠償(compensation),就更加只會是「體諒是人情,不是道理」喇!

      //限聚令罰5000就無晒人

      我真係估唔到限聚令威力咁大 XD

      刪除
  4. //然後突然有一天,我們發現這個朋友,和我們的想法原來如此南轅北轍。//
    全文只有這句超有同感!就係我當年聽到我閨密說:「我好尊敬、佩服黎智英先生,勇於報道中國的黑暗面!」那感覺的完美演繹~
    中國「黑暗面」的報導多他一個不多,少他一個不少,在香港、台灣出版的報社有何勇敢可言?我覺得劉曉波就真勇敢,比較值得敬佩了~

    //他根本不明白,那些連見也未見過的新疆人被迫害,為甚麼會是這樣重要的事,因為他不知道、不理解//
    我眼中卻是他們這些黃C才「不明白,不知道,不理解」。在他們「心目中」、「(夢)想當然」的世界和我觀察到的世界,好像處在平行宇宙…
    2008年新疆頻繁恐怖襲擊前幾年,因工作關係常常出差新疆首府烏魯木齊。那時本土老一輩的維吾爾族人很多做小食檔或小買賣。市中心有個超大型的雜貨商場,絕大部份都是維吾爾族人或其他少數民族的檔口。附近大大小小餐廳食市過半數也是維吾爾族人或其他少數民族經營的。市中心外其他區域也有不少營生都是少數民族的。他們臉上一點也沒有所謂被壓迫的表現,個個笑逐顏開,可能因為見到又有一堆「水魚」游來被「噤」吧~
    年輕一點,懂普通話的少數民族也會在私人公司打工。
    我一直都有跟當時客戶的一些員工保持聯系,有漢族也有維吾爾旅。他們都說「集中營」事件子烏虛有,「新疆綿」、「強迫勞動」也是把許多年前開始的扶貧計劃,鼓勵偏遠地區少數民族就業,走出家門,接觸主流社會的某些行動,扭曲用意、誇大其辭。

    //魔術師反而覺得那些滿有「情懷」(先不論其意識是否黃)是抒發填詞人的心境多啲。雖然話歌手挑來唱某首歌來唱某程度都同填詞人夾過,大家價值觀不能差太餐,否則唱來來就唔會有感情//
    陳奕迅曾經接受過訪問,有關他的歌都很能感動人心,唱歌時是否加入了個人情感,歌詞是也代表了他一些心聲。他的回答大概意思就是,他也沒有完全理解作詞人的意思,只是盡自己能力去理解和演繹歌詞內容。

    //「鄉下」疫情都唔輕,中招唔出奇,返新工前做埋呢啲「高風險」活動都幾不負責任//
    10個着8個「返」過「鄉下」的都中招,明明在香港都冇中。所以「鄉下」疫情已「常態化」。

    //以前啲畢業生去“流浪”應該唔会揾定份工先去嘅 。//
    我是有offer在手,才被批准去歐洲流浪一個多月的…
    不過我預留了「回流」後一個月的時間才開工。

    //黃C囡囡的顏值比藍營囡囡(if any, correct me if I am wrong)高得多//
    可惜黃C囝囝卻平平無奇、三尖八角、騎騎呢呢,甚至面目可憎!

    回覆刪除
    回覆
    1. //他們臉上一點也沒有所謂被壓迫的表現,個個笑逐顏開
      //「新疆綿」、「強迫勞動」也是把許多年前開始的扶貧計劃,鼓勵偏遠地區少數民族就業,走出家門,接觸主流社會的某些行動,扭曲用意、誇大其辭。

      哈哈,唔知由龍獅正苦聞名於世的「九年免費教育」到怪獸嘉獎的補習操練算不算是「強逼小朋友勞動」呢?

      //他也沒有完全理解作詞人的意思,只是盡自己能力去理解和演繹歌詞內容。

      蕭邦作曲是將意境注入音樂,李雲迪演繹就加了個人觀感,大概是這樣理解吧。

      //不過我預留了「回流」後一個月的時間才開工。

      光頭M正是如此。

      刪除
  5. //醫神只是一名歌手,佢是否「我口唱我心」實在不得而知
    //由此路進,黃人因新疆棉事件「嬲咗」醫神呢個「朋友」未免太自作多情
    //「自己去無印買呀,但我唔知佢咩棉嚟㗎吓。」

    Eason其實完全不需要講呢一句的,當時場景為有觀衆想索取其汗巾,呢句為Eason回應;不論Eason心想如何,刻意提起此事,起碼其與Adidas割席後仍至少會”做戲做全套”。

    至於你嬲不嬲佢,事實是市場反應已證實全無相干--縱使内地宣佈1月8號入境免隔離後Eason的確加開了兩場,那難道之前的廿五場全都是内地人捧場的嗎?

    當然對作者更悲哀是,除了部分建制KOL有回應過毒媒對Eason呢句的反應外,呢句話對香港社會翻不起哪怕一點小漣漪!

    //醫神收得黃人樂迷課金就等價交換賣藝娛賓,一買一賣你情我願

    I'm an entertainer.

    //你真係關心新疆?咪係lor, 同美國撐維吾爾穆斯林一面炸中東偷人地啲油,同班港青口口聲聲支畜又忽然舉白紙關心烏魯木齊大火一9樣。偽善至極

    瑞典個條極右翼燒可蘭經,佢地當然不會聲討哪怕一小句。

    回覆刪除
    回覆
    1. //那難道之前的廿五場全都是内地人捧場的嗎?
      //呢句話對香港社會翻不起哪怕一點小漣漪!

      呢位筆者一定唔會承認嗰班係「香港人」,只會係賣巷奸賊

      //瑞典個條極右翼燒可蘭經

      會唔會又有全球追殺令?

      刪除